Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Budowa domu, siedziba firmy w domu, a działalność gospodarcz


leszekg

Recommended Posts

Witam,

 

Prowadzę działalność gospodarcza. W tym roku zamierzam też rozpocząć budowę domu. Cześć z tego domu chciałbym przeznaczyć na siedzibę mojej działalności gospodarczej. W związku z tym chciałbym od samego początku część kosztów związanych z budową zaliczać do kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.

Czy trzeba złożyć jakieś specjalne zawiadomienie do US, że zamierzam takie koszty wrzucać w koszty uzyskania przychodu?

 

Czy po prostu biorę każdą fakturę która jest związana z budową domu i jej cześć wliczam w koszty?

A co z VATem w takim przypadku? Czy VAT w takim przypadku także odzyskuje?

 

Pozdrawiam i z gory dzieki za informacje w takim temacie.

 

Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem.

 

Jestem w fazie kończenia projektu.

 

Czy koszty projektu (ok. 12.000 PLN) też mogę częściowo odliczyć?

Pomieszczenia na działalność zajmą ok. 30 % pow. budynku (zgodnie z MPZP).

 

Czy odliczam całość VAT-u czy tylko za część przeznaczoną na działalność?

 

 

Pozdrawiam

 

Kruk2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Witam

Prowadzę działaność usługową, ale nie we własnym domu tylko u klientów. Niestety w zgłoszeniu musiałam podać jako miejsce wykonywania działalności adres pod którym mieszkam. Do tej pory mieszkałam z rodzicami, więc podpisałm umowę uzyczenia. Z tym ze nie całego lokalu tylko części wykorzystywanej poza tym na cele mieszkalne, wtedy nie naliczają podatku od nieruchomości związanej z prowadzoną działalnością( wyższa srtawka).

Teraz kupuje dom i nie mam pojęcia jak to rozwiązać. Proszę o jakąś podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years później...

Witam, odkopuję stary wątek, mam nadzieję, że ktoś się nad nim pochyli, a może osoby już w nim wypowiadające się po upływie 2 lat mają coś do dodania na podstawie własnych doświadczeń?

 

Mam zawieszoną działalność gospodarczą ponieważ pierwszy pomysł, który uruchomiłem w lipcu nie za bardzo wypalił.

Z dniem 1 listopada 2009 zawiesiłem D.G., bo zanim uruchomię drugi pomysł minie trochę czasu (budowa), a po co płacić ponad 200zł na składkę zdrowotną (pracuję również na etacie).

Drugi pomysł uruchomię jak dobrze pójdzie w drugim półroczu 2010r, bo po prostu musi zostać wybudowany budynek mieszkalno-usługowy.

 

Jak powinienem się "ustawić" (odwiesić D.G., zrobić się VATowcem, bo nie jestem?) aby najbardziej korzystnie dla swojego budżetu przeprowadzić nową inwestycję??

A może odpuścić i nie kombinować z kosztami, VATami? Po oddaniu budynku odwiesić działalność i tylko skorzystać na wniesieniu części usługowej jako środek trwały, wartość określając na podstawie zebranych faktur ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...