j-j 05.03.2008 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2008 piwopijca, nie do końca się zgodze, duży będzie się zawsze regenerował podczas pracy gdy będzie mało eksploatowany lub przy średnim jego wykorzystaniu.Jeśli weźmiesz z niego na maxa to potem można wg mnie dalej go eksploatować nie na maksymalnych obrotach i on w tym czasi będzie się regenerował. To jest plus dużego- nie trzeba się martwić tak dosłownie regeneracją.Przy małych GWC trudno mówić o małym lub średnim wykorzystywaniu, są małe więc bierze się z nich ile się da i właśnie dlatego potrezbują regeneracji nie działając. Seba_x a to nie są przypadkiem same wymienniki i do nich trzeba resztę poskładać? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
seba_x 05.03.2008 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2008 Seba_x a to nie są przypadkiem same wymienniki i do nich trzeba resztę poskładać? pzdr nie wiem , dostałem oto taką ofertę : 1. rekuperator RH 600 cena 3300zł netto 2. kanały, nawiewniki, wentylatory około 10 000zł netto 3. robocizna około 6000zł netto 4. opcjonalnie wymiennik gruntowy GWC koszt materiałowy około 3-4 tyś. zł Koszt projektu wentylacji 1500zł brutto Przy zakupie u nas urządzeń zwracamy 500zł za projekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e_tomi 05.03.2008 16:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2008 Witam Gdzie w takim układzie umieścić GWC żwirowy, bo na rurowca to nie ma miejsca? http://images33.fotosik.pl/167/be7f947d66018102m.jpg zewnętrzna linia przerywana to granica działki. Woda nisko także można robić obok domu, choć mało miejsca, czy może w fundamentach garażu. Garaż będzie nieogrzewany i słabo ocieplony. upsss nie ten wątek , miało być w wątku o GWC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 05.03.2008 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2008 Ja robilbym w garazu, jest spory wiec zmiesci sie zwirowiec. Komora fundamnetowa garazu wystraczyc powinna a izolacja to sie nie przejmuj, wystarczy ze na zwirze ulozysz styropian przed zasypaniem gr 5-10 cm, dobrze jest tez oblozyc sciany fundamentowe od srodka np. 5-10 cm styropianem Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 05.03.2008 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2008 Prze dwa mniejsze sa nizsze opory Pzdr. Potrafisz to udowodnic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 05.03.2008 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2008 Odnosi sie to do odleglosci miedzy rurami/kolektorami ssacym a tym od czerpni. Jezeli jest to tylo dlugoscia tych kolektorow to pewnie nie beda wieksze opory (moze nawet mniejsze)________________________ ________________________ albo _______________________________________________________ _______________________________________________________ Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 05.03.2008 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2008 w ten sposob mozna udowodnic, ze bez gwc wcale nie bedzie oporow to co narysowales moze i ma mniejsze opory ale wydajnosc mniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 05.03.2008 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2008 powiedzcie mi co wykombinować zamiast GWC ? mam wody gruntowe na około 1.5-2m pod ziemią Bardzo dobrze, że masz tak wysokie wody gruntowe - dla rurowca to rewelacja - jak to jeden z forumowiczów kiedyś napisał rurowca najlepiej byłoby ułożyć na dnie stawu Ja planowałem robić żwirowca, ale gdy robiłem wiosną przekop pod fundamentem okazało się, że wodę mam 20 cm poniżej ławy fundamentowej i zrezygnowałem. Potem byłem na Tarbudzie we Wrocławiu i tam po długich rozmowach z fachowcami różnych firm od wentylacji wybrałem ofertę Went-bud z Wrocławia - instalacje na centrali Nikol a do tego GWC rurowy. Polecam wszystkim te targi - są w ten łykend - naprawdę warto samemu zobaczyć te "cuda" na własne oczy (w zeszłym roku niektórzy szaleli i wystawiali błyszczące, chromowane centrale wentylacyjne z neonami świetlnymi imitującymi GWC glikolowy itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 06.03.2008 00:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 wodny 1 też wyjdzie.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bigbeat 06.03.2008 00:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 A może zamiast czasówki czujnik wilgoci? Czasówka nie sprawdzi się, gdy zmieni się okres przebywania w domu. Np. zamiast do pracy będziesz wylegiwać się na L4. Nie sprawdzi się też, gdy przed wyjściem z domu rozwiesisz do przeschnięcia duże pranie. Wydaje mi się, że czujnik wilgoci powinien być wystarczający. Do tego możliwość ręcznej regulacji np. podczas imprezy, gdy coś się przypali, gdy nadymi kominek itp. MCB A nie prościej dać sterowanie z alarmu? Jeśli uzbrojony, to znaczy że nie ma nikogo w domu, i można wentylację dać na mały gwizdek. Ale w przypadku prania rzeczywiście można dać równolegle czujnik wilgoci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
basiabrz 06.03.2008 05:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 Pytanie - trochę odbiegające od forum - ale proszę o pomoc. Z projektem domu dostałam projekt wentlacji mechanicznej. Początkowo jednak planowałam pozostać tylko przy wentylacji grawiatacyjnej. Po wybudowaniu stanu surowego zdecydowałam się jednak na to rozwiązanie - mechaniczne. Moje pytanie jest następujące, czy jak w projekcie są rury okrągłe, to czy mogę je zastąpić kanałami prostokątnymi i jak dobrać ich przekrój?? Drugie pytanie, czy kanały od wentylacji mechanicznej można umieścić w ścianie zewnętrznej (oczywiście ocieplając je), tak żeby nie byly widoczne. Zaznaczam, że ściana zewnętrzna to gazobeton 24 i ocieplenie styropianem 14cm. Jest to jedyne rozwiązanie, gdyż pomieszczenia są niskie i nie ma możliwości zrobienia sufitów podwieszanych by tam umiescic te kanały. Proszę o poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 06.03.2008 06:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 gdyRaczej kiepski pomysl dawac w scianach zewnetrznych o grubosci 24 cm.Rury maja rozne przekroje, zaleznie od zapotrzebowania moga byc fi 100, fi 160, fi 200. Jezeli bedzie potrzebna wieksza wydajnosc to nie wyobrazam sobie rury fi 160 + izolacja pewnie 3 cm welny) = fi 220, chocaiz nawet mniejsze przekroje jak fi 100 gdy dodamy izolacje wychodza juz spore (np. z fi 100 robi sie fi 160). Ile tej sciany pozostanie? Pamietac nalezy, ze nie bedzie rura licowala z wewnetrzna powierzchnia sciany, musi byc troszke glebiej zeby tynk nie pekal. Moge sie mylic, moze nie jest to bledem i mozna tak robic, ja osobiscie troszke bal bym sie tak przecieniac Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 06.03.2008 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 Ale chyba koledze chodzi o to, czy schowac da się w ścianę kanal prostokątny, a nie rurę! Oczywiście da się. Najlepiej jednak chyba zrobić to w działówkach - jesli sa dość grube. Kanał prostokątny ma jednak zazwyczaj ok. 5cm wysokości no i jeśli to działówka, to można ew. nie ocieplić. Jesli nie masz jeszcze wylewek, to można takie kanały tez ukryć w podłodze. Można też puscić powietrze kanałami w pustakach stropowych jesli masz Terrive. Szczególnie, że z Twojego postu wynika, że problem masz z prowadzeniem kanałów w poziomie, a nie w pionie. Nie możesz w takim razie rozprowadzić kanałów np. na poddaszu i zrzucic jedynie kanał w odp miejscach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 06.03.2008 07:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 basiabrz Często kanały wentylacji parteru układa się jako płaskie, w ociepleniu podłogi pietra przekuwając stropy we właściwych miejscach.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
basiabrz 06.03.2008 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 Tak, chodzi mi o kanały prostokątne, a nie rury, bo zdaje sobie sprawe, że przy rurze to wogóle nie byłoby ściany zewnetrznej bo są spore. Rzeczywiście przemyślę umieszczenie kanałów w ścianach wewnętrznych. A jeżeli chodzi o umieszczenie kanałów wentylacyjnych w podłodze, to czy to nie będzie kolidowało z ogrzewaniem podłogowym, które chcę mieć??? I proszę o podpowiedź jakiego przekroju winny być kanały prostokątne??? - w projekcie są okągłe, czy mogę zatem zasugerować się stronami producentów kanałów prostokątnych i ich przeliczeniu (tzn. jakiej średnicy rur odpowiadają)??? Nie mam jeszcze wylewek, posadzek, jestem na etapie instalacji, nie mam tez stropu terriva wiec ta propozycja odpada (ale dziekuje), mam zwykly strop deskowany i wylewny. Proszę o podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
basiabrz 06.03.2008 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 Jeszcze chciałbym dopisać, że mój problem jest w prowadzeniu kanałów pionowych z parteru na poddasze niużytkowe, gdzie będzie rekuperator. Kanały te przechodzą przez piętro i nie chciałabym żeby było widać je w pokojach. Czytałam, że często puszcza się kanały jednym miejscem a potem rozprowadza po parterze np. w suficie podwieszanym - jednak ja nie mam takiej możliwości. I jeszcze jedno, sugerujecie mi, ze mozna kanaly puscic w podlodze. Czy po pierwsze, jak juz pytalam nie koliduje to z podlogowka?? I czy jak mam przewidziany styropian 6cm na podlodze, to jak uloze taki kanał, to czy wycięcie całości styropianu na oodcinku kanału w niczym nie przeszkadza?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 06.03.2008 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 Jeszcze chciałbym dopisać, że mój problem jest w prowadzeniu kanałów pionowych z parteru na poddasze niużytkowe, gdzie będzie rekuperator. Kanały te przechodzą przez piętro i nie chciałabym żeby było widać je w pokojach. Czytałam, że często puszcza się kanały jednym miejscem a potem rozprowadza po parterze np. w suficie podwieszanym - jednak ja nie mam takiej możliwości. Skoro masz grawitacyjne kanaly to mozesz puscic tamtedy w dol z poddasza. Przy wylewce 6cm i styro 2cm, nad takim kanalem troche malo wylewki zostanie, moze jakos dozbroic ? Ja plaskie dawalem w skosach dachu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
basiabrz 06.03.2008 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 Ale chyba koledze chodzi o to, czy schowac da się w ścianę kanal prostokątny, a nie rurę! Oczywiście da się. Najlepiej jednak chyba zrobić to w działówkach - jesli sa dość grube. Kanał prostokątny ma jednak zazwyczaj ok. 5cm wysokości no i jeśli to działówka, to można ew. nie ocieplić. Jesli nie masz jeszcze wylewek, to można takie kanały tez ukryć w podłodze. Można też puscić powietrze kanałami w pustakach stropowych jesli masz Terrive. Szczególnie, że z Twojego postu wynika, że problem masz z prowadzeniem kanałów w poziomie, a nie w pionie. Nie możesz w takim razie rozprowadzić kanałów np. na poddaszu i zrzucic jedynie kanał w odp miejscach? Chcę poprowadzić prostokątne kanały od wentylacji mechanicznej w podłodze - jest to najlepsze rozwiazanie dla mnie. Kladac kanaly w podlodze, w tym miejscu musze wyciac caly styropian 6cm. Czy zatem kanaly moga lezec bezposrednio na stropie i czy moga byc zalane posadzka, bez zadnego ocieplenia?? Nie posiadam kanałów wentylacji grawitacyjnej bo je zlikwidowałam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lookita 06.03.2008 17:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 Kanaly powinny byc oblozone styropiankiem,1 cm grub min. by nie robilo sie zjawisko rezonansu,w koncu strumien powietrza moze w jakiejs czesci blachy wprawiac ja w irytujace drgania i dzwieczenia o sztywna wylewke betonowa....u mnie tak zrobilem przed zalaniem kanalow...na razie reku nie ma i nie dziala wiec nie powiem,czy faktycznie to zjawisko wyeliminowalem,tak mi radzila firma od reku.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 06.03.2008 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 Hmmm... Nie do końca łapię... Ja bym w Twojej sytuacji (zreszta je JESTEM w Twojej sytuacji, bo tez mam pietrowy dom) raczej rozprowadził rury w poziomie na poddaszu a tylko schodzil pionowo do poszczegolnych pomieszczen. Przy dobry rozplanowaniu powinno zadzialac. Jesli nie mozesz zniesc malego wybrzuszenia z GK to faktycznie pozostaja kanaly prostokatne. Sa tez plastikowe, ktore nie rezonuja. Nie poswiecalem kwestii styro wokol kanalu puszczonego w wylewce na razie uwagi, bo moje sie chyba zmieszcza w suficie podwieszanym Na pewno dobrzy byłoby go dać. Czy koliduje z podłogówką? Raczej nie powinien - zmiesci sie przeciez w styro. Najwyzej bedzie dodatkowo podgrzane powietrze leciec Poza tym zawsze mozna tak ulozyc, zeby nie kolidowalo. Daj moze jakies rzuty to sie zobaczy, jak by bylo najlepiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.