hajnel 31.08.2015 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Nic. Prędzej rozerwie na połączeniu takerem. Ja lekko wciskałem kawałek siatki w szczelinę więc jest naddatek na pracę połączenia. Po pół roku nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maxus79 15.09.2015 05:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2015 witam mam pytanie deskuje dach jaka przerwe zostawic pomiedzy deskami a kominem ?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr Wawa 16.09.2015 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2015 Witam,niedługo będę deskował dach i kłądł papę i jakiś miesiąc później kładł dachówkę płaską. Czy możecie mi poradzić jaką papę dać na deski. Andrzej Wilhelmi zaproponował mi "IZOLMAT Plan Plus PYE PV 160 S 3,2" (cana ok 17zl/m2). Troche drogo - nie stać mnie chyba na tak drogą papę (dachu około 300m2). W składzie twierdzą, że wystarczy standardowa W400 (3,3pln/m2) a jak chce lepszą to Icopal PET (6,53/m2). Czy ktoś może wskazać jakąś papę o optymalnym wskaźniku ceny do jakości? Byłbym wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 16.09.2015 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2015 400 x 1200 na tekturze wystarczy. Tylko dobrze położona. Przed kryciem dachówką ma nie ciec. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kyniek123 16.09.2015 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2015 Dekarz uszkodził folię paraprzepuszczalną która przykrywa wycięty w papie i osb otwór wentylacyjny. Drobne przecięcie nożem ( 3cm długości). Zauważyłem to przecięcie dopiero teraz dekarza już nie ma a ja mam dostęp do tej usterki tylko od wewnątrz. Umieściłem pod uszkodzoną membraną drugi kawałek , uszczelniłem po bokach i u góry doklejając go do papy. Czy nie ma przeciwskazań by na tym otworze były dwie warstwy folii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 18.09.2015 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Nie ma. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DACxxxAZ 19.09.2015 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2015 maxus79, masz pełną skrzynkę PW więc nie mogę odpowiedzieć. Informuje w tym temacie ponieważ jesteś nim zainteresowany i pewnie go czytasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maxus79 19.09.2015 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2015 tak dzieki juz wyczyscilem skrzynke mozesz odpisac jeszcze raz ?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mgorski1980 24.09.2015 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Przeczytałem kilka wątków o prawidłowym wykonaniu deskowania i ogólnym wykończeniu dachu, jednak nadal mam kilka wątpliwości. A deskowanie, pokrycie papą oraz dachówką chciałbym wykonać we własnym zakresie.Pierwsza wątpliwość - kilka stron wcześniej Andrzej Wilhelmi radzi, żeby papę przykleić do pasa nadrynnowego lepikiem na zimno i przygrzać palnikiem. Czy taki lepik nie będzie się topił i spływał pod wpływem nagrzewania się dachu latem ? Nie wystarczy, że papa zostanie dociśnięta do pasa nadrynnowego kratką wentylacyjną z wróblówką ? Druga wątpliwość - w jaki sposób prawidłowo wykończyć i zabezpieczyć otwór na kominek z kanalizacji ? Najlepiej jakby ktoś mógł podesłać zdjęcia z wykończonym otworem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 27.09.2015 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2015 ... Czy taki lepik nie będzie się topił i spływał pod wpływem nagrzewania się dachu latem ?... Nie będzie. Nie wystarczy dociśniecie papy wróblówką bo nie zabezpiecza to przed kapilarnym podciąganiem wody. Takim zabezpieczeniem jest zastosowanie lepiku na zimno (specjalnej masy bitumicznej do podlepiania gontów bitumicznych). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrAko 29.09.2015 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Kyniek, czy możesz pokazać jakieś zdjęcia swojego deskowania i papowania? Zwłaszcza chodzi mi o te wentylacje deskowania. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mgorski1980 02.10.2015 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Nie będzie. Nie wystarczy dociśniecie papy wróblówką bo nie zabezpiecza to przed kapilarnym podciąganiem wody. Takim zabezpieczeniem jest zastosowanie lepiku na zimno (specjalnej masy bitumicznej do podlepiania gontów bitumicznych). Pozdrawiam. Andrzeju Wilhelmi, dziękuję za informację. Przylepię papę do pasa nadrynnowego na lepiku. Mam jeszcze jedną wątpliwość. Już chciałem kupić lepik na zimno firmy Den Braven (Den Bit-L) dostępny np. w LM, zresztą ktoś go już kiedyś polecał na forum, ale przeczytałem w karcie technicznej, w rubryce Ograniczenia "Nie stosować do płyt styropianowych, płyt warstwowych i pap smołowych lub na taśmie aluminiowej". Że nie można go stosować w połączeniu ze styropianem to oczywiste, martwi mnie natomiast ta taśma aluminiowa. Pas nadrydnnowy będzie u mnie aluminiowy (wydaje mi się, że będzie trwalszy niż stalowy galwanizowany). Czy pomimo tej informacji od producenta mogę zastosować ten lepik ? Albo może możesz/możecie polecić jakiś inny konkretny lepik (producent/rodzaj) ? Przepraszam, że proszę o tak szczegółowe informacje, ale nie chcę po prostu czegoś zepsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 02.10.2015 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Ten lepik na zimno to Wet-R-Dri Plastic Roof Cement. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 04.10.2015 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2015 (edytowane) Witam, niedługo będę deskował dach i kłądł papę i jakiś miesiąc później kładł dachówkę płaską. Czy możecie mi poradzić jaką papę dać na deski. Andrzej Wilhelmi zaproponował mi "IZOLMAT Plan Plus PYE PV 160 S 3,2" (cana ok 17zl/m2). Troche drogo - nie stać mnie chyba na tak drogą papę (dachu około 300m2). W składzie twierdzą, że wystarczy standardowa W400 (3,3pln/m2) a jak chce lepszą to Icopal PET (6,53/m2). Czy ktoś może wskazać jakąś papę o optymalnym wskaźniku ceny do jakości? Byłbym wdzięczny za pomoc. VILLAS STANDARD W-PYE PV250 S40 - w aktualnych temperaturach elastyczna, grubość nie odbiegająca znacząco od deklaracji. Na tyle dobra, że tą samą niedawno kupowałem na chudziak a złej bym drugi raz nie kupił. Płaciłem 11pln w lokalnej hurtowni, na allegro 9,2pln. Miałem też na próbę pewnej firmy z Jarocina, nazwę zostawię dla siebie , ale ta zupełnie nie trzymała deklarowanej grubości, ogólnie kiepska choć jeszcze tańsza i niby modyfikowana sbs z PV. Nie wystarczy, że papa zostanie dociśnięta do pasa nadrynnowego kratką wentylacyjną z wróblówką ? Możesz zrobić próbę, jednak żeby była szansa na samoczynne uszczelnienie papy z pasem nadrynnowym, papa musiała by być gładka (niektóre są ryflowane w celu niby łatwiejszego zgrzewania), miękka - modyfikowana SBS i przede wszystkim musiał być na szerokości pasu nadrynnowego zdjąć z niej folię po stronie zgrzewania. Edytowane 4 Października 2015 przez _olo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mgorski1980 05.10.2015 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2015 (edytowane) Ten lepik na zimno to Wet-R-Dri Plastic Roof Cement. Pozdrawiam. Dziękuję Andrzeju, kupiłem polecany przez Ciebie lepik/uszczelniacz. Mam jeszcze jedno pytanie. Przez ostatnie kilka dni razem ze szwagrami i kolegą kładliśmy papę na dachu, od razu przybijaliśmy kontrłaty i łaty. Niestety, nie wiem jak to się stało, pomyliliśmy się i 3-4 rzędy łat mniej więcej w połowie połaci dachu, przybiliśmy w złym miejscu (za wysoko). Musieliśmy je oderwać od kontrłat i przybić niżej. Pytanie, czy musimy teraz jakoś uszczelnić pozostałe dziury po gwoździach (w kontrłatach no i w papie), czy się tym nie przejmować ? Kładziemy papę na włókninie poliestrowej, modyfikowaną SBS, pod kontrłaty nie dawaliśmy żadnego lepiku, bezpośrenio biliśmy je do papy i krokwi, kąt nachylenia dachu ok. 40-42 stopnie. Edytowane 5 Października 2015 przez mgorski1980 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mgorski1980 05.10.2015 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Możesz zrobić próbę, jednak żeby była szansa na samoczynne uszczelnienie papy z pasem nadrynnowym, papa musiała by być gładka (niektóre są ryflowane w celu niby łatwiejszego zgrzewania), miękka - modyfikowana SBS i przede wszystkim musiał być na szerokości pasu nadrynnowego zdjąć z niej folię po stronie zgrzewania. Nie ma szans, żeby papa samoczynnie się uszczelniła. Papa jest właśnie ryflowana, będziemy ją przyklejać na specyfiku podanym przez Andrzeja Wilhelmi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 05.10.2015 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Należy to wykonać tak: nałożyć na pas nadrynnowy odpowiednią warstwę masy bitumicznej, palnikiem podgrzać spód papy doprowadzając do stopienia folii, tak podgrzaną papę docisnąć do blachy. Pozostawienie folii może spowodować jej odspojenie od papy co będzie skutkować brakiem szczelności i kapilarnym podciąganiem wody. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mgorski1980 05.10.2015 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Dziękuję za dokładny opis. Jakbyś mógł jeszcze Andrzeju ustosunkować się do mojego pytania z postu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?76442-Pe%C5%82ne-deskowanie-dachu&p=6958587&viewfull=1#post6958587dotyczącego źle przybitych łat i dziurach powstałych w kontrłatach i papie po ich oderwaniu. Czy jest to jakiś problem w przypadku dachu o nachyleniu ponad 40 stopnie ? Czy może w tych miejscach nastąpić przeciek ? Czy też się tym nie przejmować i kłaść śmiało dachówkę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 05.10.2015 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Nie ma to żadnego znaczenia. Dla spokoju sumienia można w otwory po gwoździach w kontrłacie wcisnąć z tuby uszczelniacz lub silikon dekarski. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kyniek123 10.10.2015 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2015 (edytowane) Kyniek, czy możesz pokazać jakieś zdjęcia swojego deskowania i papowania? Zwłaszcza chodzi mi o te wentylacje deskowania. pozdrawiam To jest przykład wentylacji połaci nie dochodzących do kalenicy poziomej. Jak już wcześniej pisałem wykonałem wentylacje na dwa opisywane tu w temacie sposoby. Drugi to wycięcie prostokątnych przestrzeni w górnych częściach krokwi. Na krótszych odcinkach połaci sposób drugi, na długich odcinkach sposób pierwszy - ten ze zdjęcia. Edytowane 10 Października 2015 przez Kyniek123 literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.