majki 09.01.2008 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2008 Taaak... a teraz napisze, że już ta papa tak mi nie łazi po głowie ... Jestem po rozmowie z dekarzem, padło stwierdzenie o "oddychaniu", że deskowanie z papą nie oddycha, a z folia a raczej membraną oddycha. Padła propozycja : http://www.corotop.com.pl/strong_01.php?s=3. Niby po 3,6 zł/m2, to taniej co najmniej o 1 zł na m2 niz papa ... Może ktos się na ten temat wypowiedzieć ? Może jakies doświadczenia ... ? pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 09.01.2008 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2008 A co to znaczy oddycha? Warto zrobić z tej folii (membrany) worek założyć na głowę i spróbować oddychać. Może wówczas skończą się te pisania o oddychających foliach. Jak pamiętam poddasze jest nieużytkowe więc folia czy papa nie ma żadnego znaczenia. Tak czy inaczej to nieużytkowe poddasze należy wentylować np. dwa kominki wentylacyjne. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 09.01.2008 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2008 Panie Andrzeju - dziękuję A co z tą papą - można mimo, że np. powinna być mocowana termicznie, bić papiaki ? Nie zaszkodzi to tej papie ? z góry dzięki, pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 09.01.2008 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2008 Piapiaki bijemy w górnym rzędzie, który będzie zakryty następnym pasem papy. Kolejne mocowanie to przybicie kontrłat. Połączenia pasów pap można zgrzać. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 10.01.2008 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2008 No to męczę dalej Padło stwierdzenie, że ciężko wykończyć papę przy rynnie tak, by skropliny (?) dobrze spływały do rynny. Podobno folie lepiej. A więc jak to powinno wyglądać ? Wydawało mi się, że jak kończy się deskowanie, to papa za deski "wystaje" 2-3 cm i to "wchodzi" w "obrys" rynny ... To takie skomplikowane ??? pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TomekC73 12.01.2008 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 Witam Jestem na etepie adaptacj projektu arch-bud. W projekcie przewidziany jest dach o konstrukcji jętkowo-płatwiowej bez deskowania (tylko płyta gk wełna 18cm, folia, dachówka ceramiczna). Dopuszczalne obciążenie dachu to 0,60kPa (jeśli dobrze mówię to 60 kg/m2 dachu). Również poważnie zastanawiam się nad deskowaniem i nie wiem czy warto. Ale pyt - czy tak zaprojektowana weźba d nie jest za słaba?, czy należało by ją wzmocnić? -jak długo może się wydłużyć budowa? -jak wyższy w % jest koszt w stos do folii? -jak z akustyką i stratami ciepła w stos do folii -i w ogóle czy warto? Muszę się zdecydować i proszę o obiektywne porady również tych Państwa którzy nie mają odeskowania dachu. Pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 12.01.2008 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 Dużo pytań a mało konkretów. Masz więźbę zaprojektowaną pod dachówkę to co to znaczy, że jest za słaba?Twoja budowa wydłuży się tak długo jak długo nie będziesz miał kasy na jej zakończenie.Koszt deskowania to 25,- za 1 m2 (materiał z robocizną).Za akustykę i straty ciepła odpowiada izolacja cieplna a nie deskowanie.Moim zdaniem warto choćby z takich powodów: deskowanie usztywnia dach, ujednolica obciążenia, pozwala na późniejsze wykonanie krycia docelowego (oczywiście przy zastosowaniu papy). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 12.01.2008 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 ... Padło stwierdzenie, że ciężko wykończyć papę przy rynnie tak, by skropliny (?) dobrze spływały do rynny. Podobno folie lepiej... Takie stwierdzenia mogą padać z ust osoby nie mającej pojęcia o wykonaniu okapu. Jest jeszcze wielu dekarzy, którzy z okapem mają problemy. Na jego wykonanie nie ma wpływu materiał zastosowany na krycie wstępne! Ani folia ani papa nie powinny "wchodzić" do rynny. Do rynny "wchodzi" blaszany pas nadrynnowy. Papa jest trudniejszym materiałem gdyż nie toleruje błędów wykonania. Te błędy wychodzą od razu podczas gdy przy kryciu folią część błędów wykonawczych pojawia się po pewnym czasie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TomekC73 12.01.2008 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 Andrzej Wilhelmi Bardzo dziękuje za odpowiedź. Utwierdza mnie w przekonaniu, że warto deskować dach.Natomiast nie potrzebne są uszczypliwości typu cyt,,Twoja budowa wydłuży się tak długo jak długo nie będziesz miał kasy na jej zakończenie,,. Każdy z nas budujących doskonale zdaje sobie sprawę jak wiele zależy od kasy, ale nie każdy musi się znać na budowlance dlatego czasami jest dużo pyt a mało konkretów. PozdrTomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 12.01.2008 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 Panie Andrzeju - dziękuję za odpowiedź. Nie wydaje mi się, żeby "mój" dekarz nie wiedział jak to zrobić "Wyczułem" raczej nacisk "małketingowy" na folię. Ale zdecydowałem się na pierwotną opcję jak w projekcie - deskowanie + papa. Tomek - ja potwierdzam - warto deskować dach. Jak widzę teraz ( możesz zajrzeć do dziennika - ostatnie posty ) mam ten etap obecnie, utwierdza mnie to w przekonaniu o szeroko rozumianej "solidności" takiego dachu. A i nie napinaj się na te "uszczypliwości" - wierz mi że nie są. Pobędziesz trochę na Forum, to załapiesz I co do ceny 25 zł/m2 - jeśli to samo deskowanie, to ok. Ja mam deski impregowane po około 17 zł/m2 ( 570 zł/m3 ). Ale już z papą to daje blisko 22 zł/m2 sam materiał ( nie liczę gwoździ ). Do tego robocizna - uznajmy że 10 zł/m2, to masz za wszystko prawie 35 zł/m2. Jak masz 150 m2 dachu to jeszcze z Bogiem. A jak masz prawie 400 jak ja - to już sobie pomyśl i policz ... Ja mam ponad połowę desek "swoich" z własnego lasu więc "trochę" kosztów mi odpadło ... pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TomekC73 12.01.2008 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 majki dzięki Już się nie napinam i zaraz wskoczę do Twojego dziennika pozdr Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 12.01.2008 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 Tomek to nie była uszczypliwość to życie. No ale jakie pytanie taka odpowiedź może trochę uszczypliwa. Przepraszam. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TomekC73 12.01.2008 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 Andrzej Nie ma sprawki Pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
windows 13.01.2008 16:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 No to teraz Ja. Przeczytałem ten post o deskach "od deski do deski". Mam pytanie. Czy moge cały dach wydeskować płytami OSB o grubości 15mm na to wszystko Folia wysokoparoprzepuszczalna AquaTec 95 "T" i wszystko zakończone dachówką ceramiczną sirius13 z podwojną zakładką. Chcę dodać że cały dach będzie wykonany za jednym razem czyli baz zadnych przerw miedzy kryciami. Moje pytanie jest takie: czy to jest prawidłowe i dobre dobranie materiałów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sli 13.01.2008 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 Jestem zwolennikiem deskowania dachu i tak też wykonam u mnie w domku, ale mam pewne wątpliwości odnośnie jego wykonania. Może mi je ktoś rozwieje? Wg mojej wiedzy warstwy powinny wyglądać tak (patrząc od spodu): 1. płyta kartongipsowa (już nie piszę o farbie... ) 2. folia paroszczelna (posklejana z zakładkami tak aby faktycznie była szczelna) 3. izolacja termiczna (jakaś wełna w 2 warstwach lub coś tam innego) 4. szczelina wentylacyjna (pustka powietrzna) 5. deski 6. papa 7. łaty, kontrłaty (zawsze mylę które są które, ale wiem o co chodzi) 8. dachówka A teraz moje wątpliwości : Ad.2. Jak zrobić przepusty przez folię (na kable elektryczne, wentylację mechaniczną, gorące halogeny itp.) aby folia faktycznie była szczelna? Czy warto stosować folie z warstwą aluminium, czy to coś daje? Ad.3. Jak napisałem - standardowo daje się 2 warstwy prostopadle do siebie jakieś wełny, łącznie 25-30 cm. Ale zastanawiam się czy nie dać tam izolacji z płyt drewnopochodnych ze względu na lepszą ochronę przed upałem niż wełna (tzw. przesunięcie czasowe, ze względu na dużo większą pojemność cieplną tego materiału niż wełny mineralnej/skalnej), tu można poczytać o co mi chodzi: http://www.steico.com/index.php?start=04&PHPSESSID=e84b25dcce50f84c1ae04c5510bfec3a http://dom.gazeta.pl/Ladny-Dom/1,72179,4141785.html A może dać jako kompromis 1 warstwę płyty drewnopochodnej i 1 warstwę wełny (a jeśli tak to którą wyżej, a którą niżej?). I pytanie uzupełniające - co z ochroną przeciwpożarową? (z tego względu do dachu nie chcę pakować styropianu...). Ad.4. Jak poprawnie wykonać szczelinę wentylacyjną? Z tego co wyczytałem hulający tam wiatr wywiewa nam ciepełko z wełny, więc izolacja cieplna pogarsza się (brakuje wiatroizolacji). Może warto byłoby jakoś zamontować nad wełną dodatkową folię paroprzepuszczalną (jakąś tanią), która pełniłaby dodatkowo funkcję wiatroizolacji? Tylko jak to wykonać? Może zrobić tak: na krokwie założyć folię paroprzepuszczalną, później na krokwiach nabić jakieś drewniane dystanse (deseczki o grubości 2-3 cm i szerokości krokwi) w celu uzyskania szczeliny wentylacyjnej, dopiero na to przybić deski, papę, łaty, kontrłaty i dachówkę? A może są jakiś inne, genialne i proste sposoby na wykonanie szczeliny wentylacyjnej pod deskami, ale tak aby wiatr nie wywiewał ciepła z wełny (bo jak dobrze wiadomo powietrze w wełnie dobrze izoluje cieplnie tylko wtedy, kiedy jest w bezruchu...)? Wiem, że się mocno rozpisałem, ale może ktoś się w to jednak wczytał i na dodatek jakoś podpowie? W szczególności liczę na pomoc Pana Andrzeja Wilhelmiego. Z góry dziękuję. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztofik 13.01.2008 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 Tomek to nie była uszczypliwość to życie. No ale jakie pytanie taka odpowiedź może trochę uszczypliwa. Przepraszam. Pozdrawiam. Andrzej, podziwiam Twoją cierpliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 14.01.2008 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 ...Andrzej, podziwiam Twoją cierpliwość. Ja z dużym zainteresowaniem czytam Twoje wypowiedzi i podziwiam wykwintny dowcip. Serdecznie pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 14.01.2008 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 "sli" wszystkich problemów nie da się wyjaśnić w kilku słowach. W szczelinie wentylacyjnej nie wieją żadne wiatry występuję tam przepływ laminarny dławiony oporami na długości szczeliny. Im szczelina dłuższa tym powinna być szersza i tak jeżeli długość połaci przekracza 6 m to szczelina powinna mieć minimum 4 cm. W związku z powyższym uważam, że żadne wiatroizolacje na skośnych powierzchniach nie są potrzebne a moim zdaniem są wręcz szkodliwe.Trudno określić parametry wełny drzewnej a szczególnie jej odporność na zawilgocenie (w ostatniej warstwie wilgotność największa). Przed promieniami słonecznymi (upałem) chroni Cię dachówka, szczelina wentylacyjna pod pokryciem warunkowana grubością kontrłat, deski lub płyta OSB i kolejna szczelina wentylacyjna. Te dwie szczeliny z powietrzem i do tego będącym w ruchu są doskonałym izolatorem od nagrzanego dachu.Szczelina wentylacyjna utworzy się samoistnie gdy stosuje się wełnę w płytach o określonej grubości a nie maty. Płyty z wełny szklanej przycięte szerzej o 2 cm od rozstawu krokwi trzymają się samoczynnie bez żadnych drutów czy sznurków a dodatkowo podtrzyma je folia paroizolacyjna. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stefan12 14.01.2008 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 Im szczelina dłuższa tym powinna być szersza i tak jeżeli długość połaci przekracza 6 m to szczelina powinna mieć minimum 4 cm. Czy jest gdzieś to szerzej opisane?? ( jakiś link) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czandra 14.01.2008 22:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 No to teraz Ja. Przeczytałem ten post o deskach "od deski do deski". Mam pytanie. Czy moge cały dach wydeskować płytami OSB o grubości 15mm na to wszystko Folia wysokoparoprzepuszczalna AquaTec 95 "T" i wszystko zakończone dachówką ceramiczną sirius13 z podwojną zakładką. Chcę dodać że cały dach będzie wykonany za jednym razem czyli baz zadnych przerw miedzy kryciami. Moje pytanie jest takie: czy to jest prawidłowe i dobre dobranie materiałów? Nie rozumiem. Jeżeli chcesz dać folię wysokoparoprzepuszczalną, to po co ci te płyty OSB? Sama folia wyjdzie taniej. Jeżeli natomiast chcesz dać płyty, to na nie dajesz papę. Folia paroprzepuszczalna nie jest wówczas potrzebna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.