Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pełne deskowanie dachu


zakros74

Recommended Posts

Dziękuję za podpowiedzi, zacząłem pracę i zgadzam się te 2cm wystarcza i biję gwoździe ze skosa.

 

Mam pytanie przed papowaniem, czy takie kładzenie papy na czterospadzie jest poprawne, że docinam papę na krawędzi każdej połaci i całość uszczelniam pasem papy kładzionym z góry na dół z zakładem na dwie strony połaci? Jak na przykładowym foto?

 

55604_201608231czxtnqv,20160823gtx8ocd76.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam

 

Pytanie dotyczy dachu z pełnym deskowaniem pokrytym papą, na to blachodachówką. Chodzi o wentylowanie przestrzeni pomiedzy krokwiami między wełną a deskowaniem.Miedzy krokwiami rozciągam sznurek 2-3 cm od desek w celu zapewnienia przestrzeni. I teraz docieplając ściany zew. jadę styropianem do desek. Z czego zrobić miniczerpnie między krokwiami w styropianie by zwentylować przestrzeń pod deskowaniem? Mam nadzieje ze dobrze to zobrazowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elewację należy zakończyć 2~3 cm poniżej desek zapewniając wlot powietrza. W kalenicy deski i papa muszą być rozcięte po minimum 2~3 na stronę zapewniając wylot. Blaszany gąsior najlepiej posadowić na łacie kalenicowej (tak jak gąsiora ceramicznego). Pod gąsiorem powinna być taśma kalenicowa ( absolutnie nie uszczelki z gąbki). Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elewację należy zakończyć 2~3 cm poniżej desek zapewniając wlot powietrza. W kalenicy deski i papa muszą być rozcięte po minimum 2~3 na stronę zapewniając wylot. Blaszany gąsior najlepiej posadowić na łacie kalenicowej (tak jak gąsiora ceramicznego). Pod gąsiorem powinna być taśma kalenicowa ( absolutnie nie uszczelki z gąbki). Pozdrawiam.

 

Docieplenie mam między krokwiami a potem przechodzi w jętkę, czy mogę to wentylować w szczytach nad jętkami zamiast w kalenicy (mam dach 2spadowy). Jeśli tak to jaką powierzchnię czynna w ścianach szczytowych przyjąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest z tymi papiakami. Ich długość powinna być taka aby wychodziły przez deski na drugą stronę, czy np dla deski 25 mm i papie powiedzmy 3mm można dać gwoździe papowe 20 mm?!

 

Takie wystające pod deskami "łepki" gwoździ nie są punktami w których skrapla się wilgoć i z nich kapie sobie prosto na niezabezpieczoną (zwykle) wełnę?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest z tymi papiakami. Ich długość powinna być taka aby wychodziły przez deski na drugą stronę, czy np dla deski 25 mm i papie powiedzmy 3mm można dać gwoździe papowe 20 mm?!

 

Takie wystające pod deskami "łepki" gwoździ nie są punktami w których skrapla się wilgoć i z nich kapie sobie prosto na niezabezpieczoną (zwykle) wełnę?!

 

To raczej 'ogonki' papiaków, łebki zostały na górze... To jest po to, żeby poszycie drewniane nie 'wypychało' gwoździa.

Zasadniczo te ogonki są owiewane przez powietrze w szczelinie wentylacji, nie mają za dużo czasu żeby skoncentrować aż tyle wilgoci do skraplania się. Jakby nawet to 1-2 krople na godzinę na kilkaset cm2 jest do utrzymania oraz wysuszenia na wełnie z zasady hydrofobizowanej (każdy producent przeprowadza test zanurzający wełnę, przez 24 h wchłania kilka procent). Przeliczając na takie krople to bardziej jak ktoś chuchnie w kierunku sufitu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Apropo szczeliny wentylacyjnej na pełnym deskowaniu i papie, miedzy krokwiami mam rozciągnięte sznurki w odległości 2-3 cm od desek tak żeby wełna nie dotykała desek, przerwa miedzy elewacja a deskowaniem tez jest. Kolega kiedyś mi podpowiedział ze teraz na deskowanie należny nabić laty i dać dodatkowa membranę tak zęby wełna nie naciagła wilgoci właśnie z tej szczeliny, w sumie to go wyśmiałem ale szukając trochę po internecie okazało sie ze miał racje tzn jedni to robią drudzy nie, co wy o tym sadzicie, wiem ze dać ta membranę nie zaszkodzi ale co jeśli wełna jest juz założona a nie uśmiecha mi sie jej wyciągać i dawać membranę zabezpieczająca. Co jesli faktycznie na wełnie będzie sie osadzać wilgoć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosowanie folii wysokoparoprzepuszczalnej (bo tylko taką można) pod deskami nie ma żadnego merytorycznego uzasadnienia bo przecież przepuszcza parę wodna w obie strony. Bliższy byłby argument tak zwanego "wywiewania ciepła" z wełny mineralnej ale i on upada gdyż w szczelinie nie ma przepływów burzliwych a są przepływy laminarne i do tego dławione oporami przepływu. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No podchodzę do tego tak ze wilgoć będzie z wysychających kozłów chociaz te maja juz kilka lat lub ewentualnie gdy dojdzie do takiej sytuacji a dojdzie napewno ze spadnie śnieg później się roztopi wilgoć pójdzie do góry wsiąknie w deskowanie krokwie w wełnę itd.... Przesadzam? Myślałem ze folie wysokoparoprzepuszczalne od spodu przepuszczają wilgoć a od góry ja blokują. Dlaczego wiec na filmikach instruktażowych pokazują ze należny taka membranke nabić czy chodzi im tylko o zarobienie kasy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na tych filmikach mówią dlaczego? Przytaczają jakieś merytoryczne argumenty? Dzisiaj prawie każda firma produkuje folię i każda chce ją sprzedać. Natomiast żadna nie ponosi konsekwencji gdy folia zaczyna przeciekać. Wówczas najczęstszymi argumentami są: skończyła się gwarancja, wina dekarza albo wina dachówki. W najlepszym wypadku dają folię! Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo zła dedukcja bo nie zabezpiecza:no:. A tak na marginesie co rozumiesz pod pojęciem "wilgoć"? H2O ma trzy stany skupienia: gazowy czyli para wodna (niewidoczny gaz), ciekły czyli woda i stały czyli lód. Nie tu pojęcia "wilgoć". Folia wysokoparoprzepuszczalna przepuszcza parę wodną w obie strony natomiast wody nie przepuszcza gdy jest nowa. Z upływem czasu folia ulega degradacji i z jej hydroizolacyjnością bywa różnie. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a podpowiedzcie jeszcze jakiej długości wkręty ciesielskie dać do mocowania krokwi z murałatą.

Krokwie 10x20cm (zamek max 5 cm). Murłata 14x14cm. 340? nie za długie?

Warto dawać jeszcze oprócz wkrętów jakieś kątowniki? Projekt milczy w tej kwestii, a kierownik budowy niezbyt chętny do tak szczegółowych konsultacji (chyba za sławo opłacany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wiedza wielu kierowników nie sięga konstrukcji drewnianych. Kątowniki czy inne złącza ciesielskie nie są potrzebne. Kiedyś wystarczył tylko jeden krokwiak. W Twoim przypadku w krokwi 15 cm w murłacie 13~15 cm (przekątna 19,8 cm) czyli łącznie 28~30 cm. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...