piechocinski 30.01.2007 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Prezes db o restrukturyzacji koleiHarmut Mehdorn: Myśmy chętnie tu przyjechali, aby przedstawić Państwu koncepcję prywatyzacji kolei. Możemy Państwu przedstawić w jaki sposób u nas się odbywa. Ja wcale nie mówię, że ten nasz model prywatyzacji i przekształcenia jest idealny. Uważam, że każda kolej powinna iść własną drogą i znaleźć najlepsze rozwiązania dla niej samej. Natomiast ta droga, którą myśmy wybrali jest to droga, która przyniosła sukces. Po zjednoczeniu obu państw niemieckich mieliśmy dwa podmioty kolejowe – Deustche Reichsbahn, czyli dawna kolej NRD i Deutsche Bundesbahn czyli koleje dawnej Republiki Federalnej Niemiec. Obie te koleje łącznie przynosiły straty w wysokości 12 miliardów marek. Miały bardzo złą wydajność, spadał udział na rynku obu kolei. No i w zasadzie nikt nie był zadowolony. Politycy ,kolejarze a przede wszystkim klienci, nikt nie był zadowolony z niemieckich kolei. To spowodowało, że w parlamencie i w rządzie niemieckim stworzono taki projekt przekształcenia kolei którego celem jest podniesienie efektywności i jej sprywatyzowanie . Rząd niemiecki po prywatyzacji Lufthansy, Deutsche Telecom i Deutsche Post uruchomił wieloletni proces prywatyzacji ostatniego przedsiębiorstwa państwowego, które się zajmuje infrastrukturą .Nie byłoby to możliwe bez szerokiego politycznego porozumienia głównych sił parlamentarnych ,proces uruchomił rząd socjaldemokratów i zielonych przy politycznej akceptacji chadeków i liberałów. Realizuje jego kolejny etap rząd Wielkiej Koalicji.Zawarto także wielkie społeczne porozumienie i uzyskano akceptację i poparcie związków kolejowych. Osiągnięto więc kluczowy warunek dla skutecznego przeprowadzenia reformy. Przyzwolenie społeczne ,wsparcie polityczne dla oddzielenia polityki od funkcjonowania firmy ,oddłużenie kolei i zabezpieczenie środków na modernizację i rozwój . Połączenie dwóch kolei – wschodnioniemieckiej i zachodnioniemieckiej w jedną kolej, całkowite oddłużenie obydwu kolei, wielki pakiet socjalny realizowany ze środków publicznych. Tą część państwo wzięło na siebie. I to doprowadziło do tego, że zarówno przewozy towarowe, jak również przewozy pasażerskie dalekobieżne mogą funkcjonować bez jakiejkolwiek subwencji ze strony państwa. Państwo poprzez regulację pilnuje tylko funkcjonowania tych części rynku kolejowego. Przewozy pasażerskie regionalne; tu kompetencja leży po stronie krajów związkowych i one decydują jak te przewozy kształtować. Państwo przekazało kompetencje ze strony centrali państwa do krajów związkowych. I pewna kwota pieniędzy z budżetu państwa została przeznaczona na organizację tych przewozów. Za pomocą tych pieniędzy kraje związkowe decydują jak je wydać i kupują usługi przewozowe, u nas, czyli w Deutsche Bahn, lub u innych przewoźników. Należy przy tym zwrócić uwagę, że ten system w przypadku przewozów towarowych finansuje się sam, natomiast jeżeli chodzi o przewozy pasażerskie regionalne, to nie może sam funkcjonować. Przewozy regionalne muszą być subwencjonowane bo realizują zadania publiczne w transporcie. Nasza kolej po reformie funkcjonuje w ramach jednego zintegrowanego przedsiębiorstwa. Przewozy ,infrastruktura, logistyka razem .Do tego równolegle kilkanaście tysięcy samochodów ciężarowych na wyposażeniu DB tak aby tworzyć sprawne łańcuchy transportowe i kilka tysięcy firm transportu drogowego samochodowego przewozu osób pracujące z nami w ścisłej kooperacji także w rozkładzie jazdy zasilające potoki kolejowych pasażerów. http://www.Piechocinski.blog.onet.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selimm 30.01.2007 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Napisz tez coś o feministkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_m 30.01.2007 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 A mówi się, że Polak potrafi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
smartcat 30.01.2007 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Ciekawe po co on to wkleja? Popularności sobie nie zaskarbi a wręcz przeciwnie. Czy ten człowiek ma wyczucie na jakie forum trafił ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Goni_Mnie_Peleton 30.01.2007 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Ciekawe po co on to wkleja? Popularności sobie nie zaskarbi a wręcz przeciwnie. Czy ten człowiek ma wyczucie na jakie forum trafił ? Jestes na poczatku drogi. Nic nie rozumiesz. Ale to sie zmieni. Przyjdzie czas , ze bedziesz z utesknieniem wygladal tych postow. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Goni_Mnie_Peleton 30.01.2007 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Prezes db o restrukturyzacji kolei Harmut Mehdorn: Myśmy chętnie tu przyjechali, aby przedstawić Państwu koncepcję prywatyzacji kolei. Możemy Państwu przedstawić w jaki sposób u nas się odbywa. Ja wcale nie mówię, że ten nasz model prywatyzacji i przekształcenia jest idealny. Uważam, że każda kolej powinna iść własną drogą i znaleźć najlepsze rozwiązania dla niej samej. Natomiast ta droga, którą myśmy wybrali jest to droga, która przyniosła sukces. Po zjednoczeniu obu państw niemieckich mieliśmy dwa podmioty kolejowe – Deustche Reichsbahn, czyli dawna kolej NRD i Deutsche Bundesbahn czyli koleje dawnej Republiki Federalnej Niemiec. Obie te koleje łącznie przynosiły straty w wysokości 12 miliardów marek. Miały bardzo złą wydajność, spadał udział na rynku obu kolei. No i w zasadzie nikt nie był zadowolony. Politycy ,kolejarze a przede wszystkim klienci, nikt nie był zadowolony z niemieckich kolei. To spowodowało, że w parlamencie i w rządzie niemieckim stworzono taki projekt przekształcenia kolei którego celem jest podniesienie efektywności i jej sprywatyzowanie . Rząd niemiecki po prywatyzacji Lufthansy, Deutsche Telecom i Deutsche Post uruchomił wieloletni proces prywatyzacji ostatniego przedsiębiorstwa państwowego, które się zajmuje infrastrukturą .Nie byłoby to możliwe bez szerokiego politycznego porozumienia głównych sił parlamentarnych ,proces uruchomił rząd socjaldemokratów i zielonych przy politycznej akceptacji chadeków i liberałów. Realizuje jego kolejny etap rząd Wielkiej Koalicji. Zawarto także wielkie społeczne porozumienie i uzyskano akceptację i poparcie związków kolejowych. Osiągnięto więc kluczowy warunek dla skutecznego przeprowadzenia reformy. Przyzwolenie społeczne ,wsparcie polityczne dla oddzielenia polityki od funkcjonowania firmy ,oddłużenie kolei i zabezpieczenie środków na modernizację i rozwój . Połączenie dwóch kolei – wschodnioniemieckiej i zachodnioniemieckiej w jedną kolej, całkowite oddłużenie obydwu kolei, wielki pakiet socjalny realizowany ze środków publicznych. Tą część państwo wzięło na siebie. I to doprowadziło do tego, że zarówno przewozy towarowe, jak również przewozy pasażerskie dalekobieżne mogą funkcjonować bez jakiejkolwiek subwencji ze strony państwa. Państwo poprzez regulację pilnuje tylko funkcjonowania tych części rynku kolejowego. Przewozy pasażerskie regionalne; tu kompetencja leży po stronie krajów związkowych i one decydują jak te przewozy kształtować. Państwo przekazało kompetencje ze strony centrali państwa do krajów związkowych. I pewna kwota pieniędzy z budżetu państwa została przeznaczona na organizację tych przewozów. Za pomocą tych pieniędzy kraje związkowe decydują jak je wydać i kupują usługi przewozowe, u nas, czyli w Deutsche Bahn, lub u innych przewoźników. Należy przy tym zwrócić uwagę, że ten system w przypadku przewozów towarowych finansuje się sam, natomiast jeżeli chodzi o przewozy pasażerskie regionalne, to nie może sam funkcjonować. Przewozy regionalne muszą być subwencjonowane bo realizują zadania publiczne w transporcie. Nasza kolej po reformie funkcjonuje w ramach jednego zintegrowanego przedsiębiorstwa. Przewozy ,infrastruktura, logistyka razem .Do tego równolegle kilkanaście tysięcy samochodów ciężarowych na wyposażeniu DB tak aby tworzyć sprawne łańcuchy transportowe i kilka tysięcy firm transportu drogowego samochodowego przewozu osób pracujące z nami w ścisłej kooperacji także w rozkładzie jazdy zasilające potoki kolejowych pasażerów. http://www.Piechocinski.blog.onet.pl Mam nadzieje , ze to tylko taki "lekki" wstep przed prawdziwym solidnym postem o planach restrukturyzacyjnych PKP. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wartownik 30.01.2007 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Ale wszystkie kopalnie wegla chca pozamykac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Goni_Mnie_Peleton 30.01.2007 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Ale wszystkie kopalnie wegla chca pozamykac U nas juz dawno powinni pozamykac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wartownik 30.01.2007 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 U mnie same pozamykane kopalnie rudy miedzi , zlota , barytu , uranu itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selimm 30.01.2007 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Ale wszystkie kopalnie wegla chca pozamykac U nas juz dawno powinni pozamykac. Ciebie ,tez powinni zamknąć ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mirek_Lewandowski 30.01.2007 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 w kopalni.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wartownik 30.01.2007 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Ale wszystkie kopalnie wegla chca pozamykac U nas juz dawno powinni pozamykac. Ciebie ,tez powinni zamknąć ... Taaa , a my go bedziemy dotowac tak jak PKP, zeby mial cieplo i co jesc , to juz prawie 2000 zl na m-c na jednego zamknietego ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Goni_Mnie_Peleton 30.01.2007 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Ale wszystkie kopalnie wegla chca pozamykac U nas juz dawno powinni pozamykac. Ciebie ,tez powinni zamknąć ... Taaa , a my go bedziemy dotowac tak jak PKP, zeby mial cieplo i co jesc , to juz prawie 2000 zl na m-c na jednego zamknietego ... Na razie to ja doplacam do gornikow. A powinni sprywatyzowac kopalnie , budowac elektrownie atomowe i za lat 20 - 30 , zamknac weglowy biznes jak Niemcy. Do odpowiednio przeksztalconego PKP , jako podanik moge doplacac , bo dzieki temu na drogach mniejszy tlok bedzie ... itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piechocinski 30.01.2007 19:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Goni mnie peleton za ostatnie stwierdzenie ze nawet mozesz do kolei doplacac ze wzgledu na przeciazone drogi masz u mnie plus no moze przesadzilem plusik, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Goni_Mnie_Peleton 30.01.2007 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Goni mnie peleton za ostatnie stwierdzenie ze nawet mozesz do kolei doplacac ze wzgledu na przeciazone drogi masz u mnie plus no moze przesadzilem plusik, Do kolei podmiejskich w Krakowie moge doplacac ze szczegolna przyjemnoscia , nawet gdyby ich wlascicielem byl DB ( a za Niemcami nie przepadam). No ale na razie ich nie ma A do wszystkich kolei w Polsce doplacac moge nie tylko ze wzgledu na przeciazone drogi ale tez z uwagi na ekologie i bezpieczenstwo. Poza tym pociagiem mozna szybciej dojechac z Warszawy do Krakowa ( po dobrych torach i dobrym pociagiem) niz samochodem (nawet najszybszym). Biorac pod uwage wielkosc naszego kraju to najlepsza alernatywa dla transportu drogowego sa koleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selimm 30.01.2007 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Na razie to ja doplacam do gornikow. quote="Goni_Mnie_Peleton"]USA , Nowy Jork. Wyjechałem po studiach , na początku było tutaj ciężko teraz nie narzekam , pracuję , uczę się ... i myślę o powrocie do Polski a właściwie to do Europy. Do wyjazdu zmusiły mnie względy finansowe , z czasem w miarę zaspakajania swoich potrzeb dochodzę do powszechnie znanego stwierdzenia iż pieniądze w życiu to nie wszystko. Czuję się Polakiem , Europejczykiem i chyba nie będę się zmuszał do tego aby zostać Amerykaninem. Chociaż o Amerykanach i Ameryce mam w sumie dobre zdanie to jednak zawsze mentalnie i kulturowo będę się od nich różnił. I całe szczęście że tak jest i niech tak już zostanie. http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=42285&start=0 tu jest link do tego Mozesz mi powiedzieć, jakim cudem- Ty dopłacasz osobiscie do tego ? znowu Cie mam ..hipokryto jeden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Goni_Mnie_Peleton 30.01.2007 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Na razie to ja doplacam do gornikow. quote="Goni_Mnie_Peleton"]USA , Nowy Jork. Wyjechałem po studiach , na początku było tutaj ciężko teraz nie narzekam , pracuję , uczę się ... i myślę o powrocie do Polski a właściwie to do Europy. Do wyjazdu zmusiły mnie względy finansowe , z czasem w miarę zaspakajania swoich potrzeb dochodzę do powszechnie znanego stwierdzenia iż pieniądze w życiu to nie wszystko. Czuję się Polakiem , Europejczykiem i chyba nie będę się zmuszał do tego aby zostać Amerykaninem. Chociaż o Amerykanach i Ameryce mam w sumie dobre zdanie to jednak zawsze mentalnie i kulturowo będę się od nich różnił. I całe szczęście że tak jest i niech tak już zostanie. http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=42285&start=0 tu jest link do tego Mozesz mi powiedzieć, jakim cudem- Ty dopłacasz osobiscie do tego ? znowu Cie mam ..hipokryto jeden 1/ Nigdzie nie napisalem gdzie place podatki , ale z tego przed toba sie nie bede tlumaczyl. Badz tylko pewien ze spie spokojnie i fiskusa sie nie boje. 2/ Wybudowalem w Polsce duzy dom , ponad 500m2 pod dachem - slyszales kiedys o podatku VAT? Moze pare rzeczy bylo kupionych bez faktury , nie pamietam , ale w sumie Vat zaplacilem spory. 3/ Kupilem sporo ziemi - myslisz ze na "czarno"? 4/ Studiujac tez mozna chyba pracowac i placic podatki. 5/ Z wynajmu mieszkania tez sie placi podatki - poszukaj szperaczu jeden jak na tym forum kiedys pytalem o wynajecie mieszkania , zaznaczajac ze ma byc od tego placony podatek , a niewielu z tego co wiem to robi. 6/ Sporo rzeczy wyslalem juz do Polski , ostatnio zaplacilem clo za kosiarke np. To tez podatek jakby nie patrzec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selimm 30.01.2007 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Badz tylko pewien ze spie spokojnie i fiskusa sie nie boje. Taaak ...to po co takie pytania zadajesz ? A czy prawda jest , ze po 5 latach sprawa niezaplaconych podatkow ulega przedawnieniu i US nic juz zrobic nam nie moze? http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=23025&start=60 - tu link do tego nadmienie tylko, ze najchetniej bym tym naszym nieudacznikom nic nie zapłacił ale Tobie nie przepuszcze z Twojego opisu wynika, ze to predzej ryle doplacili do Twojej edukacji- niż Ty do nich Niestety po 2003 roku- zmieniły sie przepisy o podwojnym opodatkowaniu i w swietle tego,powinienej uiscic od zarobionej kwoty podatek -pomniejszony o coś tam no i co ? acha , z Vat-em i innymi drobnymi mi tu nie-wyjezdzaj bracie ps.osobiscie miałbym ich w d@pie,z zaplaceniem od tego podatku ale wiesz ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Goni_Mnie_Peleton 30.01.2007 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Badz tylko pewien ze spie spokojnie i fiskusa sie nie boje. Taaak ...to po co takie pytania zadajesz ? A czy prawda jest , ze po 5 latach sprawa niezaplaconych podatkow ulega przedawnieniu i US nic juz zrobic nam nie moze? http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=23025&start=60 - tu link do tego nadmienie tylko, ze najchetniej bym tym naszym nieudacznikom nic nie zapłacił ale Tobie nie przepuszcze z Twojego opisu wynika, ze to predzej ryle doplacili do Twojej edukacji- niż Ty do nich Niestety po 2003 roku- zmieniły sie przepisy o podwojnym opodatkowaniu i w swietle tego,powinienej uiscic od zarobionej kwoty podatek -pomniejszony o coś tam no i co ? acha , z Vat-em i innymi drobnymi mi tu nie-wyjezdzaj bracie ps.osobiscie miałbym ich w d@pie,z zaplaceniem od tego podatku ale wiesz ... Wiem , wiem .... znasz chyba moje imie i nazwisko , donosik mozesz napisac ..... a ja dalej bede spal spokojnie A pytania zadawac mozna i o niczym to nie swiadczy , w kazdym badz razie nie o tym o czym myslisz Co jeszcze wyszperasz ciekawego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selimm 30.01.2007 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Powiedz mi - dlaczego pomyslałes ze w Twoich zapiskach moze byc coś ciekawego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.