Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jak to zrobili Niemcy


piechocinski

Recommended Posts

Prezes db o restrukturyzacji kolei

Harmut Mehdorn: Myśmy chętnie tu przyjechali, aby przedstawić Państwu

koncepcję prywatyzacji kolei. Możemy Państwu przedstawić w jaki sposób u

nas się odbywa. Ja wcale nie mówię, że ten nasz model prywatyzacji i

przekształcenia jest idealny. Uważam, że każda kolej powinna iść własną

drogą i znaleźć najlepsze rozwiązania dla niej samej. Natomiast ta droga,

którą myśmy wybrali jest to droga, która przyniosła sukces. Po

zjednoczeniu obu państw niemieckich mieliśmy dwa podmioty kolejowe –

Deustche Reichsbahn, czyli dawna kolej NRD i Deutsche Bundesbahn czyli

koleje dawnej Republiki Federalnej Niemiec. Obie te koleje łącznie

przynosiły straty w wysokości 12 miliardów marek. Miały bardzo złą

wydajność, spadał udział na rynku obu kolei. No i w zasadzie nikt nie był

zadowolony. Politycy ,kolejarze a przede wszystkim klienci, nikt nie był

zadowolony z niemieckich kolei. To spowodowało, że w parlamencie i w

rządzie niemieckim stworzono taki projekt przekształcenia kolei którego

celem jest podniesienie efektywności i jej sprywatyzowanie . Rząd niemiecki

po prywatyzacji Lufthansy, Deutsche Telecom i Deutsche Post uruchomił

wieloletni proces prywatyzacji ostatniego przedsiębiorstwa państwowego,

które się zajmuje infrastrukturą .Nie byłoby to możliwe bez szerokiego

politycznego porozumienia głównych sił parlamentarnych ,proces uruchomił

rząd socjaldemokratów i zielonych przy politycznej akceptacji chadeków i

liberałów. Realizuje jego kolejny etap rząd Wielkiej Koalicji.

Zawarto także wielkie społeczne porozumienie i uzyskano akceptację i

poparcie związków kolejowych. Osiągnięto więc kluczowy warunek dla

skutecznego przeprowadzenia reformy. Przyzwolenie społeczne ,wsparcie

polityczne dla oddzielenia polityki od funkcjonowania firmy ,oddłużenie

kolei i zabezpieczenie środków na modernizację i rozwój . Połączenie dwóch

kolei – wschodnioniemieckiej i zachodnioniemieckiej w jedną kolej,

całkowite oddłużenie obydwu kolei, wielki pakiet socjalny realizowany ze

środków publicznych. Tą część państwo wzięło na siebie. I to doprowadziło

do tego, że zarówno przewozy towarowe, jak również przewozy pasażerskie

dalekobieżne mogą funkcjonować bez jakiejkolwiek subwencji ze strony

państwa. Państwo poprzez regulację pilnuje tylko funkcjonowania tych części

rynku kolejowego. Przewozy pasażerskie regionalne; tu kompetencja leży po

stronie krajów związkowych i one decydują jak te przewozy kształtować.

Państwo przekazało kompetencje ze strony centrali państwa do krajów

związkowych. I pewna kwota pieniędzy z budżetu państwa została przeznaczona

na organizację tych przewozów. Za pomocą tych pieniędzy kraje związkowe

decydują jak je wydać i kupują usługi przewozowe, u nas, czyli w Deutsche

Bahn, lub u innych przewoźników. Należy przy tym zwrócić uwagę, że ten

system w przypadku przewozów towarowych finansuje się sam, natomiast jeżeli

chodzi o przewozy pasażerskie regionalne, to nie może sam funkcjonować.

Przewozy regionalne muszą być subwencjonowane bo realizują zadania

publiczne w transporcie. Nasza kolej po reformie funkcjonuje w ramach

jednego zintegrowanego przedsiębiorstwa. Przewozy ,infrastruktura,

logistyka razem .Do tego równolegle kilkanaście tysięcy samochodów

ciężarowych na wyposażeniu DB tak aby tworzyć sprawne łańcuchy transportowe

i kilka tysięcy firm transportu drogowego samochodowego przewozu osób

pracujące z nami w ścisłej kooperacji także w rozkładzie jazdy zasilające

potoki kolejowych pasażerów.

 

http://www.Piechocinski.blog.onet.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe po co on to wkleja? Popularności sobie nie zaskarbi a wręcz przeciwnie. Czy ten człowiek ma wyczucie na jakie forum trafił ?

 

Jestes na poczatku drogi. Nic nie rozumiesz. Ale to sie zmieni. Przyjdzie czas , ze bedziesz z utesknieniem wygladal tych postow.

 

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes db o restrukturyzacji kolei

Harmut Mehdorn: Myśmy chętnie tu przyjechali, aby przedstawić Państwu

koncepcję prywatyzacji kolei. Możemy Państwu przedstawić w jaki sposób u

nas się odbywa. Ja wcale nie mówię, że ten nasz model prywatyzacji i

przekształcenia jest idealny. Uważam, że każda kolej powinna iść własną

drogą i znaleźć najlepsze rozwiązania dla niej samej. Natomiast ta droga,

którą myśmy wybrali jest to droga, która przyniosła sukces. Po

zjednoczeniu obu państw niemieckich mieliśmy dwa podmioty kolejowe –

Deustche Reichsbahn, czyli dawna kolej NRD i Deutsche Bundesbahn czyli

koleje dawnej Republiki Federalnej Niemiec. Obie te koleje łącznie

przynosiły straty w wysokości 12 miliardów marek. Miały bardzo złą

wydajność, spadał udział na rynku obu kolei. No i w zasadzie nikt nie był

zadowolony. Politycy ,kolejarze a przede wszystkim klienci, nikt nie był

zadowolony z niemieckich kolei. To spowodowało, że w parlamencie i w

rządzie niemieckim stworzono taki projekt przekształcenia kolei którego

celem jest podniesienie efektywności i jej sprywatyzowanie . Rząd niemiecki

po prywatyzacji Lufthansy, Deutsche Telecom i Deutsche Post uruchomił

wieloletni proces prywatyzacji ostatniego przedsiębiorstwa państwowego,

które się zajmuje infrastrukturą .Nie byłoby to możliwe bez szerokiego

politycznego porozumienia głównych sił parlamentarnych ,proces uruchomił

rząd socjaldemokratów i zielonych przy politycznej akceptacji chadeków i

liberałów. Realizuje jego kolejny etap rząd Wielkiej Koalicji.

Zawarto także wielkie społeczne porozumienie i uzyskano akceptację i

poparcie związków kolejowych. Osiągnięto więc kluczowy warunek dla

skutecznego przeprowadzenia reformy. Przyzwolenie społeczne ,wsparcie

polityczne dla oddzielenia polityki od funkcjonowania firmy ,oddłużenie

kolei i zabezpieczenie środków na modernizację i rozwój . Połączenie dwóch

kolei – wschodnioniemieckiej i zachodnioniemieckiej w jedną kolej,

całkowite oddłużenie obydwu kolei, wielki pakiet socjalny realizowany ze

środków publicznych. Tą część państwo wzięło na siebie. I to doprowadziło

do tego, że zarówno przewozy towarowe, jak również przewozy pasażerskie

dalekobieżne mogą funkcjonować bez jakiejkolwiek subwencji ze strony

państwa. Państwo poprzez regulację pilnuje tylko funkcjonowania tych części

rynku kolejowego. Przewozy pasażerskie regionalne; tu kompetencja leży po

stronie krajów związkowych i one decydują jak te przewozy kształtować.

Państwo przekazało kompetencje ze strony centrali państwa do krajów

związkowych. I pewna kwota pieniędzy z budżetu państwa została przeznaczona

na organizację tych przewozów. Za pomocą tych pieniędzy kraje związkowe

decydują jak je wydać i kupują usługi przewozowe, u nas, czyli w Deutsche

Bahn, lub u innych przewoźników. Należy przy tym zwrócić uwagę, że ten

system w przypadku przewozów towarowych finansuje się sam, natomiast jeżeli

chodzi o przewozy pasażerskie regionalne, to nie może sam funkcjonować.

Przewozy regionalne muszą być subwencjonowane bo realizują zadania

publiczne w transporcie. Nasza kolej po reformie funkcjonuje w ramach

jednego zintegrowanego przedsiębiorstwa. Przewozy ,infrastruktura,

logistyka razem .Do tego równolegle kilkanaście tysięcy samochodów

ciężarowych na wyposażeniu DB tak aby tworzyć sprawne łańcuchy transportowe

i kilka tysięcy firm transportu drogowego samochodowego przewozu osób

pracujące z nami w ścisłej kooperacji także w rozkładzie jazdy zasilające

potoki kolejowych pasażerów.

 

http://www.Piechocinski.blog.onet.pl

 

Mam nadzieje , ze to tylko taki "lekki" wstep przed prawdziwym solidnym postem o planach restrukturyzacyjnych PKP.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wszystkie kopalnie wegla chca pozamykac :wink:

 

 

U nas juz dawno powinni pozamykac.

 

Ciebie ,tez powinni zamknąć ...

:lol: Taaa , a my go bedziemy dotowac tak jak PKP, zeby mial cieplo i co jesc , to juz prawie 2000 zl na m-c na jednego zamknietego ...

 

Na razie to ja doplacam do gornikow.

A powinni sprywatyzowac kopalnie , budowac elektrownie atomowe i za lat 20 - 30 , zamknac weglowy biznes jak Niemcy.

 

Do odpowiednio przeksztalconego PKP , jako podanik moge doplacac , bo dzieki temu na drogach mniejszy tlok bedzie ... itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goni mnie peleton za ostatnie stwierdzenie ze nawet mozesz do kolei doplacac ze wzgledu na przeciazone drogi masz u mnie plus no moze przesadzilem plusik,

 

:D

 

Do kolei podmiejskich w Krakowie moge doplacac ze szczegolna przyjemnoscia , nawet gdyby ich wlascicielem byl DB ( a za Niemcami nie przepadam).

No ale na razie ich nie ma :cry:

A do wszystkich kolei w Polsce doplacac moge nie tylko ze wzgledu na przeciazone drogi ale tez z uwagi na ekologie i bezpieczenstwo.

Poza tym pociagiem mozna szybciej dojechac z Warszawy do Krakowa ( po dobrych torach i dobrym pociagiem) niz samochodem (nawet najszybszym).

 

Biorac pod uwage wielkosc naszego kraju to najlepsza alernatywa dla transportu drogowego sa koleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie to ja doplacam do gornikow.

 

quote="Goni_Mnie_Peleton"]USA , Nowy Jork. Wyjechałem po studiach , na początku było tutaj ciężko teraz nie narzekam , pracuję , uczę się ... i myślę o powrocie do Polski a właściwie to do Europy. Do wyjazdu zmusiły mnie względy finansowe , z czasem w miarę zaspakajania swoich potrzeb dochodzę do powszechnie znanego stwierdzenia iż pieniądze w życiu to nie wszystko. Czuję się Polakiem , Europejczykiem i chyba nie będę się zmuszał do tego aby zostać Amerykaninem. Chociaż o Amerykanach i Ameryce mam w sumie dobre zdanie to jednak zawsze mentalnie i kulturowo będę się od nich różnił. I całe szczęście że tak jest i niech tak już zostanie.

 

http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=42285&start=0

 

tu jest link do tego

 

Mozesz mi powiedzieć, jakim cudem- Ty dopłacasz osobiscie do tego ?

znowu Cie mam ..hipokryto jeden

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie to ja doplacam do gornikow.

 

quote="Goni_Mnie_Peleton"]USA , Nowy Jork. Wyjechałem po studiach , na początku było tutaj ciężko teraz nie narzekam , pracuję , uczę się ... i myślę o powrocie do Polski a właściwie to do Europy. Do wyjazdu zmusiły mnie względy finansowe , z czasem w miarę zaspakajania swoich potrzeb dochodzę do powszechnie znanego stwierdzenia iż pieniądze w życiu to nie wszystko. Czuję się Polakiem , Europejczykiem i chyba nie będę się zmuszał do tego aby zostać Amerykaninem. Chociaż o Amerykanach i Ameryce mam w sumie dobre zdanie to jednak zawsze mentalnie i kulturowo będę się od nich różnił. I całe szczęście że tak jest i niech tak już zostanie.

 

http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=42285&start=0

 

tu jest link do tego

 

Mozesz mi powiedzieć, jakim cudem- Ty dopłacasz osobiscie do tego ?

znowu Cie mam ..hipokryto jeden

:evil:

 

1/ Nigdzie nie napisalem gdzie place podatki , ale z tego przed toba sie nie bede tlumaczyl. Badz tylko pewien ze spie spokojnie i fiskusa sie nie boje.

2/ Wybudowalem w Polsce duzy dom , ponad 500m2 pod dachem - slyszales kiedys o podatku VAT? Moze pare rzeczy bylo kupionych bez faktury , nie pamietam 8) , ale w sumie Vat zaplacilem spory.

3/ Kupilem sporo ziemi - myslisz ze na "czarno"?

4/ Studiujac tez mozna chyba pracowac i placic podatki.

5/ Z wynajmu mieszkania tez sie placi podatki - poszukaj szperaczu jeden jak na tym forum kiedys pytalem o wynajecie mieszkania , zaznaczajac ze ma byc od tego placony podatek , a niewielu z tego co wiem to robi.

6/ Sporo rzeczy wyslalem juz do Polski , ostatnio zaplacilem clo za kosiarke np.

To tez podatek jakby nie patrzec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badz tylko pewien ze spie spokojnie i fiskusa sie nie boje.

 

Taaak ...to po co takie pytania zadajesz ?

 

A czy prawda jest , ze po 5 latach sprawa niezaplaconych podatkow ulega przedawnieniu i US nic juz zrobic nam nie moze?

 

http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=23025&start=60 - tu link do tego

 

nadmienie tylko, ze najchetniej bym tym naszym nieudacznikom nic nie zapłacił

ale

Tobie nie przepuszcze 8)

 

z Twojego opisu wynika, ze to predzej ryle doplacili

do Twojej edukacji- niż Ty do nich

 

Niestety po 2003 roku- zmieniły sie przepisy

o podwojnym opodatkowaniu

i w swietle tego,powinienej uiscic

od zarobionej kwoty podatek -pomniejszony o coś tam

 

no i co ?

 

acha , z Vat-em i innymi drobnymi mi tu nie-wyjezdzaj bracie :wink:

 

ps.osobiscie miałbym ich w d@pie,z zaplaceniem od tego podatku

ale

wiesz ... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badz tylko pewien ze spie spokojnie i fiskusa sie nie boje.

 

Taaak ...to po co takie pytania zadajesz ?

 

A czy prawda jest , ze po 5 latach sprawa niezaplaconych podatkow ulega przedawnieniu i US nic juz zrobic nam nie moze?

 

http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=23025&start=60 - tu link do tego

 

nadmienie tylko, ze najchetniej bym tym naszym nieudacznikom nic nie zapłacił

ale

Tobie nie przepuszcze 8)

 

z Twojego opisu wynika, ze to predzej ryle doplacili

do Twojej edukacji- niż Ty do nich

 

Niestety po 2003 roku- zmieniły sie przepisy

o podwojnym opodatkowaniu

i w swietle tego,powinienej uiscic

od zarobionej kwoty podatek -pomniejszony o coś tam

 

no i co ?

 

acha , z Vat-em i innymi drobnymi mi tu nie-wyjezdzaj bracie :wink:

 

ps.osobiscie miałbym ich w d@pie,z zaplaceniem od tego podatku

ale

wiesz ... :wink:

 

Wiem , wiem .... znasz chyba moje imie i nazwisko , donosik mozesz napisac ..... a ja dalej bede spal spokojnie :D

 

A pytania zadawac mozna i o niczym to nie swiadczy , w kazdym badz razie nie o tym o czym myslisz :wink:

 

Co jeszcze wyszperasz ciekawego? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...