Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

sciana z porothermu


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 43
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

do powyższych pytań można dodawać bez ońca kolejne. np. ustawienie budynku względem stron świata, tryb życia mieszkańców, jakie kaloryfery, baterie, czy jest cyrkulacja itp. - nie ma prostej odpowiedzi.

Sam buduję 25 P+W + 12 cm wełny. O rezultatach przekonam się za rok, a właściwie dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez chciałam budować z 44 i ciepła zaprawa ale wychodziło jakoś strasznie drogo, więc mam z 30 i teraz będę docieplać.

To co lepiej wełna niz styropian i tynk mineralny niz akrylowy?

Jaka jest róznica w cenie między tynkiem akrylowym i mineralnym to wiem a jak to wygląda w przypadku wełny i styropianu? Czy robocizna przy ocieplaniu wełną jest drozsza czy nie?

pozdrawiam gośka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum gdzieś jest opisane jak zrobić ciepłą zaprawę na budowie za 1/3 ceny. Jest tam też podany adres polskiego producenta perlitu gdzieś na południu kraju. Pamiętam tylko, że produkuje też żwirek dla kotów o nazwie Mruczuś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam za długie milczenie - rzadko teraz zaglądam na Forum. Oto uściślenia do mojej poprzedniej odpowiedzi:

- w domu mieszkają teraz 3 osoby na stałe, dwójka ponadto z doskoku. Teściowie (starsi już) bardzo oszczędnie gospodarują wodą, to ma wpływ na zużycie gazu

- moje dziecko może już niedługo mieć własne dziecko, czyli na razie zwiększone zużycie z tytułu małego potomka mnie nie dotyczy

- nie mam żadnych bajerów typu rekuperator. Na kominek mi nie starczyło sił w ubiegłym roku, chcę go zrobić tej jesieni. Ogrzewanie najzupełniej tradycyjne, grzejniki naścienne panelowe. Co do rekuperatora - nie znoszę mieć zbyt wielu rzeczy które się kręcą, załączają, wyłaczają i próbują myśleć za mnie.

- Piec kondensacyjny jednofunkcyjny Vitodens 200 + zasobnik 160 ltr - ze sterowaniem pogodowym . To jedyne urządzenie high-tech w tym domu

- każdy dzień letni teraz obniża mi średnią zużycia gazu. Teraz mam ca 6,5 m3/dobę (liczone od września 2002), więc rok zamknę kwotą 2.150 zł. Kominek poprawi mi jeszcze bilans.

Dopisane: powierzchnia parter+poddasze ca 180 m2. Okna zwykłe k=1,1, PCV, z tym, że zastosowaliśmy okna niewielkie 1x1,5 m, żadnych wielkich przeszkleń. Domek ma wiejski charakter, jest bardzo prosty, i takie okna pasują do bryły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chce Pan zastosować jakikolwiek dodatkowy materiał izolacyjny to nie ma uzasadnienia do zastosowania cegły poryzowanej. Jej podwyższona izolacyjność w tym przypadku jest całkowicie zbędna i nie warta znacznego osłabienia wodo- i mrozoodporności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli ocieple dom to w porothermie nie będzie mrozu i wody ale chyba w wełnie? O tym że porotherm trzeba wykończyć od razu mówił mi architekt i powinienem już teraz zdecydować czy będzie ocieplenie, tym bardziej że okna montuje się w zależności od tego ile będzie warstw w ścianie w różnych miejscach - grubościach ściany

dane luna_tyka są zachęcające, ja będę miał 200 m2 w zwartej konstrukcji choć chyba więcej okien i kominek z płaszczem wodnym i rekuperator, do poniedziałku mam dostać wyliczenia instalatora i handlowca od wełny co do zapotrzebowania na ciepło i cen wełny i jej położenia jak to policzę to napiszę

Szkoda że mało jest osób które mają sam porotherm i o tym piszą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja podobnie jak Lunatyk mam "czysty" P44 P+W ale na cieplej zaprawie. Dom stoi od zeszlego roku, przeprowadzkę planuje tego lata. Dom jest nieotynkowany z wiadomych powodów i napewno w tym roku nie bedzie z zewnątrz tynkowany. Nie rozumiem niby z jakiego powodu należy go niby od razu tynkować ?

I jeszcze sprawa zaprawy cieplochlonnej - to prawda że nie jest najtańsza proszę jednak nie zapominać że tutaj już nie bedzie zewnetrznego ocieplania które kosztuje niemalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, to prawda. Zgadzam się z Szadamem. Partiami też miałem ściany nieżle zamoczone jesienią 2001. Łudziłem się, że zima mi wyssie wilgoć - gdzie tam. W kwietniu 2002 zastanawiałem się, czy położę tynki. Pod koniec maja 2002 już było nieźle. We wrześniu 2002 się wprowadziłem.

Ale jeśli można nie zamoczyć - to lepiej nie zamaczać ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, to mój debiut na forum :D .

 

Właśnie się przymierzam do domku typowego D21 z Porothermu 44 P+W plus tynk mineralny (cem.-wap.) - takie rozwiązanie, jakie ma luna_tyk.

Luna_tyk: proszę o sprecyzowanie gdzie mieszkasz (strefa klimatyczna)?

Pyrka: na jakiej zaprawie były stawiane Twoje "czterdziestki czwórki"? Czy były otynkowane? Sam pustak bez tynków ma chyba ciut za wysoki współczynnik U (dawne k), nawet ten najgrubszy.

 

Widzę też, że niektórzy narzekają strasznie tu i w sąsiednich wątkach na pękające pustaki od Wienerbergera i z niektórych fabryk krajowych. Proszę o info, jeśli ktoś z Was ma dobre/złe doświadczenia z porothermem krajowym (np. od Jopka?).

 

Z góry dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... czyli mieszkasz w podobnej strefie co ja (niby ciut cieplejsze lato ale zima już też ostra). To może i mój domek wytrzyma z jednowarstwową scianką z czterdziestki czwórki (chyba to będzie dokładnie pustak Poromur Jopka, analogiczny, na "ciepłej" zaprawie)? Zaryzykuję.

 

A co do świeżych myszek, to wolę jeszcze świeższe, czyli żywe.

 

Dziękuję za szybką odpowiedź (to dla mnie istotne) :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. wyliczeń ciepłowniczych dla spęłnienienie niezbednych norm wystarczy 24 P+W i 10 cm styropianu. Ja dam 12 cm, a wokół okien zrobię taki kołnirz (pogrubienie ?) o ok. 3 cm. Załatwię w ten sposób "zimniejsze" nadproża. Co do poroterhmu 44 P+W to trzeba wziąść pod uwage projekt fundament a zwłaszcza jego grubość. Nie w karzdym projekcie można dowolnie zmieniać materiał, a zwłaszczaj ego parametry. Grubsze ściany są cięższe i należy zwiększyc wytrzymałość fundamentó i ław fundamentowych (o ile się nie mylę)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...