Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Sprzedawca-praktyk budowlany (niby - kiedyś był wykonawcą) odradza mi zastosowanie styroduru do ocieplenia piwnicy. Argumentuje to tym, że nic do niego się nie przyklei bo nie wchłania wody i jak ja wtedy zrobię cokół. Wszystko będzie odpadać. Kołkowanie odpada - dziury w izolacji przeciwwodnej.

 

Prawda to czy nie.

 

Napiszcie jak to wykonać.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/71535-cok%C3%B3%C5%82-a-styrodur/
Udostępnij na innych stronach

no u mnie piwnica, też została docieplona styrodurem, a na to fachura położył siatkę na klej no i teraz się do odlepia, myslę sobie że jakby przeszlifował powierzchnię to by się nie odlepiło. Dodam że piwnica z jednej strony sporo wychodzi ponad teren (pochyła działka). Teraz zamierzam sam to poprawić, bez fachowca, ściągnę tą siatkę do poziomu gruntu, przeszlifuję powierzchnie styroduru (powinna zrobić się szorstka) i zaciągnę to tym razem sam
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/71535-cok%C3%B3%C5%82-a-styrodur/#findComment-1597716
Udostępnij na innych stronach

Podpinam sie, juz zamowilem styrodur ale moge sie jeszcze wycofac. 70 cm bedzie w ziemi a 30 bedzie wystawać. Chciałbym te 30 jakos ladnie "obrobic". W jaki sposób?

 

Moze odwolac ten styrodur i wziasc FS20 tej samej drubosci a na to klej i siatka? Albo na to co pod ziemia dac styrodur a te 30 cm FS20?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/71535-cok%C3%B3%C5%82-a-styrodur/#findComment-1598046
Udostępnij na innych stronach

Wiosną zaczynam i mam taki plan ja robię w styropianie ale chodzi mi tu o technologię. Myślę że część nadziemną powinieneś zrobić ze styropianu.

 

Przekrój przez warstwy pod ziemią:

1.bloczek betonowy

2.tynk

3.dysperbit na podkład 1:1 z wodą

4.dysperbit 2 razy na gęsto

5.styropian FS20 100

6.siatka w kleju

7.dysperbit na podkład 1:1 z wodą

8.dysperbit 2 razy na gęsto

9.gruba folia PCV

nie mocuję styropianu na kołki aby nie perforować izolacji pionowej

 

Przekrój przez warstwy nad ziemią wykończone płytką elewacyjną:

1.bloczek betonowy

2.tynk

3.dysperbit na podkład 1:1 z wodą

4.dysperbit 2 razy na gęsto

5.styropian FS20 80 mocowany na kołki

6.siatka w kleju

7.siatka w kleju

8.wykładzina elewacyjna na kleju

[/url]

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/71535-cok%C3%B3%C5%82-a-styrodur/#findComment-1599136
Udostępnij na innych stronach

Kołkuje się to co wystaje z ziemi. Potem klej z siatką i na to np. płytki klinkierowe.

Jeśli daje się styrodur lub specjalny wodoodporny styropian to to co pod ziemią nie wykańcza się niczym - zasypuje się styrodur.

http://www.styropol.pl/uploads/RTEmagicC_hydromax_01_m.jpg.jpg

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/71535-cok%C3%B3%C5%82-a-styrodur/#findComment-1599168
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie jak to zobrazował Jezier. Pod ziemią styropian ekstrudowany bez kołkowania, zasypany ziemią, a nad pow. ziemi fs20 na kołkach, na to siatka + klej, na razie brak wykończenia - jak położę kostkę brukową to wykończę cokół marmulitem.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/71535-cok%C3%B3%C5%82-a-styrodur/#findComment-1600054
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Styropolu znalazłem ciekawy opis (dotyczy Hydromaxu, styropianu wodoodpornego styropianu FS30 zwanego również styrodurem):

 

" Płyty Hydromax przykleja się do ściany pokrytej hydroizolacją bitumiczną, na placki, za pomocą preparatów bitumicznych nie zawierających rozpuszczalników organicznych takich jak: Stylbit, Izoplast KL, Superflex 10 lub lepik na gorąco. Klejenie to ma charakter montażowy, ponieważ po obsypaniu napór gruntu będzie dociskał płyty Hydromax do fundamentu.

 

Montaż płyt należy rozpoczynać od poziomu ławy fundamentowej. Dla zachowania skuteczności drenażu płyty układa się zgodnie z kierunkiem wytłoczonym na płycie (strzałki w górę), opierając

 

pierwszą warstwę na ławie fundamentowej. Płyty układa się zawsze powierzchnią drenażową od strony gruntu. Powierzchnia drenażowa ma głębsze rowki i wytłoczone logo Hydromax.

 

Płyty układamy tak, aby zakłady na krawędziach ściśle do siebie przylegały. Dokładne ułożenie płyt z zachowaniem przesunięcia kolejnych warstw względem siebie zabezpiecza przed powstawaniem mostków termicznych i pozwala na skuteczne odprowadzanie wody. Płyty Hydromax można wyprowadzić ponad poziom gruntu jako izolację termiczną cokołu i połączyć z izolacją termiczną ściany zewnętrznej. Tak zastosowany Hydromax daje nam gwarancję dobrze ocieplonego fundamentu.

 

Powyżej poziomu gruntu (na cokole) płyty Hydromax mocuje się za pomocą zapraw klejących lub łączników mechanicznych stosowanych w metodzie lekkiej-mokrej do styropianów standardowych. Mocowanie mechaniczne należy stosować w przypadku, gdy cokół będzie wykończony np. płytkami ceramicznymi lub jest wysoki.

 

Zamontowane płyty Hydromax obsypuje się bezpośrednio gruntem. W zależności od stopnia wilgotności gruntu może to być grunt rodzimy lub żwir.

 

Przy wykonywaniu termoizolacji na dużych powierzchniach zaleca się użycie płyto wymiarach 1265 x 615 mm - skracają czas montażu."

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/71535-cok%C3%B3%C5%82-a-styrodur/#findComment-1600387
Udostępnij na innych stronach

A zastanawiam sie jeszcze czy nie zasypać cokołu (30cm), oczywiście łagodny spadek na poziomie np 2-3 metrów, posiana trawka itp. (działke mam 3000 metrow wiec terenu nie brakuje). Bedzie wtedy wrazenie ze dom stoi na górce. Co o tym myślicie?
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/71535-cok%C3%B3%C5%82-a-styrodur/#findComment-1600399
Udostępnij na innych stronach

Harry, jeśli konsekwentnie dobra trawka wokół całego domu łagodnie opadająca poza jego obrys to ok. zwłaszcza gdy dorodna....

 

Ale nie zawsze tak jest - pory roku, stan budowy, szykowanie terenu wokół budynku etc..

 

A cokół wymyślono po to by krople deszczu po odbiciu od podłoża nie uderzały w dolny fragment ściany domu i nie brudziły/niszczyły jej.

 

To podstawowa funkcja cokołu. Inna, którą mogę sobie wyobrazić to utworzenie mocniejszej warstwy u samego dołu budynku z natury narażonego na wszelkiego rodzaju "bodźce zewnętrzne". Innych grzechów nie pamiętam...

 

pzdr.

-romwis

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/71535-cok%C3%B3%C5%82-a-styrodur/#findComment-1601710
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Sprzedawca-praktyk budowlany (niby - kiedyś był wykonawcą) odradza mi zastosowanie styroduru do ocieplenia piwnicy. Argumentuje to tym, że nic do niego się nie przyklei bo nie wchłania wody i jak ja wtedy zrobię cokół. Wszystko będzie odpadać. Kołkowanie odpada - dziury w izolacji przeciwwodnej.

 

Prawda to czy nie.

 

Napiszcie jak to wykonać.

 

Dureń nie praktyk. Klej się do styroduru nie klei to fakt, ale wystarczy gwóźdź. Nie po to aby wbijać, ale porysować gładką powierzchnie styroduru. Gwoździem nacina się regularną siatkę i klej bardzo mocno trzyma się tych zadrapań.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/71535-cok%C3%B3%C5%82-a-styrodur/#findComment-1626250
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...