Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wkręty do mocowania stelaży pod płyty g-k


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 45
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Wbrew pozorom nitowanie to nie takie trudne, a przy tym najlepsze połączenie nie powodujące, że płyta odstaje od profilu. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie połączenia należy łączyć trwale, ale to dotyczy wszystkich rodzai połączeń, zarówno na nity jak i na pchełki.

 

Wiele lat temu w czasach kiedy w Polsce niewielu wiedziało co to ścianka z kartongipsu, widzaiłem jak Niemcy łączą konstrukce stalowe. Właśnie na nity.

Nie bardzo rozumiem, gdzie używasz nitów zamiast pchełek, żeby płyta nie odstawała.

Może robię źle, ale ja ESY przykręcam do płaszczyzny bocznej profilu, a więc mi nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc łopatologicznie: Łebek pchełki jest gruby na 3 może 4 mm. więc jak przykręcisz nim CD60 do przysufitowego UD27 to ten łebek będzie tyle właśnie wystawał. jasne? Jeśli na takie łebki trzymające całą konstrukcję przyłożysz płytę g/k to tyle samo będzie odstawała od całej konstrukcji. Nie jest problemem dociągnąć tą płytę wkrętami aby dokładnie przylegała na całej jej powierzchni ale same rogi płyty mogą pęknąć podczas tego dociągania.

Ludziska napiszcie czy zrozumiale napisałem bo sam już mam kręćka. jednak lepiej się mówi niż klika :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc łopatologicznie: Łebek pchełki jest gruby na 3 może 4 mm. więc jak przykręcisz nim CD60 do przysufitowego UD27 to ten łebek będzie tyle właśnie wystawał. jasne? Jeśli na takie łebki trzymające całą konstrukcję przyłożysz płytę g/k to tyle samo będzie odstawała od całej konstrukcji. Nie jest problemem dociągnąć tą płytę wkrętami aby dokładnie przylegała na całej jej powierzchni ale same rogi płyty mogą pęknąć podczas tego dociągania.

Ludziska napiszcie czy zrozumiale napisałem bo sam już mam kręćka. jednak lepiej się mówi niż klika :D

Napisałeś zrozumiale, ale mam jeszcze jedną niejasność.

Czy profil CD60 przykręcamy do profilu wiodącego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest to konieczne bo jak przykręcisz płytę do stelaża kilkudziesięcioma wkrętami to żadna siła tego już nie ruszy. ja jestem wyjątkowo strachliwy więc skręcam i nituję co się da i ile tylko sie da :lol:

No właśnie, gdzieś kiedyś czytałem, że nie należy skręcać CD z wiodącym, żeby uniknąć przenoszenia naprężeń.

Nie wiem jak to jest z tymi naprężeniami i ich przenoszeniem, ale osobiście gdziekolwiek robię coś z K/G to ich nie łączę ze sobą, a jedynie wsuwam Cd w wiodący zostawiając około 1cm luzu.

Póki co, jest dobrze.

Jeszcze jedno pytanie zadam odnośnie nitowania, bo nigdy tego nie robiłem.

Rozumiem, że najpierw musisz zrobić otwór w profilu, żeby wsunąć nit?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno się łączyć profili CD z UD na sztywno tak samo jak przy ściankach U i C. C przy ściankach można zaciskarką do profili bo daje połączenie elastyczne ale przy CD nie nie można bo kleszcze nie wchodzą w UD. Nity (zrywki) stosuję do połączeń na zakładkę przy czymś nietypowym np. przy oprofilowaniu okien. Łączenie na sztywno powoduje pękanie przy normalnuch ruchach ktokwi A swoją drogą to jak nie muszę to ES-ów nie stosuję do krokwi tylko typowe wieszaki krokwiowe mocowane do boku krokwi. Profil wtedy wpina się (klik) i już siedzi i do tego ruch krokwi nie przenosi się na płyty... jest elastyczne połączenie. Do tego szpachlówka Vario + taśma i pęknięć nie ma... :p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

No właśnie, gdzieś kiedyś czytałem, że nie należy skręcać CD z wiodącym, żeby uniknąć przenoszenia naprężeń.

Nie wiem jak to jest z tymi naprężeniami i ich przenoszeniem, ale osobiście gdziekolwiek robię coś z K/G to ich nie łączę ze sobą, a jedynie wsuwam Cd w wiodący zostawiając około 1cm luzu.

...

No i dobrze czytałeś.

Nie przykręca się tez płyty do profili U a jedynie do C

 

Niestety w tym przypadku więcej śrubek czyli teoretycznie lepsze skręcenie nie przynosi korzysci a tylko problemy.

Nie wiem po co tak sobie utrudniać życie. Nie dośc że dużo więcej roboty to jeszcze samemu się powoduje pękanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom nitowanie to nie takie trudne, a przy tym najlepsze połączenie nie powodujące, że płyta odstaje od profilu. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie połączenia należy łączyć trwale, ale to dotyczy wszystkich rodzai połączeń, zarówno na nity jak i na pchełki.

 

Wiele lat temu w czasach kiedy w Polsce niewielu wiedziało co to ścianka z kartongipsu, widzaiłem jak Niemcy łączą konstrukce stalowe. Właśnie na nity.

Nie bardzo rozumiem, gdzie używasz nitów zamiast pchełek, żeby płyta nie odstawała.

Może robię źle, ale ja ESY przykręcam do płaszczyzny bocznej profilu, a więc mi nie przeszkadza.

 

Przyznam, że zapomniałem o tym wątku.

Jeżeli chodzi o ten przykład to nie jest trafiony, bo tych elementów się nie skręca. Profil powinien wchodzić w przyścienny ale nie być do niego mocowany.

To tylko jedna z naprostszych fragmentów konstrukcji z płyt KG. Ale z profili stalowych buduje sie ściany, wneki, szafki obniżone sufity do halogenów, zabudowy w łazienkach itp. Przytakich konstrukcjach montowanie na pchełki mocno utrudnia przyleganie płyt do profili.

Porządnie wykonany stelarz do kilkuotworowej ściany z oświetleniem to stelarz nitowany i ze względu na wytrzymałośc jak i na jakość i precyzję wykonania konstrukcji.

Są różne szkoły i gusty i nie mam zamiaru nikogo przekonywać do wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy.

Ja wolę nitować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years później...

ja tam bym normalnie zrobil na wkrety do plyt gipsowych bez kombinacji.

chociazby jak tu (masz odrazu ceny): http://www.termoib.pl/do_pobrania/norgips/cennik_7.pdf

 

tu masz troche informacji http://www.e-dach.pl/poddasze,Montaz_plyt_gipsowo-kartonowych,2767.html

 

 

albo faktycznie mozna tez na wkrety do drewna, np jak tu: http://www.apana.com.pl/html/body_drewno_pn85-m82503.html

albo stad wkręty do drewna

 

swoja droga, zna ktos z was dobry poradnik na necie co do doboru wkrętów w konstrukcjach drewniany? mozecie podac jakis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno się łączyć profili CD z UD na sztywno tak samo jak przy ściankach U i C. C przy ściankach można zaciskarką do profili bo daje połączenie elastyczne ale przy CD nie nie można bo kleszcze nie wchodzą w UD. Nity (zrywki) stosuję do połączeń na zakładkę przy czymś nietypowym np. przy oprofilowaniu okien. Łączenie na sztywno powoduje pękanie przy normalnuch ruchach ktokwi A swoją drogą to jak nie muszę to ES-ów nie stosuję do krokwi tylko typowe wieszaki krokwiowe mocowane do boku krokwi. Profil wtedy wpina się (klik) i już siedzi i do tego ruch krokwi nie przenosi się na płyty... jest elastyczne połączenie. Do tego szpachlówka Vario + taśma i pęknięć nie ma... :p

swięte słowa. Przynajmniej jeden co ma pojęcie o konstrukcjach G-K. Nie skręca sie profili CW i UW (scienne), ponadto profile CW powinny byc o jakies 1,5 cm krótsze od odległosci sufit-podłoga. Jezeli okładamy płytami konstrukcje to nie przykrecamy ich do profili UW. To samo z sufitami. Nie przykręcamy płyt do "obrysówki" ani nie zczepiamy jakkolwiek profili CD u UD ze sobą. Unikniemy w ten sposób ew. naprężen i pękania płyt na łączeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...