Bordoś 20.02.2007 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2007 Instalacja c.o.nie ma elementu, który może się popsuć No, to jest chyba zbyt śmiałe stwierdzenie. Jeżeli się dobrze wczytasz to zauważysz, że chodzi mi głównie o elementy niedostępne, czyli rury a te, jeżeli są poprawnie położone to można je uszkodzić tylko mechanicznie poprzez świadome lub nieświadome działanie człowieka. Nie uwzględniam mechaniki elektryki i elektroniki, które są na wierzchu, bo to nie jest problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romwis 20.02.2007 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2007 Ty Bardoś jakiś czupurny jesteś i bezdyskusyjnie wszystkowiedzący! To pierwsze to trochę nieprzyjemne a drugie podejrzane bardzo. Trochę pokory w stosunku do techniki i zaufania w stosunku do ludzi z ich wątpliwościami bym doradzał. pzdr-"lekko zraniony" pomysłodawca dualnej podłogówki -romwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bordoś 20.02.2007 14:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2007 Spoko, spoko też Cię lubię (3 minuty zupa z Radomia…) A wszystkojasnowszechwiedzący chciałbym być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Waldemar Kiejziewicz 20.02.2007 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2007 jak duża powierzchnię/kubatura jest ogrzewana? Chcemy zastosować podobne rozwiązanie, tj. piec elektryczny 12kW i kominek z PW + kaloryfery i zastanawiam się nad wyborem mocy kominka, planujemy 19kW i nie wiem czy to nie za dużo. Powierzchnia do ogrzania ok. 120 m2 po podłogach (domek z poddaszem użytkowym). Mój domek to Solaris : http://www.domoweklimaty.pl/index.php?id=4&hid=786 powierzchnia użytkowa 100 m2, kubatura 370 m3. Kupiłem polski kominek z firmy "Byrski" Z tymi mocami kominków to do końca nie wiem jak jest. Jakaś jest przez producenta podawana, ale jeśli będzie zbyt duży ciąg komina to wiadomo, że mniej ciepła zostanie zużyte na ogrzewanie. Wydaje mi się, że te 14 kw w zupełności wystarczy. Zimy co prawda w tym roku nie było ale pełną parą to kominek nie pracował (ze dwa razy w celach testowych) W podłogach bez garażu (którego nie ogrzewam), też mam około 120 m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 20.02.2007 22:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2007 w kablach kusi ich bezawaryjność. W instalacji wodnej ma się co zepsuć i to jest argument przeciw. Prędzej się kabelek spali niż rurka pęknie. Kable grzewcze wychodzą drożej od rurek - właśnie sprawdziłem. Do rurki trzeba dokupić pompkę i grzałkę. Koszt łaczny porównywalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romwis 21.02.2007 00:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 NJerzy - a mógłbyś tak proszęi przytoczyć szczegółowe bądź ogólne koszty materiałowe podłogówki elektrycznej na przewodach oraz podłogówki na rurach z wodą? Albo tylko koszty jednej z nich skoro piszesz, że prawie są porównywalne?Na przykład dla 100 m2 domku parterowego.To ważne bo na serio zaczynam przymierzać się do wykonania dualnej podłogówki.pzdr.-romwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bordoś 21.02.2007 00:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 Życzę powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romwis 21.02.2007 00:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 Bardoś - chłopie - wyluzuj - nie Ciebie pytałem a najlepiej połóż się już spać.Acha - wyłącz przed tym te chichrające na okrągło liczne "mordki".pzdr.-romwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bordoś 21.02.2007 00:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 A serio mogę o hydraulicznej. Jak już pisałem wyżej średnio przyjmij rura 7mb na 1m2 podłogi po ok. 4 PLN/mb ekran, czyli styropian z naklejoną folią aluminiową a na niej polietylenowa z rastrem 5cm żeby łatwiej było ułożyć prosto rury po ok. 23 PLN za m2 Taśma brzegowa ok. 2 PLN/mb profil dylatacyjny ok. 10/mb taśma do tego profilu, czyli dylatacyjna ok. 3/mb klipsy do mocowania rur ok. 0,25/szt. taśma klejąca do posklejania ekranów i taśm brzegowych i dylatacyjnych ok. 10/66mb plastyfikatory do jastrychu ok. 240/20lit. kolano osłonowe rury 16-17mm przy rozdzielaczu 3,3/szt. do rury 20mm 7,4/szt.taker do wbijania klipsów darujemy paluszki zatrudnisz 597,8/szt. złączka przyłączeniowa do rozdzielacza 8/szt. i jest jeszcze kilka elementów potrzebnych, ale naprawdę jest tyle firm, że to jest męczarnia wymieniać szafka do rozdzielaczy, rozdzielacze ile obiegów? zawory, pompy, ale i tak się opłaca ją mieć do kabelkowej w podłogę to samo, co nad podłogą ciut inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bordoś 21.02.2007 01:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 Grypka od soboty śpię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romwis 21.02.2007 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 Bordoś-dzięki za tę dość szczegółową wyliczankę i nie tylko...Myślałem o 5-7 sekcjach tej rurowej na 100 m2 powierzchni domu na parterze.Trzeba by odnieść te składowe instalacji, które podałeś do takiego właśnie rozłożenia sekcji.Jeśli chodzi o poddasze to jeszcze nie zdecydowałem bo u mnie góra będzie miała charakter przestrzeni dyżurnej - dla gości i rodzinki. Może też podłogówka a może grzejniki 100% z osobnym zasilaniem coby można ustawić niezależnie temperaturę "przetrwania" a w razie potrzeby podkręcić gdy ktoś się zapowie?Mam wciąż niestety mało precyzyjny widok na tę sprawę.. pzdr i życzę Ci szybkiego wyleczenia!-romwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 21.02.2007 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 Zaraz, coś mi się nie zgadza. Nie sprawdzałem co prawda obecnie cen, ale robiłem takie porównanie w zeszłym roku i jak 2+2=4 wychodziło mi, że elektryczne ogrzewanie jest dużo tańsze w instalacji, niż elektryczne wodne. OK, koszt rurek i kabli może być zbliżony, ale do wodnego potrzebujecie jeszcze piec, który tą wodę będzie grzał. A to jest koszt kilku tysięcy złotych, co w moim przypadku (domek ~100mkw parterowy) podnosi cenę blisko dwukrotnie Po za tym w sypialniach można zainstalować proste konwektory po 300zł /sztuka. Oczywiście, jeżeli ktoś chce. Generalnie rozwiązanie problemu może być tylko jedno - trzeba sobie stworzyć kosztorys dostosowany do własnych warunków i potrzeb - wpisać ceny i podsumować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 21.02.2007 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 Koszt rurek i kabli jest podobny, do kabli trzeba dokupić kilka termostatów, do rurek kolektory i jakąś grzałkę. Można kupić "kocioł elektryczny" - czyli puszkę z termostatem, grzałką i pompą wody, albo za 1/3 ceny te same podzespoły luzem. W cenie "kotła elektrycznego" wolę jednak baniak z wodą, taki z 500 - 1000 litrów, z wbudowaną grzałką, do tego pompa wody i termostat. Ciut wyższa inwestycja ale zapominam o grzaniu w 1 taryfie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bordoś 21.02.2007 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 Bordoś-dzięki za tę dość szczegółową wyliczankę i nie tylko... Myślałem o 5-7 sekcjach tej rurowej na 100 m2 powierzchni domu na parterze. Trzeba by odnieść te składowe instalacji, które podałeś do takiego właśnie rozłożenia sekcji. Jeśli chodzi o poddasze to jeszcze nie zdecydowałem bo u mnie góra będzie miała charakter przestrzeni dyżurnej - dla gości i rodzinki. Może też podłogówka a może grzejniki 100% z osobnym zasilaniem coby można ustawić niezależnie temperaturę "przetrwania" a w razie potrzeby podkręcić gdy ktoś się zapowie? Mam wciąż niestety mało precyzyjny widok na tę sprawę.. pzdr i życzę Ci szybkiego wyleczenia! -romwis NIEZAMACO!!! JESTEŚMY ŻEBY SOBIE POMAGAĆ Płyty grzewcze projektuje się o powierzchni do 40m2 potem trzeba je łączyć dylatacjami jak również trzeba dylatować płyty, których stosunek boków jest większy od 1:2 i o kształtach złożonych typu L T H Rozdzielacze do 5 obiegów 506 PLN do 6 ob. 580 PLN do 7 ob. 656 PLN szafka 228 PLN Temperaturę przetrwania ustawisz na głowicach termostatycznych * taki znaczek oznacza 6°C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bordoś 21.02.2007 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 Koszt rurek i kabli jest podobny, do kabli trzeba dokupić kilka termostatów, do rurek kolektory i jakąś grzałkę. Można kupić "kocioł elektryczny" - czyli puszkę z termostatem, grzałką i pompą wody, albo za 1/3 ceny te same podzespoły luzem. W cenie "kotła elektrycznego" wolę jednak baniak z wodą, taki z 500 - 1000 litrów, z wbudowaną grzałką, do tego pompa wody i termostat. Ciut wyższa inwestycja ale zapominam o grzaniu w 1 taryfie NJerzy musisz dobrze policzyć objętość bufora, bo instalacja podłogowa o powierzchni ok. 100m2 morze mieć moc powyżej 5 KW a przepływ 0,12 kg/s przy temperaturze zładu 40°C w ciepłym domu a co z chłodniejszym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qwert 21.02.2007 14:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 Koszt rurek i kabli jest podobny, do kabli trzeba dokupić kilka termostatów, do rurek kolektory i jakąś grzałkę. Można kupić "kocioł elektryczny" - czyli puszkę z termostatem, grzałką i pompą wody, albo za 1/3 ceny te same podzespoły luzem. W cenie "kotła elektrycznego" wolę jednak baniak z wodą, taki z 500 - 1000 litrów, z wbudowaną grzałką, do tego pompa wody i termostat. Ciut wyższa inwestycja ale zapominam o grzaniu w 1 taryfie NJerzy musisz dobrze policzyć objętość bufora, bo instalacja podłogowa o powierzchni ok. 100m2 morze mieć moc powyżej 5 KW a przepływ 0,12 kg/s przy temperaturze zładu 40°C w ciepłym domu a co z chłodniejszym? ciekawa sprawa, czy na 200m2 pow trzeba by 2000l zbiornik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romwis 21.02.2007 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 Właśnie jak się do takiego policzenia (poj. bufora) zabrać? Co trzeba uwzględnić? Jak dobrze izolowany musi on być, etc? To może być ciekawe, zwłaszcza dla warunków podtrzymania i dla dochodzenia do temperatury znamionowej. Czy ktoś już to kiedyś, gdzieś (na forum) robił? Może w ramach rekonwalescencji Bordoś by coś zaintonował co potem znając naszą publikę byłoby okrutnie rozebrane na czynniki pierwsze pzdr. -romwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 21.02.2007 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 W zbiorniku 750 litrów, grzejąc wodę o dt 50 C, gromadzę 43 kWh. Zapotrzebowanie mojego domu wynosi 5,6 kW przy -20 na zewnątrz i + 20 w środku. Tak więc mogę grzać zmagazynowanym ciepłem przez prawie 8 godzin przy dużym mrozie. W praktyce powinno być jeszcze lepiej, bo do powierzchni wliczyłem garaż w którym raczej nie będę grzał do +20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zonzi 21.02.2007 15:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 To ważne bo na serio zaczynam przymierzać się do wykonania dualnej podłogówki. Nie jestes sam Jak nie ma widokow na gaz ziemny, porzadnej kotlowni brak a do tego MPZP nie dopuszcza kotlow na paliwo stale to trzeba kombinowac. Jak na razie wymyslilem opcje tania pt. poprowadzic rurki z kotlowni / rozdzielacza do mozliwych miejsc zamocowania grzejnikow i je ladnie schowac w scianie. Przyjdzie kolejna zawierucha cenowa to bedzie jakies pole manewru. Polecam pismo Kominki, jest tam duza analiza cen paliw bazujaca na aktualnych cenach. BTW wspolczuje posiadaczom kotlow na pelety bez mozliwosci przestawienia na eko-groszek. Cena w nastepnym sezonie ma byc ponad 200 E za tone ... Wlosi wykupuja cala produkcje na pniu. Pozdrawiam Zonzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bordoś 21.02.2007 15:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 W zbiorniku 750 litrów, grzejąc wodę o dt 50 C, gromadzę 43 kWh. Zapotrzebowanie mojego domu wynosi 5,6 kW przy -20 na zewnątrz i + 20 w środku. Tak więc mogę grzać zmagazynowanym ciepłem przez prawie 8 godzin przy dużym mrozie. W praktyce powinno być jeszcze lepiej, bo do powierzchni wliczyłem garaż w którym raczej nie będę grzał do +20. Z jakiej temperatury podnosisz o ∆t 50˚C? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.