faflusniak 20.02.2007 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2007 Przywitanie, Zastanawiam się nad zakupem kotła kondensacyjnego Buderusa GB152. Poszedłem sprawdzić ofertę i w dwóch losowo wybranych hurtowniach oferujących m.in. kotły tej firmy powiedzieli mi o problemach z serwisem Buderusa. Że sieć serwisowa jest nieliczna, długo się czeka na części zamienne (a tu dziatki piskają z zimna) i że ogólnie to lepiej Junkersa bo mają lepszy serwis. Chciałbym spytać użytkowników kotłów gazowych jakie są wasze opinie, doświadczenia na temat obsługi serwisowej Buderusa, zarówno gwarancyjnej jak i pogwarancyjnej. Chodzi o szybkość reakcji, jakość i czas napraw, ceny. Jakie są wasze opinie o obsłudze przez inne firmy produkujące kotły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 20.02.2007 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2007 generalnie powinno to być tak że i Buderus i Junkers powinny mieć ze względu na przynależność do grupy Bosch, porównywalne serwixy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
faflusniak 20.02.2007 20:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2007 Ta sama firma-matka nie koniecznie musi powodować ujednolicenie serwisu firm-córek. To są inne zarządy, różna wielkość sieci serwisu przed fuzją/przejęciem, oddzielne liczenie kosztów. Myślę że najbardziej wiarygodne są doświadczenia klientów firmy. Dlatego proszę o opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzin 20.02.2007 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2007 generalnie powinno to być tak że i Buderus i Junkers powinny mieć ze względu na przynależność do grupy Bosch, porównywalne serwixy Tak powinno być, a kolega pyta jak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 20.02.2007 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2007 jak jest, to zależy od lokalizacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzesiek13 21.02.2007 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 Przy większych aglomeracjach masz serwis, reszta różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
faflusniak 21.02.2007 08:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 Kłopot w tym, że opinie które przytoczyłem w otwarciu wątku pochodzą od sprzedawców kotłów w okolicach Warszawy, czyli jakby nie patrzeć dużej miejscowości. A problemem wg nich nie była dostępność serwisu, ale raczej jego powolne działanie i trudności w szybkim i sprawnym pozyskaniu części zamiennych. No ale skoro nikt nie przytacza konkretnych przypadków, to wygląda na to że faceci przesadzali i po prostu bardziej zależy aby im sprzedać Junkersa niż np. Buderusa. Może mają lepszą marżę od Junkersa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzin 21.02.2007 12:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2007 No ale skoro nikt nie przytacza konkretnych przypadków, to wygląda na to że faceci przesadzali i po prostu bardziej zależy aby im sprzedać Junkersa niż np. Buderusa. Może mają lepszą marżę od Junkersa? Najczęściej tak bywa. Może akurat Buderus organizuje dla sprzedawców wycieczkę do Afryki. I brakuje im kilka sztuk żeby się załapać. Kolega 1950 - forumowy fachowiec, i co najważniejsze nie ma w tym żadnego ineteresu, żeby polecać mi konkretną markę, pochwalił Vaillanta, Viessmanna i DeDietricha. Tego ostatniego szczególnie jako dobre połączenie jakości/ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
faflusniak 22.02.2007 19:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2007 Tego Junkersa cerasmart oferują mi za 7,5 KPLN. Właśnie w tych hurtowniach, które sprzedają i jednocześnie odradzają Buderusa. Trzeba pewnie wziąć Junkersa. Z ciekawości. Czy ktoś słyszał coś o kotle kondensacyjnym Buderus GB152? Ponoć jakaś nowość. Następca GB 112 albo GB 122. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
faflusniak 22.02.2007 20:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2007 W cenie 7.5 tysiąca jest: kocioł CERASMART, zasobnik 120 litrów, automatyka pogodowa i jakaś płyta montażowa. Dzisiaj dostałem kolejną ofertę na wykonanie kompletnej kotłowni z De Dietrich Domolight, która wydaje mi się mocno przesadzona - 15 tysięcy, nawet gdy uwzględnia włożenie do istniejącego komina dodatkowej rury do pieca kondensacyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
faflusniak 06.03.2007 20:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2007 Dzisiaj dowiedziałem się dlaczego serwis Buderus może być słaby. Ponoć zgodnie z polityką firmy, za obsługę gwarancyjną odpowiada dealer, który sprzedał klientowi kocioł. Przez okres gwarancji tylko od dokonuje napraw i przegladów gwarancyjnych, a nie dowolny seriwsant. Czy ktoś może potwierdzić, że to jest prawda, czy też facet, który mi to powiedział po prostu bredził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzesiek13 06.03.2007 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2007 Dzisiaj dowiedziałem się dlaczego serwis Buderus może być słaby. Ponoć zgodnie z polityką firmy, za obsługę gwarancyjną odpowiada dealer, który sprzedał klientowi kocioł. Przez okres gwarancji tylko od dokonuje napraw i przegladów gwarancyjnych, a nie dowolny seriwsant. Czy ktoś może potwierdzić, że to jest prawda, czy też facet, który mi to powiedział po prostu bredził. Nie do końca bredził. W budku sprzedawca-instalator przejmuje obowiązek gwarancyjny kotła - czyli producent daje tylko części a naprawe pokrywa sperzedawca(lub sam naprawia). Generalnie problem tkwi w takim podejściu budka - "kupił kocioł i po kłopocie, niech się sam martwi". Poza tym jakośc budka pozostawia wiele do życzenia - ostatnio w 5 letnim budku u znajomego wyleciała dziurka w bloku żeliwnym:))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
faflusniak 06.03.2007 21:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2007 Czyli to może być prawda o kłopotach z serwisem Buderusa i to co mówili mi sprzedawcy w kilku hurtowniach. Jeden dealer opowiadał jak musiał naprawić pilnie kocioł (zima, małe dzieci) i nie mógł dostać części od Buderusa. Aby być w porządku wobec klienta wymontował części z kotła, który miał na wystawie i sprawę załatwił. Trochę mnie to zraża do kotła Buderusa, a przyznam szczerze że bardzo mi odpowiadał najnowszy kondensaycjny Buerus GB 152. Miał kilka fajnych bajerów - elektroniczna pompa, trzykanałowy sterwonik RC30 do CO, c.w.u., pompy, odpowiadający mi zakres modulowanej mocy 6 - 16 kW. No cóż trzeba będzie jeszcze raz zastanowić się nad kotłami, które również rozważałem - Vitodens 200, ecoTEC Vaillanta albo De Dietrich Domolight. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
faflusniak 10.03.2007 19:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 A jakie są Wasze doświadczenia z serwisem innych producentów: Viessmanna, Vaillanta, szczególnie w okolicach W-wy? I może ktoś napisze co sądzić o Buderus GB152. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
faflusniak 13.03.2007 18:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 A może ktoś napisze jak często trzeba robić przegląd kotła gazowego i ile to kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
faflusniak 03.11.2008 11:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 Kocioł GB152 ostatecznie kupiłem wraz ze sterownikiem RC30+pogodówka i został uruchomiony. Przy wstępnych ustawieniach kocioł przegrzewa pomieszczenia, przekraczając zadaną temperaturę. Nie jest to nic złego, po prostu wymaga regulacji. Wykombinowałem, żeby zmienić krzywą grzewczą albo poszukać jakiegoś parametru zwiększającego wpływ temp. wewnętrznej na sterowanie. Okazało się, że instrukcja serwisowa, w której takie działania są opisanie, nie jest niedostępna dla zwykłych użytkowników, tylko dla serwisantów. Wynika z tego że aby zrobić prostą regulację, muszę wzywać serwisanta, co kosztuje niemało. Czy w przypadku innych kotłów instrukcje serwisowe regulatorów są również zastrzeżone? Czy ktoś posiada instrukcję opisującą menu serwisowe sterownika RC30, ewentualnie może mi opisać jak zmienić opisane ustawienia? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mads79 01.02.2010 14:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Nie będę za bardzo zagłębiał sie w tematykę i budowę kotłów. Cena jest ceną są urządzenia tańsze i droższe.Jednak zauważę że tak w przypadku Buderusa i Junkersa nie jest za wesoło z serwisem nawet w okolicach warszawy. Biorąc pod uwagę jakość kondensatów Buderus i DeDietrich odpadają -nie polecam.Wybór jednak nalezy do ciebie -a jeśli chcesz jakiejś konkretnej opini odezwij sie do mnie na prv to podpowiem conieco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.