Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Serwis kotłów Buderus i innych


faflusniak

Recommended Posts

Przywitanie,

 

Zastanawiam się nad zakupem kotła kondensacyjnego Buderusa GB152. Poszedłem sprawdzić ofertę i w dwóch losowo wybranych hurtowniach oferujących m.in. kotły tej firmy powiedzieli mi o problemach z serwisem Buderusa. Że sieć serwisowa jest nieliczna, długo się czeka na części zamienne (a tu dziatki piskają z zimna) i że ogólnie to lepiej Junkersa bo mają lepszy serwis.

 

Chciałbym spytać użytkowników kotłów gazowych jakie są wasze opinie, doświadczenia na temat obsługi serwisowej Buderusa, zarówno gwarancyjnej jak i pogwarancyjnej. Chodzi o szybkość reakcji, jakość i czas napraw, ceny.

 

Jakie są wasze opinie o obsłudze przez inne firmy produkujące kotły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta sama firma-matka nie koniecznie musi powodować ujednolicenie serwisu firm-córek. To są inne zarządy, różna wielkość sieci serwisu przed fuzją/przejęciem, oddzielne liczenie kosztów.

 

Myślę że najbardziej wiarygodne są doświadczenia klientów firmy. Dlatego proszę o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłopot w tym, że opinie które przytoczyłem w otwarciu wątku pochodzą od sprzedawców kotłów w okolicach Warszawy, czyli jakby nie patrzeć dużej miejscowości. A problemem wg nich nie była dostępność serwisu, ale raczej jego powolne działanie i trudności w szybkim i sprawnym pozyskaniu części zamiennych.

 

No ale skoro nikt nie przytacza konkretnych przypadków, to wygląda na to że faceci przesadzali i po prostu bardziej zależy aby im sprzedać Junkersa niż np. Buderusa. Może mają lepszą marżę od Junkersa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No ale skoro nikt nie przytacza konkretnych przypadków, to wygląda na to że faceci przesadzali i po prostu bardziej zależy aby im sprzedać Junkersa niż np. Buderusa. Może mają lepszą marżę od Junkersa?

 

Najczęściej tak bywa. Może akurat Buderus organizuje dla sprzedawców wycieczkę do Afryki. I brakuje im kilka sztuk żeby się załapać.

 

Kolega 1950 - forumowy fachowiec, i co najważniejsze nie ma w tym żadnego ineteresu, żeby polecać mi konkretną markę, pochwalił Vaillanta, Viessmanna i DeDietricha. Tego ostatniego szczególnie jako dobre połączenie jakości/ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego Junkersa cerasmart oferują mi za 7,5 KPLN. Właśnie w tych hurtowniach, które sprzedają i jednocześnie odradzają Buderusa. Trzeba pewnie wziąć Junkersa.

 

Z ciekawości. Czy ktoś słyszał coś o kotle kondensacyjnym Buderus GB152? Ponoć jakaś nowość. Następca GB 112 albo GB 122.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cenie 7.5 tysiąca jest: kocioł CERASMART, zasobnik 120 litrów, automatyka pogodowa i jakaś płyta montażowa.

 

Dzisiaj dostałem kolejną ofertę na wykonanie kompletnej kotłowni z De Dietrich Domolight, która wydaje mi się mocno przesadzona - 15 tysięcy, nawet gdy uwzględnia włożenie do istniejącego komina dodatkowej rury do pieca kondensacyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Dzisiaj dowiedziałem się dlaczego serwis Buderus może być słaby.

 

Ponoć zgodnie z polityką firmy, za obsługę gwarancyjną odpowiada dealer, który sprzedał klientowi kocioł. Przez okres gwarancji tylko od dokonuje napraw i przegladów gwarancyjnych, a nie dowolny seriwsant.

 

Czy ktoś może potwierdzić, że to jest prawda, czy też facet, który mi to powiedział po prostu bredził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dowiedziałem się dlaczego serwis Buderus może być słaby.

 

Ponoć zgodnie z polityką firmy, za obsługę gwarancyjną odpowiada dealer, który sprzedał klientowi kocioł. Przez okres gwarancji tylko od dokonuje napraw i przegladów gwarancyjnych, a nie dowolny seriwsant.

 

Czy ktoś może potwierdzić, że to jest prawda, czy też facet, który mi to powiedział po prostu bredził.

Nie do końca bredził. W budku sprzedawca-instalator przejmuje obowiązek gwarancyjny kotła - czyli producent daje tylko części a naprawe pokrywa sperzedawca(lub sam naprawia). Generalnie problem tkwi w takim podejściu budka - "kupił kocioł i po kłopocie, niech się sam martwi". Poza tym jakośc budka pozostawia wiele do życzenia - ostatnio w 5 letnim budku u znajomego wyleciała dziurka w bloku żeliwnym:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to może być prawda o kłopotach z serwisem Buderusa i to co mówili mi sprzedawcy w kilku hurtowniach.

 

Jeden dealer opowiadał jak musiał naprawić pilnie kocioł (zima, małe dzieci) i nie mógł dostać części od Buderusa. Aby być w porządku wobec klienta wymontował części z kotła, który miał na wystawie i sprawę załatwił.

 

Trochę mnie to zraża do kotła Buderusa, a przyznam szczerze że bardzo mi odpowiadał najnowszy kondensaycjny Buerus GB 152. Miał kilka fajnych bajerów - elektroniczna pompa, trzykanałowy sterwonik RC30 do CO, c.w.u., pompy, odpowiadający mi zakres modulowanej mocy 6 - 16 kW.

 

No cóż trzeba będzie jeszcze raz zastanowić się nad kotłami, które również rozważałem - Vitodens 200, ecoTEC Vaillanta albo De Dietrich Domolight.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...

Kocioł GB152 ostatecznie kupiłem wraz ze sterownikiem RC30+pogodówka i został uruchomiony. Przy wstępnych ustawieniach kocioł przegrzewa pomieszczenia, przekraczając zadaną temperaturę. Nie jest to nic złego, po prostu wymaga regulacji.

 

Wykombinowałem, żeby zmienić krzywą grzewczą albo poszukać jakiegoś parametru zwiększającego wpływ temp. wewnętrznej na sterowanie.

 

Okazało się, że instrukcja serwisowa, w której takie działania są opisanie, nie jest niedostępna dla zwykłych użytkowników, tylko dla serwisantów. Wynika z tego że aby zrobić prostą regulację, muszę wzywać serwisanta, co kosztuje niemało.

 

Czy w przypadku innych kotłów instrukcje serwisowe regulatorów są również zastrzeżone?

 

Czy ktoś posiada instrukcję opisującą menu serwisowe sterownika RC30, ewentualnie może mi opisać jak zmienić opisane ustawienia?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...

Nie będę za bardzo zagłębiał sie w tematykę i budowę kotłów. Cena jest ceną są urządzenia tańsze i droższe.

Jednak zauważę że tak w przypadku Buderusa i Junkersa nie jest za wesoło z serwisem nawet w okolicach warszawy.

Biorąc pod uwagę jakość kondensatów Buderus i DeDietrich odpadają -nie polecam.

Wybór jednak nalezy do ciebie -a jeśli chcesz jakiejś konkretnej opini odezwij sie do mnie na prv to podpowiem conieco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...