Barbossa 18.07.2007 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 a czemu nie można z zewnątrz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 18.07.2007 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 W poniedziałek rozpoczynam izolowanie pomieszczeń właśnie od wewnątrz (oczywiście ścian szczytowych) więc podepnę się pod wątek. Czytam i widzę że mowa jest tylko o styropianie. Czy izolacja cieplna wełną zmienia jakoś stan rzeczy? Właściwości izolacji cieplnej w sumie podobne ale jak rozumiem przepuszczalność pary jest spora? Zapewne źle będzie jeśli para wodna przeniknie przez wełnę do muru? A jeśli damy z obu stron wełny izolację w postaci folii a na wierz płytę kg wodoodporną i nie dopuścimy pary do muru? A może pozwolić celowo parze dotrzeć do cegły? Rozważam zostawienie między ociepleniem a ścianą szczeliny (centymetr-dwa) z ujściem u góry na całej długości na stropodach? Do tego w ścianie tuż przy parkiecie zostawić wąskie zamaskowane szczeliny by za ociepleniem przy ścianie odbywał się ruch powietrza które będzie uchodzić ponad strop? Nie wspominam oczywiście o wentylacji - jest to oczywiste. Zachodzi koniecznośc zastosowania paroizolacji. W przeciwnym wypadku zgodnie z zamieszczonymi uwagami - sytuacja się ewidentie pogorszy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jprzedworski 18.07.2007 16:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 Podstawowa sprawa: kompletna ściana (wszystko jedno jaka - piwniczna, czy domu) w pomieszczeniu ogrzewanym musi mieć taką konstrukcję, aby wilgoć mogła swobodnie przechodzić przez kolejne warstwy na zewnątrz. Paroizolację daje się TYLKO JEDNĄ i możliwie skuteczną. Od środka! Ewentualnie pod płytą K/G, ale na ocieplenie. Jakakolwiek dodatkowa paroizolacja zablokuje wilgoć w danej warstwie! Przy ocieplaniu od środka paroizolacja musi być absolutnie szczelna. Czy takie coś można w ogóle zrobić, to już inna sprawa. Każdy przypadek trzeba wtedy rozpatrywać indywidualnie, z uwzględnieniem materiału, z którego jest mur i wszelkich mostków, które powstaną w wyniku ocieplenia od środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trojan74 18.07.2007 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 a czemu nie można z zewnątrz? 1. Konserwator - kiedyś ten budynek miał zupełnie inną elewację - trzeba byłoby ja odtworzyć 2. Wspólnota nie da na to kasy 3. Może zabrałbym się za to gdyby właściciel lokalu handlowego na parterze partycypował w kosztach ale zwisa mu to kompletnie ... Sam nie udźwignę takiego obciążenia finansowego 4. Jeśli wygram w totka - zrobię to bez wahania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 18.07.2007 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 czy aby na pewno chodzi o to?http://img353.imageshack.us/img353/7117/dscf2415rq3.jpg normalnie wity opadają, KONSERWATOR?ktoś chyba robi Cię w balonaa ten gówniany gres na cokole, to pewnie przywieziny jeszcze z Austro - Węgier? a może porcelana miśnieńska robiona na zamówienie? i nie można zrobić ocieplenia, oczywiście zachowując wszelkie bonie i gzymsy,do linii okien tego z parteru? chłopie - walcz o swoje psa te "zabytki" w tle po prawej to co to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trojan74 18.07.2007 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 Nie jest to wpisane na listę zabytków jednak warunkiem wykonania ocieplenia jest przywrócenie elewacji do stanu sprzed radosnej epoki socjalizmu a to jest juz wyzwanie jak dla jednej prywatnej osoby. Poza tym jest jeszcze do ocieplenia cała ściana po prawej stronie budynku więc nie kończy się to na elewacji od frontu W dodatku ten piętrowy budynek stanowi administracyjnie całość z kamienicą widoczna po lewej stronie - została do niego dobudowana jakieś 30 lat później. Poprzedni właściciele kamienicy też walczyli o to by ocieplić to-to tak jak jest ale nic z tego Po prostu kasa , kasa ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 18.07.2007 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 słabo walczylia i władze też miały to w du.ie skoro jest tam ta piękna porcelana na cokole indolencji indolencją się nie pokona powalcz trochęlepiej to zrobić raz a dobrze, niż półśrodkamiwarunki można pewnie trochę zmienić ale może nie zamierzasz za długo tam mieszkać więc nie chcesz tam kasy pakować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hes 18.07.2007 18:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 To ocieplenie od środka to w zasadzie klasycznie coś w tym stylu,jak na obrazku. Stelaż drewniany, pomiędzy welna, paroizolacjaNa wierzch płyty. To zgadza się z tym co pisal jprzedworski. Znalazłem na stronie isovera. Nie wiem, czy warto wymyślać inaczej. http://img116.imageshack.us/img116/2082/isoverot7.jpg[/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trojan74 18.07.2007 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 słabo walczyli a i władze też miały to w du.ie skoro jest tam ta piękna porcelana na cokole indolencji indolencją się nie pokona powalcz trochę lepiej to zrobić raz a dobrze, niż półśrodkami warunki można pewnie trochę zmienić ale może nie zamierzasz za długo tam mieszkać więc nie chcesz tam kasy pakować Moja walka rozmywa się w ciepłym moczu właścicieli lokalu na parterze którzy olewają jakąkolwiek inwestycję ... Kasy pakuję w to dużo.. Właściwie w środku zryte jest wszystko łącznie z podłogami i sufitem , rozebrane działówki , prawie zrobione wszelakie instalacje od nowa , odrębne ogrzewanie gazowe - po prostu wszystko. Przez czas remontu przy którym pracuję osobiście nabyłem sporo doświadczenia w postępowaniu ze starymi budami Lecz teraz zatrzymałem się na ociepleniu właśnie z w/w przyczyn.. A jest to dla mnie o tyle ważne że nie będę tam mieszkał lecz będzie tam salon fryzjerski mojej żony .. i jak pomyślę sobie o tych litrach wody parujących z głów pod wpływem ciepła z suszarek i unoszącej się pod sufit gdzie czekaja juz zarodniki prawdziwków i innych maślaków ... brrrrr ... Dlatego tak ważna dla mnie jest sprawa ocieplenia jak i wentylacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 18.07.2007 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 poddaję się pewnie na rys hesa pod płytami jest paroizolacjastelaż odsunięty od ściany (wygląda na drewno - proponowałbym metalowy)jakieś drobne krateczki na dole i górze, tak aby była cyrkulacja powietrzamoże jakieś ala ogrzewanie podłogowe elektryczne w tej pustce, aby wytworzyć konwekcję (wtedy ciepłe pow "pójdzie" od podłogi do góry i "wyjdzie " kratką u góry zabierając ewentualną wilgoć) ale ja nie jestem zwolennikiem takich rozwiązańno a wentylacja mech wyciągowa pewnie obowiązkowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hes 18.07.2007 19:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 Tak czułem, że ten zaklad fryzjerski na piętrze to kij w mrowisko.Rzeczywiście można przestraszyć się tych litrów wody. Jasne, że podstawą będzie naprawdę intensywna wentylacja. Przy okazji straty ciepła... Rekuperator ? Nie, nie, może już nie przeginajmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trojan74 18.07.2007 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 Dzięki hes za rysunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jprzedworski 18.07.2007 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 a ten gówniany gres na cokole, to pewnie przywieziony jeszcze z Austro - Węgier? Obstawiam, że gres jest turecki, za to przywieziony spod Wiednia przez Sobieskiego. jakieś drobne krateczki na dole i górze, tak aby była cyrkulacja powietrza Z tą cyrkulacją to bym uważał. To nie może mieć połączenia z mieszkaniem, bo wilgoć się tam dostanie, żeby nie wiem jak cyrkulowało! Najlepszy byłby nawiew i wywiew z zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 18.07.2007 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 poddaję się pewnie na rys hesa pod płytami jest paroizolacja stelaż odsunięty od ściany (wygląda na drewno - proponowałbym metalowy) jakieś drobne krateczki na dole i górze, tak aby była cyrkulacja powietrza może jakieś ala ogrzewanie podłogowe elektryczne w tej pustce, aby wytworzyć konwekcję (wtedy ciepłe pow "pójdzie" od podłogi do góry i "wyjdzie " kratką u góry zabierając ewentualną wilgoć) ale ja nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań no a wentylacja mech wyciągowa pewnie obowiązkowo Popełniasz klasyczny błąd w rozumowaniu. Odsunięcie izolacji od ściany jest jak najbardziej prawidłowe. Jednak ta szczelina powietrzna z natury musi być zimna. Po co chcesz tam wstawiać grzejnik? Przecież chyba nie po to oddzielasz zimną ścianę od ciepłego pomieszczenia, żeby potem tę ścianę dodatkowo ogrzewać? Pustka może być wentylowana ale suchym powietrzem pochodzącym z zewnątrz. W jaki sposób zapewnić cyrkulację w tej szczelinie ? Można oczywiście zrobić to mechanicznie - wentylatorem, ale można też grawitacyjnie. Jeżeli na dole tej szczeliny dostarczymy zimne powietrze z zewnątrz to zostanie ono ogrzane i zabierając po drodze wilgoć powędruje ku górze. Na górze można tę szczelinę połączyć kratką z pomieszczeniem. Jeżeli w pomieszczeniu będzie działała wentylacja grawitacyjna (w co wątpię, ze względu na wysokość kanałów wentylacyjnych) lub mechaniczna wywiewna, to sprawę ruchu powietrza i jednocześnie nawiewu do pomieszczenia mamy załatwioną. Tego typu nawiew z zewnątrz stosuję się np. przy ścianie trójwarstwowej : http://www.troy.com.pl/zdjecia/kratka_mur.JPG http://www.troy.com.pl/zdjecia/szczelina.JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 18.07.2007 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 Z tą cyrkulacją to bym uważał. To nie może mieć połączenia z mieszkaniem, bo wilgoć się tam dostanie, żeby nie wiem jak cyrkulowało! Najlepszy byłby nawiew i wywiew z zewnątrz. Nawiew z zewnątrz, wywiew do wewnatrz, jak napisałem wyżej. Oczywiście pod warunkiem, że działa wentylacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.07.2007 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 hes a ten rysunek to przedstawia się do ściany zewnętrznej czy do docieplenia ściany wewnętrznej ale zimnej np. klatka schodowa czy garaż? I jaka jest strefa klimatyczna dla tego rysunku? nie jest to czasem z np. francuskiej strony? ...a drewna to nie polecam na stelaż... gnije, pracuje i paczy się.... cena też nie zachęca łata 6x4 2.20zł/mb + VATimpregnowanej(?) zieloną bejcą A co do paroizolacji... gdyby zapewnić 100% szczelności to na ścianie nie wykraplała się woda bo i skąd? tylko teraz zadanie! Jak zrobić 100% paroizolacji??? ...na konkurencyjnym forum jeden oszołom próbuje wmówić że można ocieplać od wewnątrz... jadą po nim jak po łysej kobyle i to autorytety z zakresu budownictwa i izolacji. hes a w sprawie budynków z patyków to może oto Ci chodziło: http://www.bdb.com.pl/zdjecia/salon/20070425113811129476.pdf ...mam nadzieję że nie dostanę bana za ten link..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trojan74 18.07.2007 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 Mam jeszcze jeden pomysł. Może szalony? Może rozsądny? Mianowicie co powiecie na "pogrubienie" poprzez domurowanie ściany od wewnątrz np gazobetonem o grubości 10 cm i ewentualne dodanie pomiędzy styropianu jakieś 5cm a na to normalny tynk? Wyliczyłem tez koszt : powierzchnia ścian ( tylko tam gdzie będzie wilgoć , bez zaplecza) to 268000cm2 , wymiar sztuki gazobetonu (bądź inny ytong) to 62,5 x 25 cm = 1562,5 cm2. 268000 / 1562,5 = 170 szt x 9 zł = mniej więcej 1500 zł , do tego klej czy tez zaprawa , tynki , robocizna ... ew styropian.. Nie wiem czy może oszalałem ale tonący brzytwy się chwyta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jprzedworski 18.07.2007 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 No właśnie. Jeśli działa. Tymczasem nie zawsze tak jest i na to bym nie liczył. To jest przykład ściany trójwarstwowej. Dając ocieplenie od środka tworzysz właśnie coś takiego. Ściana dotychczasowa staje się warstwą elewacyjną, potem szczelina, izolacja cieplna to druga warstwa, płyta KG to warstwa trzecia. Trochę dziwny układ, bo warstwa zewnętrzna jest nośna, ale trudno. Szczelina wentylacyjna powinna mieć zawsze otwory tylko z zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.07.2007 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 Mam jeszcze jeden pomysł. Może szalony? Może rozsądny? Mianowicie co powiecie na "pogrubienie" poprzez domurowanie ściany od wewnątrz np gazobetonem o grubości 10 cm i ewentualne dodanie pomiędzy styropianu jakieś 5cm a na to normalny tynk? Wyliczyłem tez koszt : powierzchnia ścian ( tylko tam gdzie będzie wilgoć , bez zaplecza) to 268000cm2 , wymiar sztuki gazobetonu (bądź inny ytong) to 62,5 x 25 cm = 1562,5 cm2. 268000 / 1562,5 = 170 szt x 9 zł = mniej więcej 1500 zł , do tego klej czy tez zaprawa , tynki , robocizna ... ew styropian.. Nie wiem czy może oszalałem ale tonący brzytwy się chwyta... Już prędzej... ale trzeba wyliczyć gdzie krzywa temperatury na takim murze osiągnie punkt wykraplania wody.... jednak lepiej chyba bez styropianu... płyty klimatyczne... to też chyba BK tylko lepszejszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 18.07.2007 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 ale się rozkręciło, a już chcałem to i owo poprawić w moim popapranym poście, ale widać są tu tacy co czuwają,no to czuj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.