małami123 15.03.2009 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 super tarasy..ach już chcę wisone/lato jak tak patzre na te zdjecia. pozdrawiam wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
waldioman 15.03.2009 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 A ja mam takie pytanie: jak się utzrymuje w czystości taki drewniany taras.Widziałam na którymś zdjęciu białe ślady butów na tarasie po wejściu (z ogrodu zapewnie). Czy deska jest na tyle gładka,że można ją umyć mopem, czy ścierką na miotle i nie zostaną na niej kłaczki materiału w zadziorach? Wiem,że taras to nie salon, ale jest, jakby nie było, jego przedłużeniem, więc pewnie będzie go trzeba często na szybko wytzreć.Zastanawiam się nad drewnianym tarasem,ale kieruje mną też prakktyczność takie rozwiązania- krew by mnie zalewała, jakby za każdym moim przej ściem z ogrodu do salonu zostawiała tak widoczne slady jak na tym zdjęciu. Może zastosować jakieś jasne deski- wtedy tak nie rzuca się w oczy brud... Użytkownicy takowych tarasów- odezwijcie się pierwszy deszcz zmyje te ślady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
waldioman 15.03.2009 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 zapomniałem jeszcze o jednym efekt zasklepienia powierzchni po obróbce skrawaniem dotyczy każdego gatunku drewna jest to wpływ mechanicznego działania ostrzy narzędzi na powierzchnię polega on na wgniataniu włókien w pory co powoduje nienaturalne uszczelnienie powierzchni a jak jeszcze mozna jeszcze obrobic drewno niz skrawajac zeby uzyskac planowany ksztalt i wymiar( w odniesieniu do deski na podloge /taras)? jakos nic innego mi nie przychodzi do glowy. waldioman oswiec mnie poczytaj gambit co chciałem przekazać wyrwałeś zdanie z kontekstu... ale prosze słyszałeś o szlifowaniu szlifowanie powoduje otwarcie porów ale dotyczy to prostych kształtów nie polecam szlifować np ryflowanej deski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gambit565 15.03.2009 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 zapomniałem jeszcze o jednym efekt zasklepienia powierzchni po obróbce skrawaniem dotyczy każdego gatunku drewna jest to wpływ mechanicznego działania ostrzy narzędzi na powierzchnię polega on na wgniataniu włókien w pory co powoduje nienaturalne uszczelnienie powierzchni a jak jeszcze mozna jeszcze obrobic drewno niz skrawajac zeby uzyskac planowany ksztalt i wymiar( w odniesieniu do deski na podloge /taras)? jakos nic innego mi nie przychodzi do glowy. waldioman oswiec mnie poczytaj gambit co chciałem przekazać wyrwałeś zdanie z kontekstu... ale prosze słyszałeś o szlifowaniu i Silisz sie na pseudo naukowo-techniczno-teoretyczne wywody ale brakuje jeszcze troche wiedzy. Gdzies dzwonia ale nie do konca wiadomo gdzie. Szlifowanie to tez oborbka skrawaniem tak jak frezowanie ,struganie czy pilowanie. W innym poscie byly naukowe wywody o klejeniu-tam wypunktowal Cie Mis Uszatek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
waldioman 15.03.2009 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 myślisz że zrobiłeś wrażenie otóż szlifowanie jest pewnym rodzajem obróbki skrawaniem o innych właściwościachale w tym konkretnym przykładzie czyli drewno i efekt "glaze" na powierzchni drewna po struganiu szlifując zdejmujemy warstwę zasklepionych włókienjeśli technologia drewna jest ci obca zapytaj stolarza o ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
waldioman 15.03.2009 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 a może masz swoją teorię może wyjaśnisz mi po swojemu dlaczego deska szlifowana chłonie olej a deska strugana znacznie gorzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ola i Jacek 16.03.2009 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 Podpowiedzcie czy można przed olejowaniem tarasu pokryć go preparatem który używałem do konserwacji przed robactwem mojej podbitki. Mam na myśli preparat V3 albo V33 nie pamiętam a zostało mi go trochę i pomyślałem że może warto. Chciałem posmarować tym też łaty które będą na betonowym tarasie a pod deskami. Nie wiem też czym posmarować podłoże czyli beton. Chodzi też chyba o to aby było mało widoczne przez szczeliny w deskach. Może pod całą powierzchnią łat położyć paski np.z gumy?Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
waldioman 16.03.2009 22:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 jeśli masz łaty z miękkiego drewna smaruj nie zaszkodzi jeśli egzotyk nie trzeba zresztą pierwsza woda spłucze a pomysł z gumą dobry ale jako podkładki między legar a beton daj co 50 cm drewno nie będzie miało styku z betonem no i woda swobodniej będzie odchodziła zrób przerwy między deskami 5mm to betonu nie zobaczysz przes szparę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ola i Jacek 17.03.2009 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2009 Dzięki za odpowiedz. Łaty mam dębowe a deski z Modrzewia. Zastanawiam się czy jakbym po jakimś czasie, przed olejowaniem pokrył deskę tym "antyrobalem" to czy się "film" nie zrobi i przestanie chłonąć olej. Co na beton aby go zabezpieczyć? dowolne środki do impregnacji betonu? a może wystarczy że jest sowicie polany Unigruntem? aaaa jeszcze jedno, z tego co wiem to śruby łączące deskę z legarem mają być takie specjalne, chyba mosiężne z gwintem tylko na końcach śruby ale jak zamocować łaty do betonu? kotwami ? co jaki rozstaw aby się legar nie zwichrował ? Z góry dziękuję za pomocJacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agata39 18.03.2009 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2009 My planujemy taras drewniany z drzewa egzotycznego.Teraz mamy dom w stanie surowym.Taras będzie na początku wylany betonowy,a póżniej położymy drzewo.Okno będzie przesówne bez progu.Wiemy,że musimy zostawić od tarasu betonowego do okna 6,5 cm.Czy na coś jeszcze musimy zwrócić uwagę.Planujemy kupno drzewa w DLH.Bardzo nam się podoba massaranduba.Co sądzicie o montowaniu desek w systemie iClip( tak to się chyba nazywa) jest droższy od tradycyjnego na wkręty,ale czy zdaje egzamin w użytkowaniu.Napewno wygląda ładniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ola i Jacek 20.03.2009 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 Waldioman-dzięki za podpowiedz. Napisz czy w takim razie nie mocuje się legarów do betonu a jedynie deski do legarów? i jeszcze jedno, czy mogę użyć jakiś innych wkrętów niż te częściwo gwintowane z DLH? Czytałem że niektórzy robią to zwykłymi wkrętami do K-G czy to ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mis Uszatek1719499023 20.03.2009 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 Dzięki za odpowiedz. Łaty mam dębowe a deski z Modrzewia. Zastanawiam się czy jakbym po jakimś czasie, przed olejowaniem pokrył deskę tym "antyrobalem" to czy się "film" nie zrobi i przestanie chłonąć olej. Co na beton aby go zabezpieczyć? dowolne środki do impregnacji betonu? a może wystarczy że jest sowicie polany Unigruntem? aaaa jeszcze jedno, z tego co wiem to śruby łączące deskę z legarem mają być takie specjalne, chyba mosiężne z gwintem tylko na końcach śruby ale jak zamocować łaty do betonu? kotwami ? co jaki rozstaw aby się legar nie zwichrował ? Z góry dziękuję za pomoc Jacek Zabezpieczenie "betonu" zależy od tego 1) co to jest i co jest pod spodem 2) czy trzeba zapewnić całkowitą szczelność, czy tylko zwiększyć trwałość betonu. Na pewno nie nadaje się do tego unigrunt. Czy zamierzacie sami robić taras? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ola i Jacek 23.03.2009 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 Dzięki za odpowiedz. Na tarasie jest wylewka. Nie jak zrobić warstwy wyrównującej a boję się żeby beton się nie łuszczył. Chciałem też wyrównać minimalnej wgłbienia w jeo powierzchni. Taras będę robił sam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mis Uszatek1719499023 23.03.2009 23:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 Wciąż nie bardzo rozumiem. O co chodzi z tym wyrównywaniem? W każdym razie jeśli jest wylewka (czy to na betonie jako warstwa spadkowa, czy na termoizolacji), to musisz dać szczelną hydroizolację. A potem - wbrew regułom - ją przebić, żeby zamocować legary. Szukałem długo rozwiązania tego problemu i chyba jest to terra incognita budowlańców. Można oczywiście próbować zapaprać wkręty/śruby jakimś mazidłem, ale ja postanowiłem się dodatkowo ubezpieczyć i wkleić kołki na żywicę, która sama w sobie też jest szczelna. Jak zrobię (na wiosnę), to opowiem jak wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mis Uszatek1719499023 23.03.2009 23:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 P.S. Nigdy w życiu wkręty do G-K. Tylko nierdzewne albo mosiężne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ola i Jacek 24.03.2009 15:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 Chodziło mi o zagruntowanie czymś co stworzy powłokę która ułatwi odpływ wody. Też się zastanawiałem nad kwestią wiercenia pod kołki. Twój pomysł jest chyba dobry-dać coś co uszczelni otwór. Tylko czy to się uda tak szczelnie zrobić i czy to nie popęka i umożliwi wpływanie wody?PozdrawiamJacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aka z Ina 28.03.2009 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2009 Teba-twój tarasik przepiękny!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
duduś 03.04.2009 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 proszę o informację ile moze kosztować położenie z materiałem ( podbudowa, kostka granit. ) i robocizną 1 m kw kostki granitowej? oraz zrobienie tarasu i schodów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Alina505 04.04.2009 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2009 właśnie dziś rozliczyłam się z moją ekipą od kostki. Za połozenie 130 m2 kostki zapłaciłam 5.500 zł. Robili całośc - zdjęcie wierzchniej warstwy, drenaż, wysypanie tłuczniem itd. az po połozenie kostki ( ale nie granit - tzw. kostka staromiejska) i schody wejściowe do domu - tez z kostki. Efekt jest bardzo fajny - równiutko i z pomysłem. Nie wiem jak to sie ma do granitowej - ale jak pytałam u kilku firm ceny były od 35 za samo połozenie bez przygotowania do ok. 50 zł/m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
duduś 05.04.2009 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2009 alinko dwaaj namiar na firmę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.