JoShi 08.03.2007 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2007 Ja uważam że trzeba zbroić po co potem przyglądać się na popękane ogrodzenie.Robiłem wykop na 1,20m zbrojenie i beton B20 z gruchy i wiem że nie będę żałować tak jak sąsiedzi Też tak zrobiliśmy. Grunt podnokły lekko glinowaty i nie chciałam myśleć o tym, że może będę potem oglądać spękane ogrodzenie. Zrobiliśmy uczciwy wykop i uczciwe zbrojenie i zalaliśmy betonem z gruszki. Teraz mam pewność, że nic złego nie moze się stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JoShi 08.03.2007 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2007 Albo dylatacje i brak zbrojenia Albo brak dylatacji i zbrojenie Zbrojenie nic nie da.Dylatować i tak trzeba. To samo mógłbyś powiedzieć w przypadku fundamentu domu. Zupełnie nie rozumie po co jakieś dylatacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 08.03.2007 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2007 lu petitki trudniej się łamią niż paluszki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 08.03.2007 10:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2007 Albo dylatacje i brak zbrojenia Albo brak dylatacji i zbrojenie Zbrojenie nic nie da.Dylatować i tak trzeba. To samo mógłbyś powiedzieć w przypadku fundamentu domu. Zupełnie nie rozumie po co jakieś dylatacje. "Na świecie nie ma innych zjawisk poza zjawiskami fizycznymi." Pierwsza sprawa - temperatura, podmurówka się rozgrzewa i rozszerza o czym pewnie doskonale sobie zdajesz sprawę, dokładnie to samo dzieje się z okładziną jeśli jest , brak dylatacji spowoduje ,że się utworzy sama. Takie rzeczy uwzględniaja rózne normy,niekoniecznie do podmurówek natomiast np. do murów oporowych, dylatacja 10m dla odcinków o małym nasłonecznieniu i 5m o duzym, jeśli mnie pamięć nie myli. Druga rzecz to czasami jeśli z róznych stron ogrodzenia są rózne rzędne gruntu lub jego rodzaje może wystapić parcie gruntu ze względu na przemarzanie i wtedu dużo łatwiej znoszone jest na krótszych odcinkach niż długich. Trzecie sprawa ze względu na czestą bylejakość wykonania i posadowienia lepiej jest jak elementy pracują niezależnie. To samo mógłbyś powiedzieć w przypadku fundamentu domuDomki jednorodzinne sa na tyle małe,ze nie ma takiej potrzeby natomiast nie ma nic dziwnego w dylatowaniu fundamentów (i nie tylko) wiekszych budynków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PrzemoBDG 08.03.2007 10:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2007 Ja bym nie zbroił, natomiast jak pisano wyżej posadowił na głębokości przemarzania gruntu oraz trzecia rzecz, wykonał dylatację w odstępach 5-7m. Bez zbrojenia pod ogrodzenie w postaci murków i słupków z klinkieru? W ramach podmurówki pod zwykłą siatką zbrojenie można pominąć ale w takim wypadku lepiej aby fundament był nie tyle w miarę ciągły alep przede wszystkim miał podstawy do elastycznego zachowania... Co do dylatacji to istotne jest aby każdy murek był zdylatowany od słupka... czyli tradycyjnie najpierw powtają słupki, później murek między nimi. Dylatowanie fundamentu winno pokryć sie też z tym podziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 08.03.2007 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2007 Bez zbrojenia pod ogrodzenie w postaci murków i słupków z klinkieru? Ogólnie bez zbrojenia bo i po co? W ramach podmurówki pod zwykłą siatką zbrojenie można pominąć ale w takim wypadku lepiej aby fundament był nie tyle w miarę ciągły alep przede wszystkim miał podstawy do elastycznego zachowania... Jeśli jest dylatowany to w praktyce obciążenia na nim są znikome, chyba,że ktoś jeździ po tej podmurówce. Równie dobrze można bez zbrojenia ułożyć murek z kamienia.... Co do dylatacji to istotne jest aby każdy murek był zdylatowany od słupka... czyli tradycyjnie najpierw powtają słupki, później murek między nimi. Dylatowanie fundamentu winno pokryć sie też z tym podziałem Każdy to niekoniecznie w obrębie tych powiedzmy 5 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grazia111 08.03.2007 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2007 a co to jest dyletacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Metal 09.03.2007 08:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 Po mojemu głębokość przemarzania dla gruntu niewysadzinowego to min. 50 cm chyba,ze grunt ma naprawdę idealne parametry to można płycej. Czyli mając taki grunt można "zaoszczędzić" 70cm (120-50) wykopu i fundamentu? Dobrze zrozumiałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 09.03.2007 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 Po mojemu głębokość przemarzania dla gruntu niewysadzinowego to min. 50 cm chyba,ze grunt ma naprawdę idealne parametry to można płycej. Czyli mając taki grunt można "zaoszczędzić" 70cm (120-50) wykopu i fundamentu? Dobrze zrozumiałem? Dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Metal 09.03.2007 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 Czyli mając taki grunt można "zaoszczędzić" 70cm (120-50) wykopu i fundamentu? Dobrze zrozumiałem? Dobrze. Stenx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jj 10.08.2007 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2007 Mam pytanie odnośnie dylatacji - z czego zrobić dylatacje między słupkiem a murkiem? Kombinuję tak. Po bokach ogrodzenie drewniane na słupkach metalowych. Podmurówka 20 cm szeroka głęboka na 30 cm. Wystaje ponad ziemię 15cm. Słupki zakopane na conajmniej 80cm.Każdy słupek zdylatowany od murka.Czy fundament słupka na szerokość 20 cm (taką samą jak szerokość podmurówki) wystarczy? Dać fundament pod słupki 20x20, 20x30?Czy głębokość 30 cm podmurówki będzie dobrze?Grunt jest piaszczysty, niewysadzinowy, okolice Warszawy, lasek sosonowy. Z przodu murek klinkierowy na trzy cegły na fundamencie betonowym niezbrojonym. Sztachety drewniane. Słupki klinkierowe.Czy głębokość 70 cm wystarczy? W Muratorze piszą, że tak.A jaki dać fundament pod mur klinkierowy z podwójnej cegły o wysokości 170cm?, tudzież śmietnik murowany?W poniedziałek zaczynam murować ogrodzenie więc pochłonę każdą ilość wiedzy i doświadczeń.Licząc na koleżeńską pomoc pozostaję nieodmiennie z szacunkiemjj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Killer_su 31.03.2008 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Z tego co tu czytam to wnoszę, że niektórzy pod płot stawiają fundamenty jak pod ford nox No - może i tak trzeba. A, więc spróbujmy podsumować: Grunt wysadzinowy. Fundament pod klinkier z murkiem (h ok 30 cm) i słupami (h około 1.9). Przesła drewno na profilach stalowych. Dylatacje do mnie przemawiają - w takiej sytuacji należy też pamiętać o kompensacji skurczy termicznych stali na przesłach, bo inaczej płotek by się trochę powyginał . Nie rozumiem tylko na co to zbrojenie? I to 4 x fi 12???? pod 4 rzędy cegieł tak jak pod dom!!!???? No i jeżeli już to zbrojenie ma być faktycznie to czy puścić je górą, czy dołem? Słupki jak najbardziej zbrojone - tu się zgadzam. Wjazd pod bramą - też zbrojony. No, ale czy beton z gruchy jest niezbędny? No i jeszcze jedno - jakaś izolacja pozioma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pierwek 31.03.2008 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 A poza tym w zeszłej zimy koło Wrocławia grunt przemarzł na 150cm, więc nie każdy, kto ma 120cm "może spać spokojnie". koło którego Wrocławia? Bo raczej nie tego na Dolnym Śląsku... no chyba, że nie łapię ironii brakuje chyba takiej buźki na końcu cytatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pati25 31.03.2008 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 A ja mam pytanie czy do dziury pod podmurówke moge włożyć jakieś krawęzniki betonowe i zalac to betonem? Mam tego trochę i zastanawiam sie czy to nie zaszkodzi..Podmurówka od drogi bedzie szeroka na 35 cm i bardzo głeboka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
remx 31.03.2008 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Albo zalej to rzadkim betonem - dotrze wszędzie, nie będzie pustych dziur.Albo tak jak z ciastem, rodzynki wrzuca się do ciasta a nie ciasto do rodzynek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budulec1 31.03.2008 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Takie rzeczy uwzględniaja rózne normy,niekoniecznie do podmurówek. Jak najbardziej dla podmurówek też (patrz np. PN-69/B-03264) np. do murów oporowych, dylatacja 10m dla odcinków o małym nasłonecznieniu i 5m o duzym, jeśli mnie pamięć nie myli. Pamięć trochę szwankuje: dla konstrukcji betonowych monolitycznych - niezbrojonych - 20 - ze zbrojeniem konstrukcyjnym - 30 prefabrykowanych - 40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobiczek 31.03.2008 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 chcesz tanio a z klinkierem?posłuchaj!kup dolne betonowe płyty za grosze, wkop ja (są z betoniarni zbrojone), klinkierem se walnij.Na górę co chcesz między słupkami. Tanio i pewnie.Ja tak mam.Tyle że wydatki inne spowodowały że doły sobie stoja betowe, góra z drzewa od górali. Ale i tak jest pięknie. A jak będzie kasa (uuuu nie wiem kiedy na taka rozpustę) to zawsze moge płytki powklejać. Polecam - jako mieszkający. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cemik1 01.04.2008 05:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2008 A poza tym w zeszłej zimy koło Wrocławia grunt przemarzł na 150cm, więc nie każdy, kto ma 120cm "może spać spokojnie". koło którego Wrocławia? Bo raczej nie tego na Dolnym Śląsku... no chyba, że nie łapię ironii brakuje chyba takiej buźki na końcu cytatu Mogło być. Post był pisany w 2007. Chodzi więc o zimę 2005/2006. W mojej okolicy pewnego ranka było -37°C (w oficjalnym punkcie meteorologicznym). Wisłę też można było przejść po lodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 01.04.2008 06:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2008 Takie rzeczy uwzględniaja rózne normy,niekoniecznie do podmurówek. Jak najbardziej dla podmurówek też (patrz np. PN-69/B-03264) np. do murów oporowych, dylatacja 10m dla odcinków o małym nasłonecznieniu i 5m o duzym, jeśli mnie pamięć nie myli. Pamięć trochę szwankuje: dla konstrukcji betonowych monolitycznych - niezbrojonych - 20 - ze zbrojeniem konstrukcyjnym - 30 prefabrykowanych - 40 Nic nie szwankuje. sprawdź sobie normę dla murów oporowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Killer_su 01.04.2008 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2008 Takie rzeczy uwzględniaja rózne normy,niekoniecznie do podmurówek. Jak najbardziej dla podmurówek też (patrz np. PN-69/B-03264) np. do murów oporowych, dylatacja 10m dla odcinków o małym nasłonecznieniu i 5m o duzym, jeśli mnie pamięć nie myli. Pamięć trochę szwankuje: dla konstrukcji betonowych monolitycznych - niezbrojonych - 20 - ze zbrojeniem konstrukcyjnym - 30 prefabrykowanych - 40 Czyli z tego wynika, że przy płocie 30 m. ze zbrojeniem dylatacje nie są potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.