Mareko 08.06.2003 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2003 Mianowicie ... kupuje dom w ktorym obecnie jest stare C.O. sprzed 15 lat i dwa piece : jeden elektryczny (12kW) oraz weglowo/koksowo/drewnianyPostanowilem sobie sprawdzic zuzycie pradu i zrobilem tak: o godzinie 22:00 ustawilem termostat na 22 stopnie (przy 18 stopniach na zewnatrz) i pojechalem do domu. Rano o 6 przyjechalem zeby sprawdzic ile aktualny system potrzebowal energii aby podniesc temperature wewnatrz budynku o te kilka stopnii zakladajac nawet ze w nocy temperatura spadla do ok. 15.I nie moglem uwierzyc jak przyjechalem bo okazalo sie ze przez 8 godzin "poszlo" az 75 KWH !!!!!!! Jak dla mnie to tragedia skoro przy temp. zewnetrznej ok. + 18 stopni on tyle zuzywa to co bedzie przy -18 ??? Powiedzcie co moze byc przyczyna tak duzego zuzycia energii ?1. Czy moze miec znaczenie fakt, ze byl to pierwszy rozruch od kilku tygodni i moze rury, sciany itp musza sie nagrzac aby utrzymywac stala temp. ?2. A moze to swiadczy o tym, ze cos jest nie tak z piecem ?3. A moze jeszcze cos innego - powiedzcie czy cos przychodzi Wam do glowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qgiel 08.06.2003 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2003 Sprawdź termostat, czy wogóle steruje piecem ? To wygląda, jakby piec pracował cały czas. Nie wiem jak wygląda czujnik tego termostatu, ale jeśli jest dostępny, to możesz na termostacie ustawic powiedzmy 30 stopni i chocby suszarką do włosów podgrzać go. Jeśli piec zareaguje i się wyłączy, a po ostygnięciu włączy to znaczy że czujnik jakoś dziala.Następnie ustaw sobie to 22 st. i niezależnym dokładnym termometrem zmierz temperature w pokoju w momencie wyłączenia pieca. Zobaczysz, na ile dokładne jest to sterowanie ? Oczywiście w drugiej próbie nie używamy juz suszarki ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareko 08.06.2003 18:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2003 termostat dziala na pewno i tym bardziej mnie to martwi ze az tak duze bylo zuzycie pradu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qgiel 08.06.2003 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2003 Czyli pozostaje prawdzenie dokładności działania termostatusterującego.A poza tym.......jaki to jest dom....ile ma pokoi.....z czego ściany......czy jest ocieplony.......w jakim stanie jest stolarkaokienna i dzrzwiowa.....jakie grzejniki........wogóle w jakim staniejest układ CO....15 letni układ może być zakamieniony i mieć mniejszą sprawność. Przy węglu tego się tak nie odczuwa, alelicznik energii elektrycznej jest bezlitosny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am00 08.06.2003 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2003 Termostat chyba zadziałał, bo inaczej powinien zużyć 8*12=96kWh. Może miałeś otwarte okna? A może dom jest tak duży, że 12kW nie wystarcza na jego ogrzanie? Oblicz sobie zapotrzebownie na energię i powtórz testy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 08.06.2003 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2003 Prawdopodobnie dom ma bardzo dużą bezwładność cieplną (akumuluje ciepło, ale też chłód). Nie musi się to wiązać z izolacyjnością przegród. Nie napisałeś jaka była temperatura początkowa i końcowa wewnątrz. Przy tego typu budynkach trudno sterować temperaturą (długo się nagrzewają ale też długo stygną). Przy tak krótkim czasie testu, trudno z niego wyciągać daleko idące wnioski.Dla przykładu, jeżeli dom ma przegrody z materiałów ceramiczych (ściany, posadzki, stropy) dla których ciepło właściwe wynosi ok/ 0,75 kJ/(kg*K), to przy powierzchni ścian ok. 200 m2 i ich średniej grubości 25 cm, do podgrzania ich o 4 st. C potrzeba ok. 64 kWh.Oczywiście dopóki przegrody się nie nagrzeją, to nawet najlepsza izolacja na zewnątrz nie zmniejszy zapotrzebowania na ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 08.06.2003 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2003 jak wyżej - potrzeba więcej szczegółów dot. ścian, okien itd.no i jeśli ten piec jest elektryczny akumulacyjny - to wpierw musiałeś nagrzać piec - napisz cuś więcej. CZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareko 08.06.2003 20:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2003 juz pisze szczegolowo co wiem :1. Sciany, niestety stary zuzlobeton 24cm sciana + 6cm steropian + 12 sciana2. Okna stare i srednio szczelne 3. Piec nie jest akumulacyjny tylko przeplywowy i po godzinie od wlaczenia juz wszystkie grzejniki byly gorace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 08.06.2003 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2003 juz pisze szczegolowo co wiem : 1. Sciany, niestety stary zuzlobeton 24cm sciana + 6cm steropian + 12 sciana 2. Okna stare i srednio szczelne 3. Piec nie jest akumulacyjny tylko przeplywowy i po godzinie od wlaczenia juz wszystkie grzejniki byly gorace. Czyli do mojej diagnozy pasuje jak ulał. Nie wiem tylko jaki strop, jaka powierzchnia ścian, stropów posadzki, ale już same ściany sugerują takie zachowanie ogrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 08.06.2003 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2003 zapytam przekornie, tylko nie obraź się, ale traktuj pytanie jako pozytywny głos w dyskusji. Nie wiem czy podjąłeś już ostatezną decyzję. Czy nie warto zastyanowić się nad budową nowego domu ??? 1. budynek 15 letni to niemalże przepaść techlologiczna,może nie ma wyjścia i trzeba kupić i remontować ...2. remonty + koszty ogrzewania mogą więcej kosztować niż koszt kredytu np. hipoteczno-budowlanego w tym samym okresie !!!3. budując dostosowujesz projekt do własnych wymagań, a nie własne upodobania do budynku, Ciekaw jestem Twoich przemyśleń ?CZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareko 08.06.2003 21:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2003 Hmmm , najpierw odpowiem Gosciowi: Kupuje ten dom za dobra cene i widze co biore, robie kilka remontow, ocieplam budynek i sie wprowadzam za 2-3 tygodnie natomiast z budowaniem od zera jest tyle problemow i zachodu ze wole sobie odpuscic, wystarczy mi ze poczytalem sobie to forum. Poza tym nie znam sie na budowaniu i trwalo by to zbyt dlugo ... szkoda zycia. Dom nie jest od tego zeby go budowac latami ale zeby w nim mieszkac Teraz do Henoka: Pisales kilka postow wyzej, ze na takie sciany jak u mnie nie pomoze izolacja zewnetrzna a ja wlasnie mialem zamiar ja zrobic. Czy to ma sens i jesli jednak tak to ile powinienem dac ocieplenia skoro tam juz w srodku jest 6 cm steropianu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareko 08.06.2003 21:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2003 ah i jeszcze jedno mi sie przypomnialo: Czy ktos moze mi pomoc obliczyc zapotrzebowanie cieplne budynku skoro sciany sa wedlug podanego wyzej ukladu. Jeszcze raz tutaj przypomne: Patrzac od zewnatrz:1. 24 cm bloczek zuzlobetonowy2. 6 cm steropian3. 12 cm bloczek zuzlobetonowy NIe wiem jaki wspolczynnik przenikalnosci ma zuzlobeton (choc kiedys gdzies to mialem ale nie moge teraz znalezc)No i zamierzam wymienic okna na plastikowe z Argonem w srodku o k=1.1 Z gory dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 08.06.2003 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2003 lambda żużlobetonu = 0,72styropianu = 0,045tynk cem-wap. = 0,82stąd U ( ściany jak podajesz ) = ok. 0,51przy czym zewnętrzna warstwa żużlobetonu jest prawdopodobnie warstwą wykończeniową i powinna posiadać, według technologii ściany trójwarstwowej pustki wentylacyjne pomiędzy styropianem a tą warstwą, ( przynajmniej tak się robi obecnie dla wełny ), stąd nie liczy się do wartości wsp. U. Do obliczeń U całego domu weź pod uwagę :1. U ścian ( ewentualnie ścian piwnic ),2. okien i drzwi,3. podłogi,4. stropu,5. wentylacji, CZ. P.S.współczynniki teoretyczne - to jedno, a wykonanie ( czytaj : partactwo - również w nowobudowanych domach ) i powstałe szpary w oknach, drzwiach przez osiadanie budynku - to druga sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 08.06.2003 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2003 skoro jak widzę podjąłeś decyzję to gratuluję i przede wszystkimOSOBIŚCIE i przez biuro notarialne sprawdź, czy KW nie jest obciążona jakimiś długami lub hipoteką - to tak na marginesie.no i jeszcze do tego ocieplenia ...jestem tylko inwestorem i nie znam się na tym, ale nie słyszałem aby ocieplać ścianę trójwarstwową. Zapytaj fachowców, czy to ma sens.Po pierwsze pustka wentylacyjna - nie wiadomo co tam może się dziać ?Po drugie ocieplając np 10 cm - osiągniesz ścianę z tynkiem ok. 52-54 cm !!!Zmniejszysz tym samym ilość światła wpadajacego do domu.Myślę, że należałoby zdjąć tą zewnętrzna warstwę pustaków i dołożyć np. 6-10 cm styropianu + tynk. Albo zostaw jak jest, a spore oszczędności uzyskasz na wymianie okien.Zastanów się nad wentylacją mechaniczną z rekuperatorem.Te dwie zmiany to sporo mniej zachodu a korzyści prawdopodobnie duuuużo większe niż koszt renowacji tej ściany. CZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareko 08.06.2003 22:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2003 myslisz ze jednak nie warto ocieplac? wydawalo mi sie ze to rzecz pewna i konieczna .... hmmm rekuperator to droga inwestycja ... czy sciana 52-54 cm to juz za gruba ? o co chodzi z tymi pustkami wentylacyjnymi ? sporo pytan ale z gory dzieki za wyjasnienia zielonemu lamerowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 09.06.2003 04:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2003 myslisz ze jednak nie warto ocieplac? wydawalo mi sie ze to rzecz pewna i konieczna .... hmmm rekuperator to droga inwestycja ... czy sciana 52-54 cm to juz za gruba ? o co chodzi z tymi pustkami wentylacyjnymi ? sporo pytan ale z gory dzieki za wyjasnienia zielonemu lamerowi Nie napisałem, że nie ma sensu takiej ściany ocieplać. Pytałeś skąd takie duże zużycie przy pierwszym uruchomieniu instalacji. Napisałem, że wynika ona z dużej akumulacyjności budynku. Po wstępnym nagrzaniu zużycie powinno radykalnie spadać (zwłaszcza teraz latem, kiedy straty przez ściany są prawie zerowe). Jeżeli chcesz poeksperymentować, to włącz to ogrzewanie na kilka dni. Najlepiej rejestruj przy tym temperaturę wewnątrz oraz okresy w których włącza się ogrzewanie. Dopiero po kilku dniach temperatura prawdopodobnie ustabilizuje się, i zużycie energii będzie prawie zerowe. Potem wyłącz to ogrzewanie i zobacz w jakim tempie budynek stygnie. Myślę, że dojdziesz do ciekawych wniosków. Ocieplić od zewnątrz zawsze można. Na pewno zlikwiduje się w ten sposób większość mostków termicznych, no i współczynnik U dla ściany można radykalnie obniżyć. Jak napisałem wyżej ogrzewaniem takiego budynku trudno sterować. Nie będziesz z niego zadowolony, jeżeli będziesz go używał tylko okresowo (długi okres nagrzewania), natomiast po dodatkowym ociepleniu nie powinno być problemów z ogrzewaniem przy stłym używaniu. No i po ociepleniu i wymianie okien, następny temat to wentylacja, na eksploatacji której można zaoszczędzić, po zainstalowaniu rekuperatora. No obliczenia strat użyj programu OZC np. bezpłatne wersje ze strony http://www.sankom.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pan Tomas 10.06.2003 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2003 Ocieplać zawsze się opłaca,mój dom jast taki jak twój.Ale 6cm to mało i pamiętaj o wymianie okien i ich przesunięciu przy pogrubieniu murów.Jak ten piec dalej bedzie tak fiksował-wywal go i zastąp zwykłym na tradycyjne opalanie,później zmienisz grzejniki i instalacje.Masz rację jak nie masz chęci to nowego domu nie buduj,ale remont takiej staroci też nie będzie tani.Ocieplenie jednej ściany samemu kosztowało mnie ok.4tyś.Gowa do góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
shatterhand 10.06.2003 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2003 ...dobrze zarabiającego w Polsce lub dla ludzi z UE!Ale nas na to taki luksus nie stać!Dziwię się ze nie potanieją węgla bo ludzie by kupowali więcej i by się wszystko ruszyło!Ale to wymusza UE na nas tłumacząc ekologią! ech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareko 10.06.2003 18:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2003 o co chodzi w tym przesuwaniu okien przy pogrubianiu murow ?jestem wlasnie przed montazem nowych okien i to dosc pilna informacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qgiel 10.06.2003 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2003 To w przypadku, jeśli zdecydujez się na dodatkowe dociepleniestyropianem.Okna zamontowane w starym miejscu po dodaniuocieplenia mogą być osadzone zbyt głęboko.Niezbyt to dobrzewygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.