Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam mam pytanko jak prawidłowo i najlepiej położyć wełnę-w moim domku który kryłem blachodachówką mam krokwie 16cm i między nie dam wełnę gr 15cm ,zaś póżniej chcę położyć jeszcze dodatkowo 10cm tylko że niewiem jak to zrobić prawidłowoznów wzdłuż krokwi ? czy też w poprzek krokwi? jedni mówią żebym zrobił stelaż drewniany i między niego dał 10cm wełny(ale słyszałem że drewno pracuje i jak się do niego przymocuje regipsy to mogą popękać )

Jak mam to zrobić prawidłowo i najlepiej .Za podpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich

Jak juz mówił przedmówca drugą warstwe wełny dajemy w poprzek.Wełne najlepiej i najłatwiej przybic na gwoździe z podkładkami(takie jak stosowało się do przybijania papy) Na to dajemy jakąś folie paroizolacyjną.

Co do montowania stelaży to proponuje je zamocować na tzw. "pieski" ( w tym przypadku ES 125/60).Pieski przykręcamy do krokwi i mocujemy do nich stelaż.

Bugabuga7509, zrób o w następujący sposób:

Jeśli będziesz wykonywał "obróbkę" wełny w domu, to zadbaj o dobrą wentylację, koniecznie rób to w rękawiczkach, maseczce na twarzy i może w jakichś okularach.

Wełna o grubości 150mm:

1. Rozwiń całą rolkę na równym podłożu i poczekaj do jej rozprężenia.

2. Rozmierz przestrzeń między krokwiami i dotnij pas wełny dodając ok. 1,5 - 2 cm. Najlepiej docinać wełnę po jej szerokości, bo łatwiej układa się te elementy i mniej zostaje odpadów, czy wąziutkich paseczków.

3. Docięty element wciska się między krokwie i wyrównuje, aby nie było nigdzie załamań, czy szczelin. Wełny mineralnej/kamiennej nie trzeba mocować sznurkami, natomiast wełna szklana (żółta) wymaga dodatkowego "osznurkowania".

4. Po wykonaniu ocieplenia między krokwiami, wykonuje się stelaż do suchej zabudowy, który również umożliwi zamocowanie wełny o grubości np. 50mm.

Stelaż najlepiej wykonać z profili aluminiowych, które zminimalizują ryzyko pękania płyt kartongipsowych. Najczęściej stosuje się profile CD60 i kątowniki UD.

Stelaż:

1. Profile aluminiowe należy montować pod kątem prostym w stosunku do krokwi i kleszczy/jętek.

2. Profile montuje się w rozstawie max. co 70 cm. na uchwytach typu U lub tzw. "grzybkach". Uchwyty również w rozstawie max. co 70 cm. Najlepszym rozstawem, wydaje mi się, rozstaw profili co 59 - 60 cm. Dlatego, że mata 50 mm przeważnie ma 120 cm szerokości, a ten rozstaw pozwala na jej przecięcie na pół bez dodatkowego kombinowania.

3. Przed zamontowaniem profili do wieszaków, zaleca się wypełnienie tychże profili paskami wełny. Po montażu profili przystępujemy do mocowania wełny, którą wciskamy pomiędzy profile.

4. Na koniec montuje się paroizolację. Folię po prostu najlepiej przykleić do profili alu na taśmę dwustronną.

5. Po przyklejeniu paroizolacji można montować płyty regipsowe, panele, czy boazerie.

 

Mam nadzieję, że w miarę czytelnie napisałem powyższy instruktaż.

Dodam jeszcze, że to jest moja teoria, bo do ocieplenia zabieram się od soboty... ;) :) :D Jeśli coś gdzieś źle napisałem, uprzejmie proszę o poprawienie mnie.

 

Pozdrawiam:

:D :D :D

Dziękuję Ci Grytpc za wyczerpującą wypowiedz a mam jeszcze jedno pytanko czy wejdzie mi między profile wełna gr 10cm tak żeby jej nie upychać bo podobno niewolno.Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

Ponieważ profile montujesz na uchwytach, te natomiast są różnej długości, co pozwala na sporą regulację odległości od krokwi do lica profilu. Myślę, że jak najbardziej te 10 cm wełny uda Ci się zapakować...

 

Pozdrawiam

:D :D :D

Jak juz mówił przedmówca drugą warstwe wełny dajemy w poprzek.Wełne najlepiej i najłatwiej przybic na gwoździe z podkładkami(takie jak stosowało się do przybijania papy) Na to dajemy jakąś folie paroprzepuszczalną.

Co do montowania stelaży to proponuje je zamocować na tzw. "pieski" ( w tym przypadku ES 125/60).Pieski przykręcamy do krokwi i mocujemy do nich stelaż.

 

paroizolacyjna a nie paroprzepuszczalna !!

... co drewnianego stelarza to moze faktyczenie pękać bo nie pracuje i nie jest elastyczny

 

Ty to masz dowcip

 

 

nie kumam Cię man ? :-?

 

Chodzi o to, że właśnie drewniany stelaż jest podatny na "pracowanie" i właśnie dlatego pęka. Odwrotnie co do wypowiedzi.

no moze nie precyzyjnie się wyraziłem może i pracuje i dlatego pęka ale nie jest elastyczny bo przykręcony do krokwi a stelaż na wieszakach jest jak podłoga pływająca, ma możliwość ruchu i dlatego nie powienien pękać

...moje 3 grosze...

 

Profile AL to jeszcze trochę drogi interes... pozostają CD60 ze "zwykłej" blachy.

Według zaleceń producentów systemów suchej zabudowy profile powinno się dawać co 40cm... normalnie "wszyscy" dają co 50cm (płytę 2.60 przycina się o 10 cm). Do krokwi, jętek itp. profile CD60 najlepiej mocować wieszakami do poddaszy (wieszak krokwiowy) do ES125 trochę gorzej się mocuje profile (na pchełki). Na poddaszach czasem przy sufitach prostych trzeba stosować stelaż 2 poziomowy-krzyżowy... czasem elementy 1 poziomowego-krzyżowego lub układy mieszane na wieszakach obrotowych i długich prętach. Paroizolację najlepiej kłaść wzdłuż profili i łączenie zrobić na zakładkę na profilu CD60... jeśli trzeba łączyć pomiędzy profilami to stosować do sklejenia bardzo dobrej taśmy by po np. 3latach nie puściła... wilgotna wełna nie jest izolacją. Łączna grubość izolacji w warunkach coraz droższych nośników energii powinna wynosić min.25cm wełny mineralnej. Jest jeszcze parę "chwytów" by nie mieć problemów z pękaniem spoin... ale to jest dłuższy temat... Gdy się samemu to robi to najczęściej popełni się kilka błędów a wtedy nie można zapanować nad pęknięciami.

  • 2 weeks później...
Jest jeszcze parę "chwytów" by nie mieć problemów z pękaniem spoin... ale to jest dłuższy temat... Gdy się samemu to robi to najczęściej popełni się kilka błędów a wtedy nie można zapanować nad pęknięciami.

 

Nie zechcialbys sie podzielic wiedza na temat tych "chwytow"? Sporo osob jednak bedzie robic samemu, warto byloby zrobic to dobrze.

Jest jeszcze parę "chwytów" by nie mieć problemów z pękaniem spoin... ale to jest dłuższy temat... Gdy się samemu to robi to najczęściej popełni się kilka błędów a wtedy nie można zapanować nad pęknięciami.

 

Nie zechcialbys sie podzielic wiedza na temat tych "chwytow"? Sporo osob jednak bedzie robic samemu, warto byloby zrobic to dobrze.

Nie zechcialbys sie podzielic wiedza na temat tych "chwytow"? Sporo osob jednak bedzie robic samemu, warto byloby zrobic to dobrze.

Jest to temat - rzeka. "Chwyty" stosuje się do konkretnych "zakrętów" :wink: Reszta to jest tylko przestrzeganie zasad danej technologi. Na stronach producentów systemów są instrukcje jak poprawnie zrobić ruszt i opłytowanie... prostych powierzchni... niestety. To jest tzw. rzemiosło. Gdy w grę wchodzi dach wielopołaciowy... lukarny... kosze... słupy... miecze... i inne "zakręty" to jest to już "sztuka". I głównie przy sztuce stosuje się "chwyty" np. jak zgrać ze sobą płaszczyzny dachu, wyliczyć równe kąty, zrobić w stelażu coś jak wymian... bo nie ma do czego podwiesić (ewentualna belka do podwieszenia jest ok. 5m wyżej i ok. 2m z boku :p ). Czasem trzeba poprawić geometrię całego pomieszczenia bo dach krzywy i do tego pokój w trapezie! Nieraz trzeba coś skrzywić by optycznie wyprostować "coś" Tego nie ma w instrukcjach... to zdobywa się latami pracy i myślącą głową. Bez praktyki można poprawnie wykonać stelaż prosty... rzemiosło. Wystarczą zdolności manualne i myśląca głowa. Sztukę trzeba opanować "z doświadczenia". Ja już przeszło 10 lat "bawię się w te klocki" ale nie powiem że nic mnie nie zaskoczy! Jeszcze potrafi mnie coś zaskoczyć! Ostatnio źle wprawione okno dachowe...( radosna twórczość Panów Dacharzy!) Nieraz nie opłaca się samemu robić... błędy są bolesne, drogie i szkodliwe dla zdrowie (grzyby). Jeśli będą konkretne pytania do konkretnych problemów to zawsze służę pomocą i jeśli czas pozwoli to odpowiem. Ale podręcznika od A do Z nie da się napisać na forum.

 

Pozdrawiam

Rom-Kon brzmisz jak fachowiec z doświadczeniem. Ile bierzesz za zabudowę poddasza (dwie wełny, stelaż, folia, płyty, szpachlowanie i pierwsze malowanie) per m2 albo inaczej (dach kopertowy). Może być na priv. Z góry dziekuję

...za "rzemiosło" 30-35zł/m2

..."sztuka" od 35zł/m2

... a najlepiej za konkretny zakres prac - od całości.

 

Szczegóły na priv. Jak serwer Forum na to pozwoli... umolny jakiś...

 

ps. o sztuce można mówić przy takim dachu jak w avatarku powyżej... lukarna a la wole oczko... i w środku wyrobić na łukach a nie "kanciato" :wink:

...Jeśli będą konkretne pytania do konkretnych problemów to zawsze służę pomocą i jeśli czas pozwoli to odpowiem....

Mam kilka pytan zwiazanych z kladzeniem profili, zadalem je w watku, zaczynajac gdzies w tym miejscu:http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?p=1765876#1765057 na samym koncu, czy moglbys na nie odpowiedziec, tutaj lub tam?

 

Dzieki.

 

Pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...