Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

rozbudowa lotniska OKECIE


piechocinski

Recommended Posts

Nie dla rozbudowy Okęcia

 

 

Jak poinformowała Gazeta Wyborcza Dyrekcja PP Porty Lotnicze powróciła do

starej koncepcji budowy III pasa startowego na lotnisku Okęcie …..

 

Oznacza to bardzo poważne zagrożenie bowiem tworzy warunki do rozbudowy

lotniska Okęcie do poziomu 20 mln pasażerów na rok. W latach 2002-2005 jako

Przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury podjąłem działania na rzecz

ograniczenia uciążliwości lotniska (ograniczenie lotów nocnych i wojskowych ,

powołanie lotniska Modlin i przeniesienie nań tanich przewoźników,

uruchomienie prac komisji międzyresortowej dla lokalizacji nowego lotniska

dla aglomeracji warszawskiej ,przyśpieszenie rozbudowy infrastruktury

transportowej wokół lotniska Okęcie ) .To z mojej inicjatywy publicznie od

ówczesnego Prezydenta Warszawy ,kierownictwa PP Porty Lotnicze ,Szefostwa

Resortu Infrastruktury padły zapewnienia ,że budowa Terminala II kończy

proces poszerzania lotniska Okęcie .Zapowiadano też rekompensaty dla

mieszkańców za uciążliwość pozostawania w strefie oddziaływania Lotniska i

wprowadzenia Obszaru Ograniczonego Użytkowania wokół Lotniska Okęcie.

Nie dotrzymano zobowiązań dlatego mówię NIE .

 

Jeśli chcesz poznać moje opracowanie o zagrożeniach dla okolic lotniska wejdź na

http://WWW.dawidy.bankowe.com.pl

 

Janusz Piechociński http://WWW.piechocinski.blog.onet.pl , [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
  • 1 year później...

Nie jestem przeciwnikiem protestu przeciwko budowie III pasa startowego, lecz widzę skuteczniejszą formę walki z hałasem lotniczym.

Wojewoda Mazowiecki określił niedawno Ograniczony Obszar Użytkowania (OOU) dla portu lotniczego w formie mapy akustycznej, który stał się prawem.

W rejonie południowym ten ma kształt wąskiego PROSTEGO języka w osi lotu samolotów LĄDUJĄCYCH od strony Piaseczna, sięgającego Żabieńca.

Z kolei Port Lotniczy został zobowiązany do monitorowania hałasu i sporządzania map tego hałasu.

Obie te mapy dostępne są w Internecie (na stronie Wojewody i na stronie Portu Lotniczego) i prawie pokrywają się.

Jednakże rzeczywistość słyszana „gołym uchem” jest inna.

Bowiem samoloty STARTUJĄCE (pełna moc silnika) zaraz po oderwaniu się od pasa startowego skręcają gdzie chcą, zwykle w prawo, na zachód, wychodząc poza OOU, na niewielkiej wysokości.

Hałas od tych samolotów nie jest monitorowany, bo jedyne dwa punkty monitoringu po stronie południowej leżą przy hipermarkecie Auchan i Centrum Onkologii.

Język mapy hałasu w rzeczywistości zakrzywił się i wyszedł poza OOU, czego mapa nie pokazuje.

Zatem należy zdyscyplinować Port Lotniczy aby samoloty STARTUJĄCE leciały prosto, trzymając się osi języka, aż do opuszczenia OOU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We Warszawie sie kłócą, larmo robia, problemów szukaja... Tak dobrze robicie. Dzięki temu Wawka zostaje w tyle a rozwijaja sie inne lotniska, które już sa o lataswietlen do przodu w porównaniu z Okretem... (np. Pyrzowice i Balice - dwa lotniska oddalone od siebie o niecałe 100 km) Wiwat Śląsk, wiwat Małopolska!!! Szkoda tylko, ze cała kasa leci do Wawy a my musimy za swoje robić...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...