Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Odpowiedź na to pytanie zależy od tego, ile wełny chcesz między te krokwie włożyć. Musisz sam obliczyć. Profil UD30 warto by nie był na samej krawędzi ściany, tylko 3-5 cm od krawędzi (żeby lepiej się trzymało). Podmurowanie czegokolwiek w Twoim wypadku nic wg mnie nie da, bo ostatnie cegły nie będą się trzymać tak mocno jak cała ściana i przy uderzeniu młotkiem będzie można je przestawić :D Rozwiązania widzę dwa - albo podmurowujesz i kotwisz jakoś te ostatnie cegły do reszty ściany, albo wylewasz wieniec. Optuję za rozwiązaniem nr 1.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Odpowiedź na to pytanie zależy od tego, ile wełny chcesz między te krokwie włożyć. Musisz sam obliczyć. Profil UD30 warto by nie był na samej krawędzi ściany, tylko 3-5 cm od krawędzi (żeby lepiej się trzymało). Podmurowanie czegokolwiek w Twoim wypadku nic wg mnie nie da, bo ostatnie cegły nie będą się trzymać tak mocno jak cała ściana i przy uderzeniu młotkiem będzie można je przestawić :D Rozwiązania widzę dwa - albo podmurowujesz i kotwisz jakoś te ostatnie cegły do reszty ściany, albo wylewasz wieniec. Optuję za rozwiązaniem nr 1.

 

Nie wiem jak to się stało ale przeoczyłem Twoją odpowiedź :)

 

Wełny miedzy krokwie pójdzie 12cm a pod krokwie planowałem 10cm.

 

Wszytko co piszesz wydaję się dla mnie jasne. jednej rzeczy tylko nie wiem jak podmurować ścianę działową która jest prostopadle do długiej osi krokwi połaciowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszytko co piszesz wydaję się dla mnie jasne. jednej rzeczy tylko nie wiem jak podmurować ścianę działową która jest prostopadle do długiej osi krokwi połaciowych
A nie da się kłaść ciętych w poprzek bloczków? Tylko jak to później ocieplisz, jak się odetniesz ścianką od dolnej części skosów. Tylko bedziesz musiał raczej zmienić materiał. bo nie sądzę, aby porotherm udało się tak przeciąć po skosie.

Czy ta prostopadła ścianka jest przedłużeniem ściany zewnętrznej? Jeżeli tak, to ocieplisz ją od zewnątrz przy ociepleniu zewnętrznym i połączysz to ocieplenie z ociepleniem skosów i nie będzie problemeu z powyższym moim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszytko co piszesz wydaję się dla mnie jasne. jednej rzeczy tylko nie wiem jak podmurować ścianę działową która jest prostopadle do długiej osi krokwi połaciowych
A nie da się kłaść ciętych w poprzek bloczków? Tylko jak to później ocieplisz, jak się odetniesz ścianką od dolnej części skosów. Tylko bedziesz musiał raczej zmienić materiał. bo nie sądzę, aby porotherm udało się tak przeciąć po skosie.

Czy ta prostopadła ścianka jest przedłużeniem ściany zewnętrznej? Jeżeli tak, to ocieplisz ją od zewnątrz przy ociepleniu zewnętrznym i połączysz to ocieplenie z ociepleniem skosów i nie będzie problemeu z powyższym moim.

 

Ta prostopadła ścianka nie jest przedłużeniem ściany zewnętrznej.

 

Jest to wewnętrzna ściana działowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@edit-blondi:

 

Zrobilem rysunki tych dwoch detali, mam nadzieje ze troche Ci rozjasnia temat. To co jest narysowane to najprostsze sposoby wykonania danej czynnosci, ktore maja szanse sie sprawdzic i zadzialac.

 

"Gzymsik":

http://images33.fotosik.pl/230/f9150175341b1b95.gif

 

Gdybys miala jeszcze jakies pytania to pytaj :)

 

 

wykonałam konstrukcje pod te gzymsiki dokładnie jak napisał kakaowy

mam teraz pytanie odnośnie przykręcenia płyt. Czy płyty powinnam przykręcać do poprzeczek z CD60 czy na przykład po obwodzdzie do UD30. Ja stawiam na to pierwsze rozwiązanie, ale utwierdźcie mnie w moim przekonaniu. A i jeszcze jedno czy potem na styku tych płyt ze ściana niezbędne jest położenie siatki czy flizeliny czy poprostu moznaby szczeliny uzupełnić Vario a potem na to pasek akrylu.

 

Wypowiedcie sie bo dzis muszę sie za to zabrać :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Płyty możesz przykręcać do:

- profili CD60

- profili UD30 znajdujących się na zewnętrznym rogu konstrukcji

 

Nie wolno Ci ich przykręcić do:

- profila UD30 na suficie

- profila UD30 na ścianie

 

Styk ściany z zabudową i sufitu z zabudową trzeba wykonać zgodnie z technologią, tj. albo masa typu Uniflott / Cekol C-40 i wtedy nie dajesz ani fizeliny ani siatki, albo jakiś inny gips i wtedy wywijasz siateczkę. Niezależnie od sposobu na wszystko idzie pasek akrylu, który ma za zadanie ukryć pęknięcie, jeśli takowe się pojawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki kakaowy. Niestety przykreciłam i do tych UD na ścianie i na suficie. :cry: No i raczej juz nie poprawię bo od rana "majstry" szpachlują i będą kładli gładź. Pozostaje mi mieć tylko nadzieje, że nie popęka a jak popęka to pod akrylem.

Będę jeszcze taki robić w kuchni to juz będę wiedzieć, żeby nie kręcić.

 

I z tego co piszesz to wypełniając uniflotem czy vario przy ścianie/suficie nie ma koniaczności nakładania na to jeszcze taśmy? Przy wszystkich sufitach nałozyłam, ale to chyba w niczym nie przeszkadza :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie dzisiaj zupełnie przypadkowo wpadłem na pomysł żeby słupy więźby obmurować pustakiem Ytonga takim cienkim bo 5cm szerokości.

 

Ja mam u siebie tak zrobione że zamiast ścianek działowych z K-G mam pomurowane z polówki 12cm i pomurowałem je tak że wszystkie słupy są poza ścianą działową. Słupy więźby stoją zaraz przy ścianach działowych.

 

Teraz planowałem to tak że słupy więźby obuduję K-G i niektóre z nich wykorzystam pod montaż przyszłych półek.

Z tego co wiem to minimalna odległość stelażu to 4cm Czyli słup który ma 16cm szerokości znacznie się poszerza. Jak obmuruje słup Ytongiem 5cm poszerzy się praktycznie tyle samo dlatego wybrałem Ytonga murowanego na klej.

 

A dokładnie to robię tak że zostawiam z każdej strony słupa minimalnie 15mm dylatacji na ewentualne ruchy więźby dachowej i obmurowanie będzie od góry otwarte celem ruchu powietrza przy drzewie.

 

Co myślcie o takim rozwiązaniu? Wstawię fotki jak to wygląda. Widzieliście już u kogoś takie rozwiązanie. A może ma ono jakie wady których ja nie potrafię przewidzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego zwiążesz tego ytonga? Na dole - wiadomo - postawisz na podłodze i będzie stało. A na górze?

 

Murarz muruje takie korytko w kształcie litery U przewiązując na zakładkę pustaki w Porotherme wbija gwoździe które są zatopione w zaprawie klejowej. Góra takie słupa u mnie będzie otwarta w wełnie która będzie położona na stropie jętkowym.

 

Całość konstrukcji trzyma się bardzo stabilnie. Nie sądziłem że zaprawa klejowa Ytong do suporexu tak szybko i mocno klei.

 

 

Kakaowy co o tym wszystkim sądzisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Murarz muruje takie korytko w kształcie litery U przewiązując na zakładkę pustaki w Porotherme wbija gwoździe które są zatopione w zaprawie klejowej.
Nie wiem czy wbijanie gwoździa w Porotherm to aż tak dobry pomysł. Jak on się w nim trzyma? Chyba że to klej wlewasz w ten otwór w porothermie i w nim zatapiasz gwoździa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Murarz muruje takie korytko w kształcie litery U przewiązując na zakładkę pustaki w Porotherme wbija gwoździe które są zatopione w zaprawie klejowej.
Nie wiem czy wbijanie gwoździa w Porotherm to aż tak dobry pomysł. Jak on się w nim trzyma? Chyba że to klej wlewasz w ten otwór w porothermie i w nim zatapiasz gwoździa.

 

Trzyma się i to bardzo mocno :lol: inaczej murarz nie dostał by zgody na takie kombinacje. Oprócz gwoździa bok Ytonga jest przyklejony do Porothermu.

Pisałem już w jednym wątku że u mnie gwóźdź wbity w Porothem dobrze trzyma a Porotherm wcale nie pęka :)

 

Tym samym pustakiem obmurowałem murłatę od wewnątrz Ytong 50mm był klejony na zaprawę Ytonga tylko na płaszczyźnie 50mm wieńca i boki do siebie.

Po 1 godz. wszystko tak mocni trzymało że sam byłem zdziwiony. Nie można już było wyrwać pojedynczego bloczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Mam na poddaszu dwie wysokości kleszczy (jedne ok 2,7m i drugie ok 3,5m od podłogi).

Czy w takim wypadku konstrukcję z profili można wykonać częściowo zamocowując na wieszakach grzybkach i częściowo na wieszakach opuszczonych na pręcie i zamocowanych do tych wyższych kleszczy?

Czy całą wełnę w takim przypadku układa się na profilach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...