Trociu 16.09.2008 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2008 jak zamontowac płyty gk do profila ościeżnicowego UA? dostawia się do UA jeszcze jeden CW czy może są jakieś wkręty, którymi da się gk do UA przykręcić? Samogwintujące, np. takie - http://www.koelner.pl/c?lang=pl&mod=products&c=product&p1=730 Dokładnie takich używam i dają się wkręcić w UA. Co prawda trwa to trochę dłużej i raczej wkrętarka na prąd lub dobre baterie ale da się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kakaowy 16.09.2008 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2008 Mozna wczesniej nawiercic profil cienkim wiertlem, jesli ktos nie ma dobrej wkretarki. Sprzety tupu "Power UP" czy "Kinzo" raczej nie dadza sobie rady i predzej stopi sie ten wkret niz wywierci otwor w profilu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 16.09.2008 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2008 Mozna wczesniej nawiercic profil cienkim wiertlem, jesli ktos nie ma dobrej wkretarki. Sprzety tupu "Power UP" czy "Kinzo" raczej nie dadza sobie rady i predzej stopi sie ten wkret niz wywierci otwor w profilu Ja mam jakiś wytwór z Castoramy marki Dedra. Na bateriach załączonych chodziła może z 4 miesiace. Potem to tylko non stop ładowanie. Więc podłączyłem ją pod zasilacz do komputera i śmiga aż miło. Zaczyna powolutku zgrzytać co prawda, ale i zabudowa ma się ku końcowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irwan 16.09.2008 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2008 kakaowy thx za odpowiedź, teraz powstaje konstrukcja, plyty za jakieś 2-3 tygodnie mniej więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GosiaIAdam 17.09.2008 05:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2008 Hej, widzę na zdjęciach Rom-Kon'a, że przewody schowane za karton-gipsem są w peszlach. Czy w peszle powinno dawać się tylko przewody które mają styk z wełną (ryzyko wilgoci), czy wszystkie które będą schowane? Chodzi mi głównie o przewody do oświetlenia- planuję 18cm wełny równo na grubość jętek, pod nimi sufit 4cm niżej (1cm luzu i 3cm na profil CD). Uprzedzając odpowiedzi - nie daję więcej wełny w podłogę nad poddaszem, bo cały skos (łącznie ze stryszkiem) będę miał ocieplony wełną 16+10cm. I jeszcze jedno pytanie - na ile minimum długości powinien być przymocowany wieszak bezpośredni (grzybek) do krokwi? Mam krokwie 16cm, do tego pod krokwiami dam 10cm wełny, 1cm luzu i 3cm na profil. Razem 14cm. Czy taki wieszak 17cm to będzie za mało, i kupować od razu 27cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
palacz 21.09.2008 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2008 Witam!Gratuluję wątku, zaczęło się od pytania o folięa rozwinęło się bardzo ciekawie. Sam zresztą znalazłemtutaj kilka odpowiedzi na dręczące mnie pytania.Ale sam chciałbym kilka jeszcze zadać.Zacznijmy od tego że mam dom z dachem kopertowym,gdzie na poddaszu mam jedna wielką przestrzeń niczymnie podzieloną. Cztery połacie dachowe wyglądają takhttp://odsiebie.com/pokaz/578021---4368.htmlW zasadzie mam dwie ściany kolankowe o różnych wysokościacha połacie dachowe łączą się w krokwiach koszowych.Spadek mojego dachu wynosi 35 stopni, i z obliceń wyszłomi, że w krokwiach koszowych kąt rozwarty wynosi 145 stopni.Kilka fotek mojego dachuhttp://odsiebie.com/pokaz/578692---36c2.htmlhttp://odsiebie.com/pokaz/578704---1639.htmlhttp://odsiebie.com/pokaz/578707---5d6b.htmlPlanuję położyć K-G aż do samej kalenicy takaby jętki były widoczne.I teraz kilka pytań:1. Poziomowanie całej konstrukcji powinienem rozpoczącod krokwi koszowych. Połącze dwa elementy UD śrubami i podwiesze elementem ES na sztywno do krokwi koszowej.Czy to dobre rozwiazanie i czy istnieje jakiś inne lepsze?Co ile centymetrów łaczyć śrubami dwa elementy UD? Co ile centymetrów podwieszać je pod krokiew koszową?Dopiero teraz jak będę miał cztery sztywne elementyto mogę pociągnąć sznurki i zacząć spokojnie montowaćwieszaki grzybkowe2. Wyższą ścianę kolankową chcę otynkować a niższą obłożyćpłytą K-G. Czy jesli teraz mam tylko goły strop,a potem dojdzie jeszcze izolacja akustyczna i wylewka, czy obudowęścianki kolankowej płytą G-K moge zrobić już teraz na gołymstropie czy dopiero później jak bedzie izolacja i wylewka?3. Co robimy pierwsze, czy obudowę ściany kolankoweja potem do niej konstrukcję poddasza, czy odwrotnie?4. Na wyższej ścianie kolankowej mogę zamontować profilprzyścienny UD. Czy moge go zamontować na nieotynkowanej ścianie,czy lepiej to zrobić po otynkowaniu?5. CZy w moim przypadku płyte K-G mocować śrubami do profili UDpodwieszonych do krokwi koszowej, czy nie?6. Jak układać płyty jeśli mam zostawić widoczne jętki? Czy układaćje do jętek a kolejne od jetek w górę?7. Na wyższej ścianie kolankowej mam położone dwie murłaty, co daje wysokośćokoło 30cm, a odsunięte są od sciany jakieś 4-5 cm . Jak je zabudować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 21.09.2008 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2008 Witam po dłuuugiej przerwie. Dostałem na PW takie oto zapytanie: Witam Mam pytanie do poprawnej obróbki okna dachowego. Mój gościu od płyt GK mówi że przy kącie moim kącie nachylenia dachu (33st) nie można górnej płyty ustawić równolegle do podłogi (okna VELUX GZL) , gdyż płyta nie ma się na czym opierać w ramie okna. Kierbud mówi żeby maksymalnie blisko ramy okna zamontować łatę drewnianą i do niej dokręcić płytę. Wykonawca powiedział, że nawet w tym przypadku płyta może wyskakiwać. Na razie mam przygotowane profile na dwóch oknach zrobione tak że górna płyta będzie ok 20-30st. nachylona w stosunku do poziomu. Na zdjęciach na forum Ocieplam poddasze - krotkie pytania... zaprezentowal Pan uskok w górnej cześci. Niestety ja ma okna otwierane od góry i w tym przypadku otwieranie będzie trudne - obijanie kostkami dłoni o ściankę. Jak jest Pana opinia? Pozdrawiam Pozwoliłem sobie zacytować (anonimowo) bo może jeszcze kogoś zainteresuje to. Płyta G-K przy oknach nie jest mocowana do ramy tylko do profili. Jesli płyty nie można wsunąć w felc (rowek) to tylko dosuwa się... można lekko podciąć-przefrezować nożykiem kant od spodu by lepiej leżała. Można również przykręcić płytę do ramy ale nie jest to zalecane - problem z mostkami które tworzą się na wkrętach i później widać ślady na malowanej powierzchni i również problem z naprężeniamii z okna... możliwość pęknięć. Odp. na drugie pytanie: Nie powinno być problemów http://images45.fotosik.pl/13/e306c3753d87c1f8.jpg http://images37.fotosik.pl/13/b43022c17a055280.jpg http://images50.fotosik.pl/13/55e7ba99cf0c650b.jpg ...sorki za tę datę - miałem źle ustawioną w aparacie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 21.09.2008 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2008 Hej, widzę na zdjęciach Rom-Kon'a, że przewody schowane za karton-gipsem są w peszlach. Czy w peszle powinno dawać się tylko przewody które mają styk z wełną (ryzyko wilgoci), czy wszystkie które będą schowane? Chodzi mi głównie o przewody do oświetlenia- planuję 18cm wełny równo na grubość jętek, pod nimi sufit 4cm niżej (1cm luzu i 3cm na profil CD). Uprzedzając odpowiedzi - nie daję więcej wełny w podłogę nad poddaszem, bo cały skos (łącznie ze stryszkiem) będę miał ocieplony wełną 16+10cm. I jeszcze jedno pytanie - na ile minimum długości powinien być przymocowany wieszak bezpośredni (grzybek) do krokwi? Mam krokwie 16cm, do tego pod krokwiami dam 10cm wełny, 1cm luzu i 3cm na profil. Razem 14cm. Czy taki wieszak 17cm to będzie za mało, i kupować od razu 27cm? Przewody według przepisów powinny być w peszlach lub rurkach ale z takim pytaniem to raczej do elektryków... Wieszaki 170mm długości można stosować max do 10cm wełny... więc w tym przypadku nie powinno być problemów... chyba że konstrukcja dachu jest tak krzywa że będzie trzeba korygować geometrię skosów a wtedy mogą się okazać zbyt krótkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.10.2008 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2008 Witam. Widzę ze temat trochę "przysechł" więc go odświeżam.... Temat grubości izolacji był już wałkowany tu i w innych tematach... dać 20 - 25 czy 30cm wełny a może jeszcze więcej?Tu: http://www.e-dach.pl/5756_9585.htm można poczytać trochę na ten temat... wywody dosyć płytkie... w dodatku artykuł sponsorowany więc też trzeba dać na poprawkę... ale poczytać zawsze można. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
joannaj75 13.10.2008 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2008 w artykule jest tabelka, może mi ktoś wliczyć czy te 40 cm ma sens przy ociepleniu ? Ktoś gdzieś napisał że ocieplenie dachu powyżej 30 cm już nie daje efektów znaczących ?/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.10.2008 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2008 Czy chcesz ode mnie kupić wełnę? Jeśli tak to zapewniam że te 40cm wełny to z biedą jest minimum co się daje.... teraz optymalna grubość to co najmniej 50cm!!! ...a teraz serio... Krzywa wykresu na początku ostro pnie się do góry by przy 20cm zacząć się spłaszczać... przy 30cm jest już na tyle płaska że każdy centymetr na grubości niewiele wpływa na oszczędności z tym związane. Oczywiście zawsze lepiej dać 50cm niż 40cm czy jeszcze mniej ale tu chodzi o uzasadnienie ekonomiczne. Nie wiemy jak pogalopują ceny energii... wyliczenia aktualne dziś będą całkowicie nieaktualne jutro jak np. ceny energii skoczą o 250%. Ale osobiście jestem zdania że lepiej te dodatkowe pieniądze przeznaczone na pogrubienie izolacji termicznej przesunąć na lepiej izolowane okna... podłogę czy odzysk ciepła przez rekuperację. Tu nakłady powinny szybciej się zwrócić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ertevu 13.10.2008 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2008 Kiedyś obliczałem zapotrzebowanie na ciepło domu które buduję .Jest to kopia mojej wypowiedzi z innego wątku na forum.Firma Purmo oferuje program do tych obliczeń. Na początek trzeba tylko zrozumieć 150 stron jego instrukcji. Podaję zapotrzebowanie na ciepło dla pokoju P1 ( na parterze – dom „ Za rogiem „). 1) strata przez podłogę- ocieplenie 9cm styropianu-54 Wat 2) strata przez ścianę ( 7cm styropianu -cokół)- 28Wat 3) strata przez pozostałą cześć ściany zewnętrznej 12cm styropianu -110Wat 4) strata przez okno-202 Wat !! 5) strata przez ścianę z garażem-75Wat 6) strata przez wentylację -216 Wat.!! Być może kogoś z kolei zainteresuje jaki wpływ ma grubość wełny w stropie na poddaszu na sumaryczna stratę ciepła - podam więc te straty ciepła dla pokoju na poddaszu oznaczonego 2.4 dla dwóch grubości waty - 20 i 25 cm . A więc dla 20 cm wychodzi ( ciepła ) 848 Wat , dla 25cm -821Wat. Tu również dużo ciepła będzie nam uciekało poprzez drzwi balkonowe-185 Wat, okno 88wat oraz wentylację 292 Wat i tu należało by skupić uwagę . Powyższe obliczenia robiłem dla temperatury zewnętrznej -24 stopni. Jeżeli będzie na zewnątrz cieplej - aż tyle ciepła uciekać nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bigbeat 13.10.2008 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2008 widzę na zdjęciach Rom-Kon'a, że przewody schowane za karton-gipsem są w peszlach. Czy w peszle powinno dawać się tylko przewody które mają styk z wełną (ryzyko wilgoci), czy wszystkie które będą schowane? Chodzi mi głównie o przewody do oświetlenia Przewody według przepisów powinny być w peszlach lub rurkach ale z takim pytaniem to raczej do elektryków... Tu bardziej chodzi nie o wilgoć (bo peszel przed wilgocią nie chroni), ale o miejsca styku ze stelażami (z konstrukcją). Podczas montażu w wielu miejscach przecież pojawią się ostre końcówki wkrętów czy profili - peszel daje szansę "omsknięcia" się w takiej sytuacji, a "goły" płaski kabel z jego skłonnościami do zahaczania się pewnie w niektórych miejscach zostanie od razu uszkodzony - a nawet, jeśli nie od razu, bo będzie się tylko opierał o jakąś ostrą krawędź, to drgania zrobią swoje (przecież w domu mieszkamy, chodzimy, wiatr dmucha itp.) i po jakimś czasie przebicie izolacji albo i zwarcie gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zonzi 18.10.2008 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2008 Witam Fajnie sie oglada filmiki jak to pieknie sie uklada welne miedzy krokwiami ... Jak przyszlo co do czego to po 4 godzinach latania mam w koncu przykrecony jeden profil CD. Masakra. Mały update po kolejnym dniu juz wiekszosc profili jest. Jak sobie radzicie z poziomowaniem plaszczyzn CD ? Dopiero jak sie zawiesi za grzybki to widac czy profil jest w poziomie i po skosie rownolegly do reszty. Mocuje dolny i gorny CD skosu a poziniej sprawdzam czy kazdy po kolei jest rownolegly do nich? Nie wiem czy tak tez robia spece od GK bo z taka dniowka to na chleb bym nie zarobil. Jak zdejmowac profil CD z grzybkow ?? Na wcisk to sie zaczepia ale z zdejmowaniem mam klopoty, radze sobie tak ze przesuwam grzybek w bok w profilu i wyjmuje pod katem ? Jedyny sukces to przetestowanie poradnika Rockwolla a propo kwestii grubosc drugiej warstwy a odleglosc wieszakow. Calkiem latwo tnie sie plyty na szerokosc profila i po wcisnieciu w profil mamy problem z glowy - taka sama grubosc ocieplenia. Troche roboty jest ale jak sie walczy o kazdy cm to 3 cm to sporo. Poniewczasie zdecydowalismy o zostawieniu odslonietych krokwi - do wymurowania beda scianki dzialowe pomiedzy krokwiami. Czy mozna GK przykrecic od gory bezposrednio na krokwie (rozstaw 90 cm) ?? Nieby w poradnikach jest ze grube plyty mozna ale pewnie krokwie nie beda w poziomie. Moze raczej dac na nie jakies deski, szalowke 18- 22 mm ? thx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TeeF 30.10.2008 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 I druga sprawa - w jednym z poradników Rigipsa jest taki oto rysunek, na którym widać, że najpierw została zrobiona zabudowa śkosu a potem dostawiona ścianka kolankowa. Ciekawi mnie jak zamocować profil U (zaznaczony czerwoną obwódką) do tej zabudowy, aby ścianka stała stabilnie. http://autonom.ict.pwr.wroc.pl/~trociu/scianka.jpg Z jednej strony płyta idzie pod kątem. Z drugiej jest pionowo. Nie ma raczej możliwości, aby profile U przymocować do tej płyty idącej pod kątem. Co należy w takim razie zrobić? Ponieważ nie znalazłem jasnej odpowiedzi to proszę, aby ktoś to podsumował. Jak wygląda konstrukcyjnie ścianka kolankowa z lekkiej zabudowy i następnie jak się to łączy z konstrukcją skosu (o ile w ogóle się to łączy)? Wg mnie konstrukcyjnie szyna górna i dolna to profil UD, to następnie uzupełniane jest profilami CD. Tutaj powstaje pytanie czy profile CD są jedynie "wstawiane" podobnie jak przy budowie ścian działowych, czy są jakoś mocowane z obu stron? Przy mocowaniu powstaje problem z wystającymi łebkami pchełek... Następnie jak całość jest usztywniana na początku i końcu? @Ron-Kon: widziałem u Ciebie na jednym ze zdjęć z realizacji poddasza właśnie ściankę działową z płyt i skos. Mógłbyś napisać coś więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_PiotR_ 30.10.2008 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 witam,kupilem wełne szklaną IBR Kraft ISOVER Classic 40?? czy z tej wełny odrywa sie ten papier do niej przymocowany?? jesli nie to od ktorej strony sie go daje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pierwek 30.10.2008 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 twierdzili że zakładają folię paroizolacyjną pomiędzy pierwszą a druga warstwę wełny. Twierdzą, że na szkoleniu powiedzieli im że tak może być a im lepiej się ukłąda welne bo im się nie prószy ona na głowę. ...można tak robić jak zachowa się proporcję 2/3 - folia i 1/3 wełny... 1/3 grubości to druga warstwa na folii. mam pytanie - chciałbym na razie zakończyć izolację dachu na warstwie między krokwiami i zakryć to folią bez robienia stelażu na GK- jak tą folię mocować do krokwi? można zszywaczem? wiem że normalnie się klei do profili - a w takim przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomzoo 30.10.2008 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Właśnie, jeśli o folię paroizolacyjną chodzi.Robi się szczelną powłokę nie przepuszczającą pary wodnej z tej folii na całej powierzchni. A potem przychodzi płyta gk i ordynarnie przykręca się ją do profili jednocześnie dziurawiąc tę folię, która jest tuż pod płytą... Jak to się ma do dalszej paroizolacyjności tej folii???? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 30.10.2008 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Właśnie, jeśli o folię paroizolacyjną chodzi. Robi się szczelną powłokę nie przepuszczającą pary wodnej z tej folii na całej powierzchni. A potem przychodzi płyta gk i ordynarnie przykręca się ją do profili jednocześnie dziurawiąc tę folię, która jest tuż pod płytą... Jak to się ma do dalszej paroizolacyjności tej folii???? Do tego, aby oficjalnie zachować paroizolacyjność gdzieś w jakiś materiałach instruktażowych pokazywali, aby po przymocowaniu folii do krowii trakerem pozaklejać wszelkie zszywki Można do tego podejść tak - ilość otworów spowodowanych przykręcaniem płyt jest na tyle mała w porównaniu do całej powierzchni zabudowy, że robi się z paroizolacji aktywna paroizolacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 30.10.2008 14:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Ja tam i tak w większy sens tej folii nie wierzę. Popatrz na to tak. Jest to paroizolacja, której zadaniem jest zatrzymanie pary wodnej, aby nie przedostawała się do wełny. Zaten wełna jest sucha, a cała para zatrzymuje się na folii. No i teraz - para wodna jakimś cudem przeszła przez rigipsa. Doszła do folii i tam się zatrzymała. Skropliła się i spowodowała zawilgocenie płyty rigipsowej. Cały czas wytwarzamy parę wodną, która tam się skrapla, więc płyta coraz bardziej wilotnieje..... Więc może lepiej, że dziurawimy tą folię. OOO - wyszła mi opowiastka o okrywaniu domu foliówką Dla dociekliwych - całe skosy mam zabudowane z wykorzystaniem folii paroizolacyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.