annaoj20008 09.12.2009 22:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 No to może i ja mam małe pytanko. Otóż w domu utrzymuję temperaturę około 12oC. W dach włożona wełna ale wokól okien jeszcze nie. Nie ma jeszcze folii paroszczelnej i od środka w okolicach okien na membranie wysokoparoprzepuszczalnej (tam gdzie nie ma jeszcze ocieplenia) mam kropelki wody. Czy po dokończeniu ocieplenia wokół okien i dołożeniu foli paroszczelnej zjawisko ustąpi? Co o tym sądzicie, bo podobny problem miała koleżanka. Wilgoć i temperatura czy może nieszczelność przy oknach jest przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzych123 09.12.2009 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 ma pasowac ksztalem z jednoczesnym naddatkiem wlasciwym dla rodzaju stosowanej welny. Tak myslałem i tak zrobiłem - Jest to dość ciężkie do wykonania - zostało mi trochę poprawek i będzie dobrze. Dziękuję za utwierdzenie mnie w moich własnych przemyśleniach - czasami potrzeba aby ktoś bardziej doświadczony, powiedział: "tak zrób bo tak będzie dobrze". Dziękuję wszystkim którzy zajęli głos w tej sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
waldek72 09.12.2009 23:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 No dobra powiem, ale co teraz zrobić?przecież nie pozrywam wszystkiego... a zaczynają ich następcy przykręcać profile( jeden pokoj zrobiony, czeka na plyty ) Koleżanko! Rozbieraj to natychmiast! jest jeszcze czas i relatywnie małe koszta z tym związane! ...i możne czas pożegnać się z dotychczasową ekipą? ...ekipa optyków ....optyka wełna Kochani! po Waszych sugestiach i porażających opiniach o moim ociepleniu poddasza, panowie wszystko ściągają. Poprawiać będzie ekipa, która dokona zabudowy KG Decyzje zapadły w trybie ekspresowym! Dzięki wszystkim, którzy spojrzeli krytycznie na dzieło w moim domku i pomogli mi podjąć decyzję o duuużych poprawkach mądra decyzja.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 10.12.2009 01:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 (...) Czy ktoś wie jak ten problem rozwiązać? A może gdzieś można kupić jakieś dłuższe wieszaki? Bez słów... (...) ...i tak 750 sztuk Tylko dodam, że sam stanąłem przed tym samym problemem (40 cm wełny). Rozwiązałem go w identyczny sposób jak Rom-Kon, ale zastosowałem inny materiał na przedłużkę. Mianowicie to: http://www.koelner.pl/c?lang=pl&mod=products&c=product&p1=423 Są to - co można na tej stronie przeczytać - płytki perforowane. Mają różne szerokości i długości i można sobie dobrać takie jakie komu pasują. Poza tym są duużo grubsze od samych wieszaków grzybkowych i tym samym lepiej przenoszą obciążenia. Para: grzybek + odpowiednio długa płytka perforowana ze sporym zakładem (min. kilkanaście cm) , złączona dwoma nitami jest bardzo sztywna, a już na pewno bardziej niż dwa grzybki. No i koszt tych płytek był sporo niższy niż grzybków, które trzeba by użyć jako przedłużek. Osobiście używałem płytek oznaczonych indeksem D-PP-630. Mają 30 cm długości, 6 cm szerokości, 3 mm grubości (solidny nie poddający się pod byle naciskiem kawał metalu) i po trzy rzędy dziurek (a nie 7 jak na zdjęciu zaprezentowanym na stronie Koelnera - proszę się więc nim nie sugerować - po prawdzie ta płytka to połowa na szerokość z tej ze zdjęcia). Płytkę łączyłem z wieszakiem grzybkowym o dł. 27 cm na środkowy rząd dziurek. Zakład płytki i wieszaka ustaliłem na 17 cm, tak że po złączeniu element ten miał łącznie 40 cm i nity na najdalszych możliwych krańcach. Rozstaw otworów w płytce idealnie pasuje z rozstawem w wieszaku - nie trzeba dowiercać żadnych nowych w którymkolwiek elemencie. Uwaga - wieszaki miałem koelnerowskie, co akurat może mieć w tej kwestii istotne znaczenie (unifikcja w ramach wyrobów jednego, tego samego, producenta). Największym problemem dla mnie okazał się być dobór nitów (potrzebne są na 4,5-4,6mm, a kupiłem 5,0mm - i na tych 0,4-0,5 mm się naciąłem), bo dziurki w płytce są ciut mniejsze niż w wieszaku. Kupiłem nity które pasowały idealnie do wieszaków, ale nie chciały wejść do dziur w płytce (o czym się przekonałem już dopiero po ich kupieniu - po prostu nie sprawdziłem wcześniej). Musiałem więc rozwiercić otworki w płytkach. Pół dnia roboty więcej, ale na własne życzenie - więc uczulam, że nity trzeba dobrać dokładnie. Niestety, zdjęć podglądowych nie mam. Musicie sobie więc toto wyobrazić patrząc na fotki Rom-Kona - z tą różnicą, że w miejscu jednego grzybka jest ta płytka ze strony Koelnera. Bardzo dobre rozwiązanie... też już o tym myślałem... łączniki ciesielskie... niestety akurat w hurtowni na stanie odpowiednich nie mieli - czas oczekiwania przeszło tydzień... można również patrzeć w hurtowniach elektrycznych - elektrycy używają podobnych... A jeśli chodzi o sztywność... wieszak jak sama nazwa wskazuje służy do zawieszania więc obciążenie idzie z góry na dól... no lekko po skosie ...nie zauważyłem wiotkość "boczna" wpływała negatywnie na stabilność całości konstrukcji... po wpięciu profili i przykręceniu płyt całość jest sztywna i stabilna... a ta pozorna wiotkość może nawet być pozytywna - może spełnić rolę kompensacji ruchów więźby... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 10.12.2009 02:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 ...coś nie mogę spać więc postanowilem wkleić parę fotek jak wykonać ściankę dzialową z plyt G-K. ...zadanie: ścianka grubości 25cm na ogrzewaniu podłogowym (!!!) "fundament" - silka przyklejona do posadzki klejem do glazury http://images6.fotosik.pl/584/0ee432dc26d8efb9med.jpg ...do takiego "fundamentu" można spokojnie mocować profile - w tym wypadku UW50. Ścianka gruba więc 2 rzędy czyli praktycznie dwie ścianki obok siebie. By zachować sztywność konstrukcji trzeba połączyć profile kawałkami płyty G-K. http://images6.fotosik.pl/584/5880cbe35ac59cdbmed.jpg W tym wypadku jeden koniec ścianki jest "wolny" więc trzeba dać albo profil UA - drogie cholerstwo albo połączyć dwa słupki razem... jeden w drugi. http://images8.fotosik.pl/143/bc2e810f7ae8cf85med.jpg http://images6.fotosik.pl/584/f9425e375f04dac6med.jpg Tak wykonany stelaż powinno się wypełnić wełną by nie "dziwięczal" i standardowo oplytować http://images8.fotosik.pl/143/38d1beea2651dd15med.jpg Efekt końcowy.... http://images6.fotosik.pl/584/3e56263aa2c3068dmed.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 10.12.2009 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Dzięki za rady. A więc mój problem jest typowy w tej sytuacji.Właśnie wyjąłem zawilgoconą wełnę dokończyłem ocieplenie przy oknach. I rozszczelniłem okna na poddaszu.Sytuacji nie poprawia fakt, że 2 tygodnie temu maiłem robione na poddaszu cienkie (n1 1-2 cm) co prawda wylewki, ale zawsze trochę wody weszło. No i ogrzewanie jest jeszcze tzw zastępcze:Na dole i na górze jest nagrzewnica na prąd.Poczekam jakiś czas i zbadam, czy się uspokoiło. Dodam, że tam gdzie wełna dochodziła do membrany było raczej sucho.Problem pojawiał się tylko tam, gdzie nie było wełny. Teść straszył mnie, że będę musiał wszystko rozebrać i robić szczelinę wentylacyjną, ale mam nadzieję, że obejdzie się bez tego. W końcu po to kupowałem membranę wysokoparoprzepuszczalną aby wełna dochodziła do membrany i nie było żadnych szczelin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ANNNJA 10.12.2009 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Fachowcy..prosze o informacje i doradztwo. czy do działowych ścian GK które mamy na poddaszu (w środku będzie wypełnienie z wełny) daje sie FOLIE Srebrne odblaskowe typu Dorken, lub Strotex (np. 90 110, 150,_) chodzi mi o to czy lepiej dać te srebrne czy kupić zwykłą zółtą???ściany zew. poddasza mamy w srebrnych odblaskowych właśnie Strotexa 150, i pamietam jak ktoś mówił że koniecznie w łazience w ścianach wew. bo wtedy para wodna nie idzie w wełne, a w pokojach pary nie będzie , ale czy przez taką folię będzie tez większe zatrzymanie ciepła niż przez zwykłą zółtą?? CO POLECACIE?? dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agagaj 10.12.2009 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 ooo... Cześć Annnja Ja tu tez z pytaniem Poradźcie, proszę, jak zadziałać w tym przypadku: http://lh5.ggpht.com/_V5Vxl-GfRLI/SyDDhMBUoMI/AAAAAAAABZQ/HmKLYUHip6c/s640/IMG_0245.JPG http://lh4.ggpht.com/_V5Vxl-GfRLI/SyDEifS-saI/AAAAAAAABZU/BVr7rUE4bbk/s640/IMG_0378.JPG Na tej prowizorycznej podłodze poddasza na balach stropowych (to jednocześnie wykończenie sufitu od strony parteru) rozłożona będzie folia paroizolacyjna, na nią przyjdą legary 8x10 cm, znowu folia, płyta OSB 22 i na koniec deski na pióro wpust 27 mm. Wszystko zaplanowane wydawałoby się. Ale... Pomiędzy balem a membrana dachową są w niektórych miejscach 2 cm szpary... Nie mam zielonego pojęcia czy wywinąć folię paroizol. ze stropu na ściany z bali, na których opierają się krokwie i przykleić ją do membrany jakoś ?? Na krokwie nabite są już wieszaki grzybkowe do profili. Wełna pójdzie w dwóch warstwach - 18 miedzy krokwie i 10 cm między krokiew i profil. Jak łączyć profile na krokwiach narożnych przy dachu kopertowym? Pewnie mądre głowy mają na to bardzo prosty sposób Pozdrawiam cieplutko Aga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ANNNJA 10.12.2009 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 ano...witaj AGA... nie dam odpowiedzi na Twe pytanie-, ale..mam inne pytanie do Ciebie?zabezpieczyłaś jakąś siatką te 2cm. dziury?? bo nam przez 1,5cm. to myszki sie dostawały...., -nie mamy podbitki tylko NADBITKE, i stąd były małe wolne przestrzenie dylatacyjne.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agagaj 10.12.2009 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 U nas też nadbitka, w dodatku nie dochodzi zbyt wysoko, choć na krokwiach pozostało nacięte miejsce na deski. O siatce nie pomyślałam Mieliśmy zamiar od zewnątrz te dziury pozabijać ćwierćwałkami ozdobnymi i jakimś akrylem na przykład (osy i innej pająki). A jak u Was jest ułożona wełna i folia paroizolacyjna na podłodze poddasza? Pamiętasz jeszcze? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asz 10.12.2009 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Fachowcy.. prosze o informacje i doradztwo. czy do działowych ścian GK które mamy na poddaszu (w środku będzie wypełnienie z wełny) daje sie FOLIE Srebrne odblaskowe typu Dorken, lub Strotex (np. 90 110, 150,_) chodzi mi o to czy lepiej dać te srebrne czy kupić zwykłą zółtą??? ściany zew. poddasza mamy w srebrnych odblaskowych właśnie Strotexa 150, i pamietam jak ktoś mówił że koniecznie w łazience w ścianach wew. bo wtedy para wodna nie idzie w wełne, a w pokojach pary nie będzie , ale czy przez taką folię będzie tez większe zatrzymanie ciepła niż przez zwykłą zółtą?? CO POLECACIE?? dziekuje Może fachowcy jeszcze potwierdzą ale moim zdaniem... Jeśli ściana działowa rozdziela dwa ogrzewane pomieszczenia nie ma potrzeby dawania folii. Przy braku różnicy temperatur nie zachodzi dyfuzja pary wodnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 10.12.2009 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Może fachowcy jeszcze potwierdzą ale moim zdaniem... Jeśli ściana działowa rozdziela dwa ogrzewane pomieszczenia nie ma potrzeby dawania folii. Przy braku różnicy temperatur nie zachodzi dyfuzja pary wodnej. I tu się mylisz dyfuzja pary wodnej zależy od gęstości pary wodnej więc może zachodzić nawet gdy temperatury w pomieszczeniach są identyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ANNNJA 10.12.2009 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Agaj-poszło do Ciebie, a co do mojego PODDASZA: napewno nie wszystkie pomieszczenia beda mialy te same temperatury:1- łazienka2- sypialnia3 - hol / schody4- pokój gościnny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asz 10.12.2009 14:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 Może fachowcy jeszcze potwierdzą ale moim zdaniem... Jeśli ściana działowa rozdziela dwa ogrzewane pomieszczenia nie ma potrzeby dawania folii. Przy braku różnicy temperatur nie zachodzi dyfuzja pary wodnej. I tu się mylisz dyfuzja pary wodnej zależy od gęstości pary wodnej więc może zachodzić nawet gdy temperatury w pomieszczeniach są identyczne. @orko fakt, masz rację Milcząco założyłem istnienie wentylacji w łazience @ANNNJA różnice kilku stopni są pomijalne (no chyba planujesz natrętnych gości wymrozić w pokoju gościnnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marc07 14.12.2009 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 Rom-Kon napisał: marc07 napisał: (...) Czy ktoś wie jak ten problem rozwiązać? A może gdzieś można kupić jakieś dłuższe wieszaki? Bez słów... (...) ...i tak 750 sztuk Tylko dodam, że sam stanąłem przed tym samym problemem (40 cm wełny). Rozwiązałem go w identyczny sposób jak Rom-Kon, ale zastosowałem inny materiał na przedłużkę. Mianowicie to: http://www.koelner.pl/c?lang=pl&mod=products&c=product&p1=423 Są to - co można na tej stronie przeczytać - płytki perforowane. Mają różne szerokości i długości i można sobie dobrać takie jakie komu pasują. Poza tym są duużo grubsze od samych wieszaków grzybkowych i tym samym lepiej przenoszą obciążenia. Para: grzybek + odpowiednio długa płytka perforowana ze sporym zakładem (min. kilkanaście cm) , złączona dwoma nitami jest bardzo sztywna, a już na pewno bardziej niż dwa grzybki. No i koszt tych płytek był sporo niższy niż grzybków, które trzeba by użyć jako przedłużek. Osobiście używałem płytek oznaczonych indeksem D-PP-630. Mają 30 cm długości, 6 cm szerokości, 3 mm grubości (solidny nie poddający się pod byle naciskiem kawał metalu) i po trzy rzędy dziurek (a nie 7 jak na zdjęciu zaprezentowanym na stronie Koelnera - proszę się więc nim nie sugerować - po prawdzie ta płytka to połowa na szerokość z tej ze zdjęcia). Płytkę łączyłem z wieszakiem grzybkowym o dł. 27 cm na środkowy rząd dziurek. Zakład płytki i wieszaka ustaliłem na 17 cm, tak że po złączeniu element ten miał łącznie 40 cm i nity na najdalszych możliwych krańcach. Rozstaw otworów w płytce idealnie pasuje z rozstawem w wieszaku - nie trzeba dowiercać żadnych nowych w którymkolwiek elemencie. Uwaga - wieszaki miałem koelnerowskie, co akurat może mieć w tej kwestii istotne znaczenie (unifikcja w ramach wyrobów jednego, tego samego, producenta). Największym problemem dla mnie okazał się być dobór nitów (potrzebne są na 4,5-4,6mm, a kupiłem 5,0mm - i na tych 0,4-0,5 mm się naciąłem), bo dziurki w płytce są ciut mniejsze niż w wieszaku. Kupiłem nity które pasowały idealnie do wieszaków, ale nie chciały wejść do dziur w płytce (o czym się przekonałem już dopiero po ich kupieniu - po prostu nie sprawdziłem wcześniej). Musiałem więc rozwiercić otworki w płytkach. Pół dnia roboty więcej, ale na własne życzenie - więc uczulam, że nity trzeba dobrać dokładnie. Niestety, zdjęć podglądowych nie mam. Musicie sobie więc toto wyobrazić patrząc na fotki Rom-Kona - z tą różnicą, że w miejscu jednego grzybka jest ta płytka ze strony Koelnera. Bardzo dziękuję za podsunięcie pomysłu. Pomysł kolegi budującego na płaskownikach ciesielkich + 27cm wieszaki wydaje się najsztywniejszy i najwytrzymalszy, choć nie sądzę aby był tańszy niż 2 wieszaki połączone razem. Z pewnością pozwolę sobie skorzystać z patentu płaskownik+grzybek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zin2 14.12.2009 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 Witam dlaczego okno dachowe musi być obrobione w ten sposób http://www.iupload.pl/images/3r72fhlb2hke21xxe6f4.jpga nie tak http://www.iupload.pl/images/nmgxwggldvbxz22xn7.jpgzdjęcia zapożyczone chodzi mi o o te załamanie w glifie oknaco do drugiego zdjęcia znalazłem na forum taki komentarz złe oplytowane "światło" okna nie łączy się płyt w narożnikach a obejmuje je plyty z jednej i drugiej strony powinny zachodzic na okno i laczyc sie np. w polowieco to znaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 14.12.2009 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 sposób pierwszy pozwala nieco poprawić izolację termiczną, zwiekszyć jej grubość dokładnie tam gdzie jej brakuje, w najzimniejszym miejscu, poza tym wygląda ładniej a co do płyt to dokładnie to co jest opisane tzn. naroża płyt, złacza, spoiny nie powinny schodzić sie z narożami okna, okno powinno być płytowane z kawałka wyciętego w kształcie litery "L" dowolnie odwrócej czyli nie powinno być tak jak na zdj.2 a poprawnie jest na zdj.1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zin2 14.12.2009 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 To znaczy płyta w połowie musi być przecięta czym to jest uwarunkowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lis81 17.12.2009 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2009 witam, mam malutkie pytanko, gdzie najtaniej kupić grzybki 270mm, u mnie w hurtowniach to nawet nie chce im się sprowadzać a na necie znalazłem w sirbudzie: koelner za 1,4złknauf 1,7zł Może te ceny normalne i trzeba brać ??? Pytam bo mnie tego trzeba parę setek bo poddasza 150m2,a swoją drogą czy te tańsze to będą gorsze czy to to samo ??? Z góry dzięki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
freezyear 17.12.2009 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2009 To znaczy płyta w połowie musi być przecięta czym to jest uwarunkowane Jeżeli zrobisz łączenia płyt na przedłużeniu narożnika okna/drzwi czy to w pionie czy w poziomie to istnieje duże prawdopodobieństwo że pojawią się pęknięcia. Okna i drzwi zawsze pracują inaczej niż płyta i pojawiają się naprężenia pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.