gin 11.06.2011 06:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2011 przydałby się rysunek bo chyba się nie rozumiemy, obecnie będę ocieplał sufit - w mojej wersji dachu jętki leżą na dwóch "płatwiach" (~18cm), przy wytyczaniu sufitów okazało się że będą one (sufity) opuszczone względem płatwi 5-8cm, ocieplenie sufitu (20cm wełny) planuję ułożyć bezpośrednio na CD i ewentualnie coś między nie, dlatego też zależy mi na gęstym "podparciu" tej wełny, szczególnie na jej połączeniu ze skosami, stąd nie bardzo rozumiem o co chodzi w Twoim pytaniu Teraz wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netbet 11.06.2011 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2011 Wełna to Ursa DF 39 silver 15 cm w krokwiach 16'tkach. ... czyli szczelina wentylacyjna dla połaci dachowej została 1 cm.... trochę mało... nie lepiej było w te krokwie 16'tki wciskać jakąś 12 ? a resztę do wymaganych 20-25 cm podwieszać pod krokwiami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netbet 11.06.2011 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2011 Flash... wyprostuj mnie - nie powinno się zostawiać szczeliny ok. 2-3 cm pomiędzy wełną a ... folią / deską ? pomiędzy krokwiami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mtsw466 13.06.2011 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Hej, mam pytanie tylko w jednej sprawie. Zbałamucił mnie techniczny doradca z jednej z firm prod. dachówkę że przy krokwiach 18-kach i membranie wysokoprzepuszczalnej, nie mogę dać wełny 15 - stki ponieważ powstanie między wełną a membraną luka około 2 - 3cm w której może wykraplać sie para. Wełna Toprock 15 i Superrock 10, wszędzie paroizolacja. Czy gość ma racje z tym wykraplaniem bo zdurniałem? Dach oczywiście jest wentylowany, dodatkowo w ścianach szczytowych zamontuję kratki wentylacyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forestowy 13.06.2011 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 (edytowane) ... czyli szczelina wentylacyjna dla połaci dachowej została 1 cm.... trochę mało... nie lepiej było w te krokwie 16'tki wciskać jakąś 12 ? a resztę do wymaganych 20-25 cm podwieszać pod krokwiami? Mam folie wysokoparoprzepuszczalną o przyzwoitych parametrach więc teoretycznie żadna nie jest wymagana. Tyle teoria..... mtsw466 Moim zdaniem głupoty gada. Jak będzie szczelna paraizolacja to niby jak ma się wykraplać ? Co najwyżej krótkotrwale z różnicy temperatur (punkt rosy), ale w tedy spokojnie sobie odparuje. Dlatego właśnie membrama. Nie znam się ale imho na pewno nie zaszkodzi jak chcesz tam mieć szczeline nawet jak producent membamy nie wymaga takowej. Edytowane 13 Czerwca 2011 przez forestowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zientas 13.06.2011 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 (edytowane) Witamczy do zachowania przerwy między deską a wełną stosowaliście sznurek i jaki, bo spotkałem się aby stosować drut ocynkowany.W jaki sposób mocowaliście do krokwi, nabijając wcześniej gwoździe czy zszywkami?tomasz Edytowane 13 Czerwca 2011 przez zientas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forestowy 13.06.2011 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 FlashBack to nie jest moja teoria..... Czytałem różne, również takie jak w przykładzie z posta mtsw466 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mtsw466 13.06.2011 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Więc jak jest z tą szczeliną między wełną i membraną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aslom1 14.06.2011 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2011 Więc jak jest z tą szczeliną między wełną i membraną? Witam.Musi być,co najmniej 4,5cm.W Szwecji ,powtarzają wszyscy to,jak mantrę.Kiedyś...minimum 2,5 cm...no ale dzisiaj i normy co do grubości izolacji się zmieniły...Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forestowy 15.06.2011 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 (edytowane) Producenci membran wysokoparoprzepuszczalnych twierdzą że nie potrzeba szczeliny między folią a wełną. Musi być tylko szczelina nad membraną. Dwie szczeliny muszą być przy pełnym deskowaniu i foli wstępnego krycia (niskoparoprzepuszczalnej) W tym wariancie między folią/deskowaniem przy typowym dachu 3 cm szczeliny starczy . Taka jest obiegowa wiedza dostępna w poradnikach w sieci, forach, w śród fachowców etc. Co jakiś czas można wyczytać opinie typu: musowo musi być również miedzy membraną; nie może być wogóle; musi i kropka ; musi i to 4,5 cm bo w Szwecji wiedzą najlepiej...... Je^%%la można dostać..... Komu wierzyć, komu ? W związku z tym mam pytanie: Czy ktoś spotkał w sieci jakąś poważną, niezależną publikację poważnej instytucji/specjalisty (może być w obcym języku, nawet fińskim) popartą rzetelnymi badaniami na temat wentylacji dachu w w/w przypadkach? Nie rozważania, nie wywody, nie beletrystykę. Istnieje coś takiego ? Edytowane 15 Czerwca 2011 przez forestowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jack18 18.06.2011 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2011 Witam wszystkich. Stosował ktoś może do ociepleń poddasza mate ISOBOOSTER T2 lub T1? Jeśli tak to jak to się ma w praktyce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 19.06.2011 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 Witam wszystkich. Stosował ktoś może do ociepleń poddasza mate ISOBOOSTER T2 lub T1? Jeśli tak to jak to się ma w praktyce? No właśnie bardzo ciekawie to wygląda [wg sprzedawcy] - zwłaszcza w poprzek krokwi zamiast np. 10 cm wełny wystarczy dać 2,4+2+2=6,4 cm [T1+po 2 cm przestrzeni pod i nad nim], chociaż w tym wypadku dałbym już T2 bo jest niewiele grubszy 4+2+2=8 cm a zastępuje 14 cm wełny [jest też niewiele droższy od T1]. Pytanie jest czy jednak warto - skoro mam u siebie np. między krokwiami 20 cm wełny a w poprzek 5 cm to czy dawanie w poprzek lepszej izolacji [np. T2] kiedykolwiek zwróci mi koszt wyższego nakładu ? Dodam tylko, że ogrzewam dom kotłem na ekogroszek i rocznie na CO wychodzi ok. 2,5 tony węgla [po 840 zł/tonę], budynek to Dom w Paprociach 2 z Archon z rekuperacją i GWC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wibart 19.06.2011 23:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 Troszke z innej baczki, ale pokrewne.... Potrzebuję szybkiej porady Projektuje dom i mam problem. Przy załozeniu ze na stropie poddasza będzie styro ok 6 cm plus 7 cm wylewka z podłogówką plus 2 cm wykonczenie - czyli łacznie 15 cm oraz przy załozeniu , że chce dać na dach 30 cm wełny (dach 45stopni) szerokość krokwi załużmy 18cm. Jak wysoka powinna być surowa sciana kolankowa plus wieniec plus murłata(20cm) by gotowa sciana kolankowa była conajmniej 100cm? uwgledniajac wszystkie wymogi dotyczace szczelin itp. Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forestowy 20.06.2011 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 nie mam softu do takich rzeczy, ale może się przydahttp://img845.imageshack.us/img845/9850/scianka.th.jpg Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 20.06.2011 15:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 Troszke z innej baczki, ale pokrewne.... Potrzebuję szybkiej porady Projektuje dom i mam problem. Przy załozeniu ze na stropie poddasza będzie styro ok 6 cm plus 7 cm wylewka z podłogówką plus 2 cm wykonczenie - czyli łacznie 15 cm oraz przy załozeniu , że chce dać na dach 30 cm wełny (dach 45stopni) szerokość krokwi załużmy 18cm. Jak wysoka powinna być surowa sciana kolankowa plus wieniec plus murłata(20cm) by gotowa sciana kolankowa była conajmniej 100cm? uwgledniajac wszystkie wymogi dotyczace szczelin itp. Dzieki Ciekawe ćwiczenie z matematyki dla dzieci w szkole podstawowej, dla dorosłych tylko wstyd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gelo_26 21.06.2011 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2011 Mam do was pytanie.Czy ktoś z was ma tak zrobione schody strychowe że na płycie schodów ma przykręconą płytę kg.Uszkodziłem sobie płytę schodów i jakoś nie chce kupować nowych a znajomy podpowiedział mi abym przykręcił płytę kg do tych schodówCzy takie rozwiązanie będzie ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TINEK 21.06.2011 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2011 u mnie też się uszkodziła (wgniecenie wielkości denka do szklanki i parę mm głębokości)wgniecenie zostało zaszpachlowane szpachlą, wyszlifowane, jak się pomaluje nie będzie śladu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aslom1 21.06.2011 22:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2011 Mam do was pytanie. Czy ktoś z was ma tak zrobione schody strychowe że na płycie schodów ma przykręconą płytę kg. Uszkodziłem sobie płytę schodów i jakoś nie chce kupować nowych a znajomy podpowiedział mi abym przykręcił płytę kg do tych schodów Czy takie rozwiązanie będzie ok? Witam!Doradzę co nie co...starą zerwać,nową przykręcić,i po kłopocie:)Baczyć jeno,by wkręty nie były zbyt długie i nie wylazły na drugą stronę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 22.06.2011 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2011 Mam do was pytanie. Czy ktoś z was ma tak zrobione schody strychowe że na płycie schodów ma przykręconą płytę kg. Uszkodziłem sobie płytę schodów i jakoś nie chce kupować nowych a znajomy podpowiedział mi abym przykręcił płytę kg do tych schodów Czy takie rozwiązanie będzie ok? rozwiązanie jest ok, tylko ma też wady: po dokręceniu płyty gk będzie pewnie ona odstawać od powierzchni sufitu a do tego dochodzi zabawa z wykończeniem brzegów, tak aby i dobzre wyglądało i trwałe było, a gips dosć miękki jest wiec zaraz możesz mieć znowu uszkodzenie chyba lepszym rozwiązaniem jest naprawa i pomalowanie lub wymiana płyty hdf na nowy kawałek, koszt raptem kilkunastu zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gelo_26 23.06.2011 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 Dzięki za uwagi i sugestie, A więc wyszło na tym że zrobi to majster i zapowiada że będzie dobrze, zdaje się na niego Ma zrobić tak że schody będą "wpuszczone" a po przykręceniu do nich płyty kg 12 zrównają się z sufitem, a jak się będę bał że mi na głowę spadnie to przykręci płyte kg 6 i schody będą lekko wpuszczone. On jest za przekręceniem płyty kg bo wtedy po pomalowaniu sufitu mamy ładną jednokolorową płaszczyznę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.