Andrzej Grażyna 03.03.2015 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 (edytowane) Zastanawiam się jak przygotować dwa profile CD skręcane do łączenia skosu z sufitem, czy skręcacie je na dole czy jak wiszą już wpięte do wieszaków. (może nie trzeba wieszaków grzybkowych na jętkach jeśli są na krokwiach biorąc pod uwagę że profile CD są skręcone????) I ewentualnie jaka powinna być odległość wieszaków grzybkowych tych na skosie mocowanych do krokwi od tych na suficie mocowanych do jętek. Macie na to jakiś patent?? I jeszcze jak wyznaczyć linię pierwszych grzybków za profilem V na ściance kolankowej (zakładając że krokwie nie są idealnie w płaszczyźnie) , widziałem na YT jak wyznaczali laserem ale sznurkiem chyba też można czy to błąd??? Edytowane 3 Marca 2015 przez Andrzej & Grażyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Henryka1 03.03.2015 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Skrzynka musi być stabinie przytwierdzona do jętek czy innego drewna. Trzeba zrobić taką konstrukcję by było to stabilne. Skrzynki wyłazu nie łączy się ze syfitem - stelażem podwieszanym. 0,9m to rzeczywiście wysoko i trzeba pomyśleć też na uzupełnieniem schodków. Czyli jak zrozumiałem na prętach nie powinna być, nie byłaby stabilnie przymocowana. Postaram się opuścić ją w takim razie na profilach UW 100 ( na sztywno), mocując każdy bok skrzyni z UD i u góry UD mocowane do jętek. Z uzupełnieniem schodków nie będzie już problemu bo będą miały oparcie na biegnącej obok ściance działowej a u góry do jętki. dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 03.03.2015 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 (edytowane) 1. A czy płyty skosu od strony sufitu fazujecie lub przycinacie pod skosem? Zastanawiam się czy i jak to zrobić? myślałem o wyrzynarce ustawionej pod kątem dostawionej do poziomicy (jako prowadnicy) teść wymyślił żeby spróbować piłą tarczową do drewna, ale obawiam się że z tego to może jakaś niezła masakra wyjść.. 2. druga sprawa to moja trochę nietypowa ścianka kolankowa którą nie wiem jak ugryźć. bo u mnie to jest ściana murowana tylko są krokwie pionowe. Zastanawia się czy nie przykręcić płyt bezpośrednio do nich.. ? Czy też może na profilach kapeluszowych ? :/ 3. jak sobie poradzić z paroizolacją przy kominie? wywinąć folie przed kominem (z każdej strony) w dół i zrobić do samej podłogi? I zabudować to płytami na jakimś stelażu? Edytowane 3 Marca 2015 przez MasterCheat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 03.03.2015 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Zastanawiam się jak przygotować dwa profile CD skręcane do łączenia skosu z sufitem, czy skręcacie je na dole czy jak wiszą już wpięte do wieszaków. (może nie trzeba wieszaków grzybkowych na jętkach jeśli są na krokwiach biorąc pod uwagę że profile CD są skręcone????) I ewentualnie jaka powinna być odległość wieszaków grzybkowych tych na skosie mocowanych do krokwi od tych na suficie mocowanych do jętek. Macie na to jakiś patent?? I jeszcze jak wyznaczyć linię pierwszych grzybków za profilem V na ściance kolankowej (zakładając że krokwie nie są idealnie w płaszczyźnie) , widziałem na YT jak wyznaczali laserem ale sznurkiem chyba też można czy to błąd??? Jak masz 1 profilV zamontowany to teraz zamontuj te CD na sufit-skosie dopiero wtedy po montuje się wszystkie CD skosu i grzybki. CDki możesz skręcić na ziemi ze sobą lub dokręcić do sufitowego 1 zamontowanego 2gi i wtedy wstawić drugiemu grzybki lub nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkk-kp 03.03.2015 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 (edytowane) 1. A czy płyty skosu od strony sufitu fazujecie lub przycinacie pod skosem? Zastanawiam się czy i jak to zrobić? Bardzo dobrze to wymyśliłeś. Możesz użyć wyrzynarki, możesz spróbować piłą tarczową o bardzo drobnym zębie (przy pile zrób próbę na kawałku odpadu z płyty). Możesz spróbować też wstępnie fazować nożem do płyt, a następnie dopracować to tarnikiem. Raczej bym Ci polecił wyrzynarkę przy prowadnicy. Fazowanie osłabia płytę i należy je wykonać bardzo starannie. Nie możesz użyć profilu kapeluszowego. Nie możesz też przykręcić bezpośrednio do tych słupów płyt, za duży jest odstęp między nimi (80-90cm?). Zrób wymiany pomiędzy tymi słupami, używając kantówki drewnianej i metalowych kątowników. I dopiero stelaż ( w tym przypadku z CD i CU i uchwyty ES). Podwójna płyta, jeżeli przewidujesz montaż grzejników na ściance, lub wzmocnienie w miejscu mocowania grzejnika i pojedyncze opłytowanie. Folie ( z tego co pamiętam stosujesz alu?) możesz przykleić bezpośrednio do komina, i obciąć jej nadmiar po montaży płyty bezpośrednio przy niej. Komin powinien być wcześniej otynkowany. ps. Jeżeli możesz poczekać 2-3 dni z montażem ścianki kolankowej, to rozrysuję Ci jak ją zrobić bez drewnianych wymianów. Jak się spieszysz to zrób ją na wymianach. Edytowane 3 Marca 2015 przez kkkk-kp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 03.03.2015 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Bardzo dobrze to wymyśliłeś. Możesz użyć wyrzynarki, możesz spróbować piłą tarczową o bardzo drobnym zębie (przy pile zrób próbę na kawałku odpadu z płyty). Możesz spróbować też wstępnie fazować nożem do płyt, a następnie dopracować to tarnikiem. Raczej bym Ci polecił wyrzynarkę przy prowadnicy. Fazowanie osłabia płytę i należy je wykonać bardzo starannie. Nie możesz użyć profilu kapeluszowego. Nie możesz też przykręcić bezpośrednio do tych słupów płyt, za duży jest odstęp między nimi (80-90cm?). Zrób wymiany pomiędzy tymi słupami, używając kantówki drewnianej i metalowych kątowników. I dopiero stelaż ( w tym przypadku z CD i CU i uchwyty ES). Podwójna płyta, jeżeli przewidujesz montaż grzejników na ściance, lub wzmocnienie w miejscu mocowania grzejnika i pojedyncze opłytowanie. Folie ( z tego co pamiętam stosujesz alu?) możesz przykleić bezpośrednio do komina, i obciąć jej nadmiar po montaży płyty bezpośrednio przy niej. Komin powinien być wcześniej otynkowany. ps. Jeżeli możesz poczekać 2-3 dni z montażem ścianki kolankowej, to rozrysuję Ci jak ją zrobić bez drewnianych wymianów. Jak się spieszysz to zrób ją na wymianach. Nie czuje tej wyrzynarki do fazowania. Mógłbyś mi coś rozjaśnić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkk-kp 03.03.2015 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 (edytowane) W wyrzynarkach istnieje możliwość regulacji kąta cięcia. Do tego prowadnica (łata, kawałek profilu, czy też prostej łaty) dwa zaciski stolarskie. Wpierw faza, potem dopiero przycięcie płyty na długość czy szerokość (odwrotnie niż przy fazowaniu nożem i tarnikiem do płyt). Generalnie lepiej, jak ktoś kto nigdy nie fazował płyty użyje takiego narzędzia niż noża. Przy kącie cięcia 45 stopni długość fazy powinna wynieść 16mm, przy nożyku w rękach amatora....... może być znacznie większa, a jak napisałem wcześniej; fazowanie osłabia płytę, czyli faza nie może być za duża. Edytowane 3 Marca 2015 przez kkkk-kp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Henryka1 03.03.2015 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Bardzo dobrze to wymyśliłeś. Możesz użyć wyrzynarki, możesz spróbować piłą tarczową o bardzo drobnym zębie (przy pile zrób próbę na kawałku odpadu z płyty). Możesz spróbować też wstępnie fazować nożem do płyt, a następnie dopracować to tarnikiem. Raczej bym Ci polecił wyrzynarkę przy prowadnicy. Fazowanie osłabia płytę i należy je wykonać bardzo starannie. Nie możesz użyć profilu kapeluszowego. Nie możesz też przykręcić bezpośrednio do tych słupów płyt, za duży jest odstęp między nimi (80-90cm?). Zrób wymiany pomiędzy tymi słupami, używając kantówki drewnianej i metalowych kątowników. I dopiero stelaż ( w tym przypadku z CD i CU i uchwyty ES). Podwójna płyta, jeżeli przewidujesz montaż grzejników na ściance, lub wzmocnienie w miejscu mocowania grzejnika i pojedyncze opłytowanie. Folie ( z tego co pamiętam stosujesz alu?) możesz przykleić bezpośrednio do komina, i obciąć jej nadmiar po montaży płyty bezpośrednio przy niej. Komin powinien być wcześniej otynkowany. ps. Jeżeli możesz poczekać 2-3 dni z montażem ścianki kolankowej, to rozrysuję Ci jak ją zrobić bez drewnianych wymianów. Jak się spieszysz to zrób ją na wymianach. No to ja się pogubiłem. Bo najpierw wszędzie piszecie, że ma być odstep płyty od ścian, kominów i innych elementów stałych 5-8 mm, a teraz każecie dociskać folię do ściany czy też komina płytą. A może wystarczy przykleić specjalnym do tego klejem (prosiłbym o nazwę jeśli taki jest). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkk-kp 03.03.2015 22:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 W czym się Wieśku zagubiłeś? Ma dokleić folię do komina, a nie płytę A ostęp o którym piszesz to dokładnie 1/2 grubości płyty, czyli przy płycie 12mm, będzie to 6mm. Tak mówią PN-y (Polskie Normy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 03.03.2015 22:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Folię mam stopari żółtą. Komina raczej tynkował nie będę (jest jakiś cel w tynkowaniu komina?) będzie dookoła niego ścianka z karton gipsu na stelażu UW/CW. Generalnie dom mam szkieletowy więc ściany szczytowe mam obłożone płytą MFP (coś jak OSB). w ścianach wełna i folia już jest.Na podłodze też MFP Potestowałem dzisiaj wyrzynarkę i niestety mam jakąś lipną i ściąga (wygina) nóż.... Najlepiej idzie piłą tarczową ale się strasznie kurzy... nie wiem czy nie zostanę przy nożyku No a na ściance kolankowej belki mam identycznie jak na konstrukcji dachu czyli co 80-100 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 03.03.2015 22:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 na ściankę kolankową mam 2 pomysły. Pierwszy to dokręcić do belek jakiś profil np. CW lub UW ("plecami" do belek) przez całą długość. Do niego pd spodu złapać profil UW i w osi na podłodze też UW i wstawić profile CW jak w standardowej ściance. i do nich kręcić płyty. Drugi pomysł to do każdej belki dokręcić kawałek kantówki tak aby wystawała w stronę pomieszczenia i dalej analogicznie jak w pierwszym rozwiązaniu od spodu kantówek profil UW i na podłodze UW i pionowo CW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkk-kp 04.03.2015 06:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 (edytowane) Ścianka - pierwszy sposób. Otrzymałeś 6 za kreatywność.Komin - w takim razie zrób wszystkie stelaże, a potem dopiero folia. W zabudowie ze ścianką, kolejność montażu płyty: sufit, ścianka i na końcu skosy. Edytowane 4 Marca 2015 przez kkkk-kp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 04.03.2015 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 W wyrzynarkach istnieje możliwość regulacji kąta cięcia. Do tego prowadnica (łata, kawałek profilu, czy też prostej łaty) dwa zaciski stolarskie. Wpierw faza, potem dopiero przycięcie płyty na długość czy szerokość (odwrotnie niż przy fazowaniu nożem i tarnikiem do płyt). Generalnie lepiej, jak ktoś kto nigdy nie fazował płyty użyje takiego narzędzia niż noża. Przy kącie cięcia 45 stopni długość fazy powinna wynieść 16mm, przy nożyku w rękach amatora....... może być znacznie większa, a jak napisałem wcześniej; fazowanie osłabia płytę, czyli faza nie może być za duża. Szczerze fazowałeś płyty wyrzynarką ?czy tylko słyszałeś że tak można ? bo ja nikogo takiego nie znam co tak fazował . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkk-kp 04.03.2015 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Profi45, sądziłem że chcesz, dowiedzieć się jak można zafazować płytę wyrzynarką. A to miało być, jak widać, pytanie - pułapka. Odpowiedziałem z uzasadnieniem MasterCheat, który zadał konkretne pytanie; czy można użyć do tej czynności wyrzynarki lub piły. Następnie odpowiedziałem Tobie. Teraz też Ci odpowiem; fazuję jak najbardziej mechanicznie (nie przy użyciu wyrzynarki), zestawem który kosztował mnie blisko 700 zł. Każde następne Twoje pytanie (przynajmniej w najbliższym czasie) skierowane bezpośrednio do mnie będzie ignorowane. Nie mam czasu na odpowiadania na jakieś pułapkowe pytania. Tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 04.03.2015 07:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Widzę Profi że też to czujesz że teoria z praktyką nie idzie w parze... a fazować też można frezarką górnowrzecionową lub dolnowrzecionową. fajne też są maszyny do cięcia wodą pod wysokim ciśnieniem - ale tu raczej się nie sprawdzą. Za dużo wilgoci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Henryka1 04.03.2015 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 W czym się Wieśku zagubiłeś? Ma dokleić folię do komina, a nie płytę A ostęp o którym piszesz to dokładnie 1/2 grubości płyty, czyli przy płycie 12mm, będzie to 6mm. Tak mówią PN-y (Polskie Normy) o.k. teraz jest jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 04.03.2015 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Moje pytanie odnośnie fazowania czy docinania płyt na łączeniu skosu z sufitem:- nie do końca rozumiem czy rzeczywiście trzeba fazować płyty na tym łączeniu czy nie wystarczy oryginalna krawędź płyty dociętej pod kątem prostym - gdzieś wcześniej było omawiane że docinacie płyty pod kątem na tym łączeniu czy to nie osłabia płyty na krawędzi. Może ktoś mi to wytłumaczyć bo jakoś tego nie czuję??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 04.03.2015 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Ja robię w taki sposób: [ATTACH=CONFIG]304328[/ATTACH] Tutaj to było i nie widzę tego fazowania jedynie docięcie płyty pod kątem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 04.03.2015 15:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 (edytowane) U mnie jest inaczej. Plyta sufitu wchodzi mi na ok 1.5 cm w ocienie, a nie na styk. Tak wiec płyta skosu bedzie całą powierzchnią ciętą dolegala do sufitu. No i u mnie profile cd nie sa na styku, tylko tak 10-15 cm odsunięte profile skosu widać, a profil sufitu jest tam gdzie wkręty Edytowane 4 Marca 2015 przez MasterCheat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 04.03.2015 15:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Czyli wyjścia mam dwa. Bez ścięcia pod kątem, albo ze ścięciem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.