profi45 04.03.2015 15:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Czyli wyjścia mam dwa. Bez ścięcia pod kątem, albo ze ścięciem Teraz masz już tylko jedno wyjście . Możesz się tylko modlić żeby się nie rozeszło łączenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 04.03.2015 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 U mnie jest inaczej. Plyta sufitu wchodzi mi na ok 1.5 cm w ocienie, a nie na styk. Tak wiec płyta skosu bedzie całą powierzchnią ciętą dolegala do sufitu. No i u mnie profile cd nie sa na styku, tylko tak 10-15 cm odsunięte profile skosu widać, a profil sufitu jest tam gdzie wkręty Czyli wyjścia mam dwa. Bez ścięcia pod kątem, albo ze ścięciem Teraz masz już tylko jedno wyjście . Możesz się tylko modlić żeby się nie rozeszło łączenie. Dokładnie tak jak pisze Profi. Dlatego ja łączę profile - pierwszy sufitowy i pierwszy ze skosu razem. W narożnikach skręcam zwykłymi wkrętami do płyt. Profi za to zaleca odsunięcie tych dwóch profili i zastosowanie V-profila. Wtedy połączenie jest elastyczne. A takie jak to na fotce to ma prawo rozerwać. Chociaż widać że nie są to duże pomieszczenia więc może przy dobrym spoinowaniu uda się. Jeśli chodzi o płytę - czy fazować czy też nie - ja zostawiam bez ścinania czy też szlifowania i szczelinę wypełniam Vario. Po prostu jest to szybsze i lepsze rozwiązanie niż mozolne dopasowywanie do siebie dwóch płyt. A lepsze bo nie ma szczeliny - jest szpachlówka spoinowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 04.03.2015 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 no to kiszka:( jak pisałem wcześniej sufit ma rozpiętość 2,4m a długi jest na około 10,5 m skosy pod katem 40 stopni o długości około 2,5 m i ścianka kolankowa 1 metr konstrukcja dachu ścianki kolankowej i belki pod podłogą (tworzącej jednocześnie strop) to jedna całość. I wykonane z drewna c24 (suszone komorowo, 4 stronnie strugane). Mam nadzieję, że nie będzie to mocno pracowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 04.03.2015 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 no to kiszka:( jak pisałem wcześniej sufit ma rozpiętość 2,4m a długi jest na około 10,5 m skosy pod katem 40 stopni o długości około 2,5 m i ścianka kolankowa 1 metr konstrukcja dachu ścianki kolankowej i belki pod podłogą (tworzącej jednocześnie strop) to jedna całość. I wykonane z drewna c24 (suszone komorowo, 4 stronnie strugane). Mam nadzieję, że nie będzie to mocno pracowało. połaczenie jakie linkowałeś jest jak najbardziej prawidłowe. zawsze mozesz jak rom gume na gume byle robic cos dla sztuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 04.03.2015 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 ps. wydaje mi się że zrobiłem u siebie jak w mordę szczelił zgodnie z systemem rigipsa 4.70.04 http://www.rigips.pl/system-rigips,45478,Poddasza,wszystkie,0,poddasza-47004.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 04.03.2015 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Dokładnie tak jak pisze Profi. Dlatego ja łączę profile - pierwszy sufitowy i pierwszy ze skosu razem. W narożnikach skręcam zwykłymi wkrętami do płyt. Profi za to zaleca odsunięcie tych dwóch profili i zastosowanie V-profila. Wtedy połączenie jest elastyczne. A takie jak to na fotce to ma prawo rozerwać. Chociaż widać że nie są to duże pomieszczenia więc może przy dobrym spoinowaniu uda się. Jeśli chodzi o płytę - czy fazować czy też nie - ja zostawiam bez ścinania czy też szlifowania i szczelinę wypełniam Vario. Po prostu jest to szybsze i lepsze rozwiązanie niż mozolne dopasowywanie do siebie dwóch płyt. A lepsze bo nie ma szczeliny - jest szpachlówka spoinowa. Rom, a na to Vario to co dajesz? fizelinę? papier? czy już nic? A może z taśmą poślizgową? Bo tak im dłużej się zastanawiam to tym bardzie mi się widzi żeby jednak tych płyt nie nacinać pod kątem tylko załatać vario. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkk-kp 05.03.2015 06:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 (edytowane) Widzę Profi że też to czujesz że teoria z praktyką nie idzie w parze... Wstyd żeby wykonawca takie rzeczy pisał. Zdziwisz się, ale do tych prac jest dedykowany specjalny frez, i nie jest to żadna nowinka. Edytowane 5 Marca 2015 przez kkkk-kp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkk-kp 05.03.2015 06:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 (edytowane) Czyli wyjścia mam dwa. Bez ścięcia pod kątem, albo ze ścięciem W jednym i drugim przypadku zachowujesz w tym połączeniu niewielką szczelinę (około 2mm). Fazowanie pomaga szybko wykonać równą linie np. taśmami rodem z USA. Przy całej płycie jest ta praca bardziej pracochłonna. Żaden producent suchej zabudowy nie przewiduje fazowania płyt, ale nie jest to błędem, co możesz sprawdzić w dziale technicznym producenta systemu którego używasz. Edytowane 5 Marca 2015 przez kkkk-kp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 05.03.2015 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 połaczenie jakie linkowałeś jest jak najbardziej prawidłowe. zawsze mozesz jak rom gume na gume byle robic cos dla sztuki. Jest prawidłowe pod warunkiem że dasz zalecany przez Rigipsa profil elastyczny. A system "guma na gumę" (powiedzenie mojego byłego inwestora) u mnie (na poddaszach - w życiu osobistym nie stosuję ) się sprawdza. A mój system czyli skręcanie profili ma tą przewagę że przebieg narożnika wyznaczają profile a nie wolne kawałki płyty. Jak coś nie pasuje to zaraz to widać a nie dopiero po płytowaniu. A roboty tyle samo czy ja ten profil jeden do drugiego dosunę i paroma wkrętami złapię czy też rozsunę je. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 05.03.2015 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 (edytowane) Wstyd żeby wykonawca takie rzeczy pisał. Zdziwisz się, ale do tych prac jest dedykowany specjalny frez, i nie jest to żadna nowinka. Naprawdę? No nie może być! To jeszcze powiedz że dostępny w liroju Poczekaj zaraz zejdę i poszukam moją wyrzynarkę do płyt tyle że nie stosuję jej do fazowania! Już mogę pokazać moją wyrzynarkę. Starsza od węgla, na długim kablu. Bez stolika bo stolik niewygodny. Służy do wycinania większych otworów itp. Prowadzi się ją jak nóż. Rzadko używana ale czasem się przydaje. Edytowane 5 Marca 2015 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 05.03.2015 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Witammoże ktoś polecić jakiś sprawdzony sklep internetowy (np. na priv), potrzebuje kupić kilka rzeczy do zrobienia poddasza (min wieszaki 270) co sądzicie o wieszakach KOELNER bo czytałem że jest z nimi problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamihi 05.03.2015 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Ja tu kupowałem gadżety http://domenergooszczedny.eu/pl/ mam te wieszaki KOELNER i jest Ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 05.03.2015 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Witam może ktoś polecić jakiś sprawdzony sklep internetowy (np. na priv), potrzebuje kupić kilka rzeczy do zrobienia poddasza (min wieszaki 270) co sądzicie o wieszakach KOELNER bo czytałem że jest z nimi problem. Ja tam nie mam z wieszakami Koelnera problemów. Tysiące metrów na nich zrobione. Nawet musiałem nieraz je przedłużać bo jeszcze za krótkie były i jakoś żadne poddasze jeszcze nie spadło. A jeśli już ktoś chce naprawdę solidnie zrobić to najlepiej jeszcze pospawać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 05.03.2015 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 (edytowane) Dołączę się jeszcze do pytania: Co ROM dajesz na połączenie sufit-skos po nałożeniu Vario??? A co na łączenie ścianka kolankowa - skos (na kolankowej naklejona płyta K-G). Pytanie nr. 2 czy wszyscy stosujecie taśmy akustyczne pod profil UD??? Edytowane 5 Marca 2015 przez Andrzej & Grażyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 05.03.2015 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Dołączę się jeszcze do pytania: Co ROM dajesz na połączenie sufit-skos po nałożeniu Vario??? A co na łączenie ścianka kolankowa - skos (na kolankowej naklejona płyta K-G). Pytanie nr. 2 czy wszyscy stosujecie taśmy akustyczne pod profil UD??? Wszystkie narożniki rozwarte wyrabiam midflexem 2) taśmy akustyczne stosuję średnio na co 10 budowie. No niech będzie że na co 8 budowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Berni1983 05.03.2015 18:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Witam, Proszę o pomoc gdyż mąż ukończył ocieplenie poddasza ale niestety za późno się dowiedział o szczegółach. Rozstaw miedzy profilami cd dał 60 cm i co teraz??? Wszędzie pisze że ma być 40 czy ma wszystko zmieniać, czym grozi taki rozstaw??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 05.03.2015 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Witam, Proszę o pomoc gdyż mąż ukończył ocieplenie poddasza ale niestety za późno się dowiedział o szczegółach. Rozstaw miedzy profilami cd dał 60 cm i co teraz??? Wszędzie pisze że ma być 40 czy ma wszystko zmieniać, czym grozi taki rozstaw??? Jak dobre materiały zastosował i solidnie wykonał montaż to powinno być git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkk-kp 05.03.2015 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 (edytowane) Pytanie nr. 2 czy wszyscy stosujecie taśmy akustyczne pod profil UD??? Pytanie 2 skierowane do ogółu, to pozwolę sobie zabrać głos. Zdecydowana większość tych co przykręca płyty (bo montażem suchej zabudowy ciężko to nazwać) nie stosuje taśm akustycznych. Budownictwo nie znosi demokracji i większość w tym przypadku nie ma racji. Nie zastosowanie taśmy aku pod profile U (a w przypadku ścianek, również skrajnych CW) powoduje powstanie mostka akustycznego . Edytowane 5 Marca 2015 przez kkkk-kp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 06.03.2015 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 Pytanie 2 skierowane do ogółu, to pozwolę sobie zabrać głos. Zdecydowana większość tych co przykręca płyty (bo montażem suchej zabudowy ciężko to nazwać) nie stosuje taśm akustycznych. Budownictwo nie znosi demokracji i większość w tym przypadku nie ma racji. Nie zastosowanie taśmy aku pod profile U (a w przypadku ścianek, również skrajnych CW) powoduje powstanie mostka akustycznego . Owszem. Masz rację ale to Inwestor kupuje materiał i Inwestor decyduje o tym czy chce te taśmy. A swoją drogą jaki to duży mostek powstanie z braku tej taśmy? 0,00...nic ale rzeczywiście zawsze coś. Tak samo jest ze ściankami. Najlepiej ścianki stawiać na stropie ale tylko raz i to w zeszłym roku widziałem takie rozwiązanie. A tak prawdę mówiąc to właśnie przy ściankach jest większa różnica - większe korzyści. Przy sufitach i skosach na poddaszu to są minimalne korzyści. Za to taśma akustyczna dobrze uszczelnia połączenie UD-ściana. Jest to dobre rozwiązanie jeśli Inwestor jest bardzo mocno nastawiony na paroizolację ekstremalną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 06.03.2015 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 Nie możesz użyć profilu kapeluszowego. Nie możesz też przykręcić bezpośrednio do tych słupów płyt, za duży jest odstęp między nimi (80-90cm?). Zrób wymiany pomiędzy tymi słupami, używając kantówki drewnianej i metalowych kątowników. I dopiero stelaż ( w tym przypadku z CD i CU i uchwyty ES). Podwójna płyta, jeżeli przewidujesz montaż grzejników na ściance, lub wzmocnienie w miejscu mocowania grzejnika i pojedyncze opłytowanie. Z ciekawości chciałem jeszcze wrócić do tego. Czy jest jakieś uzasadnienie niemożliwości użycia profili kapeluszowych? Myślę tu o profilach mocowanych w poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.