rafał2011 13.03.2016 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Jak umiesz prawidłowo wkręcać wkręty to kręć do ud i nie dawaj cd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 14.03.2016 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 15.03.2016 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 (edytowane) Ja mogę się już pochwalić zrobionym prawie całym poddaszem samodzielnie (mały korytarzyk robili fachofcy ) udało się to głównie dzięki poradom z tego forum a szczególnie RomKona za co WIELKIE DZIĘKI, chociaż czasami nie do końca stosowałem się do jego zaleceń, wynikało to z moich przemyśleń bo na pewno nie z doświadczenia które było zerowe , ja osobiście stosowałem taśmę ślizgową na styku tynk c-w - płyta, również kleiłem folię paroizolacyjną do ścian pod profile UD, na łączenia dawałem TT, obwodowo flizelinę, skosy MidFlex,wszystko wklejane na uniflocie, płyty kręciłem również do UD, łączenia skos-sufit na dwóch profilach CD skręcanych ( moim zdaniem jeden z lepszych pomysłów które poleca ROM). Nie polecam w pojedynkę, osobie bez doświadczenia wklejania taśmy MidFlex na długości 4,5m (oj Rom poleciało kilka "ciepłych " słów pod Twoim adresem) , na szczęście miałem pod ręką pinezki o których Rom również wspominał, wszystko szpachlowane dwa razy i szlifowane ręcznie papierem 180. Farba również polecana tu na forum - Forste miałem porównanie z Beckersem i serio jest lepsza. Jestem MEGA zadowolony z jakości jaką udało mi się uzyskać. Pierwszy zrobiony pokój ma już prawie rok i nic złego się nie dzieje. Ciekawostką są taśmy ślizgowe które 6 miesięcy przyklejone do tynku cw, po odcięciu i oderwaniu stosowałem podczas malowania do robienia odcięć- byłem w szoku że klej dalej trzyma i to tak dobrze, trochę szkoda że te taśmy nie są dostępne w mojej okolicy (tylko sklepy internetowe), po zapytaniu przedstawiciela handlowego polecił stosować taśmy pakowe-ale to jedna wielka porażka. Pozdrawiam chociaż jeszcze się pewnie odezwę bo zabieram się za gładzenie ostatniego pomieszczenia (łazienki). a i sznurkowałem na skoblach odstępy co 10 cm. Edytowane 15 Marca 2016 przez Andrzej & Grażyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oloksyk 15.03.2016 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Potrzebuję fachowego doradztwa Kupiłem dom do wykończenia, który ma ocieplony dach ale jak na mnie to tak tylko z nazwy. Jest tylko 15cm waty między krokwiami Isover lambda 0,4. Na tym jest folia paroizolacyjna zamocowana zszywkami do krowki. Wata jest teraz aż do szczytu. Chciałbym samemu dodać do tego jeszcze ze 10-15 cm i zrobić zabudowę K-G. Dom ma dach czterospadowy, dość fikuśny. Teraz moje pytania. 1. Jak dodać tą watę? Zerwać folię i dodać tak jak teraz aż do szczytu czy tylko skosy i sufit? Jeśli opcja 2 to jak rozwiązać kwestię folii? 2. Jak zrobić stelaż pod zabudowę K-G? Teraz między kleszczami są bardzo duże odstępy, do tego na różnych wysokościach. Zrobić jakiś drewniany stelaż najpierw? Do czego drzewo mocować do tych kleszczy czy ścian czy i tu i tu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 15.03.2016 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 (edytowane) Jak na to patrzę to tą watę kładł chyba pan Zenek. Ona jest powpychana niechlujnie a nie ułożona a folia raczej nadaje się do wyrzucenia bo trudno to nazwać spełniającą jakąkolwiek rolę paroizolacją. Jak dla mnie laika to wszystko jest do zdjęcia i poprawki a zdjęcia można wstawić jako przestrogę jak nie robić ocieplenia. Tu masz parę fotek jak to powinno wyglądać Edytowane 15 Marca 2016 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oloksyk 15.03.2016 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Jak na to patrzę to tą watę kładł chyba pan Zenek. Ona jest powpychana niechlujnie a nie ułożona a folia raczej nadaje się do wyrzucenia bo trudno to nazwać spełniającą jakąkolwiek rolę paroizolacją. Jak dla mnie laika to wszystko jest do zdjęcia i poprawki a zdjęcia można wstawić jako przestrogę jak nie robić ocieplenia. Zgadza się że Pan Zenek... Zrywać folię mam zamiar, tylko moje pytania jak dokładać 2 warstwę - też do szczytu, czy skosy i sufity? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalkulatorek 15.03.2016 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Mam jeszcze jedno pytanie - (plusfoto mam nadzieję, że się nie obrazisz , bo pożyczę Twoje zdjęcie). O ile do profili ściennych przyklejanie folii jest zrozumiałe to w przypadku zaznaczonych na czerwono strzałką punktów po odcięciu - folia będzie wisieć samowolnie w kierunku ściany kolankowej otynkowanej. Czyli tam szczelnie nie będzie. Na YouTubie widziałem także info, żeby folię przykleić - ale jeżeli to zrobimy to w jaki sposób to zrobić by to później zaszpachlować. Łączyć to ze spoiną ślizgową? Odciąć po przykręceniu płyty? (wtedy klejenie nie będzie sensowne). Jak to robicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 15.03.2016 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Zgadza się że Pan Zenek... Zrywać folię mam zamiar, tylko moje pytania jak dokładać 2 warstwę - też do szczytu, czy skosy i sufity? Jeśli góry nie będziesz wykorzystywał to skosy i sufit. Natomiast jeśli chcesz aby ta wełna spełniła swoje zadanie i nie chcesz za kilka lat robić remontu to radzę Ci byś to wszystko wywalił i zrobił od nowa ale porządnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 15.03.2016 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Mam jeszcze jedno pytanie - (plusfoto mam nadzieję, że się nie obrazisz , bo pożyczę Twoje zdjęcie). O ile do profili ściennych przyklejanie folii jest zrozumiałe to w przypadku zaznaczonych na czerwono strzałką punktów po odcięciu - folia będzie wisieć samowolnie w kierunku ściany kolankowej otynkowanej. Czyli tam szczelnie nie będzie. Na YouTubie widziałem także info, żeby folię przykleić - ale jeżeli to zrobimy to w jaki sposób to zrobić by to później zaszpachlować. Łączyć to ze spoiną ślizgową? Odciąć po przykręceniu płyty? (wtedy klejenie nie będzie sensowne). Jak to robicie? [ATTACH=CONFIG]350021[/ATTACH] Jak by to zrobili inni nie wiem. Ja rozpatruję dwie wersje mam jeszcze czas do soboty - 1 wersja odkręcę ten V-profil bo na razie jest przykręcony tylko dwoma wkrętami i zrobię tak jak przy UD i to jest najprawdopodobniejszy scenariusz lub folię idącą już po profilach podkleję zaraz pod V-profilem. Przestrzeń pomiędzy V-profilem a ścianką będzie uzupełniona pasem KG. Jest tam akurat na to miejsce 1,4 - 1,5 cm głębokości tak że wejdzie płyta i ładnie to będzie można zaszpachlować i wyrównać ze ścianką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalkulatorek 15.03.2016 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Nie spotkałem się jeszcze z Vką w tym miejscu U mnie będzie problem bo mam otynkowane pod samą górę (1cm luzu od krokwi) i mam tam y-tonga - wycięcie tego spowoduje jego całkowite poruszanie co mija się z celem. Zastanawiam się czy nie wywinąć tego właśnie do góry i przykleić to na styku wełny i profila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 16.03.2016 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Mam jeszcze jedno pytanie - (plusfoto mam nadzieję, że się nie obrazisz , bo pożyczę Twoje zdjęcie). O ile do profili ściennych przyklejanie folii jest zrozumiałe to w przypadku zaznaczonych na czerwono strzałką punktów po odcięciu - folia będzie wisieć samowolnie w kierunku ściany kolankowej otynkowanej. Czyli tam szczelnie nie będzie. Na YouTubie widziałem także info, żeby folię przykleić - ale jeżeli to zrobimy to w jaki sposób to zrobić by to później zaszpachlować. Łączyć to ze spoiną ślizgową? Odciąć po przykręceniu płyty? (wtedy klejenie nie będzie sensowne). Jak to robicie? [ATTACH=CONFIG]350021[/ATTACH] Ja osobiście pod V-profil który miałem na ściance kolankowej podklejałem identyczne pasy folii jak pod UD na ścianach, później co kilkadziesiąt centymetrów już na pomontowanych CD naklejałem 10 cm foli dwustronnej, na to fajnie naciągałem folie paroizolacyjną która trzymała się na taśmie dwustronnej i następnie po obwodzie doklejałem na szczelnie te pasy folii paroizolacyjnej wiszące przy UD-kach i V profilu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 16.03.2016 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Ja osobiście pod V-profil który miałem na ściance kolankowej podklejałem identyczne pasy folii jak pod UD na ścianach, później co kilkadziesiąt centymetrów już na pomontowanych CD naklejałem 10 cm foli dwustronnej, na to fajnie naciągałem folie paroizolacyjną która trzymała się na taśmie dwustronnej i następnie po obwodzie doklejałem na szczelnie te pasy folii paroizolacyjnej wiszące przy UD-kach i V profilu. Dokładnie taki jest plan:yes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greggy 17.03.2016 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Chciałbym się doradzić odnośnie konstrukcji stelaża w kilku miejscach mojego poddasza. Konstrukcja stelaża oparta na wieszakach grzybkowych, łączenie skosów z sufitem i ścianami kolankowymi przy pomocy profili V Obudowa belki HEB. Skośny fragment nie jest w płaszczyźnie skosu. Wymyśliłem że lewy bok opłytuję wraz z kawałkiem sciany tak aby nie tworzyc łaczenia na szczycie słupa na którym jest oparty HEB Dolny profil przy ściance może być przedłużony do rogu ściany i chyba to najlepsze rozwiązanie bo będzie można do niego przymocować UD z lewej strony HEB. Profil UD na kominie wentylacyjnym. Musiałbym złapać w 2-3 miejscach UD i połączyć na pchełki z UD na ścianie nośnej Kosz zewnętrzny. Fragmencik sufitu należałoby wsadzić CD połączony poprzecznie z ostatnim CD sufitu ale przymocować go wieszakami ES tylko ze będzie problem z skręceniem z profilem (blisko ściana) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejtoya 18.03.2016 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2016 Mam pytanie odnośnie spoinowania płyt itp. Jakich mas używać ? W jakie miejsce ? Co na łączenie płyt z krawędziami oryginalnymi ? Co na łączenia płyt z nieoryginalnymi łączeniami ? ? Czym wypelnić miejsce gdzie jest wklejona taśma ślizgowa ?Naczytałem się tyle że już zgłupiałem i nie wiem jak jest poprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 19.03.2016 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 (edytowane) Po uwagach z początku tygodnia dziś ciąg dalszy prac. Poprawki wykonane w/g wskazówek. Sznurka tym razem nie żałowałem i ścianka podcięta no i zaczął się etap układania wełny. Mam nadzieję że jak na pierwszy raz to nie jest najgorzej.Muszę się jeszcze doposażyć w maskę na dzioba bo takie kichanie to ostatnio miałem rok temu przy porządnym katarze a i gardło też ucierpiało. Edytowane 19 Marca 2016 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 21.03.2016 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Mam pytanie odnośnie spoinowania płyt itp. Jakich mas używać ? W jakie miejsce ? Co na łączenie płyt z krawędziami oryginalnymi ? Co na łączenia płyt z nieoryginalnymi łączeniami ? ? Czym wypelnić miejsce gdzie jest wklejona taśma ślizgowa ? Naczytałem się tyle że już zgłupiałem i nie wiem jak jest poprawnie. Odpowiedzi na Twoje wszystkie pytania opisałem w poście #11989. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oloksyk 24.03.2016 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 Jeśli góry nie będziesz wykorzystywał to skosy i sufit. Natomiast jeśli chcesz aby ta wełna spełniła swoje zadanie i nie chcesz za kilka lat robić remontu to radzę Ci byś to wszystko wywalił i zrobił od nowa ale porządnie. Zdecydowałem że ściągam wszystko i kładę od nowa... Mam w związku z tym kilka pytań: 1. Wełna między krokwiami to 15 cm Isover 0,040. Pod krokwie chcę dać Isover Super Mata 0,033 15 cm. Będzie ok? 2. Chcę starą watę dać tak samo jak była czyli aż do szczytu, a 2 warstwę na skosy i sufit. Na stryszku chcę dać reku więc dlatego takie rozwiązanie. Czy na wacie do szczytu dawać folię? Podobnie czy na wacie na suficie coś dawać? Rysunek o co mi chodzi. 3. Jak zawinąć folię ze skosów na ścianie kolankowej? Ściany są już otynkowane. 4. Jakie wieszaki grzybkowe pod tą watę 15 cm? Długości 18 cm wystarczą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 24.03.2016 15:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 (edytowane) Zdecydowałem że ściągam wszystko i kładę od nowa... Mam w związku z tym kilka pytań: 1. Wełna między krokwiami to 15 cm Isover 0,040. Pod krokwie chcę dać Isover Super Mata 0,033 15 cm. Będzie ok? 2. Chcę starą watę dać tak samo jak była czyli aż do szczytu, a 2 warstwę na skosy i sufit. Na stryszku chcę dać reku więc dlatego takie rozwiązanie. Czy na wacie do szczytu dawać folię? Podobnie czy na wacie na suficie coś dawać? Rysunek o co mi chodzi. 3. Jak zawinąć folię ze skosów na ścianie kolankowej? Ściany są już otynkowane. 4. Jakie wieszaki grzybkowe pod tą watę 15 cm? Długości 18 cm wystarczą? [ATTACH=CONFIG]350998[/ATTACH] w/g mnie: ad1. OK ad2. bez sensu lepiej ocieplić sam rekuperator a paroizolacja musi zachować ciągłość - wełnę musisz odizolować od wilgoci z domu. Ja bym dawał na skosach i sufit. ad3. tak jak UD na ścianie. Możesz n.p. do ścianki kolankowej przykręcić V-profil. ad4. za krótkie Edytowane 24 Marca 2016 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 24.03.2016 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 Folia paroizolacyjna na uszczelniaczu (poliuretan) pod profil na ścianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 14.04.2016 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Panowie czy taka "dziura" przy łączeniu skos sufit jest do wyszpachlowania ( 9-12 mm) czy rwiemy płytę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.