Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Nie wiem czy przejrzyście się wyraże, ale... Jak rozwiązać kwestie ścianki kolankowej i zabudowy płytą G-K.

Murłaty powodują iż płyte trzeba dołożyć do niej i w tą "szpare" pomiedzy murem własciwym a stykiem GK trzeba wsadzić też kawałek plyty przez co bedzie sporo łączeń i grożba pękania...

hmm... gdzie? co? w co? po co? wkładać? możesz rozwinąć pytanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jeżeli krokiew przylega do ściany szczytowej, to czy do tej krokwi również mocuję grzybki ?

 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8993e0536a7276d6.html

Nie jest to "bardzo" konieczne bo następna krokiew trzyma a na ścianie "wisi" w profilu UD... ale dla spokoju można... najlepiej po wpięciu profili włozyć grzybka i przykręcić... gdy wcześniej się przykręci trudno wpiąć profil nie wyginając grzybka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam jeszcze kilka pytań:

1. Jak rozwiązać połączenie płyt G-K przy murłacie (na stelaż wieszakach ES) czy daje się na niej profil przyścienny i podgina żeby pasował do płyty czy jakoś inaczej.

2. Jak rozwiązać połączenie sufitu i ścianki kolankowej jeżeli nie będzie z G-K (chodzi mi o sufit-murłata-ścianka kolankowa)

2. Czy przy oknach dachowych konstrukcję pod płytę można zrobić z drewna a nie z profili metalowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....

 

dwa profile UD łączę razem wkrętami w narożnikach i trochę na siłę je rozginam. Wsuwam w profile sufitu i nituję. Dół ustawiam na pożądanej wysokości i później mocuję do profili CD. Profile UD wstępnie podpieram długimi wkrętami wkręconymi pomiędzy nie - nie opadają pod własnym ciężarem. Do podparcia można użyć np. wieszaków kotwowych lub ES-ów. Wszystkie profile w koszu łączę za pomocą nitów-zrywek. Kosz ma być sztywny i pracować jako jedność a nie każda płaszczyzna oddzielnie.....

 

czy przy tak wykonanym stelażu kosza montując płyty przykręcasz je też do narożnych podwójnych profili UD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....

 

dwa profile UD łączę razem wkrętami w narożnikach i trochę na siłę je rozginam. Wsuwam w profile sufitu i nituję. Dół ustawiam na pożądanej wysokości i później mocuję do profili CD. Profile UD wstępnie podpieram długimi wkrętami wkręconymi pomiędzy nie - nie opadają pod własnym ciężarem. Do podparcia można użyć np. wieszaków kotwowych lub ES-ów. Wszystkie profile w koszu łączę za pomocą nitów-zrywek. Kosz ma być sztywny i pracować jako jedność a nie każda płaszczyzna oddzielnie.....

 

czy przy tak wykonanym stelażu kosza montując płyty przykręcasz je też do narożnych podwójnych profili UD?

jako że wszystkie profile są na sztywno to też przykręcam... gdyby płaszczyzny pracowały oddzielnie to wtedy mogłyby pojawić się pęknięcia w koszu... ale tu są dwie szkoły i wydaje się że i jedna jest dobra i druga też...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam jeszcze kilka pytań:

1. Jak rozwiązać połączenie płyt G-K przy murłacie (na stelaż wieszakach ES) czy daje się na niej profil przyścienny i podgina żeby pasował do płyty czy jakoś inaczej.

2. Jak rozwiązać połączenie sufitu i ścianki kolankowej jeżeli nie będzie z G-K (chodzi mi o sufit-murłata-ścianka kolankowa)

2. Czy przy oknach dachowych konstrukcję pod płytę można zrobić z drewna a nie z profili metalowych.

 

ad.1) nie łączy się murłaty z płytą... ostatni rząd profili daje się blisko ściany kolankowej i końcówka płyty wchodzi trochę za lico ścianki kolankowej

 

ad.2) nie rozumiem... połączenie sufit-ścianka kolankowa?

 

ad.3) drewno w naszych warunkach to zły pomysł... nie mamy dobrego drewna na stelaż... lepiej i szybciej bedzie z profili metalowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będę na budowie to zrobię zdjęcie. Chodzi o połączenie skosu który dochodzi do murłaty i ścianki kolankowej. U mnie murłata jest wysunięta na zew. i zastanawiam się jak to wykończyć. Czy na murłatę dać też stelaż na ES czy jakoś inaczej. Trochę to zagmatwane ale jak wrzucę zdjęcia to się pewnie wyjaśni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po raz pierwszy na tym forum.

Jestem w trakcie wykańczania segmentu. Na poddaszu mam jętki wchodzące w "dwuspadowy" sufit z kartongipsu. Chciałbym uszczelnić szpary między jętkami a kartongipsem. Myślę o wepchnięciu w te szpary wełny mineralnej i wtryśnięciu pianki niskoprężnej. Obawiam się jednak, że jętki mogą pracować i połączenie na piankę może być za sztywne. Czy lepszy byłby kit uszczelniający (zaprawa uszczelniająca)? Czy jeszcze coś innego. Proszę o radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będę na budowie to zrobię zdjęcie. Chodzi o połączenie skosu który dochodzi do murłaty i ścianki kolankowej. U mnie murłata jest wysunięta na zew. i zastanawiam się jak to wykończyć. Czy na murłatę dać też stelaż na ES czy jakoś inaczej. Trochę to zagmatwane ale jak wrzucę zdjęcia to się pewnie wyjaśni.

murlata znajdowac sie powinna na srodku wienca. chyba, ze masz "klopot" z platwia.

nawet jeżeli jest na środku wieńca, to zostaje ok 5 cm z każdej strony od zew. mam wełnę (ściana 3-warstwowa) ale od środka mam na ściance kolankowej tynk cementowo-wapienny i wychodzi mi że muszę dać kawałek płyty G-K na wys. murłaty i jakoś to połączyć z ścianką kolankową, czy płytę zieloną można zaciągnąć tynkiem cementowo-wapiennym (chodzi o ostatnią warstwę)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

nawet jeżeli jest na środku wieńca, to zostaje ok 5 cm z każdej strony od zew. mam wełnę (ściana 3-warstwowa) ale od środka mam na ściance kolankowej tynk cementowo-wapienny i wychodzi mi że muszę dać kawałek płyty G-K na wys. murłaty i jakoś to połączyć z ścianką kolankową, czy płytę zieloną można zaciągnąć tynkiem cementowo-wapiennym (chodzi o ostatnią warstwę)?

 

o tym trzeba było pomyśleć przed tynkowaniem ścianki kolankowej, dać kilka cm twardego styro, na to pasek zielonej płyty gk, tak aby zlicować z reszta murowanej ściany, na to metalowa siatkę do tynków z odpowiednim zakładem i razem zatynkować na równo

a teraz... skułbym trochę tynku na ściance i też zrobił to co powyżej, bo to łączenie tynku c-w i płyty gk na jakimś stelażu nie będzie trwałe raczej ani potem estetyczne (pękanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przeglądałem to forum ale niestety nie doszukałem sie odpowiedzi na pytanie jakie mam. moze tu jest a ja po prostu gdzieś to przeoczyłem wiec proszę o odpowiedz.

 

Wykańczam poddasze aktualnie jest polozona polozona pierwsza warstwa wełny pomiedzy krokwiami, jest zrobiona elektryka, ściany stan surowy nietynkowane.W planach jest ze ściany będą obłożone płytami GK.

W większości wypadków jest ze ściany sa tynkowane wiec w momencie Gontarzu sufitu juz sa gotowe.

 

I tu pojawia sie moje pytanie.

Czy mogę w pierwszej kolejności położyć druga warstwę wełny na suficie i przykleić paroizolacje która wywinę na ściany, a następnie wykończyć ściany płytami i nimi zagrych folie i na końcu zamontować płyty na suficie.

Plusem takiej kolejnosci jest ze paroizolacja ktora trzeba wywynac na sciany bedzie schowana pod plytani.

CZy nie jest problemem ze profile przyscienne UD beda mocowane do surowej sciany a pod nimi beda plyty GK, zamiast do sciany wykonczonej.

 

Prosze o jakas rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, przykleiłem paroizolację chyba miesiąc temu, może półtora, na taśmę dwustronną z folnetu, nie jakaś super mega droga rewelacja, a troszkę też na tessę (różnicy poza ceną oczywiście, nie widzę), klejona na 5-10cm kawałki tasmy co 30-40cm na profilu, no i do dziś trzyma się w powiedzmy 90%, odeszło w kilku narożnikach i wzdłuż jednego z boków sufitu, obawiałem się ze cała odpadnie, po wypowiedziach na forum, ale jest w miarę ok, sadzę że do wiosny wytrzyma, najwyżej w kilku miejscach jej pomogę :wink:

no i myślę ze takie niekiepskie trzymanie jest po części wynikiem wyczyszczenia, odtłuszczenia acetonem profili tuż przed przyklejeniem taśmy oraz klejenia niezakurzonej, czystej folii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, przykleiłem paroizolację chyba miesiąc temu, może półtora, na taśmę dwustronną z folnetu, nie jakaś super mega droga rewelacja, a troszkę też na tessę (różnicy poza ceną oczywiście, nie widzę), klejona na 5-10cm kawałki tasmy co 30-40cm na profilu, no i do dziś trzyma się w powiedzmy 90%, odeszło w kilku narożnikach i wzdłuż jednego z boków sufitu, obawiałem się ze cała odpadnie, po wypowiedziach na forum, ale jest w miarę ok, sadzę że do wiosny wytrzyma, najwyżej w kilku miejscach jej pomogę :wink:

no i myślę ze takie niekiepskie trzymanie jest po części wynikiem wyczyszczenia, odtłuszczenia acetonem profili tuż przed przyklejeniem taśmy oraz klejenia niezakurzonej, czystej folii

a po co przyklejales te folie?

...może po to by wilgoć nie weszła w wełnę? ...bo jak sadzę to płyty dopiero na wiosnę chce dać...

 

czy folia bedzie się dłużej trzymać zależy od paru szczegołow:

1) folia zwykła żółta dobrze się trzyma ale już Isover jest gładki i ciężko kleić

2) taśma cienka - zwykła nadaje się tylko na chwilę trzymania... dobrze trzyma taśma na tkaninie tzw. wzmocniona

3) listki klei się co max 50cm ale lepiej gęściej i wąską taśmę (polówkę szerokiej) obwodowo do UDeka

4) bardzo zatłuszczone profile trzeba przemyć acetonem

5) dobrze "przyklepać" folię do listków

6) im niższa temperatura klejenia tym gorsze trzymanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do podstaw jaka jest najlepsza metoda na wypoziomowanie skosu na poddaszu?Mam na myśli głównie to, jak wymierzyć odległości pod pierwsze wieszaki krokwiowe aby było wszystko równe.Z sufitem nie powinno być problemu.Dach dwuspadowy w każdym pokoju tylko jeden skos,pokoje w kształcie prostokąta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótkie pytanko.

Mam dach pokryty membraną dachową (Tyvek Pro) i krokwie o wysokości 18cm.

Czy mogę dać pierwszą warstwę wełny (między krokwie) o grubości 18cm czy też muszę zostawić jakąś szczelinę między wełną a membraną?

 

Najbardziej pasowałaby mi wełna 18cm, bo "oczko" cieńsza to już 15cm.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótkie pytanko.

Mam dach pokryty membraną dachową (Tyvek Pro) i krokwie o wysokości 18cm.

Czy mogę dać pierwszą warstwę wełny (między krokwie) o grubości 18cm czy też muszę zostawić jakąś szczelinę między wełną a membraną?

 

Najbardziej pasowałaby mi wełna 18cm, bo "oczko" cieńsza to już 15cm.

 

Pzdr

 

 

Forum nie czytasz (bo pytania by nie było), ale masz do niego zaufanie. Dobre i to. Ja bym w takim wypadku zapytał producenta izolacji oraz membrany. Na 99,9% odpowiedź będzie pozytywna, czyli, że możesz dać wełnę 18cm, która będzie się stykała z membraną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótkie pytanko.

Mam dach pokryty membraną dachową (Tyvek Pro) i krokwie o wysokości 18cm.

Czy mogę dać pierwszą warstwę wełny (między krokwie) o grubości 18cm czy też muszę zostawić jakąś szczelinę między wełną a membraną?

 

Najbardziej pasowałaby mi wełna 18cm, bo "oczko" cieńsza to już 15cm.

 

Pzdr

 

 

Forum nie czytasz (bo pytania by nie było), ale masz do niego zaufanie. Dobre i to. Ja bym w takim wypadku zapytał producenta izolacji oraz membrany. Na 99,9% odpowiedź będzie pozytywna, czyli, że możesz dać wełnę 18cm, która będzie się stykała z membraną.

 

Dzięki za odpowiedź.

 

PS.

A forum czytam i to regularnie. Niestety w gąszczu różnych wątków nie odnalazłem odpowiedzi na to proste pytanie. Natomiast w innych źródłach napotkałem na 2 sprzeczne wskazówki:

1) wełna między krokwie ma być równa ich grubości

2) pomiędzy wełną a membraną ma być 1-2cm luzu, bo wełna zostanie przez 2-gą warstwę do niej dopchana i membrana będzie się wybrzuszać w stronę dachówek.

 

Stąd te wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...