himlaje 03.02.2010 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 A ścianę szczytową masz ocieploną z góry? Z góry? Jak to z góry? Mam ocieploną tak jak być powinno-przynajmniej tak mi się wydaje. Fakt, żę te dwa miejsca w narożach są w miejscach gdzie jest to ściana, w pewnym sensie szczytowa, bo garaż jest wysunięty o ok 1m, a drugie miejsce jest na lukarnie gdzie też styka się to z warunkami zewnętrznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 03.02.2010 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 z góry tzn. pomiędzy ścina a dekowaniem (lub membraną) czy też masz mur dociągnięty do deskowania? bo powinno być np. 10cm styropianu na szczycie i ciągłość ocieplenia z zewnętrznym powierzchni ściany, tu właśnie kolega upatruje szybszego wychładzania ściany szczytowej pzwoliłem sobie (bez zgody autora ) zapożyczyć fotkę coulignona dla zobrazowania problemu: http://images50.fotosik.pl/38/546f4e5f8dabbcc8med.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
himlaje 03.02.2010 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Zerknąłem na zdjecia archiwalne i z tego co widze to ściana (mur) styka się, lub prawie styka z deskowaniem. Domyslam się, że styropianu tam nie ma. Ewentualnie ekipa od poddasza napchała tam wełny, lub też nie. Na zewnątrz, z boku takiej ściany szcytowej styropian dochodzi do samego deskowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bzykos 03.02.2010 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Rom-Kon napisał : na tak przygotowaną krawędź nanoszę rzadszą niż do spoinowania szpachlówkę (ja to robię pędzlem tzw. angielskim - dobrze i szybko się rozprowadza) oczywiście bez żadnych grudek i wklejam taśmę... ja stosuję taśmę "amerykańską" Tą rzadszą szpachlówkę nanosisz jak ta "pierwsza" już wyschła czy jaszcze jak jest mokra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mjakob 03.02.2010 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Zerknąłem na zdjecia archiwalne i z tego co widze to ściana (mur) styka się, lub prawie styka z deskowaniem. Domyslam się, że styropianu tam nie ma. Ewentualnie ekipa od poddasza napchała tam wełny, lub też nie. Na zewnątrz, z boku takiej ściany szcytowej styropian dochodzi do samego deskowania Ciężko mi powiedzieć czy to jest przyczyną - na pewno to mostek, ale wiele osób właśnie też tak ma i żeby od razu takie konsekwencje? chociaż kto wie. Może jak zaczniesz regularne użytkowanie to problem zawilgocenia zniknie i pozostaną tylko jakieś tam nieco większe straty ciepła. Raczej nie napchali tam wełny - szczególnie jeśli masz krokiew blisko ściany - po prostu komar tam .... nie wciśnie Jedyna możliwość docieplenia tego miejsca to podczas zewnętrznego ocieplania. Na pocieszenie dodam, że swoich murarzy też nie dopilnowałem (lub nie skumali o co mnie biega) i nie ocieplili mi tego, a teraz będę mógł tam dać góra 2-3cm styro. albo ściąć trochę ściany i dać więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.02.2010 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Rom-Kon napisał : na tak przygotowaną krawędź nanoszę rzadszą niż do spoinowania szpachlówkę (ja to robię pędzlem tzw. angielskim - dobrze i szybko się rozprowadza) oczywiście bez żadnych grudek i wklejam taśmę... ja stosuję taśmę "amerykańską" Tą rzadszą szpachlówkę nanosisz jak ta "pierwsza" już wyschła czy jaszcze jak jest mokra? ..jak ta pierwsza już stężała... nie musi wyschnąć ma być twarda... jeszcze trochę trzeba skrobnąć ewentualne nierówności i dopiero wklejam taśmę.... oczywiście chodzi tu o krawędź skos-sufit lub skos-kolankowa. Ale najważniejsze jest to bu ta krawędź była idealnie równa... nie może falować. Oczywiście wyrabianie krawędzi zaczyna się już na profilach... jak połozy się dobrze profile a na to płyty to krawędź i wklejenie taśmy to czysta przyjemność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.02.2010 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 z góry tzn. pomiędzy ścina a dekowaniem (lub membraną) czy też masz mur dociągnięty do deskowania? bo powinno być np. 10cm styropianu na szczycie i ciągłość ocieplenia z zewnętrznym powierzchni ściany, tu właśnie kolega upatruje szybszego wychładzania ściany szczytowej pzwoliłem sobie (bez zgody autora ) zapożyczyć fotkę coulignona dla zobrazowania problemu: http://images50.fotosik.pl/38/546f4e5f8dabbcc8med.jpg A ja ze swojej strony dodam jeszcze fotkę jak wykończyć ścianę od środka jesli będzie poddasze nieużytkowe... http://images8.fotosik.pl/192/32d4c5d514d586d3med.jpg Nalezy na ścianie od wewnątrz dać styropian... wystarczy 0.5m ponad poziom wełny ...tu akurat jest 1m ocieplenia ściany... zimno już nie wejdzie przez ścianę w dół... Później poszukam fotkę jak właśnie zimno weszło po ścianie w dół i powstał zamróz na ścianie w garażu... na zewnątrz -26*C a w środku w garażu 1*C ocieplenie 30cm wełny ale nie była ściana przykryta i w narożniku wyszedł zamróz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.02.2010 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 (..) o prosze nawet rom ocieplil. wszelkie rury tez pewnie zaizoluje podobnie jak kominki i kominy. ...dziękuję za słowa uznania Ale tak jak Flash napisał: stawiając ściany już trzeba myśleć jak nie porobić mostków!!! To jeszcze murarze (niestety) są od tego. Ściana szczytowa ze styropianem u góry (fotka z budowy Coulingnona), ściany działowe wymurowane nie do desek lub membrany tylko do wysokości krokwi! wełna pierwszej warstwy przykrywa ścianę działową od góry! No i ściany szczytowe lub inne wyciągnięte ponad warstwę izolacji na poddasze nieużytkowe czy też kominy też należy izolować tak jak na mojej fotce wyżej... nawet jeśli pod spodem jest aż 55cm wełny mineralnej - jak w tym przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darsalam 04.02.2010 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 W ściance działowej jest słup drewniany podtrzymujący więźbę, który chce później zabudować. Słup wystaje od ściany na około 10 cm. Czytając forum natknąłem się na wpis, że uchwyty ( a tym samym profil CD) mają być jak umiejscowione jak najbliżej ściany .Czy robiąc sufit i zachowując odległość profilu CD od ściany na nieco ponad 10cm jest to prawidłowe? Czy lepiej rozciąć profil (omijając słup) i przysunąć profil CD bliżej ściany. Jak taki słup obudować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 04.02.2010 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 W ściance działowej jest słup drewniany podtrzymujący więźbę, który chce później zabudować. Słup wystaje od ściany na około 10 cm. Czytając forum natknąłem się na wpis, że uchwyty ( a tym samym profil CD) mają być jak umiejscowione jak najbliżej ściany . Czy robiąc sufit i zachowując odległość profilu CD od ściany na nieco ponad 10cm jest to prawidłowe? Czy lepiej rozciąć profil (omijając słup) i przysunąć profil CD bliżej ściany. Jak taki słup obudować? 10 a nawet 15cm od ściany będzie okej ...chociaż można rozciąć albo naciąć profil ale nie widzę potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
franzkru 05.02.2010 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 Witam, Prosze was o mała pomoc. Zabieram się do zrobienia sufitu podwieszanego na poddaszu (korytarz) i mam w zawiązku z tym kilka pytań (pewnie jak bym przebrnał przez te 40stron to cos by mi sie wyjasniło ale czasu brak - więc szybciej bedzie jak spytam). 1. Czy wymagane jest robienie konstrukcji krzyzowej. Czy wystarczy jeżeli przykręcę profile UD na ścianach i w nie na wieszakach włoże profile CD (długośc pomieszczenia to jakieś 4,5m, wieszaki mocowane do jętek) 2. Jak zrobić połączenie sufitu ze skosem ? (ślizgowe nic mi niestety nie mów) 3. Czy mam przykręcać płyty KG do profili UD czy tylko do CD + na połączeniu ze ścianą akryl+siatka+szpachla 4. Jak najlepiej wstawić w płyty halogeny jeżeli nad nimi będzie zaraz folia ? 5. Jak najlepiej zabezpieczyć połaczenia w celu unikniecia pęknięć ? (szpachla + siatka + szpachla finisz) Dzieki z góry za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 05.02.2010 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 Witam, Prosze was o mała pomoc. Zabieram się do zrobienia sufitu podwieszanego na poddaszu (korytarz) i mam w zawiązku z tym kilka pytań (pewnie jak bym przebrnał przez te 40stron to cos by mi sie wyjasniło ale czasu brak - więc szybciej bedzie jak spytam). 1. Czy wymagane jest robienie konstrukcji krzyzowej. Czy wystarczy jeżeli przykręcę profile UD na ścianach i w nie na wieszakach włoże profile CD (długośc pomieszczenia to jakieś 4,5m, wieszaki mocowane do jętek) 2. Jak zrobić połączenie sufitu ze skosem ? (ślizgowe nic mi niestety nie mów) 3. Czy mam przykręcać płyty KG do profili UD czy tylko do CD + na połączeniu ze ścianą akryl+siatka+szpachla 4. Jak najlepiej wstawić w płyty halogeny jeżeli nad nimi będzie zaraz folia ? 5. Jak najlepiej zabezpieczyć połaczenia w celu unikniecia pęknięć ? (szpachla + siatka + szpachla finisz) Dzieki z góry za odpowiedzi oj nie! nie będę po raz dziesiąty pisał elaboratu instruktażowego bo się komuś nie chce użyć szukaczki lub przejrzeć ledwie 42 stron tematu! Swój czas szanujesz a nasz zmarnowany czas na pisanie po raz dziesiąty tego samego to co? ...było ...było.... było! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
franzkru 05.02.2010 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 oj nie! nie będę po raz dziesiąty pisał elaboratu instruktażowego bo się komuś nie chce użyć szukaczki lub przejrzeć ledwie 42 stron tematu! Swój czas szanujesz a nasz zmarnowany czas na pisanie po raz dziesiąty tego samego to co? ...było ...było.... było! Dobra może się źle wyraziłem. Przeglądnąłem większość stron z tego wątku ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na narutujące mnie pytania. Jeżeli mnie nakierujesz do tego elaboratu instruktarzowego który już pisałeś to będę wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tmc 05.02.2010 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 Czytam ten wątek po troszkę od kilku dni i nie znalazłam odpowiedzi na nurtujące mnie wątpliwości...Mianowicie:nasza ekipa od poddasza po pierwszej warstwie wełny między krokwie, przybiła drewniane listewki prostopadle do krokwi (na to druga warstwa wełny), do których będą mocować wieszaki i na nich profile - jednakże w pionie!Czy tak przymocowanym płytom nic nie grozi?Druga sprawa:na suficie (wełna między jętkami) na wełnę dali folię tę żółtą, natomiast na skosy podobno ma być inna- paroprzepuszczalna? Ze względu na to, że folia styka się z płytą K-G...Proszę o poradę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tlobo 05.02.2010 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 Witam Mam pytanie, wykonałem 1 warstwę ocieplenia w grudniu i teraz robię drugą. Wczoraj i dzisiaj temperatura na dworze znacznie się podniosła i zaczęło mi się lać (może troszkę mniej przesadnie- znacznie kapać) z waty. Wata i krokwie są mokre. Pod watą na folii paroprzepuszczalnej jest dużo wilgoci wręcz szron, a nawet lód. Czy to normalne?? Jak założę teraz profile i folię paroizolacyjną to nie wiem czy ta wilgoć wyparuje czy całość szlak nie trafi, a potem mnie Drugie pytanie na suficie robię profil UD do ściany 40cm dalej profil CD60 i kolejne co 40cm. To dlaczego piszecie, że profil CD ma być 10-15cm od ściany. Chyba czegoś nie doczytałem, a wierzcie mi czytałem długo na temat ocieplenia poddaszy Dzięki za wyjaśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 05.02.2010 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 Witam Mam pytanie, wykonałem 1 warstwę ocieplenia w grudniu i teraz robię drugą. Wczoraj i dzisiaj temperatura na dworze znacznie się podniosła i zaczęło mi się lać (może troszkę mniej przesadnie- znacznie kapać) z waty. Wata i krokwie są mokre. Pod watą na folii paroprzepuszczalnej jest dużo wilgoci wręcz szron, a nawet lód. Czy to normalne?? Jak założę teraz profile i folię paroizolacyjną to nie wiem czy ta wilgoć wyparuje czy całość szlak nie trafi, a potem mnie Drugie pytanie na suficie robię profil UD do ściany 40cm dalej profil CD60 i kolejne co 40cm. To dlaczego piszecie, że profil CD ma być 10-15cm od ściany. Chyba czegoś nie doczytałem, a wierzcie mi czytałem długo na temat ocieplenia poddaszy Dzięki za wyjaśnienia. pierwsza kwestia: Masz kolego szczęście że z wełny nie zaczęło się dosłownie lać! a powod tego? Prawdopodobnie na parterze grzałeś a pięterko nie było odizolowane paroszczelnie... para wodna powstała tam gdzie ciepło uciekła do góry i tam się skropliła a następnie zamarzła... ot i cała filozofia... no chyba że może jakiś cud? jeśli masz wełnę skalną to spoko... przetrwa takie zawilgocenie a wiosną i latem wyparuje... jeśli nasiąkła wełna szklana z rolki to gorzej... ona potrafi siadać od wody i już nie wstaje... druga kwestia: Oj nie doczytałeś... profil obwodowy czyli UD na ścianie... ale nie przykręcamy płyty do UD na ścianie... więc pierwsze mocowanie płyty wypadnie 40cm od ściany czyli na pierwszym profilu CD a to już trochę dużo! Więc dajemy pierwszy profil max. 10-15cm od ściany (lepiej jeszcze bliżej) i do tego profila już kręcimy płytę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tlobo 05.02.2010 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 Dzięki za odpowiedź. Mam wełnę Isovera "Unimata" na dzień dzisiejszy nie wygląda jakby siadła, po prostu z niej kapie, a jeżeli teraz ją przykryję to już się nie dowiem czy będzie wszystko OK. Mam nadzieję, że nic się nie stanie i mi to wszystko nie zgnije. Co do grzania to grzałem i tu i tu, ale góra jest znacznie wyższa więc było zimniej o ok. 3-5 stopni C. Z tymi profilami to już doczytałem. Wielki dzięki, ale nie wiem dlaczego cały czas byłem pewien, że do profila UD też przykręcamy płyty. (trudno profile se będą na ścianie, bo przecież ich teraz nie będę ściągał) Teraz to mam jeszcze większy mętlik. Czyli wcale nie dokręcam płyt do profila UD - ani na długości płyty ani na jej szerokości?? Rom czy mam dołożyć profil CD przy ścianie? Jeszcze raz dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czestero 06.02.2010 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 na twoim miejscu najpierw wysuszyłbym to (wietrzenie, przeciagi itp.) a dopiero później montował płyty... teraz trudno wietrzyć bo zima, więc poczekaj na cieplejsze dni do UD nigdzie nie dokręcaj płyty. dołóż CD przy ścianie i do niego kręć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomeek 06.02.2010 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 Proszę o podpowiedź.Mam folie wysokoparoprzepuszczalną, krokwie 18 cm - dam unimatę 18 i na krokwie:1) 8 unimaty czy 2) 5 super maty? Niby tylko 3 cm różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cichym 06.02.2010 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 Witam, Mam pełne deskowanie, krokwie 18 cm, przyjdzie tam wełna 15 cm i zastanawiam się czy pomiędzy deskowanie a wełnę ma być rozciągnięty sznurek. Widziałem tak zrobione na jednym zdjęciu które umieścił Rom-Kon na forum. Czy ten sznurek jest potrzebny? PozdrawiamMichał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.