Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam Ponownie

Czy możecie mi przypomnieć jaką taśmę dać na łączenia folii, kiedyś to czytałem, ale nie zapisałem.

 

Dzięki za pomoc

Bardzo dobrą taśmą jest Corofix z Corotopa droga ale chyba najlepsza... rolka 25mb coś około 30zł...

 

Tańszym rozwiązaniem jest taśma szara-wzmocniona...

 

najtańszym rozwiazaniem jest taśma pakowa...

 

...folia musi mieć zakład i przed klejeniem trzeba folię przetrzeć najlepiej acetonem (szybko wysycha) w celu usunięcia ewentualnego pyłu z posadzki (po przycinaniu)...

 

 

Teraz jak widzę nowe forum to nie mam chęci go przeglądać.

...nie narzekaj bo dzięki temu teraz można iść do dowolnej strony poprzez opcję "idź do strony" a nie tak jak poprzednio by wejść na stronę 50 trzeba było praktycznie 49 stron otworzyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

...nie narzekaj bo dzięki temu teraz można iść do dowolnej strony poprzez opcję "idź do strony" a nie tak jak poprzednio by wejść na stronę 50 trzeba było praktycznie 49 stron otworzyć...

Dzięki tego jeszcze nie sprawdziłem,

teraz po zmianach nie pamiętam ile stron przeczytałem.

Wiem tylko,że mam już 4 strony A4 skopiowanych Twoich odpowiedzi n różne pytania.

Wielkie dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ponownie

Czy możecie mi przypomnieć jaką taśmę dać na łączenia folii, kiedyś to czytałem, ale nie zapisałem.

Teraz jak widzę nowe forum to nie mam chęci go przeglądać.

Dzięki za pomoc

 

ja swoją żółta folię kleiłem taśma srebrną (no, nie dosłownie ;) ) dorken delta polyband, 100mm szerokosci, 100m długości za jedyne 29zł w folnet.pl, klejone jesienią zeszłego roku, po pół roku bez płyt trzyma się znakomicie, folii nie czyściłem na zakładach (z lenistwa wrodzonego), w jednym miejscu przykleiłem zwykłą pakową, puściła gdzieś w lutym, teraz poprawięłm to miejsce polybandem, na całe poddasze (coś ok110-130m2) poszła rolka i troszkę drugiej, a klejąc taśmy nie żałowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swoją żółta folię kleiłem taśma srebrną (no, nie dosłownie ;) ) dorken delta polyband, 100mm szerokosci, 100m długości za jedyne 29zł w folnet.pl, klejone jesienią zeszłego roku, po pół roku bez płyt trzyma się znakomicie, folii nie czyściłem na zakładach (z lenistwa wrodzonego), w jednym miejscu przykleiłem zwykłą pakową, puściła gdzieś w lutym, teraz poprawięłm to miejsce polybandem, na całe poddasze (coś ok110-130m2) poszła rolka i troszkę drugiej, a klejąc taśmy nie żałowałem

 

...a mnie na około 100m2 poszlo przeszło 4 rolki Corofixa... dwie lukarny... wyłaz na stryszek... itp. ale ja rozrzutny jestem...

 

http://images8.fotosik.pl/296/79186e252b3b34cdmed.jpg

 

http://images8.fotosik.pl/296/060e4129bd459231med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ widzę, że nasz wódz ma tylko do poniedziałku przerwę w polowaniu na bizony, to ja od razu z pytaniem do Rom-Kona;).

Przede mną wykonanie sufitów podwieszanych a później ocieplenie poddasza.

Kolega, z którym planuję zabrać się za te sufity proponuje wykonanie stelaża z CD60 bez użycia łączników krzyżowych. Profile mają być nacinane kątówką (wycinane fragmenty boków w miejscach przecięcia się profili) tak, żeby po złożeniu cały stelaż stworzył jedną równą płaszczyznę.

Czy twoim zdaniem takie wykonanie jest prawidłowe (jakieś zalety / wady?)

Przy tym wykonaniu wszystkie profile CD60 (i te równoległe i te prostopadłe) byłyby wsunięte w przyścienne UD30. W standardowym wykonaniu jedna warstwa równoległych profili jest wsunięta w UD30, a druga (ta prostopadła do poprzednich) jest tylko wsparta na profilach prześciennych - mam nadzieję, że udało mi się jakoś wytłumaczyć o co chodzi;)

Ponieważ jestem w temacie suchej zabudowy kompletnym lajkonikiem, więc jakiś czas temu przeczytałem ten wątek od deski do deski.

Niestety minęło już trochę czasu i część szczegółów mi uleciało. Powoli czytam temat od początku, ale obawiam się, że nie zdążę znaleźć wszystkich odpowiedzi przed rozpoczęciem prac:(. Przepraszam więc jeśli powielam zadane już kiedyś pytanie:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Kolega, z którym planuję zabrać się za te sufity proponuje wykonanie stelaża z CD60 bez użycia łączników krzyżowych. Profile mają być nacinane kątówką (wycinane fragmenty boków w miejscach przecięcia się profili) tak, żeby po złożeniu cały stelaż stworzył jedną równą płaszczyznę.

Czy twoim zdaniem takie wykonanie jest prawidłowe (jakieś zalety / wady?)

Przy tym wykonaniu wszystkie profile CD60 (i te równoległe i te prostopadłe) byłyby wsunięte w przyścienne UD30. W standardowym wykonaniu jedna warstwa równoległych profili jest wsunięta w UD30, a druga (ta prostopadła do poprzednich) jest tylko wsparta na profilach prześciennych - mam nadzieję, że udało mi się jakoś wytłumaczyć o co chodzi;)

(...)

....wykonanie takie trochę pod górkę. Jest to stelaż 1-poziomowy krzyżowy ale bez systemowych łączników. Do tego typu stelaży używa się specjalnych łączników poprzecznych - albo jednostronnych albo 4 stronnych (taki krzyż). Osobiście używam tylko tych pierwszych i to tylko pomocniczo. Rozwiązanie dużo droższe ale płyta podparta i wzdłużnie i poprzecznie. Problemem jest tyko dokładne wymierzenie bo płyty mogą nie wyjść idealnie na profilach. Jako że jutro znów jadę na polowanie na bizony to nie mam już czasu dokładnie opisywać systemu ale wpisz w google sufit - stelaż 1poziomowy krzyżowy i coś powinno wyskoczyć. ok. coś poszukałem tak na szybko... nie przejrzałem ale powinno być:

 

Poradnik wykonawcy - LAFARGE GIPS - SYSTEMY SUCHEJ ZABUDOWY WNĘTRZ

 

plik jest w pdf-ie

 

własnoręcznie wycinanie to bardzo pod górkę... takie wycinanki robi się tylko w zabudowach specjalnych (półki, panele oświetleniowe itp) trudnością będzie wzajemne łączenie profili... na pchełki? nity? za dużo roboty...

Edytowane przez Rom-Kon
link nie dzialał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Coś tak przeczuwałem, że w tym sposobie za dużo jest gimnastyki;)

Jak nie przysnę, to jeszcze tego pdf'a poczytam, ale coś przeczuwam, ze na moje potrzeby to zwykły 2-poziomowy na łącznikach krzyżowych będzie wystarczająco dobry.

Chyba się nie mylę, co? :rolleyes:

Udanych łowów życzę (gdybyś się za zwierzyną w okolicę Łodzi zapędził, to zapraszam:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pytanko do znawców tematu. Mam pokój na poddaszu z sufitem z desek, jest równy pomimo swoich 50 lat. Wcześniej była na deskach mata z trzciny i tynk, po ściągnięciu tego wszystkiego planuje zrobić sufit z płyt KG na profilu kapeluszowym. Jaki mniej więcej rozstaw wkrętów przy przykręcaniu profili wystarczy żeby całość była stabilna i jak rozwiązać łączenie płyt na profilu bo wydaje mi się że na 45mm ciężko będzie się wyrobić? Czy można dać 2 profile obok siebie i zrobić łączenie pomiędzy nimi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanownego Pana:)

 

Niestety przychylam się do opinii Flasha... może być problem... ale nie jestem aż tak kategoryczny. Zrobić z najwyższą dbałością o szczegóły, dobrze wyspoinować i dobre farby (np. Kabe Aqatex) i powinno być dobrze...

 

 

hubert - jestes w calosc skazany na wykonczenie drewnem lacznie ze scianami.

materialy wykonczeniowe (plyty, farby itp.) beda "siadac".

 

Rom-Kon, Flashback - dziekuje za opinie. Niestety moje obawy potwierdzaja sie. Zastanawialismy sie zatem nad boazeria ale nijak nie trafia to w nasz gust. Czy to deski szerokie czy waskie, iglaste, czy nie, lakierowane kolorem czy bezbarwnym... nie podoba sie i juz. Postanowilismy ze polaczymy GK z drewnem w nastepujacy sposob:

1. Zabudowujemy skosy bez spoinowania poziomego plyt bo dlugosc skosu nie przekracza 2,60. Nie spoinujemy tez plyt w pionie lecz w miejscu laczenia plyt przykrecamy drewniana belke szer ok 8 cm i grubosc np 3 cm. Ta belka ma "udawac" odkryta krokiew ale przede wszystkim zakrywac polaczenie plyt.

2. Zabudowujemy sufit nie stosujac sie do zasady mijania sie spoin sufitu ze spoinami skosu. Tutaj tez przykrecamy taka sama belke, ktora tym razem ma udawac jetke i tez przykrywac polaczenie plyt. Na przecileglym skosie oczywiscie tak samo. Nie unikniemy poprzecznego spoinowania plyt na suficie ale jesli popeka to po prostu bedziemy musieli z tym zyc ;)

3. Dlugosc najwiekszego pomieszczenia ma 3,6m wiec akurat 3 plyty. Pozostale pomieszczenia na poddaszu sa mniejsze wiec powinno byc latwiej nam tak rozplanowac plytowanie aby te nasze niby-krokwie i niby-jetki byly rozmieszczone symetrycznie pod wzgledem wizualnym.

 

Wrzucam foto surowego poddasza dla ulatwienia zrozumienia o co mi chodzi.

http://img526.imageshack.us/img526/9958/dsc1051z.jpg

Poddasze bedzie podzielone na 4 pomieszczenia:

1. hol "przecinajacy" poddasze na pol

2. po jednej holu stronie duza sypialnia - to to pomieszczenie 3,6m dlugie

3. po drugiej stronie holu to samo ale podzielone jeszcze wzdluz na 2 pomieszczenia tzn: mala sypialnia i pomieszczenie pelniace funkcje nocnego WC i pomieszczenia gosp. Nie planujemy zadnego pomieszczenia "mokrego" na poddaszu.

 

Oczywiscie spoinowania nie unikne w wielu miejscach (mur-skos, skos-sufit, skos-kolankowa) i tam gdzie sie da polacze slizgowo ale najwazniejsze ze w miejscach najbardziej widocznych beda one zakryte a moze nawet wizualnie ciekawie wygladac to drewno.

 

Rom-Kon, Flashback... co sadzicie o tym pomysle? Tzn. polaczenie zabudowy GK z tymi belkami drewn. w miejscach spoinowania? Czy popelniam gdzies blad?

 

Pozdrawiam :)

Hubert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie będzie to wyglądać... ja bym normalnie spoinował - no może z wykorzystaniem taśm "amerykańskich"... i tak jak mówię: dobre spoinówki, dobre farby i wszystko inne też dobre ;) ...powinno spokojnie wytrzymać! ...z tym jest tak, jak ze sufitem nad kominkiem... jednym pęka a innym nie... ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Mam krótkie pytanie.

Mój wykonawca wykonał częśc pomieszczeń - powstałe pomiędzy płytami szczeliny zasikał pianką niskorozprężną. Co o tym sądzicie? Czy można tak robić? Jakie będą tego efekty? Ja wolałbym chyba żeby docinał płyty dokładniej i nie trzeba było uzupełniać szczelin pianką.... Czy jest jakaś określona wielkość szczeliny, przy której nie trzeba się martwić, że będzie pękać np. dopuszczlane są 3 mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między krokwiami mamy już 18 +10 cm drugiej warstwy wełny. Został nam jeszcze do zrobienia pasek z kominem i nie wiemy od której strony to ugryźć.

Komin dwu płaszczowy izolowany.

Dokleić tej membrany i kleić ją do komina?

Wełny dołożyć na styk z kominem czy zachować kilkucentymetrowy odstęp wełny od komina?

 

 

http://img256.imageshack.us/img256/5057/img0130x.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposób wykonać stelaż do oświetlenia w wyspie podwieszanej na suficie betonowym, jakie zastosować profile i o ile musi być opuszczona płyta KG żeby zmieściły się halogeny,. Co lepiej zastosować halogeny czy ledowe. Jak ktoś ma zdjęcia z zamontowanymi profilami to będę wdzięczny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposób wykonać stelaż do oświetlenia w wyspie podwieszanej na suficie betonowym, jakie zastosować profile i o ile musi być opuszczona płyta KG żeby zmieściły się halogeny,. Co lepiej zastosować halogeny czy ledowe. Jak ktoś ma zdjęcia z zamontowanymi profilami to będę wdzięczny.

Normalny sufit na normalnych profilach CD i UD mocowanych na wieszakach ES... najcieńszy sufit można zrobić na grubość profila CD + grubość płyty tj. 4,5cm.

 

Lampy do wbudowania są rożne... od 3cm grubości do... 15cm a może nawet więcej... a czy ledy czy halogeny - wybór inwestora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu robiłem u siebie na poddaszu tynki(tradycyjne) ,w tym tygodniu będą robione wylewki( z mixokreta). Sufit i skosy będą zrobiony z płyty k-g, do ocieplenia pójdzie wełna itp.Kiedy bezpiecznie mogę zacząć ocieplać poddasze? Ile powinny schnąć tynki i wylewki, aby odparowywana woda z nich nie zawilgociła płyt i wełny? Czy miesiąc po wylewkach wystarczy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...