Rom-Kon 09.05.2010 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2010 Dwa tygodnie temu robiłem u siebie na poddaszu tynki(tradycyjne) ,w tym tygodniu będą robione wylewki( z mixokreta). Sufit i skosy będą zrobiony z płyty k-g, do ocieplenia pójdzie wełna itp.Kiedy bezpiecznie mogę zacząć ocieplać poddasze? Ile powinny schnąć tynki i wylewki, aby odparowywana woda z nich nie zawilgociła płyt i wełny? Czy miesiąc po wylewkach wystarczy? Przy obecnej pogodzie (idzie ku lepszemu ) spokojnie 2 tygodnie - oczywiście przy dobrej wentylacji... na zawilgocenie wełny trzeba uważać tylko zimą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomeek 09.05.2010 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2010 Pytanie do ROM-KONANa skosach na profile przyklejam folię aluminizowaną a na to w poprzek kantówki 3x4 i na to szeroka boazeria 16cm. Powiedzieli w sklepie, że musi być poduszka powietrzna między folią a okładziną (boazeria, płyta k-g). Na suficie daję profile, na to folia i co teraz i w jaki sposób zamontować (będzie płyta k-g)? Czy dać profile w poprzek a wtedy jak je przykręcić do profila pod folią? Czy dać też kantówki i do tego płyta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dawidowski 09.05.2010 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2010 ROM-KON dzięki za odpowiedź, czyli na koniec maja mogę już umawiać się z ekipą od poddasza. Możesz jeszcze napisać jaką najlepiej wełnę zastosować do ocieplenia poddasza(5+15), jaką folię żółtą czy paroprzepuszczalną i jakie są zalety podwójnego płytowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.05.2010 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2010 Pytanie do ROM-KONA Na skosach na profile przyklejam folię aluminizowaną a na to w poprzek kantówki 3x4 i na to szeroka boazeria 16cm. Powiedzieli w sklepie, że musi być poduszka powietrzna między folią a okładziną (boazeria, płyta k-g). Na suficie daję profile, na to folia i co teraz i w jaki sposób zamontować (będzie płyta k-g)? Czy dać profile w poprzek a wtedy jak je przykręcić do profila pod folią? Czy dać też kantówki i do tego płyta? ...nie wiem... nie znam się... nigdy tak nie robiłem... ale jeśli już powiedziało się A.... to ja radziłbym trzymać się dalej tego i dawać płyty tak jak na skosach... tyle ze ja radziłbym na profilach... pierwszy rząd profili i na to folię a drugi (nośny dla płyt) albo profil kapeluszowy (gdzie go dostać?) albo na es-ach... ale to jazda pod górkę... dla mnie nieopłacalne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.05.2010 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2010 ROM-KON dzięki za odpowiedź, czyli na koniec maja mogę już umawiać się z ekipą od poddasza. Możesz jeszcze napisać (1)jaką najlepiej wełnę zastosować do ocieplenia poddasza(5+15),(2) jaką folię żółtą czy paroprzepuszczalną i (3) jakie są zalety podwójnego płytowania. Przemyśl opcję 15+10 Ja preferuję szczelną paroizolację Przy dobrze wykonanym systemie większa ognioodporność (do 1h)... wyższa cena za płyty i robociznę (dla mnie zaleta ) ...no i to wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cichym 09.05.2010 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2010 Witam, Potrzebuje informacji lub jakiś fotek jak zrobić taką półkę. Dokładnie będę chciał zrobić taką samą. Nie wiem jak wykonać prawidłowo stelaż. http://www.cichym.republika.pl/polka.jpg PozdrawiamMichał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.05.2010 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2010 Witam, Potrzebuje informacji lub jakiś fotek jak zrobić taką półkę. Dokładnie będę chciał zrobić taką samą. Nie wiem jak wykonać prawidłowo stelaż. http://www.cichym.republika.pl/polka.jpg Pozdrawiam Michał ...proste jak metr sznurka w kieszeni!!! Jeśli to ma być półeczka na lekkie bibeloty nie podparta z boków (tu z jednego boku jest) dodatkowo szeroka na max 20cm to można zrobić bez "zbrojenia". Profil UD przykręcamy do ściany (kołki szyb. mont fi8x60), tniemy profil CD na szerokość półki (w tym przypadku szlifierka kątową - nożyce zbyt zagniatają brzegi) wtykamy CD w UD na przemian... raz do góry raz na dół... nitujemy CD do UD ...zakańczamy profilem UD... docinamy płytę na górę i przykręcamy tak samo od spodu. płyty już trochę stężyły ale nadal półka wiotka... na górę półki na płytę przykładamy profil UD i znów przykręcamy do ściany też dajemy profile CD i nitujemy... znów dajemy płytę... wykańczamy boki i półeczka gotowa... oczywiście wczesniej robimy elektrykę i rozplanowujemy lampki... wersja półki cienkiej lub pod większe obciązenia: profil UD do ściany docięte CD składamy po dwa w pakiet... wiercimy w ścianie w środku UD otwory fi 14 ...sikamy w otwory piankę i wkładamy pręty z prętów zbrojeniowych fi 12... zostawiamy aż pianka stężeje... złożone pakiety profili CD wciskamy na pręty i nitujemy do UD... teraz w zamkniety pakiet CD sikamy pianką i zamykamy nakładając profil UD... podpieramy do poziomu i zostawiamy do stężenia pianki... pożniej płytujemy ... narożniki i gotowe... w cienkich pólkach można dać halogeny typu meblowego w grubszych można dać normalne... w półce grubszej można dać od góry szczelinę i wąż świetlny lub ledowy... można założyć wyłączniki pociągane na sznurek lub łańcuszek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dawidowski 10.05.2010 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 Przemyśl opcję 15+10 Ja preferuję szczelną paroizolację Przy dobrze wykonanym systemie większa ognioodporność (do 1h)... wyższa cena za płyty i robociznę (dla mnie zaleta ) ...no i to wszystko Nasi wykonawcy zaproponowali 5+15, ale chyba lepiej będzie z 10+15 tak jak ty radzisz..Jeśli możesz napisz jaką wełnę jakiej firmy i o jakich parametrach kupić, która będzie sprawdzała się przez lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 10.05.2010 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 może wy się nie rozumiecie? "5+15" to 5 pomiędzy krokwie i 15 na? bo tak z tego wynika a powinno być raczej 15 w krokwie i 5 a najlepiej 10 na (o tym właśnie pisze Wódz)20cm to raczej mało, też bym radził 25 lub 30 (sam dałem 25 ze względu na ograniczenia miejsca, za to dałem wełnę cieplejszą od std. dzięki czemu zyskałem jakoby te kilka cm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karcio102 11.05.2010 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 Witam.Zaczynam montowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karcio102 11.05.2010 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 Witam.Zaczynam montować płyty GK i doszedłem do miejsca gdzie mam wole oko i konieczność wygięcia płyty GK. Promień gięcia to z jednej strony około 60 cm (zaraz przy oknie) a z drugiego końca to około 100 cm - czyli wychodzi że wyginam całą płytę. Pierwsze podejście "entuzjastyczne" to próba namoczenia i ułożenia od razu na suficie płyty "zielonej". Płyta oczywiście połamana wylądowała w śmietniku. Potem przeczytałem że lepiej zrobić stelaż roboczy i na nim wygiąć płytę. Tak też zrobiłem odwzorowałem krzywiznę wolego oka, zamocowałem suchą płytę (normalną ale 9,5 mm grubości) po środku i pryskając wodą od góry zacząłem ją namaczać. Płyta pod własnym ciężarem zaczęła się uginać i układać po stelażu ale w pewnym momencie pojawiły się pęknięcia i ostatecznie płyta podzieliła los tej zielonej. Tu moje pytanie.Jak powinno się taką operację wykonywać. Czy płytę moczymy dwustronnie czy jednostronnie? Jeśli jednostronnie to czy od strony wklęsłej czy wypukłej ?Czy takie gięcie wykonywać w jednym podejściu tj moczymy po całości i lekko dociskamy czy też robimy to etapami tj najpierw moczymy i doginamy środkową część a dopiero po tym jak ta część wyschnie moczymy boki i je doginamy ? A może płytę namoczyć prze ułożeniem na stelażu ? jak moczymy płytę ? Czy wystarczy przejechać wilgotną ścierką czy też mokrą ( z której kapie woda ). ? A może normalne płyty 12mm lub 9mm nie nadają się do takiego łuku i trzeba kupić płyty 6mm ? Nie chcę testować tego na 5 czy 10 płytach bo to przecież kosztuje. Pozdrawiam Andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 11.05.2010 15:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 może coś takiego:http://www.knauf.pl/knaufengine/index.php?option=com_content&task=view&id=246&Itemid=270 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karcio102 11.05.2010 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 Dzięki.Spróbuje z tą płytą gipsowo-włóknową. Co do przyszłych pęknięć to również nie jestem optymistą. W tym domu będzie bardzo duże osiadanie ścian i cała inwencja poszła w tym kierunku czyli wykonanie stelaży , które pozwolą osiadać ścianom.. Jeśli będą pęknięcia to może dam drugą warstwę płyt GK.PozdrawiamAndrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamlotek 13.05.2010 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 Witam zaczynają u nas spece ocieplać poddasze. Mam problem z jedną rzeczą,otóż otrzymałam listę materiałów potrzebnych do ocieplenia. Znajduje się na tej liście również styropian podłogowy,potrzebny wg.speców do włożenia w dziury(szczeliny), w której znajduje się murłata. Wcześniej murarz na moje zastanawianie się ile wejdzie tam wełny ,oburzony stwierdził,że tam nie wolno wkładać wełny,bo nie będzie cyrkulacji powietrza. I stąd mój dylemat. Włożyć tam ocieplenie i co wełnę czy styropian? Proszę pomóżcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agraf 14.05.2010 06:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 A co należy zrobić z prześwitem między folia a tym podmurowaniem? -widoczne na 1 zdjęciu. Jak upchamy w tych okolicach wełnę to czy nie będzie wilgotniała jak będzie miała styczność z wilgotnym powietrzem zewnętrznym? Tą szczelinę się jakoś zakleja czy można to spokojnie olać? PozdrawiamAgraf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 14.05.2010 10:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 chyba będę musiał zlecić całe poddasze - choć z kasą krucho to jeszcze bardziej z czasem a ślubna mi cały czas kalendarzem wymachuje przed nosem możecie kogoś polecić w okolicach Warszawy - Radzymin Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agraf 14.05.2010 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 co? powiekszyc przeswit tak by byl rowy wysokosci krokwi. miedzy krokwie wsunac welna tak by bylo mozliwe jej polaczenie z izolacja elewacji. Nie, nie o to mi chodzi;)Na zdjęciu widać jakby była "dziura" na zewnątrz, taka mała szczelina pomiędzy folią a tym podmurowaniem (widać jak światło z zewnątrz tam prześwituje) i chodzi mi o ten właśnie prześwit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kravietz 14.05.2010 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 1) Wybrałbym klejenie do ściany bo ściana jest stabilna a ścianka z profili będzie pracować wraz z podłogą z drewna... możliwiść pęknięć.moim zdaniem totalna bzdura .Jakie naprężenia od podłogi ?skoro stelaż musi mieć luz jak również płyta to gdzie te napręzenia .chyba ,że coś mi umkneło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.05.2010 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 chyba będę musiał zlecić całe poddasze - choć z kasą krucho to jeszcze bardziej z czasem a ślubna mi cały czas kalendarzem wymachuje przed nosem możecie kogoś polecić w okolicach Warszawy - Radzymin Pozdr ...a można się samemu polecić? Konkurencja mnie wygryzła z następnej roboty i za parę dni pójdę na bezrobocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.05.2010 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 Nie, nie o to mi chodzi;)Na zdjęciu widać jakby była "dziura" na zewnątrz, taka mała szczelina pomiędzy folią a tym podmurowaniem (widać jak światło z zewnątrz tam prześwituje) i chodzi mi o ten właśnie prześwit. Flash właśnie wyjaśnił że należy tą szczelinę powiększyć by izolacja elewacji stykała się z wełną... to jest właśnie ta ciągłość izolacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.