slawos 01.06.2010 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 (edytowane) No właśnie. Niby zalecenia są żeby nie przykręcać płyt do UD a w kilku filmikach instruktażowych płyty były jednak przykręconedo UD. Jeśli przykręcimy płyty do UD to w którym miejscu pęknie? Przy ścianie właśnie czy gdzieś w środku sufitu? Może ktoś mi powiedzieć? Jeśli te 5mm szelinkę pomiędzy płytą a ścianą wypełnimy gipsem bez taśmy ślizgowej to mamy sztywne połączenie płyty ze ścianą czyli podobnie jak z przykręconymi płytami. Jeśli jest taśma ślizgowa i wypełnienie szczelinki gipsem to powiem że jeżeli mamy sufit 4m na 4m i płyta sie ma rozszerzyć np od temp. to ten ślizg niewiele da sie mi wydaje. Bo w którą stronę niby ma cały sufit się przesunąć na tym ślizgu? Jeżeli w każdym kierunku następuje rozszerzenie i ściśnięcie tego ślizgu? Mnie sie wydaje że pęka właśnie wtedy jak sie kurczy płyta np. wtedy jak spada wilgotność lub temp. po uprzednim jej rozciągnięciu robiąc tym samym rysę w najsłabszym miejscu. Slizg daje tylko to że ryska jest ładna i prosta. Edytowane 1 Czerwca 2010 przez slawos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kravietz 02.06.2010 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2010 Mistrzu ja wybrałbym jednak stelaż bo to właśnie ściana położona na klej jest mniej odporna na rysy ,poza tym prawidłowo wykonana ściana nie jest kręcona do U przy podłodze i suficie co pozwala scianie swobodnie pracować z praktyki wiem,ze rysy częściej pojawiają sie na ścianie wykonanej metodą na klej. Co do mocowania profila U do sufitu na molly to uważam to za zbędny wydatek gdyż zakładając rozstaw profili na 40 cm to a jak się trafi w profil wkretem to trzyma że dzieci po dzieciach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 02.06.2010 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2010 Mistrzu ja wybrałbym jednak stelaż bo to właśnie ściana położona na klej jest mniej odporna na rysy ,poza tym prawidłowo wykonana ściana nie jest kręcona do U przy podłodze i suficie co pozwala scianie swobodnie pracować z praktyki wiem,ze rysy częściej pojawiają sie na ścianie wykonanej metodą na klej. Co do mocowania profila U do sufitu na molly to uważam to za zbędny wydatek gdyż zakładając rozstaw profili na 40 cm to a jak się trafi w profil wkretem to trzyma że dzieci po dzieciach. yyyy... ale do jakiego mistrza i o czym?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Saxxxnt 03.06.2010 08:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 Ocieplanie w toku. Wełna między krokwiami zainstalowana(15 Megarock) Naszło mnie pytanie jak wykończyć nieogrzewany ocieplony między krokwiami stryszek ? Czy wyciąć wełnę w kalenicy aby była wentylacja ?? Czy na krokwie należy dać paroizolację ?? Oczywiście na poddaszu w pokojach będzie wszędzie paroizolacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marjucha 03.06.2010 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 ... 10 dni temu obiecałem fotki z poddasza.... teraz sam początek czyli jak to się zaczyna... http://images33.fotosik.pl/301/5b39ec7bde320231.jpg http://images33.fotosik.pl/301/f8e70f874115bc94.jpg http://images29.fotosik.pl/237/5d1db3abaed91f7f.jpg http://images33.fotosik.pl/301/7d36af4528423f34.jpg a oto narzędzie mojego własnego pomysłu... przykładnica zrobiona ze zwykłego kątownika ...za 3 zł http://images34.fotosik.pl/301/be7ce3ffd6705093.jpg Skorzystałem z Twojej instrukcji. Drugą warstwę wełny i profile już nie sam zakładałem, więc nie wyłowiłem jednego problemu. Mocując grzybki dosuwałem je do mocno naciągniętego sznurka i wydawało się że jest ok. Teraz wróciłem na poddasze żeby obrobić okna i kończyć prace. no i wyszedł zonk: Mocując wieszaki nie zauważyłem, że po powieszeniu profili pomiędzy wieszakami a profilami pozostaje wolna przestrzeń i w ten sposób muszę poluzować profili UD na ścianie bo profile na odcinku ostatnia krokiew - ściana są mocno naprężone i lekko odgięte ku górze. Patrząc na Twoje wieszaki to tego problemu chyba nie ma, ale taka przestroga dla innych, żeby zwrócili na ten detal uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
on czyli ja 03.06.2010 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 Witam Proszę o informacje jak zabudować (widoczną na zdjęciu) i połączyć sciankę kolankową ze skosem . Czy można przedlużyć tą scianke płytą tak jak na zdjęciu zaznaczyłem ??Jeśli można to jak to zrobić ???Jeśli nie można to co innego proponujecie ?? Z góry dziękuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
on czyli ja 03.06.2010 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 hmmmm dla jednych banalny dla innych nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
freezyear 03.06.2010 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 hmmmm dla jednych banalny dla innych nie Dlatego FlashBack zaproponował Ci najlepsze rozwiązanie czyli lekturę całego wątku (wiem że trochę tego jest ale warto poświęcić trochę czasu) bo dużo tego typu problemów zostało już dawno omówione (opisy i zdjęcia). Do tego polecam lekturę zeszytów technicznych np. na stronie Rigipsa, sporo rzeczy jest opisanych i narysowanych pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 03.06.2010 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 co to za brazowe dechy w okapie? mi to wygląda na nadbitkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 03.06.2010 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 Stryszek izolowac w przestrzeni miedzy krokwiami na krokwiach plyta osb najciensza z mozliwych (12mm), montaz poprzecznie z mijanka bez lat lub na latach wowczas plyty mocowane sa poprzecznie do lat. bez paroizolacji w kalenicy bez wycinania welny. podloga plyta osb min.18mm na legarach. a dlaczego osb a nie paroizolacja? ponoć osb tez w znikomym stopniu przepuszcza parę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tolofalk 03.06.2010 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 Witam. Zwracam się z prośbą o pomoc w roztrzygnięciu dylematu. Buduję dom parterowy z nieużytkowym poddaszem. Konstrukcja dachu wiązarowa z rozstawem wiązarów co 75 cm. Mój wykonawca sugeruje ruszt pojedyńczy na es'ach. Wydaje mi się, ze lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie profili grzybkowych / chyba mniejsza szansa na pękanie .............jeśli tak nie jest, poprawcie mnie/. Pomieszczenia są dość duże - pokoje po 20 m2. Czy dla salonu 50 m2 byłoby wskazane jakieś odmienne rozwiazanie? Ruszt jednopoziomowy krzyżowy? Dziękuję za pomoc.tolo PS czy w takiej sytuacji /nieużytkowe poddasze/ paroizolacja jest konieczna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tolofalk 04.06.2010 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2010 oj, inwestorem jestem ja i stąd moje pytania. Panowie od Rigipsów proponują es'y a mi się wydaje / po przeglądnięciu wątków w forum oczywiście/ że lepsze będą grzybki czy kotwowe.. A ta paroizolacja..........no cóż. Nie jestem budowlańcem to skąd mam wiedzieć . W sumie to nad wełną będzie duuuużo pustegj przestrzeni więc kusi mnie żeby nie dawać. No więc jak to jest? Chciałbym zminimalizować ryzyko sytuacji takiej jakiej mają znajomi czyli szachownicy na stropie. PS. jak to się robi żeby tak wcześniej nie musieć spać pozdr tolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nieosiagalny 04.06.2010 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2010 Hej Temat ten jest bogactwem dla laika, który chce robić poddasze. Szkoda, że wcześniej uważnie się z nim nie zapoznałem... Mam jednak inny problem. W salonie, czyli w najbardziej reprezentacyjnym miejscu domu, pojawiły mi się rysy na gipsie - pół roku po gipsowaniu. Strop Terriva, rysy ewidentnie na belkach. Rysy małe, ale bardzo mnie denerwują. W związku z tym dowiedziałem się od kierownika budowy, że najlepiej te rysy skuć i wsadzić tam fizelinę, nie siatkę. Zwrócił mi jednak uwagę, że jest fizelina i fizelina... Ta gorsza fizelina to jakiś zatapiający w wodzie papier, który nie spełnia dobrze swojej roli. Kazał mi więc kupić tę lepszą fizelinę. Tylko nie powiedział jak ją rozpoznać, znaleźć, gdzie kupić. Czy ktoś z Was mógłby mi powiedzieć jaka to jest ta dobra fizelina? Czy ta fizelina jest rzeczywiście skuteczna i rysy mi się już nie pojawią na suficie? Będę Wam bardzo wdzięczny za pomoc bo mam się już wprowadzać i taka tragedia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
freezyear 04.06.2010 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2010 (edytowane) Hej Temat ten jest bogactwem dla laika, który chce robić poddasze. Szkoda, że wcześniej uważnie się z nim nie zapoznałem... Mam jednak inny problem. W salonie, czyli w najbardziej reprezentacyjnym miejscu domu, pojawiły mi się rysy na gipsie - pół roku po gipsowaniu. Strop Terriva, rysy ewidentnie na belkach. Rysy małe, ale bardzo mnie denerwują. W związku z tym dowiedziałem się od kierownika budowy, że najlepiej te rysy skuć i wsadzić tam fizelinę, nie siatkę. Zwrócił mi jednak uwagę, że jest fizelina i fizelina... Ta gorsza fizelina to jakiś zatapiający w wodzie papier, który nie spełnia dobrze swojej roli. Kazał mi więc kupić tę lepszą fizelinę. Tylko nie powiedział jak ją rozpoznać, znaleźć, gdzie kupić. Czy ktoś z Was mógłby mi powiedzieć jaka to jest ta dobra fizelina? Czy ta fizelina jest rzeczywiście skuteczna i rysy mi się już nie pojawią na suficie? Będę Wam bardzo wdzięczny za pomoc bo mam się już wprowadzać i taka tragedia... Kierownik budowy chyba nie odróżnia papieru od flizeliny:) taśma papierowa to po prostu zwykły papier impregnowany czymś tam a flizelina to taka tkanina której włókna bardzo fajnie wbijają się w palce. A dyskusje na temat wyższości flizeliny i papieru nad taśmą siateczkową lub odwrotnie byłe prowadzone niejednokrotnie i w sumie to do niczego nie doprowadziły każdy chwali swoją metodę Edytowane 4 Czerwca 2010 przez freezyear Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nieosiagalny 04.06.2010 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2010 Ok, w takim razie dzięki za info. Rozumiem, że jak poproszę w sklepie fizelinę to mi dadzą fizelinę a nie papier. A czy moglibyście się wypowiedzieć czy w tym moim konkretnym przypadku jest to skuteczne rozwiązanie ta fizelina? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Saxxxnt 05.06.2010 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 Pytanie jak powinno wyglądać połączenie płyt na styku skos/sufit Czy połączenie jak na rysunku jest dopuszczalne czy ma wyglądać inaczej ??????? Niestety nigdzie nie mogę znaleźć zdjęcia z bardzo bliska przed obróbką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Saxxxnt 05.06.2010 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 (edytowane) Kurde niestety tego co mnie martwi nie widać Czy tam gdzie zaznaczyłem do wpierw położonej płyty sufitowej dochodzi płyta ze skosu tworząc od strony sufitu taką małą przerwę ?? Edytowane 5 Czerwca 2010 przez Saxxxnt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Saxxxnt 05.06.2010 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 Czyli jeśli mówisz szkic ok to znaczy że patrząc na mój szkicnależy przy obrabianiu sfazować tylko krawędź płyty sufitu a płyta ze skosu zostaje nienaruszona??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Saxxxnt 05.06.2010 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 Dzięki po raz kolejny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 05.06.2010 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 fazuje sie wierzchnia cieta krawedz plyty jezeli robisz slizg a przy tasmach naroznikow rozwartych juz nie musisz fazowac i wypelniac szczeliny masa. czy fazowac "od tylu"? tak delikatnie a szkic- wskazana kolejnosc to, sufit skos. ale na szkicu wydaje się być kolejność odwrotna: skos-> sufit, czyli chyba nie do końca szkic poprawny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.