Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Witam,

 

Czy wskazane wcześniej rozwiązanie przez kolegę jest poprawne? Czy lepiej rozwiązać to inaczej.

 

http://images37.fotosik.pl/293/ebdb242b67ddc0b4med.jpg

 

Mam zamiar coś takiego zrobić. Szczególnie liczę na odpowiedź Rom-Kon. Twoje odpowiedzi są konkretne i pełne.

 

Pozdrawiam

Michał

...spokojnie... rozwiązanie jest poprawne. Oczywiście nie ma tu uwidocznionych profili CD ale to z wiadomych powodów...

 

mała porada wykonawcza:

 

najpierw zamocować płytę na pionie później poziomo ale trochę większą niż potrzeba i dociąć... zanim zamontuje się profil UD na wystającym kawałku płyty należy spoinować i szpachlować na gotowo sufit i plytę pionową! Później jak przykręci się UD-eka na wystającym kawałku można się nie zmieścić z e szpachtelką i ręką!!! czasem gdy szczelina jest wąska lepiej nawet to zrobić przed przykręceniem płyty poziomej!!! Po przykręceniu UD-eka przykręcić kawałek płyty pionowej... można wyższy niż te 3cm UD-eka! Można nawet 10cm! ...nie daje się już płyty nakrywającej UD-eka od góry - jest niepotrzebna. Pionową plytę nakrywa się półnarożnikiem AL

 

Przy zabudowach łukowych nie potrzeba stosować nacinanego UD-eka... pasek plyty nacina się co np. 5cm i łamie... wkleja się pionowo na gips i od środka formuje się (palcami) narożnik by gips po związaniu dobrze trzymał. Resztę dobrze usztywnią narożniki do łuków...

 

http://images49.fotosik.pl/178/3f0c6b158ce0c3camed.jpg

 

Tu właśnie obyło się bez nacinania profili UD na krawędzi... jak znajdę fotkę z tym szczegolem to wrzucę na fotosika i wkleję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

naszła mnie taka wątpliwość: sytuacja wygląda mniej więcej jak na poniższym zdjęciu, i teraz jaka jest poprawna kolejność jeżeli chodzi o wykończenie ścian, skosów i sufitów? bo ściany z tynkiem c-w mają być pociągnięte gładzią gipsową typu acryl-putz, wiec czy teraz:

1) odchylić paroizolację, wyszpachlować ściany, uciąć paroizolację, nakleić taśmę ślizgową, wyszpachlować płyty GK

2) uciąć paroizolację, wyszpachlować ściany, nakleić taśmę ślizgową, wyszpachlować płyty GK

3)uciąć paroizolację, wkleić ślizg, wykończyć GK i wtedy szpachlować ściany c-w

4) czy może jeszcze inaczej.. ?

http://img227.imageshack.us/img227/5274/97283944.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o podpowiedź, czy Waszym zdaniem to są poprawnie przymocowane płyty do profili? Czy nie za małą ilością pchełek są one mocowane? Czy pukając w płytę powinna się ona ruszać? Czy tylko ja mam takie wrażenie ,że ich robota jest spartaczona? Wiem,że za dużo tych "Czy", ale ile można się użerać z Fachowcami od 7 boleści?

 

http://www.fotoszok.pl/upload/67fb5ae7.jpg

 

http://www.fotoszok.pl/upload/5f9940c4.jpg

 

http://www.fotoszok.pl/upload/354f2c6c.jpg

 

http://www.fotoszok.pl/upload/e7578145.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie zalozenie, ze stelaz i paroizolacja sa o'k wy,mianie podlega plyta ze zdartym kartonem i uzupelnienie wkretow.

Ale widac braki w foli pod plytami.... ale stelaz jest wykonany nieprawidlowo.

Fakt zastosowanie esow nie jest czyms nagannym w okreslony sposob mozna tak wykonac zabudowe podobnie jak na latach srewnianych.

 

Czyli co mi pozostaje:confused: rozbiórka tego wszystkiego? Co można zrobić,aby naprawić te fuszerki i zminimalizować te błędy wykonawcze?

Dodam,że ekipa nie sfazowała brzegów płyt, czy zatapianie siatki zapobiegnie pękaniu ? Mówią,że i tak będzie pękać,bo więźba pracuje. Wiem,że pracuje cały czas,ale wydaje mi się,że największe ruchy ma już za sobą.Dom stoi od ponad roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Pani Klamotkowa... jest problem... i to nie mały... z fotek w dzienniku widziałem że wełna -jako płaszczyzna bo nie widać szczegółów - jest ok. ale począwszy od stelaży to niestety już tak różowo nie jest... nie czepiam się ES-ów bo sam na nich robiłem i wiem że chociaż lepsze są "grzybki" to na ES-ach też można dobrze zrobić... stelaż z wyglądu udaje jednopoziomowy-krzyżowy ale tylko z wyglądu... do takich łączeń krzyżowych są oryginalne łączniki - skuwki (piękne słowo)... dla mnie brak logiki w układzie profili - profil współgra z płytą a tu raczej tego nie ma... dodatkowo stelaż mocno przykręcony do ściany... ogólnie chyba raczej do rozebrania... niestety...

 

O oplytowaniu już nawet nie mam co pisać... praktycznie to samo co napisałem wyżej... niestety tego nie uratuje nawet super kosmiczna technologia w dziedzinie spoinowania... majstry jeszcze nie wyjdą a już będzie pękać... zresztą powiedzenie że dach pracuje to i poddasze będzie pękać wskazuje że od samego początku "przyzwyczajają" do tego faktu...

 

A ja powtarzam z uporem maniaka - płyty mogą na poddaszu pęknąć (na spoinie) mogą sporadycznie- właśnie sporadycznie!!! I jeśli zrobi się wszystko zgodnie ze sztuką jest to naprawdę bardzo sporadyczne!!!! Praktycznie na 1000m2 plyty może jedno... a może wcale (u mnie już od paru lat się nie zdarzyło - czyli nie jeden tysiąc metrów płyty - ale nie wykluczam takiej możliwości!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Rom Kon, Flash Back ,freezyear za szybką odpowiedź:cry:. Zamurowała mnie,muszę to sobie poukładać i przyzwyczaić się do myśli ,że pójdzie niemało guldenów budowlanych na poprawki. Na nowe stelaże, płyty:evil::evil::evil:. Nic tylko pierdyknąć barana :bash:. I samemu wziąć się za ocieplenie? Lub zaryzykować i popchnąć to nieudolne ocieplenie,może jakoś to będzie :confused:. Nie będzie,wiem,wiem.

 

Mam jeszcze parę pytań

- Czy jeśli są małe kawałki płyt k-g , to daje się mało wkrętów?

_ Czy przy takim stelażu jaki mamy, jak będzie pękać to gdzie ? Płyty czy na łączeniach? Pytam się z uporem maniaka :oops:. Można jakoś zminimalizować te pęknięcia poprzez kontrolowane pęknięcia?.

 

Flash Back na którym zdjęciu widać te braki w folii pod płytami?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź,wierzę,że mnie nie zostawicie w mojej desperacji;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu widać świecący się profil czyli brak foli:

http://www.fotoszok.pl/upload/67fb5ae7.jpg

 

tu też:

 

http://www.fotoszok.pl/upload/5f9940c4.jpg

 

a tu z lewej nie wiem co to jest... czy okno? ale i tak już powinna być folia:

 

http://www.fotoszok.pl/upload/e7578145.jpg

 

rozumiem że chcesz zminimalizować straty ale ja naprawdę nie widzę możliwości naprawienia tego... jak odkręci się stelaż od ściany (tak jak powinno być) to prawdopodobnie runie na ziemię... na środkowym zdjęciu (w tym poście) ta wąska wklejka płyty - nie wiem co to jest ale takiego czegoś się nie robi...

 

Ogólnie to poddasze do łatwych nie należy (słupy, okna, naroża) i ekipa wyraźnie nie miała koncepcji (pojęcia?) jak to wykonać.

 

dopisek:

 

boję się myśleć jak wygląda druga warstwa wełny pod tymi płytami... ze względu na "typ stelaża" ciężko zrobić to dobrze ale mogę się mylić i ekipa tu stanęła na wysokości zadania...

 

Jak można zrobić poddasze - nawet skomplikowane możesz zobaczyć na wcześniejszych stronach tego tematu ale rozumiem że ciężko przeglądać tyle stron wiec zapraszam do mojego konta na fotosiku :

http://www.fotosik.pl i nazwa użytkownika Rom-Kon... jest tam niezły bałagan ale można podejrzeć fotki z różnych moich budów.

Edytowane przez Rom-Kon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odkręci się stelaż od ściany (tak jak powinno być) to prawdopodobnie runie na ziemię...

Patrząc na te zdjęcia człowiek się zastanawia jakim cudem to w ogóle wisi a nie spadło na ziemię bo niektóre płyty sprawiają wrażenie jakby lewitowały:) na pierwszej fotce 3 płyty schodzą się do kupy a śruby ani pól nie widać, cuda jakieś:) żal tylko kasy i nerwów bo bierze się ekipę w dobrej wierze a potrafią takie rzeczy zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naszła mnie taka wątpliwość: sytuacja wygląda mniej więcej jak na poniższym zdjęciu, i teraz jaka jest poprawna kolejność jeżeli chodzi o wykończenie ścian, skosów i sufitów? bo ściany z tynkiem c-w mają być pociągnięte gładzią gipsową typu acryl-putz, wiec czy teraz:

1) odchylić paroizolację, wyszpachlować ściany, uciąć paroizolację, nakleić taśmę ślizgową, wyszpachlować płyty GK

2) uciąć paroizolację, wyszpachlować ściany, nakleić taśmę ślizgową, wyszpachlować płyty GK

3)uciąć paroizolację, wkleić ślizg, wykończyć GK i wtedy szpachlować ściany c-w

4) czy może jeszcze inaczej.. ?

http://img227.imageshack.us/img227/5274/97283944.jpg

O jejku Kolego w natłoku wrażeń (poniższe posty) chyba zapomnieliśmy o Tobie! Ale już nadrabiam zaleglości!

 

obciąć folię, wkleić taśmę (powinna być przed płytowaniem), spoinować, obciąć taśmę, można nakleić taśmę jeszcze raz ale już na płytę (można się bez niej obyć), szpachlować ściany... no i wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkleić taśmę (powinna być przed płytowaniem), spoinować, obciąć taśmę,

piszesz o taśmie która spełnia rolę ślizgu? Powinno się ją nakleić na ścianie, pod UD przed przykryciem płytami? Jaką taśmę najlepiej do tego użyć? Obciąć pod spoiną? Masz jakieś fotki tej operacji?

Edytowane przez kulca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jejku Kolego w natłoku wrażeń (poniższe posty) chyba zapomnieliśmy o Tobie! Ale już nadrabiam zaleglości!

 

obciąć folię, wkleić taśmę (powinna być przed płytowaniem), spoinować, obciąć taśmę, można nakleić taśmę jeszcze raz ale już na płytę (można się bez niej obyć), szpachlować ściany... no i wszystko.

 

uff, a jużem w deprechę popadał, i z tego wszystkiego za szpachlowanie parteru się wziąłem :)

reasumując wykończyć w pierwszej kolejności płytowanie i potem jechać po c-w, ok, podziękował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszesz o taśmie która spełnia rolę ślizgu? Powinno się ją nakleić na ścianie, pod UD przed przykryciem płytami? Jaką taśmę najlepiej do tego użyć? Obciąć pod spoiną? Masz jakieś fotki tej operacji?

 

Oooo widzę że zapomniało się o temacie:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?126520-Spoinowanie-szpachlowanie-GK-kompendium&p=4084500&viewfull=1#post4084500

 

tam wszystko jest! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co mi pozostaje:confused: rozbiórka tego wszystkiego? Co można zrobić,aby naprawić te fuszerki i zminimalizować te błędy wykonawcze?

Dodam,że ekipa nie sfazowała brzegów płyt, czy zatapianie siatki zapobiegnie pękaniu ? Mówią,że i tak będzie pękać,bo więźba pracuje. Wiem,że pracuje cały czas,ale wydaje mi się,że największe ruchy ma już za sobą.Dom stoi od ponad roku.

 

Ta ekipa chyba u Ciebie się uczy ocieplenia i suchej zabudowy.Przegnałbym ich z miejsca.A tak swoją drogą mam dom z drewnianym stropem i płyty nigdzie nie pękaja,więc wszystko zależy od wykonawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czeka mnie za niedługo płytowanie sufitu na poddaszu (na razie opłytowałem mały korytarzyk) w związku z tym mam pytania:

- czy płyty gk mają być dociśnięte do ścian czy zostawić jakiś luz

- tak samo styk płyta-płyta zostawiać jakiś luz czy dociskać

- czy pod lampy, żyrandole robicie jakieś specjalne uchwyty

 

O czym należy jeszcze pamiętać zanim weźmiemy się za płytowanie(pomijam stelaż i folie ;) )

Edytowane przez darsalam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czeka mnie za niedługo płytowanie sufitu na poddaszu (na razie opłytowałem mały korytarzyk) w związku z tym mam pytania:

- czy płyty gk mają być dociśnięte do ścian czy zostawić jakiś luz

- tak samo styk płyta-płyta zostawiać jakiś luz czy dociskać

- czy pod lampy, żyrandole robicie jakieś specjalne uchwyty

 

O czym należy jeszcze pamiętać zanim weźmiemy się za płytowanie(pomijam stelaż i folie ;) )

1) płyty powinny dochodzić do ściany swobodnie oczywiście nigdy nie dotnie się tak równo by szczeliny nie było więc szczelina zawsze będzie ale nie należy wciskać płyty na siłę

 

2)na styku płyta-płyta nie robi się celowo szczelin.. jeśli mała wyjdzie to tragedii nie ma

 

3) jeśli planuje się lekkie oświetlenie (do np. 5kg) to nie potrzeba jakiegoś szczególnego wzmocnienia jeśli cięższe to należy wstawić profil w miejscu gdzie przypadnie lampa a jeśli to ma być żyrandol jak w łoperze to należy zaprojektować zawiesie nie związane z konstrukcją sufitu tylko na elementach nośnych budynku (belki, strop, dedykowane konstrukcje nośne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...