pepi 15.03.2008 16:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 Czy ważny jest producent profili czy brać co tańsze? Może to głupie pytania, ale ja tylko babą jestem Podbijam, solidarna baba z babą Prawde mówiąć nie zastanawiałem się przy zakupie,czy najtaniej, czy taniej. Brałem pod uwage dostawe, przeciez profile mają swą długość, osobówką możesz nie przywieść. Mimo wszystko wziąłbym pod uwage grubość blach użytej do wyrobu profili, im grubsza tym profil sztywniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kakaowy 15.03.2008 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 Profile kupujcie tylko z blachy 0,6 mm Niestety większość hurtowni zaopatruje Budmat, a oni robią z cieńszej blachy ~0,5mm (moze byc nawet i 0,45). Wiadomo, tańszy profil to łatwiej zepchnąć klientowi. Na pierwszy rzut oka taka konstrukcja jest sztywna, ale należy spodziewać się kłopotów w późniejszym czasie. Żaden normalny wykonawca nie da wam gwarancji na suchą zabudowę z takich profili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
11małgosia 16.03.2008 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 Przyjdzie mi teraz mierzyc profile suwniarką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacekp71 16.03.2008 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 Jak robicie łączenie płyty KG ze ścianą - używacie akrylu, akryl + siatka czy też taśmy papierowej? akryl, only, ale jest wiele szkół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZBYSZEK_SK 16.03.2008 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 Słuchajcie wełnoocieplacze.A co byście powiedzieli na ocieplanie poddasza użytkowego styropianem ?Nie chłonie wilgoci, nie deformuje się. Nie wykropli się w jego wnętrzu para wodna, nie trzeba by dawać paroizolacji , uszczelnić go można pianą montażową- same plusy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kakaowy 16.03.2008 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 Już były takie tematy na forum, poszukaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pepi 16.03.2008 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 Jak robicie łączenie płyty KG ze ścianą - używacie akrylu, akryl + siatka czy też taśmy papierowej? akryl, only, ale jest wiele szkół Może coś więcej piśniesz o tych szkołach. Czy przy takim łączeniu jest profil przyścienny i czy do niego przykręcamy płyte i jeszcze jedno, jaka przerwa na ten akryl. Ja bym płyte dosunął na maxa i ewentualne szczeliny przykrył akrylem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 16.03.2008 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 Jak robicie łączenie płyty KG ze ścianą - używacie akrylu, akryl + siatka czy też taśmy papierowej? akryl, only, ale jest wiele szkół Może coś więcej piśniesz o tych szkołach. Czy przy takim łączeniu jest profil przyścienny i czy do niego przykręcamy płyte i jeszcze jedno, jaka przerwa na ten akryl. Ja bym płyte dosunął na maxa i ewentualne szczeliny przykrył akrylem. ...było już... było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 16.03.2008 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 Jak robicie łączenie płyty KG ze ścianą - używacie akrylu, akryl + siatka czy też taśmy papierowej? akryl, only, ale jest wiele szkół Może coś więcej piśniesz o tych szkołach. Czy przy takim łączeniu jest profil przyścienny i czy do niego przykręcamy płyte i jeszcze jedno, jaka przerwa na ten akryl. Ja bym płyte dosunął na maxa i ewentualne szczeliny przykrył akrylem. ...było już... było......poczytaj parę stron wcześniej! hehe szczyt szczytów cytowć siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek4 17.03.2008 01:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 Słuchajcie wełnoocieplacze. A co byście powiedzieli na ocieplanie poddasza użytkowego styropianem ? Nie chłonie wilgoci, nie deformuje się. Nie wykropli się w jego wnętrzu para wodna, nie trzeba by dawać paroizolacji , uszczelnić go można pianą montażową- same plusy. ... a jak sie zajebiście pali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.03.2008 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 Profile kupujcie tylko z blachy 0,6 mm Niestety większość hurtowni zaopatruje Budmat, a oni robią z cieńszej blachy ~0,5mm (moze byc nawet i 0,45). Wiadomo, tańszy profil to łatwiej zepchnąć klientowi. Na pierwszy rzut oka taka konstrukcja jest sztywna, ale należy spodziewać się kłopotów w późniejszym czasie. Żaden normalny wykonawca nie da wam gwarancji na suchą zabudowę z takich profili. Zgadzam się że lepsze z blachy 0,6 ale niestety nie ja decyduję a klient-inwestor. Przy profilach kładzionych co 40-50cm i obciążonych bez przesady (np. 10cm wełny) nic się nie dzieje... wieszaki są co 50-70cm tak jak krokwie i sztywność jest zachowana. Przy cienkich profilach nie płytuje się podwójnie. Jeśli wszystko inne jest zrobione zgodnie ze sztuką można dać gwarancje na długie lata... praktycznie poddasze bez remontu kapitalnego przeżyje inwestorów i może nawet ich dzieci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
osek 17.03.2008 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 Słuchajcie wełnoocieplacze. A co byście powiedzieli na ocieplanie poddasza użytkowego styropianem ? Nie chłonie wilgoci, nie deformuje się. Nie wykropli się w jego wnętrzu para wodna, nie trzeba by dawać paroizolacji , uszczelnić go można pianą montażową- same plusy. ... a jak sie zajebiście pali... po pożarze wełna raczej też już sie do nieczego nie bedize nadawać nie mówie- odnosnie styropianu, to faktycznie jego spalanie i gazy... ale ocieplenie ociepleniem, a pianka montażowa jaką ma wartośc przenikalności cieplnej? (zapewne na pewno dużo wiekszą niż styropian) i mostki term jak byk ważniejsze- styropian tak jak i folia paroizolacyjna PRZEPUSZCZA pare wodną ;] aleto każdy zainteresowany wie. moim zdaniem kłopot pojawia sie przy 'dokladnym układaniu' wełna fajnie łądnie przylega do płyty gipsowej a styropian? jeśli będą przerwy to i bedzie mogło sobie tam nawet powietrze dmuchać a wtedy marna to izolacja pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
11małgosia 17.03.2008 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 Szukałam wieszaków grzybkowych w necie, ale wyszło na to, że wiecej firm ma w ofercie tzw. wieszaki kotwowe. Różnią się od grzybków (jak wynika ze zdjęc) tym, że "kapelusz" jest prostokątem, a nie jest zaokrąglony. Czy takie wieszaki są rnie dobre jak grzybki? Może wbicie wełny jest bardziej problematyczne? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darek_P 18.03.2008 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 W jaki sposób wykonać "eleganckie" połączenie płaszczyzny płyty g-k sufitu ze skosem? Podobnie z wewnętrznymi narożnikami dachu kopertowego. Czy można do tego wykorzystać taśmę narożnikową z wkładką aluminiową? Wykonawca dał zwykłą siatkę, szlifuje już 3 tydzień i dalej są fale. Fakt, że używa szlifierek oscylacyjnych, które telepią się na wszystkie strony. PozdrawiamDarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edit-blondi 18.03.2008 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 ROM-KON czxy mógłbys udzielic odpowiedzi na nurtujace mnie pytania... przeczytałam cały wątek... no i mam straszliwy mętlik w głowie czy mógłby ktoś tak w skrócie napisać jak po kolei zabrac się za ocieplenie poddasza. chodzi mi najpierw o etap ułozenia obu warst wełny. Ja po lekturze tego wątku doszłam do nastepujacych wniosków. 1. zacząć od wyznaczenia poziomu sufitu (w moim przypadku trzeba bo jętki sa na wysokosci około 3m a sufit ma byc 2,7m). 2. Wyznaczyc płaszczyzne skosów i przykręcić profile przyścienne. 3. Zamocować wieszaki krokwiowe. 4. Umieścić wełne między krokwiami. 5. Umieścić wełne między profilami(równocześnie montująć profile CD60. Prosze o poprawienie mnie jeśli jestem w błędzie. Nasuneło mi sie kilka pytań. Wełne do ocieplenia mam kupioną unimate 15 +5, ale po przeczytaniu wątku dołożę chyba jeszcze 5. Wszystko w rolkach. Pytania 1. w jakiej odległości od płaszczyzny krokwi zamontować profile CD60 jeśli byłoby 10cm welny miedzy nimi (10 czy więcej?)? 2.Jaki dac rozstaw profili CD60 tak żeby układanie wełny było prostsze i szybsze? 2.Stryszek ma być uzywany tylko jako graciarnia czy w tym wypadku ocieplać do szczytu czy poprostu urwać ocieplenie powyżej poziomu sufitu? 3. Czy wełne powinnam zakończyć przy ściance kolankowej (patrząc od zewnątrz) czy może troszke wiecej wypuścić poza mury a potem dociśnie to styropian od ocieplenia zewnętrznego? 4 Czy ważny jest producent profili czy brać co tańsze? Może to głupie pytania, ale ja tylko babą jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek4 18.03.2008 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 W jaki sposób wykonać "eleganckie" połączenie płaszczyzny płyty g-k sufitu ze skosem? Podobnie z wewnętrznymi narożnikami dachu kopertowego. Czy można do tego wykorzystać taśmę narożnikową z wkładką aluminiową? Wykonawca dał zwykłą siatkę, szlifuje już 3 tydzień i dalej są fale. Fakt, że używa szlifierek oscylacyjnych, które telepią się na wszystkie strony. Pozdrawiam Darek Taśma dobra rzecz. Moim zdaniem gość generalnie schrzanił, bo: - położył za dużo gipsu i teraz ma fale - albo jeszcze toto zamalował, gips pod tym stwardniał i teraz jeszcze ciężej będzie mu wyrównać, bo farba utwardziła "fale" gipsowe - a w ogóle dał ciała, bo w miejscu zetknięcia płyt GK ze ścianami powinien dać akryl. zaprawa będzie pękała, i to szybko. Rozumiem, że akrylu nie dał, bo wtedy muszą być równiótko dopasowane płyty GK do ścian. A niektórym najlepiej wpieprzyć jak leci płyty i zachlapać szczeliny gipsem, który po kilku tygodniach zacznie pękać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek4 18.03.2008 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Słuchajcie wełnoocieplacze. A co byście powiedzieli na ocieplanie poddasza użytkowego styropianem ? Nie chłonie wilgoci, nie deformuje się. Nie wykropli się w jego wnętrzu para wodna, nie trzeba by dawać paroizolacji , uszczelnić go można pianą montażową- same plusy. ... a jak sie zajebiście pali... po pożarze wełna raczej też już sie do nieczego nie bedize nadawać jasne, że po pożarze z wełną nic nie zrobisz, bo straci ona właściwości izolacyjne. Ja mam na myśli tylko tyle, że podczas pożaru każda sekunda może decydować o życiu i bezpieczeństwie - spalenia i zaczadzenia - i chodzi tylko o to, żeby pożar roznosił się jak najwolniej. Płyty GK przeciwpożarowe i zwykłe też róznią się tylko tym, o ile dłużej powstrzymają ogień, a nie czy go nie puszczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZBYSZEK_SK 18.03.2008 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Słuchajcie wełnoocieplacze. A co byście powiedzieli na ocieplanie poddasza użytkowego styropianem ? Nie chłonie wilgoci, nie deformuje się. Nie wykropli się w jego wnętrzu para wodna, nie trzeba by dawać paroizolacji , uszczelnić go można pianą montażową- same plusy. ... a jak sie zajebiście pali... po pożarze wełna raczej też już sie do nieczego nie bedize nadawać jasne, że po pożarze z wełną nic nie zrobisz, bo straci ona właściwości izolacyjne. Ja mam na myśli tylko tyle, że podczas pożaru każda sekunda może decydować o życiu i bezpieczeństwie - spalenia i zaczadzenia - i chodzi tylko o to, żeby pożar roznosił się jak najwolniej. Płyty GK przeciwpożarowe i zwykłe też róznią się tylko tym, o ile dłużej powstrzymają ogień, a nie czy go nie puszczą. Jesli zakładałbym że chałupa ma się palić to najlepsze jest szkło piankowe - całkowicie niepalne a izolacyjnośc znakomita. Tylko ta cena. A z drugiej strony od czego jest instalacja ostrzegania przed pożarem (pare czujek ppoż. i centrala) oprócz tego można zastosować zraszacze automatyczne oraz automatyczne oddymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darek_P 18.03.2008 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 W jaki sposób wykonać "eleganckie" połączenie ... Taśma dobra rzecz. Moim zdaniem gość generalnie schrzanił, bo: [...] - a w ogóle dał ciała, bo w miejscu zetknięcia płyt GK ze ścianami powinien dać akryl. zaprawa będzie pękała, i to szybko. Rozumiem, że akrylu nie dał, bo wtedy muszą być równiótko dopasowane płyty GK do ścian. A niektórym najlepiej wpieprzyć jak leci płyty i zachlapać szczeliny gipsem, który po kilku tygodniach zacznie pękać. I tak właśnie było! Fachowiec z polecenia. Widziałem finał roboty u sąsiada. No i straciłem czujność. Wątpliwości pojawiły się jak zobaczyłem siatkę na połączeniach skosów i ścian poddasza, a przy okazji tynk cementowo-wapienny pięknie zaciągnięty gipsem. Gips kazałem zeskrobać ze ścian, a taśmę poślizgową wetknę już w szczelinę sam. Rzeczoną taśmę okazałem fachowcowi przed robotą, ale wobec braku zainteresowania oddałem do hurtowni. Widzę, że będę się musiał z nią przeprosić. A wracając do poddasza sąsiada - pewnie jemu jeszcze nie zdążyło popękać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.03.2008 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 ROM-KON czxy mógłbys udzielic odpowiedzi na nurtujace mnie pytania... przeczytałam cały wątek... no i mam straszliwy mętlik w głowie czy mógłby ktoś tak w skrócie napisać jak po kolei zabrac się za ocieplenie poddasza. chodzi mi najpierw o etap ułozenia obu warst wełny. Ja po lekturze tego wątku doszłam do nastepujacych wniosków. 1. zacząć od wyznaczenia poziomu sufitu (w moim przypadku trzeba bo jętki sa na wysokosci około 3m a sufit ma byc 2,7m). 2. Wyznaczyc płaszczyzne skosów i przykręcić profile przyścienne. 3. Zamocować wieszaki krokwiowe. 4. Umieścić wełne między krokwiami. 5. Umieścić wełne między profilami(równocześnie montująć profile CD60. Prosze o poprawienie mnie jeśli jestem w błędzie. Nasuneło mi sie kilka pytań. Wełne do ocieplenia mam kupioną unimate 15 +5, ale po przeczytaniu wątku dołożę chyba jeszcze 5. Wszystko w rolkach. Pytania 1. w jakiej odległości od płaszczyzny krokwi zamontować profile CD60 jeśli byłoby 10cm welny miedzy nimi (10 czy więcej?)? 2.Jaki dac rozstaw profili CD60 tak żeby układanie wełny było prostsze i szybsze? 2.Stryszek ma być uzywany tylko jako graciarnia czy w tym wypadku ocieplać do szczytu czy poprostu urwać ocieplenie powyżej poziomu sufitu? 3. Czy wełne powinnam zakończyć przy ściance kolankowej (patrząc od zewnątrz) czy może troszke wiecej wypuścić poza mury a potem dociśnie to styropian od ocieplenia zewnętrznego? 4 Czy ważny jest producent profili czy brać co tańsze? Może to głupie pytania, ale ja tylko babą jestem Uf-o duzo pytań.... ale postaram się odpowiedzieć... pytanie 1-5) wszystko dobrze... taka kolejność tylko radzę nie równać z obu stron skosów do więźby... bywa krzywa i trzeba czasem skorygować geometrię... lepiej "powielić" (przenieść) skos wyznaczony na jednej ścianie i skopiować na drugą... uwaga na geometrię sufitu! Profile - górny skosu i pierwszy sufitu (przy skosie) muszą być położone idealnie! To one wyznaczają przełamanie sufitu i skosu! Jeśli one "pływają" to ciężko wyrównać krawędź. W okresach niskich i wysokich temperatur pierwszą warstwę wełny układa się jak najszybciej by już izolowała a później dopiero wieszaki i ruszt. Radziłbym całą wełnę "sufitową" położyć na ruszcie dwupoziomowym-krzyżowym inaczej wyjdzie przerwa pomiędzy pierwszą warstwą w jętkach i drugą na ruszcie - nie zalecane ...w części drugiej... 1) ja daję 14cm... 10cm wełna + 1cm luzu + 3cm profil CD60 2)są różne sposoby mocowania 2 warstwy wełny... można ciąć na wymiar pomiędzy wieszakami i wsuwać pod profile... można nabijać na wieszaki i wstępnie mocować kawałkami CD60 i później wpinać profile... ja ze względu że łatwiejszy montaż preferuje pierwszy sposób 2bis) z ekonomicznego punktu widzenia nie jest zalecane docieplanie nieużytkowej części poddasza ale wtedy temp. jest taka jak na zewnątrz 3)wełna kończy się nad murłatą druga warstwa może jeszcze zejść na murłatę (od wewnątrz) z zewnątrz murłatę też można obłożyć wełną 4)"normalny" profil CD60 jest o grubości 0,6mm ale odchudzają je nawet do 0,45mm... stąd niższa cena... przy zdrowym rozsądku (chodzi o montaż i obciążenie) nic się z nimi nie dzieje. Ale by być w zgodzie ze sztuką nie zalecam odchudzonych ale dosyć powszechnie je stosuje - inwestor kupuje a ja pracuję z powierzonego materiału ale oczywiście inwestora uświadamiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.