Rom-Kon 01.08.2010 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2010 (...) Czy faktycznie kurz zbiera się pod dachówką i hamuje paroprzepuszczalność folii? Czy jest jakiś sposób na to by się go pozbyć? ...czy faktycznie zbiera się kurz? Pewnie tak - nie ma cudów! Ale czy wplywa to na paroprzepuszczalność? Jeśli tak to w pomijalnie małym stopniu. (...) Ocieplone wełną poddasze jest ciepłe przez kilka pierwszych lat. Potem izolacja traci swoje właściwości. Folię pod dachem pokrywa gruba warstwa kurzu, skutkiem czego nie przepuszcza ona pary z wewnątrz i cała woda zostaje w wełnie. Ciepło z pomieszczeń ucieka przez dach. Dobrze widać którędy bo w tym miejscu topnieje nawet najgrubsza warstwa śniegu. Problem pojawił się nie tylko u nas ale u naszych rodziców i znajomych. Wiem, że nie wszyscy mają możliwość postawienia sobie samego parteru, ale jeśli istnieje chociażby cień szansy, nie wahajcie się. Powodzenia! alutka74 ...a w tym upatruję innych błędow wykonawczych lub zbyt malej warstwy izolacji termicznej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 01.08.2010 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2010 Witam Czy ktos moze mi powiedziec jak daleko wsunąć wełnę w stronę murłaty ??? Pytam bo tam są zamontowane szczeliny wentylacyjne, a w nich tzw. grzebienie ??? Czy tamtędy nie bedzie sie dostawala wilgoc do ocieplenia ??? wełnę dosuwa się do izolacji ścian... wełna pierwszej warstwy czyli ta pomiędzy krokwiami łączy się ze styropianem (lub welną elewacyjną) za murłatą... a co do wilgoci to tamtędy nic nie wchodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
una 01.08.2010 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2010 FlashBack jest jednym z nielicznych wyjątków:) ok., nie chcę robić burzy w szklance wody , nie mam nic do Flasha bedę wdzięczna za odpowiedź w kwestii tych folii metalizowanych, o które pytałam wcześniej, w szczególności jak wygląda wentylacja połaci (bo one chyba nie przepuszczaja pary) - czy warto się w to pakować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 01.08.2010 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2010 Witam Załączam szkic mojego problemu - proszę o informację : 1. gdzie powinienem umieścićwełnę mineralną ocieplenia 2. jaka optymalna grubość 3. jedna warstwa czy 2 warstwy. http://img28.imageshack.us/img28/6617/sufityocieplenie.pdf ....welnę połozyć na profilach sufitu pod jętkami w takiej grubości jaka jest potrzebna podzieloną na dwie warstwy... jeśli przestrzeń pod jętkami jest za mala na docelową grubość welny to pieerwszą warstwę wełn dać pod jętki w grubości takiej by wypełnić przestrzeń do jętek a drugą warstwę dać pomiędzy jętki ...optymalną warstwą wybierasz osobiście Ty... w budownictwie (w normach) masz tylko narzuconą minimalną ilość... teraz za optymalną warstwę przyjmuje się okolo 25cm a w domach pasywnych nie mniej niż 30cm a mój rekord to 55cm (!!!) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 01.08.2010 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2010 Bardzo inteligentna odpowiedź - chyba Flash nie widział nigdy projektów i ich zawartości. Rzeczywistość i nowe rozwiazania podążają szybciej aniżeli zmysł i dostosowanie się do nich projektantów. W projekcie mam wysokość pomieszczeń 3 metry a ja sobie ubzdurałem że mi wystarczy 2,7 i tu pojawiło się pytanie gdzie umieściś ocieplenie? - jeżeli dam pomiędzy krokwie (20cm) np. ocieplenie 15-20 cm to jak podwieszę sufit niżej o 30 cm to będzie wolna przestrzeń - jeżeli dam ocieplenie w wolnej przestrzeni np. 15 cm + 5 cm to ocieplenie będzie się spierało na ruszcie i nie wiem czy nie będzie to dodatkowe osłabienie, Jesze jedna nurtująca mnie rzecz - zauważyłem że dużo ludzi kładzie folię paroizolacyjną zaraz pod płyty (w bezpośrednim styku z płytą), osobiście nie mam zaufania do folii leżącej na "papierze" od płyty i czy tam nie będzie wilgoci? a później grzyba? ...wełnę można klaść i tak się robi! ....o foli leżącej na płytach już było... wilgoci i grzyba nie będzie... już wypowiadałem się na ten temat.... proszę poczytać wsteczne strony a w paru miejscach to będzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 01.08.2010 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2010 witam, mam 2 pytania odnosnie ocieplenia poddasza: 1. czy mozna na skosach uzyc 2 warstw folii zoltej lub refleksyjnej? 1 po pierwszej warstwie welny i 2 pod plyte gk? 2. czy takie ocieplenie lukarny jest poprawne [od zewnatrz]: -styropian -deski /zamiast plyty osb/ -membrana dachowa /dorken delta-maxx/ -15cm welny -folia zolta plyta gk pozdrawiam ad.1 nie można zamykać wełny pomiędzy dwoma warstwami paroizolacji! ad.2 ogólnie poprawnie tylko ta membrana dachowa jest raczej już niepotrzebna chyba że ma spełniać rolę wiatroizolacji... ale jest problem z wentylacją tego miejsca i wilgoć może nie mieć którędy wyjść... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 01.08.2010 14:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2010 owszem grzyb moze nie wystapic pomiedzy plyta a folia. lecz wysoce prawdopodobne jest, ze znajdziemy go zaraz za folia w izolacji i na elementach konstrukcyjnych dachu. ...a niby dlaczego tam ma się pojawić i jaką rolę w tym odegra folia paroizolacyjna dana na profile bezpośrednio pod płytę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 01.08.2010 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2010 Witajcie Fachowcy, Jestem dopiero na 25 stronie tego wątku i nasunęło mi się takie pytanie. Wyczytałem tu, że odradzacie zabudowę poddasza i następie murowanie ścianek działowych poddasza. Ze względu na możliwość występowania naprężeń i późniejszego pękania zabudowy radzicie podzielić poddasze ściankami i dopiero później zabudowywać poszczególe pomieszczenia. Mam w związku z tym pytanie, czy z Waszego punktu widzenia akceptowalne byłoby zrobienie ocieplenia dachu (wełna, stelaż, wełna, folia), wymurowanie ścianek i na końcu zabudowa poszczególnych pomieszczeń płytami, czy też dalej obstajecie przy swoim - czyli 1. ścianki, 2. ocieplenie, zabudowa. Pytam żebym później nie żałował kolejności wykonania tych prac. FlashBack, Rom-Kon? ...ja jestem z tych co najpierw dzielą pomieszczenia a później robią sufity i skosy... ale... no wlaśnie są za i przeciw... za to jest to że mniejsze sufity i skosy naturalnie się dylatują i nie ma problemow z pękaniem a przeciw to że można porobić mostki termiczne na styku ściana - sufit.... Każdą taką robotę trzeba przeanalizować oddzielnie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 01.08.2010 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2010 z innej beczki - czy ktoś testował folię termoizolacyjną (metalizowaną) tj. pokrytą warstwą odbijającą promieniowanie cielpne np. Onduterm?? Albo czy ktoś wie coś na temat zastosowania tych folii, czy faktycznie zmniejszają przegrzanie poddasza latem i utratę ciepła w zimie oraz jak zapewnić wentylację poddasza?? Z tego co mi wiadomo Onduterm stosuje się (jeśli ktoś się zdecyduje) zamiast ocieplenia tradycyjnego wełną lub jako wspomaganie ocieplenia jako folię paroizolacyjną z zachowaniem przestrzeni powietrznych z obu stron membrany. Na rynku podobno pojawił się produkt spełniający zarówno rolę membrany paroprzepuszczalnej jak i izolacji refleksyjnej, a i cenowo wychodzi podobnie jak membrana z Twojego przykładu. To "cudo" nazywa się Divoroll Clima+ S, a wygląda tak Może takie rozwiązanie Cie zainteresuje. Mnie się osobiście podoba, choć nie wiem czy się zdecyduję. Czas pokaże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 01.08.2010 14:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2010 Witam, Dzięki Rom-Kon za szybką i konkretną odpowiedź na moje poprzedni pytanie, Byłem dzisiaj u sąsiada i na poddaszu zaczyna ekipa malować. Stosowali też w narożniki taśmę z wkładką plastikową i teraz przed gruntowaniem nacinają ją w narożniku i po gruntowaniu delikatnie dają akryl i malowanie. Czy tak się robi, trzeba ją przeciąć i dać akryl. Ja jeszcze mam ten etap przed sobą, narazie tylko gładź mam zrobioną i wyszlifowane. Pozdrawiam Michał ...a po jakiego grzyba dawali drogą taśmę i teraz ją nacinają??? Jeśli daje się już taśmę to się nie nacina jeśli ma być kontrolowane pęknięcie to taśma na narożnik jest zbędna! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 01.08.2010 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2010 Witajcie mistrzowie rad nie rad przyciśniety do muru glazurnikiem który zaczął u mnie prace musiałem wykonać dla niego zabudowę łazienki Na wstępie zaznaczam pierwszy raz CD miał w ręcach starałem się zgodnie ze sztuką - starałem się pytanie: potrzebuję zamontować halogenki w płaszczyźnie sufitu, ponieważ jakoś nie widzi mi się montować bezpośrednio pod wełną wymyśliłem coby dać puszki instalacyjne, wyciąć lekki krążek wełny i tam je wcisnąć i w nich umieścić "tyłek" halogenka (12V) Jak się robi takie rzeczy? http://images37.fotosik.pl/313/d7e49c7275e2f805m.jpg http://images41.fotosik.pl/314/26d402afbc688c40m.jpg http://images45.fotosik.pl/319/9f5473fc7d3bdecem.jpg http://images46.fotosik.pl/317/dab7ee624afbb373m.jpg Z góry dzieki stelaż ogólnie do przyjęcia... ja bym jeszcze połączył pierwsze profile (cd) skosu i sufitu... przy narożu - łączenie udeków skosu z cdekami sufitu - pchełki zamienił na nity (mniej odstają) reszta pchelek czy inne łączenia zbędne.... co do halogenów.... te nawet 12V trochę się grzeją i zwykle puszki się po prostu stopią... lepiej zastosować większe miseczki położone na plytę przed jej zamocowaniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 01.08.2010 15:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2010 Witam, Panowie jak to jest z tym stryszkiem w szczycie dachu - moge go calkowicie ocieplic czy nie? Wiem ze zazwyczaj stosuje sie jedno z tych dwoch rozwiazan: 1. Izolacja miedzy jetkami i stryszek nieocieplony. 2. Izolacja do samej kalenicy bez ocieplenia miedzy jetkami. Pomijajac kwestie ekonomiczne, czy moge ulozyc welne zarowno do szczytu iak i miedzy jetkami? Pozdrawiam Greg stryszek można ocieplić (w lecie ochłodzić ) dając jedną warstwę wełny pomiedzy krokwie i na to najlepiej jakąś włókninę (może być geowloknina) by wełna nie sypala się na glowę ale na sufit powinno się i tak dać pełną grubość izolaci czyli taką grubość jak na skosach! Błędem jest danie pierwszej warstwy do kalenicy a na sufit już tylko grubość drugiej warstwy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 01.08.2010 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2010 jeśli to tylko o nie chodzi to mnie ogromnie uspokoiłeś a później płytę przykręcać do tych ud-eków skręconych w koszu czy tylko do CD? Pozdr z wkrętami leć "po wszystkiemu" byle nie do UDeków przy ścianach... w narożnikach skos-sufit dasz poźniej taśmę "hamerykańską" albo droższą rigipsowską i będzie okij! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 01.08.2010 15:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2010 Z tego co mi wiadomo Onduterm stosuje się (jeśli ktoś się zdecyduje) zamiast ocieplenia tradycyjnego wełną lub jako wspomaganie ocieplenia jako folię paroizolacyjną z zachowaniem przestrzeni powietrznych z obu stron membrany. Na rynku podobno pojawił się produkt spełniający zarówno rolę membrany paroprzepuszczalnej jak i izolacji refleksyjnej, a i cenowo wychodzi podobnie jak membrana z Twojego przykładu. To "cudo" nazywa się Divoroll Clima+ S, a wygląda tak [ATTACH=CONFIG]18314[/ATTACH] Może takie rozwiązanie Cie zainteresuje. Mnie się osobiście podoba, choć nie wiem czy się zdecyduję. Czas pokaże ...no i znów mamy temat kosmicznych technologi i adekwatnej do tego cenie... ...refleksyjne odbijanie promienowana cieplnego... o ile pamietam to warstwa srebra (dawniej) lub aluminium (dziś) napylona na szkło też odbija to promieniowanie... ale jakoś jeszcze nikt nie wpadl na pomysł by zamiast wełny czy styropianu zastosować obłożenie sufitu czy skosów lustrami.... no lustra na suficie są (podobno bo ja nie widziałem) w pewnych przybytkach ale nie służą raczej do termoizolacji chociaż podobno dobrze podgrzewają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 01.08.2010 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2010 lustra na suficie są (podobno bo ja nie widziałem) w pewnych przybytkach ale nie służą raczej do termoizolacji chociaż podobno dobrze podgrzewają :lol2: Też słyszałem że akurat te lustra nie służą żadnej izolacji. Wręcz przeciwnie Te izolacje to są tylko drogie Kosmiczne ceny to są dopiero przy podobno najlepszych materiałach na świecie ( Lupo therm). Ale jak pracują tak jak się o nich piszą to może, może... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
una 01.08.2010 22:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2010 pokaz dach. nie umiem jeszcze wklejać - podobny do tego tylko mniej lukarn http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-agrescie/m43cd17cabc163,2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 02.08.2010 06:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2010 z wkrętami leć "po wszystkiemu" byle nie do UDeków przy ścianach... w narożnikach skos-sufit dasz poźniej taśmę "hamerykańską" albo droższą rigipsowską i będzie okij! http://www.thefreewareforum.com/style_emoticons/default/ThankYou.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 02.08.2010 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2010 nie umiem jeszcze wklejać - podobny do tego tylko mniej lukarn http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-agrescie/m43cd17cabc163,2 dach wielospadowy z lukarnami.... przekleństwo do wentylacji... wentylację takiego dachu trzeba zrobić jeszcze przed położeniem dachówek! Robi to dekarz! ...oczywiście jeśli jest pełne deskowanie (a na 99% przy takim dachu jest). Nawiewniki i wywiewniki w częściach dachu gdzie krokiew nie idzie w całości od dołu do góry - tzw. kulawki czyli krokiew skrócona... te pola są najgorsze... jeśli dekarze nie zamontowali tych nawiewników pozostają już tylko półśrodki - czasem lepsze.. czasem gorsze ale nigdy idealne... niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
masterny 02.08.2010 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2010 ....welnę połozyć na profilach sufitu pod jętkami w takiej grubości jaka jest potrzebna podzieloną na dwie warstwy... jeśli przestrzeń pod jętkami jest za mala na docelową grubość welny to pieerwszą warstwę wełn dać pod jętki w grubości takiej by wypełnić przestrzeń do jętek a drugą warstwę dać pomiędzy jętki. Tak jak widać na rysunku jest na tyle przestrzeni (25 cm) żeby dać tam wełnę - ale będzie ona leżała na profilach, nie wiem czy dobrym pomysłem będzie aż tak obciążać sufit, chodzi mi właśnie o ocieplenie sufitu a poddasze nie jest użytkowe więc nie będzie ocieplenia pod dachem. Myślę żeby dać ocieplenie pomiędzy belki jest tam 20 cm, więc mógłbym rozciągnąć sznurek i włożyć wełnę pomiędzy belki np. 15 lub 20 cm. Ewentualnie dodatkowo mógłbym dać 5 cm na ruszt żeby tylko w mniejszym stopniu go osłabić. Wkleiłem zdjęcie w przekonaniu że ktoś mi może narysuje gdzie powinna być wełna. W wątku są podobne tematy ale chyba wszystkie dotyczą poddaszy użytkowych, ja ocieplam sufit parterowego domu a poddasze mam nieużytkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 02.08.2010 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2010 Tak jak widać na rysunku jest na tyle przestrzeni (25 cm) żeby dać tam wełnę - ale będzie ona leżała na profilach, nie wiem czy dobrym pomysłem będzie aż tak obciążać sufit, chodzi mi właśnie o ocieplenie sufitu a poddasze nie jest użytkowe więc nie będzie ocieplenia pod dachem. Myślę żeby dać ocieplenie pomiędzy belki jest tam 20 cm, więc mógłbym rozciągnąć sznurek i włożyć wełnę pomiędzy belki np. 15 lub 20 cm. Ewentualnie dodatkowo mógłbym dać 5 cm na ruszt żeby tylko w mniejszym stopniu go osłabić. Wkleiłem zdjęcie w przekonaniu że ktoś mi może narysuje gdzie powinna być wełna. W wątku są podobne tematy ale chyba wszystkie dotyczą poddaszy użytkowych, ja ocieplam sufit parterowego domu a poddasze mam nieużytkowe. ...spokojnie bez paniki! Obciążenie sufitu wełną nie jest wielkie... jeśli jest dobrze zrobiony ruszt to spokojnie można na nim stanąć!!!!! http://images24.fotosik.pl/237/747ff54d18cb91e5med.jpg a na takim ruszcie możesz spokojnie położyć nawet metr wełny! ...no prawie metr http://images31.fotosik.pl/314/db58a3425a4286d7med.jpg a tu przyszło 55cm wełny i cała wentylacja! http://images6.fotosik.pl/580/4b9037b037c4ffe3med.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.