Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Kulca

Mam podobny strop na całym domu. Zastanawiam się tylko po co krzyzowy, czy nie można od razu podwiesić profili na wieszakach takich jak podałeś na rysunku?

Dodatkowo widzę że jest podwójny profil UD przy scianie - po co?.

Belki stropowe są rozstawione gęsto więc można do nich bezpośrednio mocować szpilki a na nich profile CD60.

Może ktos wyjaśni czemu ma służyć stelaż krzyżowy.

Proponuje też ocieplenie położyć bezpośrednio na stelażu, najlepiej 2 warstwy.

Poruszałem ten temat w tym poście i różne były sugestie, również takie żeby ocieplenie wstawić pomiędzy belki ale nikt nie pomyślał o mostkach termicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja robie podobnie. Tylko miedzy belki dam 15 cm i chyba na stelaż 10 cm, lub też 15.

W Ameryce robi się takie sufity całkiem inaczej - profile CD60 daje się na sztorc i do nich przykręca się płytę. Profile te każdy przykręca do CD60 (bo na sztorc) przyściennych. Wydaje mi się że dając na sztorc konstrukcja była bardziej sztywniejsza/stabilniejsza. Profile na płasko raczej mi się nie podobają ale cóż - też będzie ele trzeba dobrze wzmacniać.

Kulca rzuć zdjęcia jak coś wykonasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pierwsze koty za płoty, poniżej fotki, nie ma jeszcze łączników krzyżowych bo będę sobie suwał nośne przy wkładaniu wełny

Proszę znających temat o rzucenie okiem i ewentualne rady, szczególnie zastanawiam się czy łączenie ESów wystarczy po jednej pchełce na stronę

Polecam do prac z sufitami poziomnicę laserową samopoziomującą (moja ze statywem kosztowała koło 300), bardzo ułatwia poziomowanie

http://www.phonex.pl/forum/sufity1.jpg

 

http://www.phonex.pl/forum/sufity2.jpg

 

http://www.phonex.pl/forum/sufity3.jpg

 

http://www.phonex.pl/forum/sufity4.jpg

 

http://www.phonex.pl/forum/sufity5.jpg

Edytowane przez kulca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po dokręceniu płyt będzie jakieś 2,75, sufit o jakieś 18cm poszedł w dół

kolejny dzień zmagań, wełna skalna jest parszywa jak się sypie prosto w twarz :(

robię pod każdą lampę takie dodatkowe wzmocnienie w postaci profila wypełnionego od góry drewnianym klockiem, będzie pewne mocowanie żyrandoli

pchełki za radą Flashbacka daję po dwie z każdej strony ES-a, czyli po 4 na jednego ES-a

szukam jak porobić najlepiej te dylatację w salonie, aby były jak najmniej widoczne

 

http://www.phonex.pl/forum/sufity6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszcie Panowie jak lepiej położyć na poddaszu rurki od klimatyzacji - czy już na wierzchu karton-gipsu - czy można spokojnie w warstwie wełny? Musze rurki pociągnąć kilka metrów i wolałabym je schować- boję się jednak czy wilgoć na nich nie zacznie się wkraplać( oczywiście będą osłonięte w otulinie ,ale pewnie ich temperatura i tak będzie mniejsza niż wszystkiego wkoło zwłaszcza,ze to poddasze jest i słoneczko będzie przygrzewać ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pytanie swoje kieruję głównie do kolegi Rom-Kon, ale będę również wdzięczny za opinie innych.

 

Czy gruntujecie jakoś skosy i sufity po dotarciu na gotowo? Jeżeli tak to czym? Atlas - Unigrunt? śnieżka grunt?

Wiem jedynie że w większości pokoi będą farby różnych producentów ze zględu na paletę kolorów i zastanawiam się czy jest coś dobrego i uniwersalnego.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pytanie swoje kieruję głównie do kolegi Rom-Kon, ale będę również wdzięczny za opinie innych.

 

Czy gruntujecie jakoś skosy i sufity po dotarciu na gotowo? Jeżeli tak to czym? Atlas - Unigrunt? śnieżka grunt?

Wiem jedynie że w większości pokoi będą farby różnych producentów ze zględu na paletę kolorów i zastanawiam się czy jest coś dobrego i uniwersalnego.

 

Pozdrawiam.

 

ja polecę po całości (sufity i skosy z płyt, ścinany tynk c-w + acryl-putz) raz śnieżka grunt i po tym raz śnieżka max, obie białe, a w kolory może się kiedyś bawić będę jak kasy i czasu nie zabraknie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pełne deskowanie i papa czyli będzie szczelina wentylacyjna.

 

Planuje zamiast sznurowania które miałoby chronić aby wełna nie dochodziła do desek dać folie, membranę.

 

Na krowie chcę nabić łaty 4x5cm a między nimi rozpiąć w/w folie. Wtedy wełna miała by oparcie na łatach i folii zamiast sznurka.

 

Jako folie chcę użyć folii o właściwościach wiatroizolacji np. Corovin z firmy Corotop

 

Kombinuje tak dlatego że po pierwsze nie będę stosował folii paroizolacyjnej (poza łazienkami) tak jak to zaleca Rockwool po drugie chcę wiatroizolacją przeciwdziałać nadmiernym przedmuchom powietrza na wełną.

 

Może zacytuje firmę Isover na temat wiatroizolacji:

"...Wiatroizolacja ma za zadanie chronić dom przed ucieczką ciepła na skutek przewiewu, ponad to, ma go też ochraniać przed dopływem wilgoci atmosferycznej do wnętrza osłanianej przegrody, oraz przed wiatrem. Aby w pełni spełniała swoją funkcję, wiatroizolacja musi przepuszczać parę wodną na zewnątrz, tak, by ściana budynku mogła swobodnie oddychać. W zewnętrznych ścianach budynków mających konstrukcje szkieletową, oraz w ścianach domów murowanych, ocieplonych wełną i wykończonych sidingiem, do wiatroizolacji stosuje się zazwyczaj odpowiednie folie wiatroizolacyjne. Warto przy tym zaznaczyć, iż wiatroizolacja nie jest folią wstępnego krycia. Folie te znajdują również zastosowanie w dachach. Niezbędne są one przede wszystkim w dachach typu wentylowanego, gdyż rolę warstwy wstępnego krycia pełni w nich poszycie z papy i desek. W niektórych przypadkach, pokryciem jest w nich dachówka bitumiczna. Chcąc uzyskać w takich dachach funkcjonalną szczelinę wentylacyjną, jako materiał dystansujący termoizolację od podszycia, należy zastosować folię wiatroizolacyjną. Inne jej funkcje, to uniemożliwianie wywiewania cząstek ociepliny, oraz zapobieganie osiadaniu w niej kurzu. Wiatroizolacja powinna być wykonana z materiału wysoko-paroprzepuszczalnego, ze względu na bezpośrednią jej styczność z termoizolację...''

 

Cała treść jest tutaj - Wiatroizolacja

 

Co myślicie o takim rozwiązaniu.

 

Z jednej strony mam oparcie dla wełny zamiast sznurka z drugiej strony dodatkowe zalety wiatroizolacji

Edytowane przez odaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, jak to jest z tą paroizolacją, juz na kilku stronach różnych producentów systemów k-g czytałem że paroizolację daję się tylko w pomieszczeniach wilgotnych

 

Rockwool stanowczo twierdzi że w przypadku ich wełny nie trzeba stosować paroizolacji poza łazienkami i kuchniami czyli pomieszczeniami wilgotnymi co poprawia mikroklimat pomieszczeń na poddaszu.

 

Trzeba tylko spełnić inne warunki które są ważne jak nie damy paroizolacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie jak to zrobić mam deski i papę krokwie 20 cm natomiast wełna jest w grubościach 15 cm lub 18 cm i mam problem bo bedzie albo dosc spora szczelina wentylacyjna albo chyba za mała dlugość krokwi do jętek 2,3 m. Chciałem kupić wełnę 17 cm ale albo nie mają albo jest w dużo wyzszej cenie niż nawet 18 cm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie jak to zrobić mam deski i papę krokwie 20 cm natomiast wełna jest w grubościach 15 cm lub 18 cm i mam problem bo bedzie albo dosc spora szczelina wentylacyjna albo chyba za mała dlugość krokwi do jętek 2,3 m. Chciałem kupić wełnę 17 cm ale albo nie mają albo jest w dużo wyzszej cenie niż nawet 18 cm

 

W Twoim przypadku kompromisem będzie 18cm miedzy krokwie czyli szczelina 2cm bo masz krótkie krokwie piszesz że 2,3cm z drugiej strony jak zostawiam szczelinę 4cm to 5cm to raptem 1cm więcej. Najwyżej dasz więcej wełny pod krokwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rockwool stanowczo twierdzi że w przypadku ich wełny nie trzeba stosować paroizolacji poza łazienkami i kuchniami czyli pomieszczeniami wilgotnymi co poprawia mikroklimat pomieszczeń na poddaszu.

 

Trzeba tylko spełnić inne warunki które są ważne jak nie damy paroizolacji.

 

po pierwsze rockwool w tym odmu mieszkać niebędzie wiec może sobie poteoretyzować, po drugie jak sam piszesz "trzeba tylko spełnić inne warunki" i tu jest pies pogrzebany, bo nie dać paroizolacji bardzo proste; mniej roboty, i koszt mniejszy (śmiesznie mniejszy ale mniejszy), ale już np. poprawni wentylować pomieszczenia to nie takie proste, szczególnie jak trzeba zrobić "drogą" wentylację mechaniczną albo tez w miarę działającą grawitacyjną (tu na 99% zal d**ę ściska jak 1/3 ciepła z domu kratą wyfruwa, wiec kratki z żaluzją, bo moze będzie dobrze itd itp)

 

tak więc bez zbędnych komplikacji i robienia sobie potencjalnych problemów na przyszłość warto wykosztować się te 100 czy 200zł na dobrą atestowaną folie paroizolacyjną i zapomnieć o tym detalu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...