odaro 15.08.2010 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 po pierwsze rockwool w tym odmu mieszkać niebędzie wiec może sobie poteoretyzować, po drugie jak sam piszesz "trzeba tylko spełnić inne warunki" i tu jest pies pogrzebany, bo nie dać paroizolacji bardzo proste; mniej roboty, i koszt mniejszy (śmiesznie mniejszy ale mniejszy), ale już np. poprawni wentylować pomieszczenia to nie takie proste, szczególnie jak trzeba zrobić "drogą" wentylację mechaniczną albo tez w miarę działającą grawitacyjną (tu na 99% zal d**ę ściska jak 1/3 ciepła z domu kratą wyfruwa, wiec kratki z żaluzją, bo moze będzie dobrze itd itp) tak więc bez zbędnych komplikacji i robienia sobie potencjalnych problemów na przyszłość warto wykosztować się te 100 czy 200zł na dobrą atestowaną folie paroizolacyjną i zapomnieć o tym detalu W takim razie kto nie dał paroizolacji i może się podzielić swoimi doświadczeniami. W innym wątku nie pamiętam tylko którym bo to 2 lata temu było pisały osoby które nie dały paroizolacji i nic z tego powodu się nie działo Te inne warunki które trzeba spełnić to w skrócie można scharakteryzować tym że para wodna musi mieć którędy wyjść z wełny wtedy np. nie możesz nabić na strychu szczelnie płytę OSB ale musisz dać deski z przerwami 1-1,5cm. Mam nadzieje że wiesz że folia paroizolacyjna nie zatrzymuje pary wodnej całkowicie tylko spowalnia jej przenikanie. A jak wykonawca źle położy paroizolację i będzie gdzieś dziura wtedy cała para wodna wydostanie się to dziurą i to pod większym ciśnieniem, podobnie jak para wodna z gwizdka czajnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 15.08.2010 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 nie ta skala, nie to porównaniepoza tym do wentylacji i odprowadzania wilgoci służyć ma wentylacja a nie wełna i membrana dachowa, jeśli chcesz jednak przez wełnę to puszczać to powodzenia, wolnoć Tomku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neko 16.08.2010 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 moze gornolotnie lub .... dobro jakim jest sprawna wentylacja budynku sluzy nie tylko osobom w nim przebywajacym a rowniez wszystkim przegrodom budowlanym. jednym slowem nie tylko zdrowiu czlowieka ale i w glownej mierze zywotnosci budowli. pozwolmy wiec korzystac z tego dobrodzejstwa przegrodzie dachu i zwiekszajmy jedynie opor dyfuzyjny po stronie wewnetrznej zamiast szczelnie blokowac dyfuzje. szczegolnie w dobie wymuszen zwiekszania grubosci izolacji. Dla pełnej jasności - jaka jest w takim razie konkluzja? Dawać folię paroizolacyjną w skosie dachu i w suficie (tj. podłodze strychu) jedynie w pomieszczeniach wilgotnych (np. łazienka) czy wszędzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 16.08.2010 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 wszędzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neko 16.08.2010 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 (edytowane) Ociepliłem strych nieogrzewany wełną 20 cm między krokwiami. Ocieplam strych wyłącznie dlatego, że będzie tam rekuperator. Mam zamiar zadbać aby strych był odpowiednio wentylowany. Czym najkorzystniej i możliwie niedrogo zabudować skosy strychu? Mój wykonawca proponuje płytę GK przykręconą bezpośrednio do krokwi.Czy te płyty nie popękają (więźba choć solidna ma prawo pracować)? Czy w takim razie konieczny jest stelaż z profili? A może zastosować jakieś cienkie kontrłaty drewniane? Czy zamiast płyty GK lepiej będzie przybić cienką płytę OSB lub inną płytę? (pilśniową? jeszcze inną?). Podobne pytanie było kilka stron wcześniej ale ostało się bez odpowiedzi... A może zamiast sztywnej zabudowy, najlepiej byłoby przybić jakąś (geo)włókninę w celu zmniejszenia oporu dyfuzyjnego dla pary wodnej? Tylko czy wełna przez toto nie pyli? Proszę o poradę. Edytowane 16 Sierpnia 2010 przez neko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neko 17.08.2010 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 (edytowane) Dziękuję za odpowiedź. Tak myślę, że może jednak płyta KG na strychu ocieplonym nieogrzewanym też ujdzie. Wilgoci od dołu nie powinno się wiele dostać - sufit na piętrze pod strychem będzie miał następujące warstwy: płyta KG, folia paroizolacyjna, wełna 20cm między jętkami, wełna 5cm między legarami na jętkach, deski 25mm lub OSB 18mm. Jeśli chodzi o wilgoć która może dostać się na strych z zewnątrz przez okna, etc. to może też będzie ok. Strych będzie wentylowany (wywietrzaki w dachu). Tak myślę, że płyta KG będzie co najwyżej pochłaniać i zwracać ewentualną wilgoć (zakładam, że nie ma jej wiele), tym samym regulując klimat. Do tego zastosowałbym jakiś uproszczony dla ekonomii (rzadszy) stelaż, bo krokwie są pewnie nie idealnie równe. Sklejka proponowana przez Flashback-a wypada niestety drożej. A co z wentylacją podłogi na tym strychu przy warstwach jak wyżej? Czy między wełną a podłogą z desek lub OSB powinna być zostawiona przerwa (1-2cm) do wentylacji (przez analogię z ociepleniem dachu)? W płycie nawierciłbym wtedy otwory wzdłuż płatwi, deski na pióro-wpust są pewnie dostatecznie nieszczelne. Czy może takie zabiegi nie są konieczne skoro strych jest ocieplony (ale nieogrzewany) i można bez ryzyka grzybów i innego paskudztwa przycisnąć tę wełnę deskami lub OSB? Pozdrawiam! Edytowane 17 Sierpnia 2010 przez neko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cineck 19.08.2010 07:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam, ja mam na szybko jedno pytanie.... (bo jakos tego na zdjęciach nigdzie nie widać) Jak prawidłowo powinna być dawana wełna do ocieplania ??? Czy ocieplony ma być cały dach - jadąc od ścianki kolankowej aż po samą górę dachu . rysunek http://a.imageshack.us/img85/7316/domek3.jpg kolor czerwony to wełna. Czy może tak : http://a.imageshack.us/img440/1200/domek1.jpg Wełna na skosy oraz na sufity ?? Z góry dzięki za odpowiedz . Edytowane 19 Sierpnia 2010 przez cineck Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czestero 20.08.2010 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2010 wersja z rys. nr 2. a można połączyć obie wersje (np. żeby w zimie zbytnio nie piździało na stryszku) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 20.08.2010 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2010 Witam, ja mam na szybko jedno pytanie.... (bo jakos tego na zdjęciach nigdzie nie widać) Jak prawidłowo powinna być dawana wełna do ocieplania ??? Czy ocieplony ma być cały dach - jadąc od ścianki kolankowej aż po samą górę dachu . rysunek http://a.imageshack.us/img85/7316/domek3.jpg kolor czerwony to wełna. Czy może tak : http://a.imageshack.us/img440/1200/domek1.jpg Wełna na skosy oraz na sufity ?? Z góry dzięki za odpowiedz . ...najbardziej ekonomiczną jest wersja druga... ale jeśli planuje się wykorzystanie stryszku jako graciarnia lub miejsce na rekuperator to lepiej pierwszą warstwę wełny (tej co idzie w krokwiach) dać do samej góry a w jętkach (czyli pod podłogą stryszku) dać to co w krokwiach i pod krokwiami czyli pełną grubość wełny. Na stryszku już nie daje się paroizolacji (szczelnej foli) tylko zabezpiecza się wełnę czymś co ma dobry przewiew i nie pozwala wełnie się sypać na głowę... może być to np. geowłóknina lub coś podobnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AGP 20.08.2010 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2010 Stoję przez etapem ocieplenia poddasza i mam dylemat. Potrzebuję waszej pomocy. Być może temat już wałkowany, a ja gapa jestem i nie widzę, więc z góry przepraszam za ewentualne dublowanie.A problem mam następujący: dach jest dwuspadowy, w projekcie wełna 20 cm, zwiększam do 25 i wymyśliłam, że dam 15 cm isover uni mata między krokwie i 10 cm super mata. Ale może lepiej dać 20 cm między krokwie i 5 na? Czy w ogóle jest sens kombinować z super matą zamiast uni? Współczynnik uni - 0,039, super - 0,033. A może jeszcze inaczej powinnam to zrobić??Doradźcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cineck 20.08.2010 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2010 Dzięki za pomoc, już wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greg_25 20.08.2010 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2010 witam, mam takie pytanie: w jednym pokoju musze zrobic podloge na legarach z osb. strop betonowy. dodatkowo dojdzie po bokach scianka kolankowa z karton gipsu. czy pierwsze polozyc podloge i krecic profile do plyty osb, czy moze pierwsze scianka kolankowa a potem do niej dojechac plyta? greg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greg_25 20.08.2010 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2010 wszelkie sciany na stropie betonowym. ok. dzieki. a czy mozliwe jest polozenie 20cm welny na stelazu? mam tak, ze w jednym pokoju stelaz bedzie obnizony w stosunku do jetek jakies 20cm. wata miedzy jetkami juz jest, ale ktos tu pisal zeby nie zostawiac takich pustych przestrzeni, wiec planuje wypelnic ta przestrzen welna. pytanie tylko czy takie praktyki sie stosuje i czy nie obciazy to za bardzo stelaza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 20.08.2010 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2010 ...tylko zabezpiecza się wełnę czymś co ma dobry przewiew i nie pozwala wełnie się sypać na głowę... może być to np. geowłóknina lub coś podobnego. Rom, pamiętasz jak rozmawialiśmy o materiale z którego miałeś worek? W Leroyu na Targówku mają to na metry2 nie wiem dokładnie do czego ale na dziale ogród, jak szukałem rur to leżało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
freezyear 20.08.2010 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2010 Rom, pamiętasz jak rozmawialiśmy o materiale z którego miałeś worek? W Leroyu na Targówku mają to na metry2 nie wiem dokładnie do czego ale na dziale ogród, jak szukałem rur to leżało Pewnie tkanina polipropylenowa. Robi sie z tego worki a także używa w ogrodzie zamiast agrowłókniny np. pod iglaki. Powietrze przepuszcza w każdym razie elegancko i jest mocna jak diabli:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 20.08.2010 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2010 Rom, pamiętasz jak rozmawialiśmy o materiale z którego miałeś worek? W Leroyu na Targówku mają to na metry2 nie wiem dokładnie do czego ale na dziale ogród, jak szukałem rur to leżało ...a spojrzałeś może na cenę? ...bo geowłóknina (podobne ustrojstwo) jest dosyć droga... Polipropylen (PP) ma dosyć niekorzystną cechę... pod wpływem promieniowania UV niestety ulega degradacji... jedyna rada to zakryć okienko wylazu na dach.... ....i dzięki za info! Jak mają na Targówku to w innych też pewnie będą mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 20.08.2010 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2010 witam, ponawiam pytanie - jak zamocowac druga warstwe welny tam gdzie nie ma stelaza? np na stryszku. wiem, ze mozna nabic laty prostopadle do krokwi, czy to jedyny sposob? greg ...niestety nie da się mocować drugiej warstwy izolacji bez jakiegoś stelaża... może być prymitywny z drewnianych łat lub równie prymitywny z profili... prymitywny bo można nie poziomować nie dbać o żadne zasady jak przy płytach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 20.08.2010 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2010 Czym można najlepiej zabezpieczyć oprawki oświetlenia będącego w podwieszanym suficie, by nie stykała się się z warstwą ocieplenia? Czytałem o doniczkach, rurach ocynk, co będzie najlepsze? ...lepiej zrezygnować z takiej opcji bo nigdy to nie wychodzi tak jak powinno... za malo przestrzeni wentylacyjnej dla żarówek (przepalają się) no i problem z paroizolacją... ja zawsze radzę odpuścić sobie taki montaż ...lepiej podwiesić panel oświetleniowy i tam dać halogeny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 20.08.2010 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2010 Witam. Pytanie swoje kieruję głównie do kolegi Rom-Kon, ale będę również wdzięczny za opinie innych. Czy gruntujecie jakoś skosy i sufity po dotarciu na gotowo? Jeżeli tak to czym? Atlas - Unigrunt? śnieżka grunt? Wiem jedynie że w większości pokoi będą farby różnych producentów ze zględu na paletę kolorów i zastanawiam się czy jest coś dobrego i uniwersalnego. Pozdrawiam. ...można gruntem... może być Tytan ...Atlas... itp. ale można farbą Aquatex firmy Kabe rozcienczoną w proporcji 1:1 i to jest najlepsze rozwiązanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 20.08.2010 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2010 Ociepliłem strych nieogrzewany wełną 20 cm między krokwiami. Ocieplam strych wyłącznie dlatego, że będzie tam rekuperator. Mam zamiar zadbać aby strych był odpowiednio wentylowany. Czym najkorzystniej i możliwie niedrogo zabudować skosy strychu? Mój wykonawca proponuje płytę GK przykręconą bezpośrednio do krokwi.Czy te płyty nie popękają (więźba choć solidna ma prawo pracować)? Czy w takim razie konieczny jest stelaż z profili? A może zastosować jakieś cienkie kontrłaty drewniane? Czy zamiast płyty GK lepiej będzie przybić cienką płytę OSB lub inną płytę? (pilśniową? jeszcze inną?). Podobne pytanie było kilka stron wcześniej ale ostało się bez odpowiedzi... A może zamiast sztywnej zabudowy, najlepiej byłoby przybić jakąś (geo)włókninę w celu zmniejszenia oporu dyfuzyjnego dla pary wodnej? Tylko czy wełna przez toto nie pyli? Proszę o poradę. Płyty na takim stryszku spokojnie wytrzymają. Na krokwie trzeba dać dystans bo nie dociągnie się płyt bo wełna lekko obwisa można nabić albo kontrłaty albo paski z odpadów płyt... jedną albo dwie warstwy i poprzez to dopiero przykręcać płyty do krokwi. na łączeniu płyt jesli nie wychodzi ono na krokwiach dać profil CD60 (odpady) by płyty nie klawiszowały... ...temperatura na takim stryszku nie spada poniżej zera bo niestety jednak trochę ciepła ucieka z niższej kondygnacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.