Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Dokładnie.

To są produkty (przynajmniej tak wynika z opisu) paroprzepuszczalne. Super nowość jak piszą ;)

Takich paroszczelnych które można zastosować pod wełnę jak piszesz jest znacznie więcej na rynku.

Choćby na stronie którą podajesz w poście.

Współczynnik przewodzenia ciepła tych produktów w/g producenta to od 0,07 do 0,019 W/m2K.

 

Niestety są to wszystko opracowania marketingowe. Opinii użytkowników jak na lekarstwo :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Od kilku dni siedzę i przeglądam ten wątek mam do Was prośbę jak rozwiązać ocieplenie poddasza jeżeli będzie ono w połowie użytkowe ogrzewane a w pozostałej części będzie strychem nie ogrzewanym.

Jeżeli chodzi o cześć użytkową tj ogrzewaną to rozwiązanie jest proste wełna + płyty KG zgodnie z zasadami.

Natomiast mam wątpliwości jak rozwiązać ocieplenie tzw strychu. Wejście do niego będzie oddzielne prosto z kotłowni.

 

W pierwszej wersji rozważałem umieszczenie wełny między krokwiami i założenie folii paraizolacyjnej (bez zakładania płyt KG) i dodatkowo ułożenie styropianu na podłodze coś koło 5cm, ale z doświadczeń innych wynika, że może się „zbierać rosa na wełnie z racji że pomieszczenie nie będzie ogrzewane.

 

Drugim rozwiązaniem jest położenie na podłodze ok. 20cm styropianu + wylewka oraz ocieplenie od wewnątrz ścianki kolankowej.

 

Dodam, że dach to blacha + membrana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję Ron-Kom za podpowiedź

 

wklejam zdjecia czekam na konstruktywna krytykę:) jesteśmy w trakcie walki

 

i od razu zapytam:

1. na trzecim zdjęciu czy w tym miejscu te profile śię skręca i jeśli tak to czym

2.czy na tej ściance kolankowej też przykręcamy przyścienny?

 

... wyglada dobrze.. nie wiem jak z odległościami przy mocowaniu profili (grzybki -4 fotka) czy nie wyszlo za szeroko (Konkurencja zaraz by zarzucila że nie zauwazylem :D) ale raczej nie jest źle... jeśli wszystko jest proste czego na fotkach nie widać to będzie ok. Profila CD z UD w koszu nie potrzeba skręcać bo wszystko powinno się samo trzymać a jesli się nie trzyma można jedną czy dwie pchelki albo nity.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję Ron-Kom za podpowiedź

 

wklejam zdjecia czekam na konstruktywna krytykę:) jesteśmy w trakcie walki

 

i od razu zapytam:

1. na trzecim zdjęciu czy w tym miejscu te profile śię skręca i jeśli tak to czym

2.czy na tej ściance kolankowej też przykręcamy przyścienny?

 

w sumie to się nie znam ;) ale w drugiej fotce, w małym trójkącie na dole po prawej dałbym nisko jeszcze kawałek profila CD żeby było do czego płytę ładni pzrykrecić blisko końca (w obecnym stanie trójkąt płyty zamocowany będzie do udeka narożnego i cdeka poprzecznego u góry, prawa strona wisi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Jaki czort mnie namówił na te grzybki trzeba było robić na ES , ostatnio robiąc obrysuwkę dla UD coś sobie uświadomiłem skoro muszę dać grzybki wcześniej i UD będą na ścianach to jak mam niby wpiąć tego CD ? przecież nie wsunę pod kątem bo coś zawsze będzie mi blokować...

 

A na ES wystarczyło CD pod kątem wsunąć w UD i zagiąć ES wypoziomować i połapać i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki czort mnie namówił na te grzybki trzeba było robić na ES , ostatnio robiąc obrysuwkę dla UD coś sobie uświadomiłem skoro muszę dać grzybki wcześniej i UD będą na ścianach to jak mam niby wpiąć tego CD ? przecież nie wsunę pod kątem bo coś zawsze będzie mi blokować...

 

A na ES wystarczyło CD pod kątem wsunąć w UD i zagiąć ES wypoziomować i połapać i gotowe.

CD tniesz krótsze o szerokość jednego UD (27mm) możesz nawet uciąć troche mniej, powiedzmy 25mm i spokojnie wciśniesz i w grzybki i w UD. Wsuwasz w jednego UD, zapinasz po kolei grzybki i w drugi UD wchodzi praktycznie sam, czasami trzeba lekko odgiąć UD, palcami się da. Póżniej wyrównujesz żeby w obydwu UD był wsunięty na mniej więcej taką samą odległość i po ptokach:)

Edytowane przez freezyear
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taśma rigips (wygląda jak biała pakowa z nadrukiem niebieskiego logo producenta), próbowałem zwykłej pakowej, szarej i bezbarwnej, maskującej pcv i sam nie pamiętam czego jeszcze, na tyn gruntowany i nie, cholerstwa albo się nie chciały trzymać albo się strasznie zadzierały przy szpachlowaniu, aż pewnego dnia przypadkiem w jednej hurtowni natknąłem się na taśmę rigips (gdzieś wcześniej na forum ktoś wklejał link do youtuba ze szpachlowaniem z użyciem tej taśmy i chyba fotki ktoś wklejał, może FlashBack?), koszt chyba coś ok. 7-8zł za sztukę, na 120m2 kartongipsu poddasza i 30m2 sufitów parteru poszły mi dwie sztuki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taśma rigips (wygląda jak biała pakowa z nadrukiem niebieskiego logo producenta), próbowałem zwykłej pakowej, szarej i bezbarwnej, maskującej pcv i sam nie pamiętam czego jeszcze, na tyn gruntowany i nie, cholerstwa albo się nie chciały trzymać albo się strasznie zadzierały przy szpachlowaniu, aż pewnego dnia przypadkiem w jednej hurtowni natknąłem się na taśmę rigips (gdzieś wcześniej na forum ktoś wklejał link do youtuba ze szpachlowaniem z użyciem tej taśmy i chyba fotki ktoś wklejał, może FlashBack?), koszt chyba coś ok. 7-8zł za sztukę, na 120m2 kartongipsu poddasza i 30m2 sufitów parteru poszły mi dwie sztuki

 

Ale do czego ją kleiłeś?

 

Ja mam ściany działowe murowane i otynkowane tynkiem cementowo-wpiennym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dla rusztu krzyżowego wyczytałem na forum, że pierwszy co 60 drugi co 40 - odnosi się to również do zabudowy poddasza, czy pierwszy tak jak rozstaw krokwi (maks 80)?

Jak z sensem ułożyć drugą warstwę ocieplenia w przypadku rusztu krzyżowego szczególnie pod profilami wzdłuż krokwi (pierwsza warstwa 18cm, druga 8cm ? - profil CDx2 to około 6cm + 2cm)?

Ocieplać dom z zewnątrz będę dopiero na wiosnę - czy zabezpieczać w jakiś sposób wełną która wyjdzie nad murłatą na zewnątrz ? Kombinuje (nie wiem czy nie za bardzo) by od zewnątrz do murłaty przymocować 5cm wełnę w płycie i zamknąć przestrzeń pomiędzy wieńcem a membraną, na to wiosną wyprowadzić styropian elewacji do samej membrany.

 

Z góry wielkie dzięki za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FlashBacku co mam z tym zrobic ??

 

Podbitka jest juz wykonana w ten sposob.

 

http://images43.fotosik.pl/343/a5820632e81b9659med.jpg

 

Od srodka wygląda to tak

 

http://images49.fotosik.pl/344/9664a47faa8736cbmed.jpg

 

Ytong z ktorego jest wykonana scianka kolankowa ma w sobie 3-4 cm styropianu i wygląda tak

 

http://images47.fotosik.pl/344/e19ced1a4c4300c2med.jpg

 

Teraz pytanie

Przymierzam sie do ocieplenia co mam z tym zrobic ???

 

-Zdjąc podbitkę i ocieplic do konca (wiąże sie to z duzymi kosztami nowej podbitki i robocizny)

-wstrzelic sypkie ocieplenie w tą pustą przestrzen ( nie wiem czy podbitka wytrzyma obciązenie ocieplenia)

-ocieplic scianę od srodka dac wełnę pomiędzy scianę a konstrukację k/g wydłuzy mi to sciane kolankową w tej chwili ma 100 cm

 

Dyieki poydrawiam radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...