edde 12.11.2010 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2010 Ale wtedy nadproże nd oknem będzie miało 7 cm. Nie za mało? bardziej niż na nadproże zwróć uwagę na wysokość pomieszczenia po kombinacjach, z niskim nadprożem można żyć, z głową w suficie czy żyrandolu może być ciężko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
faffa2 12.11.2010 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2010 ja na jętki nabijam krzyżowo kolejne 5x10 i tam upycham kolejna warstwę wełny... a i podłoga/sufit stabilniejszy podczas tuptania po nim ... Możesz wytłumaczyć jak krowie na granicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojgoc 14.11.2010 00:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 zastanawiam sie nad wyborem foli - czy dac strotexAL90 czy pójśc w cos droższego typu Eurovent Aktiv czy jeszcze dalej typu Dorken Reflex?co radzicie? dach wielospadowy z dachówką ceramiczną, bez papy i pełnego deskowania, folia wysokoparoprzepuszczalna Tyvek Supro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojgoc 14.11.2010 00:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 dzięki za odzew i odpowiedź. A powiedz mi taką sprawę: dach deskowany: dystanse lepiej zrobić ze sznurka czy 3 pasków przyciętych desek czy nie robić wcale bo grawitacja i tak wełnę pociągnie "na dół" ? Kolejna sprawa to masy: widziałem Twój filmik na youtube i widzę że używasz rigipsa vario (też chce go wykorzystać) tylko nie wiem co na finisz ? najlepiej jakby finiszowa była masą gotową. Co sądzisz o ProFin Mix ? Tynki mam cementowo-wapienne chce na nie położyć gładzie też się*nada ProFin Mix ? czy starczy kupić*coś tańszego np. megaron śmig ? czy taki tynk cementowo-wapienny przeważnie gruntujesz ? jeśli tak to czym ? wykonawca jeden polecał mi caparol dupa grunt (grunt na bazie rozpuszczalników) w super cenie 300 zł za 25l ale jakby dało się*taniej to też będzie super jaki sens robienia tynków cem-wap, skoro chcesz na nie położyc gładzie? czemu od razu nie zrobiles gipsowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 14.11.2010 01:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 Możesz wytłumaczyć jak krowie na granicy. chyba na rowie proste mam ileś tam jętek idących równolegle do siebie prostopadle do nich nabijam na wierzch kanciaki 5x10 cm ustawiając je w kant tak że tworzę szachownicę poziom podłogi na stryszku podniósł mi się o 10cm, i między te wspomniane kanciaki daje kolejną warstwę wełny jętki szły u mnie co 1m, kanciaki będą szły co 60cm - ustabilizowało to bardzo podłogę, a i deski którymi wybijam podłogę nie uginają się tak - krótsze odległości jak będę pamiętał szczelę fotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 14.11.2010 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 A ja mam trochę nietypowe pytanie czy wiatroizolacje powinno się kleić na łączeniach ,wczoraj byłem na budowie i wkładając rekę po folie stwierdziłem że wieje tam nawet bardziej niz na zewnątrz to chyba dobrze ale obawiam się czy np w zimie nie będzie mi tam wwiewało śniegu ,membrana jest kładziona z około 10-centymetrową zakładką chyba tyvek ,na dachu jest dachówka.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 14.11.2010 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 bez wzgledu czy jest maly kat dachu czy nie, dobrze jest skleic zaklady. "problem" w tym, ze w twoim wypadku klejenie juz bedzie od wewnatrz z czasem zaklady moga sie otworzyc. A dlaczego może sie odkleić od wewnatrz a od zewnątrz nie czy chodzi o to że jest różny materiał po obu stronach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
faffa2 14.11.2010 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 mam ileś tam jętek idących równolegle do siebie prostopadle do nich nabijam na wierzch kanciaki 5x10 cm ustawiając je w kant tak że tworzę szachownicę poziom podłogi na stryszku podniósł mi się o 10cm, i między te wspomniane kanciaki daje kolejną warstwę wełny jętki szły u mnie co 1m, kanciaki będą szły co 60cm - ustabilizowało to bardzo podłogę, a i deski którymi wybijam podłogę nie uginają się tak - krótsze odległości jak będę pamiętał szczelę fotę Dzięki skorzystam z tego sposobu. Wysokość pomieszczenia w przypadku warstwy pod jętkami byłaby ok 250 cm, ale pomieszczenia są dość duże i raczej względy wyglądu całośći są ważniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwbrzezinski 16.11.2010 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2010 Witam,właśnie zacząłem się bawić w wykańczanie poddasza i napotkałem na taki oto mały problem - mam wieszaki grzybkowe firmy koelner i profile cd 60 firmy budmat i wszystko niby pięknie, ale kiedy wpinam wieszak w profil to na profilu robi się małe wybrzuszenie - widoczne gołym okiem i wyczuwalne. Czy to normalne zjawisko? Widziałem też wieszaki innej firmy i były inaczej zakończone, tzn płasko i nie miały tego charakterystycznego "dziubka" na końcu jak wieszaki koelnerea. Co można z tym zrobić? A może tak właśnie ma być?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
freezyear 16.11.2010 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2010 Witam, właśnie zacząłem się bawić w wykańczanie poddasza i napotkałem na taki oto mały problem - mam wieszaki grzybkowe firmy koelner i profile cd 60 firmy budmat i wszystko niby pięknie, ale kiedy wpinam wieszak w profil to na profilu robi się małe wybrzuszenie - widoczne gołym okiem i wyczuwalne. Czy to normalne zjawisko? Widziałem też wieszaki innej firmy i były inaczej zakończone, tzn płasko i nie miały tego charakterystycznego "dziubka" na końcu jak wieszaki koelnerea. Co można z tym zrobić? A może tak właśnie ma być?? Zostawić i zapomnieć Miałem to samo, też profile budmat i wieszaki koelner. Nawet jak to wybrzuszenie jest widoczne to przy kręceniu płyt wbije się w karton. W każdym razie na pewno nie będzie tego widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 16.11.2010 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2010 bez wzgledu czy jest maly kat dachu czy nie, dobrze jest skleic zaklady. "problem" w tym, ze w twoim wypadku klejenie juz bedzie od wewnatrz z czasem zaklady moga sie otworzyc. Dzisiaj zacząłem kleić zakłady taśmą dwustronną nie wiem jakiej firmy ale mocna jak diabli 50m kosztowało 40zł ,mam jeszcze jedno pytanie czy w kalenicy też zakleić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal2280 17.11.2010 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 Doradźcie bo mi namieszali w głowie że zbytnio kombinuje biorąc nietypowe grubości wełny. Założenia są takie - krokwie grubości ~19cm, membrana wysokoparoprzepuszczalna, ruszt podwójny. Moje założenia: 18cm między krokwie, 8cm druga warstwa (2x2,7cm profil 2,6cm odstęp pomiędzy krokwią a pierwszym profilem). Czy zaoszczędzić 900zł i 3 cm na poddaszu zrobić 18+5cm (profil by się stykał z krokwią - dopuszczalne?) lub 20+5cm (tylko wełna będzie trochę "upchana") Czy praktycznie nie dokładając nic zrobić 20+8cm (+80zł) lub nawet 20+10cm (+400zł) - tylko ta 20 między krokwiami... Z góry dzięki za rade.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.11.2010 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 Doradźcie bo mi namieszali w głowie że zbytnio kombinuje biorąc nietypowe grubości wełny. Założenia są takie - krokwie grubości ~19cm, membrana wysokoparoprzepuszczalna, ruszt podwójny. Moje założenia: 18cm między krokwie, 8cm druga warstwa (2x2,7cm profil 2,6cm odstęp pomiędzy krokwią a pierwszym profilem). Czy zaoszczędzić 900zł i 3 cm na poddaszu zrobić 18+5cm (profil by się stykał z krokwią - dopuszczalne?) lub 20+5cm (tylko wełna będzie trochę "upchana") Czy praktycznie nie dokładając nic zrobić 20+8cm (+80zł) lub nawet 20+10cm (+400zł) - tylko ta 20 między krokwiami... Z góry dzięki za rade.... O grubości warstwy wełny decyduje do ok. 16-18cm prawo budowlane (by zachować nakazany współczynnik) a o każdym następnym centymetrze decyduje Inwestor. Ogólnie rzecz ujmując absolutne minimum to 20cm wełny... standardem dziś jest 25cm... domy energooszczędne i "upasywnione" nie mniej niż 30cm wełny... oczywiście dochodzi jeszcze czynnik jakościowy tej welny ( lambda wełny λd - im mniejszy współczynnik tym lepsza wełna) czyli sam musisz określić grubość wełny... moja rada: jesli krokwie mają 19cm i membrana wysokoparoprzepuszczalna to spokojnie można w pierwszej warstwie dać 18cm wełny ( standardowe grubości welny to 5-10-15-18cm wszystko inne wiąże się z dodatkowymi kosztami!) jeśli druga warstwa to 5cm to profile odsunąć na 8-9cm od krokwi i wełnę dać pod profile - takie rozwiązanie jest chyba najlepszym bo minimalizuje powstawanie mostków termicznych na cięciach wełny - im mniej cięć tym lepiej. Przy wełnie 10cm profil odsunąć na 13-14cm a przy 15cm wełny profile odsunąć aż o 18-19cm! Rezygnując z rusztu krzyżowego na skosach ( o wadach i zaletach krzyżowca na skosach już pisałem -polecam forumową szukaczkę lub wujaszka Googla ) zyskujesz aż 3cm! Dobrze wykonany ruszt pojedynczy jest też dobry a jesli będzie coś źle wykonane to nawet krzyżak nie pomoże! ...i jeszcze jedno... na poddasze wydasz powiedzmy 50 000pln a zastanawiasz się nad oszczędnościami max. 900pln??? Niespełna 2% inwestycji! Rozsądny Inwestor potrafi dorzucić 2000pln np. na lepsze taśmy by później spać spokojnie! ...no chyba że to deweloperka to ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal2280 17.11.2010 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 Dzięki za sugestie. "Krzyżowca" polecali mi wykonawcy jako optymalne rozwiązanie na terenach gdzie kopalnie szkodzą. Nie do końca chyba zrozumiałem - "Przy wełnie 10cm profil odsunąć na 13-14cm" czyli przestrzeń pomiędzy profilami zostawić pustą? Gdzieś czytałem że pozostawianie takiej pustki to błąd. Choć może faktycznie mniejszy jak szatkowanie wełny. Wiec wracam do lektury wątku - troche tego jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pawel78 17.11.2010 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 Ja uważam, że nie trzeba zostawiać wolnej przestrzeni pomiędzy profilami. Szkoda miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
freezyear 17.11.2010 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 Dzięki za sugestie. "Krzyżowca" polecali mi wykonawcy jako optymalne rozwiązanie na terenach gdzie kopalnie szkodzą. Nie do końca chyba zrozumiałem - "Przy wełnie 10cm profil odsunąć na 13-14cm" czyli przestrzeń pomiędzy profilami zostawić pustą? Gdzieś czytałem że pozostawianie takiej pustki to błąd. Choć może faktycznie mniejszy jak szatkowanie wełny. Wiec wracam do lektury wątku - troche tego jest Lepiej zostawić te 3-4cm pustki niż ściskac wełnę w miejscu profili lub ją ciąć. Zreszta druga warstwa wełny i tak delikatnie obwiśnie i w większości wypełni pustkę. Tak się robi i nie ma co kombinować bo i po co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pawel78 17.11.2010 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 Tylko,że wełna mineralna powinna być w płytach czyli sztywna! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojgoc 17.11.2010 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 Tylko,że wełna mineralna powinna być w płytach czyli sztywna! może i powinna, ale np. SuperMata jest tylko w rolkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
freezyear 17.11.2010 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 Tylko,że wełna mineralna powinna być w płytach czyli sztywna! Teraz to pojechałes:) Czyli wychodzi na to, że większość produktów Isovera do ociepleń poddaszy których nazwa kończy się na "-Mata"(a jest tego sporo, nie wierzysz zerknij na ich stronę internetową) jest o kant d.. potłuc i nie nadaje się do ocieplania poddaszy bo są miękkie i z rolki. I że sporo użytkowników tego forum ma poddasza źle ocieplone bo druga warstwa jest z rolki a nie w płytach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.11.2010 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 ...a tak ogólnie to wełna grubości 5cm to nie wełna tylko ścierka... obojetnie czy to mata z rolki czy płyty... czy skalna czy szklana... ścierka i tyle... minimalna grubość wełny w drugiej warstwie to 10cm.... takie jest moje osobiste zdanie - subiektywna ocena nie poparta żadnymi badaniami naukowymi tylko praktyką zawodową... ...no to sobie trochę posmęciłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.