Rom-Kon 17.11.2010 22:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 Dzięki za sugestie. "Krzyżowca" polecali mi wykonawcy jako optymalne rozwiązanie na terenach gdzie kopalnie szkodzą. Nie do końca chyba zrozumiałem - "Przy wełnie 10cm profil odsunąć na 13-14cm" czyli przestrzeń pomiędzy profilami zostawić pustą? Gdzieś czytałem że pozostawianie takiej pustki to błąd. Choć może faktycznie mniejszy jak szatkowanie wełny. Wiec wracam do lektury wątku - troche tego jest ...kopalnie szkodzą na konstrukcje ścian a nie na poddasze... więźba pracuje - zawsze pracuje i nie ma to żadnego związku z kopalniami... ...błędem jest zostawienie szczeliny pomiędzy warstwami wełny a pomiędzy welną a płytą jest max 3cm luzu... ta szczelina niczemy nie szkodzi tyle że jest to przestrzeń niewykorzystana na ocieplenie... te 13cm to właśnie 10cm wełny pod profilem i 3cm profil CD60 - 1cm daje się by wełna lepiej wchodziła ale również by zniwelować nierówności więźby... jeśli więźba jest krzywa lub trzeba poprawić geometrię skosu to trzeba nieraz dać i 5 cm luzu! Wtedy wełnę "podnosi się" poprzez podłożenie np. styropianu - chodzi o zamknięcie szczeliny pomiędzy warstwami wełny. Wiec wracam do lektury wątku - troche tego jest ...współczuję i życzę samozaparcia i wytrwałości! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.11.2010 22:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 (...) 2. Pytanie do Roma-Koma bo to jego zdjęcie z fotosika - co się robi z tą wystającą folią między skosem a ścianą po prostu ucina? http://images8.fotosik.pl/296/3098b78481f597bb.jpg (...) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/af28391371ac1016.html ...na tej fotce nie ma już foli.. to żółte przy płytach to papierowa taśma malarska robiąca za separacyjną... a folię rzeczywiście wycina się po montażu płyt... folia jest przyklejona do obwodowego profila UD za pomocą drogiej i bardzo dobrej taśmy Coromix... dodatkowo docisnieta płytą (bez przykręcania wkrętami do profila!) wiec jest dostateczna szczelność - można folię spokojnie wyciąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.11.2010 23:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 Witam, Mam pytania odnośnie ocieplenia. Krycie mam wykonane z foli wysokoparoprzepuszczalnej. Pod nią chcę dać wełnę knauf insulation Classic 040 w ECOSE® Technology gr. 15cm, którą mam zakupioną. Mam też przygotowane łaty drewniane pod ruszt gr. 5cm Teraz moje pytanko, czy folię paroizolacyjną dać pomiędzy warstwy ocieplenia (jak sugeruje producent), czy na końcu przed płytami? I drugie jaką wybrać wełnę na docieplenie pomiędzy łaty (jakiej firmy)? Obawiam się czy to nie będzie za słabe ocieplenie, ale cóż - tak fundusze pozwalały:/ I jeszcze jedno: Czy to, że nie mam wylewek przeszkadza w robieniu teraz izolacji, czy potem nie pójdzie wilgoć w wełne? Chciałem przed zimą zdążyć ocieplić dobudowane piętro, a wylewki dopiero w przyszłym roku. Proszę o pomoc! Pozdrawiam, Daniel. ...wszystko ok. ale przemyśl Kolego sprawę rusztu z drewna... wątpię by te łaty drewniane nadawały się na ruszt... teraz łaty robią z gałęzi czyli sęk na sęku i wypaczone że prędzej na śmigła do samolotu się nadają.... ale może masz dobry gatunek drewna - nie widziałem więc kategorycznie nie odrzucam tego pomysłu... ale ja osobiście na drewniany ruszt nie dam gwarancji - lepiej metalowy. co do grubości wełny to patrz parę postów wyżej... jeśli chodzi o wilgoć z posadzek - wełna, stelaż, paroizolacja (!!!), płyta i stop! Reszta czyli spoinowanie po wylewkach i pozbyciu się wilgoci!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.11.2010 23:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 (edytowane) a powiedzcie czy w przypadku kiedy krokwie idą pod różnym kątem tzn jedna 44 stopnie druga np 47 itp to też grzybki dajemy prostopadle do krokwi? ??? że-jak-co??? Krokwie co druga wystąp??? coś nie kumam... ...ogólnie to grzybki daje się prostopadle do krokwi.... no chyba że skos nie ma odzwierciedlać nachylenia dachu-więźby to faktycznie kąt będzie się różnić... Edytowane 17 Listopada 2010 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MonikaC 18.11.2010 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 ...na tej fotce nie ma już foli.. to żółte przy płytach to papierowa taśma malarska robiąca za separacyjną... a folię rzeczywiście wycina się po montażu płyt... folia jest przyklejona do obwodowego profila UD za pomocą drogiej i bardzo dobrej taśmy Coromix... dodatkowo docisnieta płytą (bez przykręcania wkrętami do profila!) wiec jest dostateczna szczelność - można folię spokojnie wyciąć. dzięki Pytanie natury technicznej Mamy już pierwszą warstwę między krokwiami.Zaczynamy od małego pokoiku gdzie jest jeden skos. Druga warstwa 15cm. Profile będą na grzybkach tylko teraz nie mam pojęcia czy najpierw złapać poziom po ścianie czy te poziome przy murłacie? Czy dryga wartwa wełny musi dotykać pierwszej? Pytam ponieważ przy murtłacie zostanie nam taki 2cm niewytynkowany kawałek i tak sobie dumam czy można zejść profilem niżej i przełamać skos ale wtedy wełna na dole nie będzie dotykała pierwszej warstwy. Czy po prostu potem zatynkować ten kawałek? I znalazłam taki śliczny obrazek, tylko od czego tu zacząć żeby wyszło tak prościutko? http://www.rigips.pl/strony/produkty_i_systemy/04_poddasza/files/03.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwbrzezinski 18.11.2010 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 Monika, ja u siebie robię tak (od razu mówię że robię to po raz pierwszy i bazuję głónie na doświadczeniach z forum i własnym pomyślunku): 1. wyznaczam poziom sufitu - mam poziomicę laserową więc jak już go sobie wyznaczę to na tej trapezowej ścianie mam już gotową linię 2. potem za pomocą kątownika na tej samej ściance łapię sobie skos przyszłej płaszczyzny od krokwi, licząc: grubość wełny + 3 cm na CD. Jak złapię ze 3 pkt to rysuję sobie linię i potem przykręcam UD - na rysunku przerywana niebieska na ścianie. 3. Linia sufitu i skosu przecina się tworząc pkt przełamania obu płaszczyzn. Linia skosu dochodzi również do ściany kolanowej i w miejscu styku wyznacza dolną krawędź skosu (czerwona linia). Znowu poziomica i rysuję sobie kreseczkę na całej długości. 4. Teraz za pomocą rzeczonej poziomicy laserowej lub pionu murarskiego przenoszę sobie pkt. przecięcia skosu i sufitu na podłogę. Mierzę odległość od ściany kolanowej. 5. W wybranym punkcie (oddalonym znacznie od ściany działowej) przenoszę opisany w pkt. 4 wymiar na podłodze, uważając aby zachować kąt prosty w stosunku do ściany kolanowej. Jak już zmierzymy to mamy na podłodze ładny prostokąt. 6. Ostatnia czynność to wytyczenie drugiego punktu przełamania sufitu - do tego chwytam za pion murarski i tak długo tańczę na drabinie aż uda mi się wycelować w punkt wyznaczony w pkt. 5. Jak się uda to odznaczam go sobie na jętce czy innym np. prowizorycznie zbudowam ustrojstwie. I tak właśnie....łatwo się pisze, trochę trudniej robi Żeby potem ładnie przygotować wieszaki (stosuję grzybki) to w tzw. międzyczasie buduję sobie prowizoryczną "ściankę" - do krokwi przykręcam dwie dechy, do których zgodnie z wyznaczonym kątem przykręcam drugi UD. Pozdrawiam i powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.11.2010 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 ....eeee ale się podniecacie... przecież to proste jak metr sznurka w kieszeni! W korytarzu (na poddaszu) na wysokości oczu robię poziomą kreskę - ot tak z ręki... i to jest punkt (kreska) odniesienia dla całego poddasza. teraz tą kreskę przenoszę do każdego pomieszczenia na poddaszu... za pomocą wagi wodnej. W każdym pomieszczeniu w każdym narożniku wew lub zew odznaczam tą kreskę - mam już we wszystkich pomieszczeniach rowny poziom! Kreska jest wszędzie w jednym poziomie! Teraz w każdym pomieszczeniu sprawdzam jak idą jętki - bywa że pomiedzy skrajnymi jętkami jest 7-10cm różnicy!!! No i już wiem gdzie mam najniższy punkt w całym poddaszu! i to jest mój drugi punk odniesienia. A teraz matematyka grubość wełny np 10cm + 1cm na dodatkową niwelację iby lepiej wełnę pod profil wciągnąć + 3cm profil i opcja +3cm profil jeśli stelaż krzyżowy =całkowita grubość sufitu (bez płyty- płyta dodatkowo 1,5cm) no i mam już poziom sufitu w całym poddaszu... przykladowo wyszło 14cm i już wiem że najniższa jętka jest na powiedzmy 110cm od mojego poziomu więc 110-14=96cm od mojego poziomu. Teraz we wszystkich narożnikach przenoszę wymiar w górę o te 96cm. teraz biorę sznurek z kredą (taki kręciolek ze sznurkiem a w środku kolorowa kreda) i łączę wszystkie przeniesione punkty. jeden strzał sznurka traserskiego (bo wlasnie ten sznurek tak się nazywa) i mam linię pod profil UD na ścianach. teraz skosy... łatę lub poziomicę przykładam do krokwi - przez 2 lub 3 krokwie - i na ścianie wyznaczam punkt czyli dokąd sięgają krokwie. takie coś trzeba zrobić blisko ściany kolankowej i przy suficie. Czyli mamy na ścianie wysokość krokwi... miarą odmierzamy znów grubość wełny+profile czyli nasze 14cm no i strzelamy sznurkiem pomiędzy tymi punktami. U góry linia przechodzi przez linię sufitu u dołu łączy się ze ścianą kolankową. Teraz ten skos trzeba przenieść na drugą ścianę ale nie w ten sam sposób tylko wyznaczyć już matematycznie! Punkt przecięcia się ze sufitem i ściana to szerokość sufitu no i przenosimy tą szerokość na drugą ścianę a drugi punkt to wysokość ściany kolankowej - pstryk sznurkiem i mamy linię drugiego skosu. Jesli ściany mamy proste to sufit w prostokącie i skos też prostokąt jesli coś jest krzywe to czasem zamiast łapać od ściany to lepiej od kolankowej ale zasada ta sama. żadnej trygonometrii żadnych całek czy różniczek zwykła geometria z poziomu 4 klasy starej podstawówki ...i jeszcze jedno... ścianki kolankowe też dobrze jest robić równe na calym poddaszu więc wagą wodną wyznaczam niski poziom na kolankowych też a wtedy drugi punkt na skosach wyznaczam nie od krokwi tylko od kolankowej a tylko górny przy suficie od krokwi. No i nie mówiłem ze proste? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwbrzezinski 18.11.2010 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 (edytowane) ano proste, jest tylko jeden szkopuł...do wagi wodnej to ze dwie osoby by się przydały, a ja zasuwam sam nieboraczek dlatego poziomica laserowa mi się sprawdza - reszta podobnie, ale ja bardziej teoretyk niż praktyk, więc lepiej słuchajcie rom-kona ! ps. rom-kon jeszcze raz dzięki za rozwianie moich wątpliwości w sprawie wieszaków Edytowane 18 Listopada 2010 przez jwbrzezinski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.11.2010 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 można skonstruować taką wagę wodną że jeden ją obsłuży a laserki są niestety tylko tak dobre jak to ustrojstwo poziomujące czyli raczej malo dokładne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwbrzezinski 18.11.2010 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 hmm, zdefiniujmy dokładność potrzebną do poddaszy.... 1 mm to grubość średniego ołówka budowlanego - myślę, że w tej granicy się mieszczę z moim laserkiem nawet jeśli różnica to 2 mm, to chyba oko nie jest w stanie wychwycić takiej różnicy ?? a jak zrobić taką wagę wodną dla jednego ludka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.11.2010 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 hmm definiujmy dalej... 1mm czyli grubość ołówka na 1m czyli na 10m cały 1cm poślizgu!!! A to bardzo dużo! rozpiętość pozioma budynku przekracza 20m!!! więc w pierwszym pokoju sufit będzie na 260 a w ostatnim jak dobrze pójdzie to może być 262 a może 258? ...99% Inwestorów to "oleje" a ten jeden sufit będę rozbierać albo stwierdzą że nie zasłużyłem na wypłatę... wiec ja wolę jednak mój wężyk a wagę wodną dla jednego ludka buduje się z baniaka 10l możliwie szerokiego (im szersze lustro wody tym dokładniejsza waga ale do naszych celów wystarczy nawet bańka 5l po gruncie), z boku wkleja się złączkę do węża no i po podłączeni węża mamy wagę... baniak stawiamy np. na drabinie a z wężem latamy po pokojach... dokładność takiego ustrojstwa jest wystarczająca na potrzeby sufitów na poddaszu... ciężko jest przenosić konkretny wymiar (też idzie!) ale do wyznaczenia jednego poziomu w wielu punktach jest idealna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lotnik 18.11.2010 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 Teraz to pojechałes:) Czyli wychodzi na to, że większość produktów Isovera do ociepleń poddaszy których nazwa kończy się na "-Mata"(a jest tego sporo, nie wierzysz zerknij na ich stronę internetową) jest o kant d.. potłuc i nie nadaje się do ocieplania poddaszy bo są miękkie i z rolki. I że sporo użytkowników tego forum ma poddasza źle ocieplone bo druga warstwa jest z rolki a nie w płytach. No to kolego jeszcze mało widziałeś. Nie tylko "mata" istnieje. Jest tez doskonała wełna w płytach a nie ścierka -mata jak to ujmuje Rom -Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 18.11.2010 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 ??? że-jak-co??? Krokwie co druga wystąp??? coś nie kumam... ...ogólnie to grzybki daje się prostopadle do krokwi.... no chyba że skos nie ma odzwierciedlać nachylenia dachu-więźby to faktycznie kąt będzie się różnić... nie co druga ale z jednej strony na dachu krokwie idą 44 stopnie a z drugiej 47 stopni a ja chciałbym mieć zabudowę pod kątem 45 stopni Jak daleko od siebie powinny być profile przy przejściu z sufitu w skos? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.11.2010 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 Kolego a czym ty chcesz wyznaczyć te 3° różnicy? Wyznacz przebieg skosu na ścianach bocznych, rozciągnij sznurek i wyznacz kątownikiem przebieg grzybka... jeśli obsunie się w jedną czy w drugą stronę wyrówna to płyta. No i wszystko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 18.11.2010 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 Kolego a czym ty chcesz wyznaczyć te 3° różnicy? Wyznacz przebieg skosu na ścianach bocznych, rozciągnij sznurek i wyznacz kątownikiem przebieg grzybka... jeśli obsunie się w jedną czy w drugą stronę wyrówna to płyta. No i wszystko... właśnie tak mam zamiar zrobić dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 18.11.2010 22:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 Nigdy nie widziałem jak powinno wyglądać prawidłowo wykonane połączeni ślizgowe. Macie może jakieś zdjęcia. Mimo że co nie którzy próbowali mi to wytłumaczyć ja dalej nie potrafię sobie tego wyobrazić jak to należy prawidłowo zrobić. No bo jak zmieścić na ścianie pod profilem UD-30 folią paroizolacyjną wywinięta na ścianę i taśmę ślizgową jak grubość K-G to raptem 12,5cm To jak na tych 12mm przykleić te dwie folie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.11.2010 22:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 Nigdy nie widziałem jak powinno wyglądać prawidłowo wykonane połączeni ślizgowe. Macie może jakieś zdjęcia. Mimo że co nie którzy próbowali mi to wytłumaczyć ja dalej nie potrafię sobie tego wyobrazić jak to należy prawidłowo zrobić. No bo jak zmieścić na ścianie pod profilem UD-30 folią paroizolacyjną wywinięta na ścianę i taśmę ślizgową jak grubość K-G to raptem 12,5cm To jak na tych 12mm przykleić te dwie folie Chodzi o połączenie ślizgowe np. sufitu i skosu czy też o połączenie sufit i ściana? bo to drugie to raczej separacja a pierwszego nie stosuję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 19.11.2010 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 lotnikowi może chodzi o akupłytę lub wełnę kominkową? Bo jeśli tak to sprawdź jaką ma λ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojgoc 19.11.2010 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 moze chodzi mu o wełne fasadową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 19.11.2010 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 Chodzi o połączenie ślizgowe np. sufitu i skosu czy też o połączenie sufit i ściana? bo to drugie to raczej separacja a pierwszego nie stosuję... Chodzi w pierwszej kolejności o połączenie sufit i ściana. Ale chętnie się dowiem jak prawidłowo zrobić połączenie sufitu i skosu albo jeszcze skosu ze ścianką kolankową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.