MonikaC 05.12.2010 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 (edytowane) A to efekt naszej ostatniej pracy. Jeszcze tylko ocieplić krokwie, folia, płyty, troszkę zaprawy i można malować http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=33009&d=1291572058http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=33010&d=1291572076http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=33012&d=1291572095http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=33013&d=1291572112http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=33089&d=1291630753 Edytowane 6 Grudnia 2010 przez MonikaC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 05.12.2010 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 (edytowane) Fajne foki przydadzą mi sie jesli pozwolis zapiszę sobie i wezme przykład to u mnie http://images38.fotosik.pl/429/f7c4e12ec8cae334med.jpg tutaj wytyczne dla moich majstrów http://images37.fotosik.pl/417/d15a6640f818b590med.jpg mam nadzieje ze Rom wybaczy. Apropos dlaczego w Tychach nie znalazłem uchwytów rigipsa. W 6 hurtowniach powiedziano ze nie maja minimum logistycznego. Edytowane 5 Grudnia 2010 przez f.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 05.12.2010 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 (edytowane) WitamGromadze materiały na ocieplenie poddasza, i mam jeszcze kilka niejasności:1) jakiego używacie półkątownika do np obramowania płyty przy włazie dachowym, chciałbym zobaczyć jakiś przykład (link, zdjęcie)2) czy druga warstwa wełny jeśli z założenia ma by nabijana na wieszaki będzie wygodniejsza w użyciu ta z rolki?3) wymiary płyt K-G, wiem że standard to 1,2x2,6m ale producenci oferują przynajmniej w katalogach tez np takie 1,2x3,0 m, czy trudno takie kupic? Nie ukrywam że te 3,0m ułatwiły by mi sprawe na skosach, nie byłoby wogole łączeń ciętych i mało odpadów. Dobieracie wielkoś płyt aby unikac zbędnych łączeń?4) jakich użyc wieszaków do mocowania pionowych profili CD60 na bokach lukarny? Wieszak krokwiowy odpada, ESy będą ok? Nie chce żeby cały bok lukarny miał tendencje do obsuwania sie w dół. 5) i jak wykonać profilowanie i płytowanie pomiędzy dwoma oknami dachowymi na skosie przedzielonymi krokwią?6) czy zwykłe kołki wbijane do mocowania profili UD do pustaków ceramicznych są wystarczające czy lepiej użyć kołków fishera ux. Edytowane 6 Grudnia 2010 przez danielw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
antoniobermuda 06.12.2010 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 Witam forumowiczów. Ja mam takie krótkie pytanko - przeszukałem ten wątek, ale nie udało mi się znaleźć informacji jakiej grubości powinny być regipsy na poddaszu. Gdzieś chyba ktoś pisał że 18mm, ale nie mogę się tego drugi raz doszukać. Mam dach kopertowy kryty dachówką ceramiczną - folia bez deskowania - między krokwie 15cm super maty - na krokwiach 10cm supermaty. Pomóżcie proszę bo nie jestem pewien jakie regipsy zamówić. Majster też mówi że 18mm ale w okolicy na składach mają tylko 12,5 co w sumie mnie trochę dziwi. Pozdrawiam Piotrek Witam serdecznie. Podciągam moje pytanko. Muszę na dniach zakupić płyty KG i nadal nie wiem jakie. Z tego co się orientowałem na składach to w większości mają 12,5mm, a z grubszych tylko ognioodporne 20mm w zabójczej cenie. Czy 12,5 wystarczy pojedynczo? Chciałbym uniknąć kręcenia płyt podwójnie, bo portfel coraz chudszy Proszę pomóżcie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MonikaC 06.12.2010 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 Czy do ocieplenia tych krokwi przy oknie mogę użyć wełny stroprock bo potrzebuję 3cm a może płytami styropianowymi 3cm bo te akurat mam - może się ktoś wypowiedzieć w temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 06.12.2010 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 chyba nasi doradcy wyjechali na wczasy zimowe, nie ma komu odpowiadac a pytania sie mnożą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
langerob25 06.12.2010 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 chyba nasi doradcy wyjechali na wczasy zimowe, nie ma komu odpowiadac a pytania sie mnożą... Ja używałem kołków z wkręt-metu do porotherma o symbolu RU 8x60N .Trzymają super już po wbiciu ,bez wkreta nawet. Płyty to 12,5 mm wystarczą.Co do długości 3 m zapytaj u siebie na hurtowni,może Ci sprowadzą.Fakro ma w ofercie listwy do wykończenia wyłazu.Możesz kupić też ceownik aluminowy i nałożyć na płytę.Wpisz w google to wyskoczą Ci namiary na sklepy internetowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BeataWojtek 06.12.2010 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 Witam, mam pytanie do specjalistów:jestem namawiana na podwójne płytowanie skosów na poddaszu. waham się, bo to duze pieniądze dodatkowo. Czy mozecie się wypowiedziec, czy warto w to inwestowac?dachówka ceramiczna; membrana, 15 miedzy krokwie na to 5 i folia zolta. z gory dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal2280 07.12.2010 06:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 Na dniach mam zamiar ułożyć pierwszą warstwę ocieplenia poddasza (18cm wełny skalnej). Zgodnie z wieloma sugestiami wyprowadze wełnę nad murłatą na zewnątrz, by po ociepleniu ścian wełna przylegała do styropianu ściany (w miescu styku wełny z murłatą chcę wełnę trochę podciąć by nie wypychała membrany do góry). I tu moje pytani - czy tą wełnę "wypuszczoną" na zewnątrz w jakiś sposób zabezpieczyć? Ocieplenie ścian i podbitkę będe wykonywał najwcześniej końcem wiosny. Z góry dzięki za Wasze sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BeataWojtek 07.12.2010 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 przy domku jednorodzinnym "standardowe poddasze" w zupelnosci wystarczy plyta 12,5mm. czy moge przyjąć że to dotyczy też mojego pytania i podwójne płytowanie jets jedynie fanaberią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaśka73 07.12.2010 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 mam problem ze stelażem przy oknie a dokładnie chodzi o to że okno jest tak zamontowane że po prawej stronie jest zbyt mało miejsca na profil proszę o podpowiedź co tam dać może jakąś listwę i do niej przykręcić płytę K-G bo bezpośrednio do ściany to chyba nie bardzo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MonikaC 07.12.2010 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 monisia z charakteru poddasza powinna uzyc plyt min 15mm a w czesci stropowej plyty gipsowo wloknowej lub grubasow domyślam się że to o mnie? jakąś złośliwość tu wyczuwam Odnośnie tych płyt to dzisiaj byłam w 4 składach i najgrubsze to 12,5. Wkurza mnie to bo niby wszyscy piszą powinno się, trzeba, a jak się chce kupić to nigdzie tego nie ma i wszyscy patrzą się na człowieka jak na idiotę bo po co ,na co, ale tak nie trzeba..... Ma ktoś pomysł jak wykończyć ten kawałek przy stropie bo UD wyżej na grzybach nie da rady zamocować bo jest strop i przeszkadza.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MonikaC 07.12.2010 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 przy domku jednorodzinnym "standardowe poddasze" w zupelnosci wystarczy plyta 12,5mm. czy moge przyjąć że to dotyczy też mojego pytania i podwójne płytowanie jets jedynie fanaberią? no i tu się nasuwa pytanie - CO TO JEST STANDARDOWE PODDASZE?????? Ja myślałam że takie mam a tu się okazuje że jednak mam jakieś specjalne. PYTANIE czy na połączeniu krzyżowym ten krzyżak można pchełką zamocować do profila na którym wisi ????? bo cały profil zamocowany na tych cudakach jeździ jak się chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BeataWojtek 07.12.2010 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 ojej, no to jakie ja mam ? standardowe czy nie? domek mozna zobaczyc w dzienniczku, dach dwuspadowy, jedno okno trojkatne;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aslom1 07.12.2010 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 Witam, mam pytanie do specjalistów: jestem namawiana na podwójne płytowanie skosów na poddaszu. waham się, bo to duze pieniądze dodatkowo. Czy mozecie się wypowiedziec, czy warto w to inwestowac? dachówka ceramiczna; membrana, 15 miedzy krokwie na to 5 i folia zolta. z gory dziekuje Tytułem pytania...Na skosach jak i ogólnie-poddaszach,półśrodkiem jest stosowanie pojedynczej płyty GK.Lepszym środkiem,jest (choć na pewno droższym)stosowanym m.innymi w całej Skandynawii,jest montaż płyty OSB,ok.12,5 mm,jako warstwy nośnej dla płyty GK. w jednej warstwie,lub dwóch (odpowiednia klasa ognio -ochronności przegród ściennych i sufitowych).Płytę OSB,montuje się do np.regli drewnianych lub profili met.mocowanych w poprzek krokwi,w tym przypadku gr.ok.5 cm,(stanowi to doskonałą zawiesię dla wełny gr.5 cm. układanej w poprzek.Rozwiązanie to,rozkłada potencjalne naprężenia konstrukcji dachu,a co za tym idzie,pękanie płyt GK. na łączeniach.Ułatwia to również przykręcanie wkrętów mocujących płytę GK.Pozdrawiam i powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aslom1 07.12.2010 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 Czy do ocieplenia tych krokwi przy oknie mogę użyć wełny stroprock bo potrzebuję 3cm a może płytami styropianowymi 3cm bo te akurat mam - może się ktoś wypowiedzieć w temacie? Witam!Najprostszym rozwiązaniem,choć całkiem odpowiednim,będzie bezpośredni montaż płytyGK. wokół okna,z wpuszczeniem jednoczesnym pianki poliuretanowej "wypełniającej,mało prężnej",wypełniając przestrzeń pomiędzy belką a płytąGK.Płytę dociętą do wymiaru ,osadzić w wpuście okna,lekko odchylając dołem wpuścić pianę niskoprężną pomiędzy płytę a belkę,docisnąć do profilu met. i przykręcić.Na pewno będzie bez mostków termicznych i ewentualnych przedmuchów.Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal2280 07.12.2010 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 Na dniach mam zamiar ułożyć pierwszą warstwę ocieplenia poddasza (18cm wełny skalnej). Zgodnie z wieloma sugestiami wyprowadze wełnę nad murłatą na zewnątrz, by po ociepleniu ścian wełna przylegała do styropianu ściany (w miescu styku wełny z murłatą chcę wełnę trochę podciąć by nie wypychała membrany do góry). I tu moje pytani - czy tą wełnę "wypuszczoną" na zewnątrz w jakiś sposób zabezpieczyć? Ocieplenie ścian i podbitkę będe wykonywał najwcześniej końcem wiosny. Z góry dzięki za Wasze sugestie. Zdradzicie jak to zostało zrobione u Was? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 07.12.2010 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 (edytowane) Na podstawie tego co tutaj wyczytałam ( bije się jednak w piersi ,ze nie dałam rady przeczytać wszystkiego ) zrobiłam sobie rozpiskę jak najlepiej wykonać docieplenie poddasza.Czy moglibyście zerknąć czy takie wykonanie może być? Jakieś błędy? 1.Wykonanie szczeliny wentylacyjnej pod deskowaniem za pomocą 3 cm pasków styropianu i siatki do dociepleń –pilnowanie przy dalszych pracach ,aby szczelina wentylacyjna nie uległa ściśnięciu przez wełnę 2. Mocowanie grzybków do boku krokwi z ich odpowiednim wypoziomowaniem 3. Układanie pierwszej 16 cm warstwy styropianu pomiędzy krokwie - wełnę wycinamy oczywiście szerzej niż odległość między krokwiowa, aby uległa samo zaklinowaniu. Wełnę tniemy w poprzek na prostokąty 92-94 cm x 120 cm – tak aby przy ocieplaniu prostokątnych przestrzeni między krokwiowych nie było odpadów. Może być inny sposób cięcia -ale "bezodpadowy". W pozostałych przypadkach ( pola trójkątne) wyciętą wełnę używamy do ocieplenia miejsc trudno dostępnych ,tak aby nie było odpadów. Pilnować dokładnego wypełnienia wełną szczelin , miejsc nad ścianą działową czy ścianą szczytową. Wełna ma się łączyć z zewnętrznym ociepleniem styropianem ( wciśnięta pomiędzy styropian a murłatę) - pilnować jednocześnie , aby nie zamknąć szczeliny wentylacyjnej ,która ma wlot w okapie, biegnie pod deskami i wylot ma w kalenicy a w polach trójkątnych wyloty są nawiercone w deskowaniu i papie w szczytach pól. 4.Sznurkowanie pierwszej warstwy wełny. 5. układanie drugiej 5 cm warstwy wełny na krzyż z pierwszą warstwą. Pilnowanie ,aby nie powstawały mostki cieplne - wełnę 120 cm szerokości w całości przebijamy grzybkami a następnie mocujemy zapinając na grzybki profil CD. Na koszach i narożach wykonujemy również stelaż równoległy do krokwi narożnych oraz koszowych, w który będą wchodzić profile CD60.(Stelaż wykonujemy z 2 spiętych ze sobą profili UD30 – a następnie odgiętych pod odpowiednim kątem -tak aby można w nie było wpiąć prostopadłe profile CD60) Profile główne tzw. nośne mocowane na krokwiach i jętkach w rozstawie co 40cm .Nie łączymy trwale profili CD60 z UD30 a jedynie na wcisk. Powstałe przy ścianie tzw. kontrolowane pęknięcie pokryte będzie potem akrylem już po malowaniu ( patrz punkt 6 .uszczelnienie wokół okien pianką poliuretanowa niskoprężną – z uważaniem aby pianka nie przeszła na druga stronę dachówki 7.Klejenie folii paroizolacyjnej- Na profile taśmą 2-stronną przykleić folię paroizolacyjną – używać kawałków taśmy dwustronnej. Zachować szczelność (przy łączeniu folii dawać zakładki na profilach a na pionowych łączeniach robić też zakładki i kleić taśmą). Folię kleić bezpośrednio przed płytowaniem. Oprócz tego folie należy dokładnie kleić do kominów do ram okiennych oraz do ścian a także uszczelniać wokół rur odpowietrzających do kanalizacji. Folia ma być położona szczelnie. Ważne jest, aby w tych miejscach zostawić odpowiednie naddatki folii paroizolacyjnej. Na połączeniach z oknami dachowymi i wyłazami, należy stosować się do zaleceń ich producentów, tak aby połączenia z ramą, lub obudowami tych elementów były szczelne 8. Docięcie płyt GK do ścian: ze szczeliną nie większą niż 2 mm. nie dokręcamy płyt do profilu startowego przy ścianie!, jeżeli zdarzy się większa szczelina przy ścianie to lekko podszpachlowujemy i szlifujemy (żadnych siatek). gruntowanie, akrylowanie po pierwszym malowaniu 9 Szpachlowanie łączeń siatkowych płyt i miejsc z wkrętami. Nie szpachlujemy całych płyt, chyba że wyjątkowo. 10. szlifowanie 11 malowanie. (nie ważne czy raz czy dwa czy trzy, ma być dobrze). CO WY NA TO? Może być? pozdrawiam Edytowane 7 Grudnia 2010 przez ewadora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 07.12.2010 23:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2010 W jaki sposób i do czego montować sznurek - ogranicznik między krokwiami. Rozpięty sznurek ma stworzyć siatkę do której od spodu dojdzie wata. Nad tym sznurkiem ma być szczelina między warstwą ocieplenia a membraną dachową. Wcześniej było już o tym pisane- jednak nie mogę odnaleźć wpisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 08.12.2010 16:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 (edytowane) Ludziska zerknijcie proszedobrze to wygląda czy moze cos poprawic ???http://images38.fotosik.pl/443/1d828816ed52e554med.jpg http://images43.fotosik.pl/449/2d5ca88fd8602d36med.jpg http://images45.fotosik.pl/450/4152f3ec2d6a68famed.jpg Nie wiem dlaczego wpadam w psychozę i mam wrazenie ze bedzie mi zimno na gorzeTez tak macie?dodam ze w tej chwili grzeje kozą i po wrzuceniu wełny jest znosnia czytaj przyjemna temperatura. w zasadzie mozna juz mieszkac! Edytowane 8 Grudnia 2010 przez f.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.