Marshall_89 12.01.2011 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 Może ktoś coś powie jeszcze o zdjęciu numer 2 a jak chce to do pierwszego też:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 13.01.2011 06:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 a ma ktoś może odróbkę okna profilami na zdjęciu i mógłby zapodać może być na maila. Najchętniej przypadek gdy okno nie wchodzi na styk pomiedzy krokwie tylko ma po 5 cm luzów po obu stronach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marshall_89 13.01.2011 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Tutaj masz jak jest zrobione okno a w szczególności jak dobrze go ocieplić A to że jest miedzy nimi 5 cm luzu to pasuje coś na bić żeby przymocować wieszak http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocieplam-poddasze-krotkie-pytania.../page179 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MonikaC 13.01.2011 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Marshall_89 odbierz PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 13.01.2011 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Tutaj masz jak jest zrobione okno a w szczególności jak dobrze go ocieplić A to że jest miedzy nimi 5 cm luzu to pasuje coś na bić żeby przymocować wieszak http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocieplam-poddasze-krotkie-pytania.../page179 dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DIY 13.01.2011 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 @Marshall_89 nie powiesz chyba, że we wszytstkich trzech przypadkach połączyłeś ze sobą wszystkie profile bor-wkrętami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marshall_89 13.01.2011 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 to są zdjęcia z neta ja tylko pytam żeby się upewnić czy takie skręcenie jak zaznaczyłem na tych zdjęciach na czerwono jest poprawne i szukam odpowiedzi w którym miejscu mogę to zrobić a gdzie nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artix69 13.01.2011 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Ciężko powiedzieć co z tym zrobić... malo doświadczeń z życia ale trochę można teoretyzować... jesli styropian mieszamy z wełną to raczej jako ostatnia warstwa czyli pierwsza od strony płyt... chodzi o to że styropian jest bardziej paroizolacyjny - wełna paroprzepuszczalna... trzeba zachować przeplyw pary i gradacje paroprzepuszczalności od najmniejszej do największej.... łączna grubość na skosach nie jest rewelacyjna... pomijając nawet fakt że nie wiadomo jak wygląda ułożenie welny to może być trochę chlodno - znaczy drogo przy ogrzewaniu... moja rada - zerwać wszystko i zrobić od nowa... może być to tańsze niż cudowanie z tym co jest. co do sufitu... jeśli dobrze rozumiem to jest 35cm styro i 20cm wełny? ...taka grubość jeśli nawet coś jest niezbyt dokładnie ułożone to powinno wystarczyć... tego bym nie ruszał... W kilku miejscach sprawdziłem ocieplenie jest szczelne natomiast poprawiłem izolację bo miałem dostęp z poddasza w miejscach gdzie są przymocowane jętki do krokiew. Jeżeli chodzi o sufit to 9cm jest styropianu(między łaty i na łaty) na, to 10wełny + dodatkowo rozwinę 10 lub 15cm jako izolacją końcowa. Tak myślę co, by się stało jak na skosy (na ten styropian) dałbym jeszcze 10cm wełny + szczelną folię paroizolacyjną łączoną na taśm?. Jest prawdopodobieństwo że wełna zamoknie lub zacznie się tam coś złego dziać? Jakie są przypuszczenia wilgoć, brak przepuszczalności i przepływu przez styropian czyli nie oddycha - jakie konsekwencje? izolacja traci na wartości, pojawi się grzyb? Proszę o pomoc w rozważeniu sytuacji. P.S Gdybym dał jeszcze 10cm to wsumie warstwa miała by na skosach 28cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
masti15 13.01.2011 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Woda na wełnie? co dzieje się za wełną?. Jak i czym zrealizowałeś ogrzewanie i wentylację wnętrza domu, jaką masz wentylację dachu? Dom jest świeżo wybudowany i nie mam jeszcze instalacji CO. Za ocieplanie wziąłem się gdy na zewnątrz było kilka stopni mrozu a w środku lekko poniżej zera. Wszystko było ok. do momentu gdy temperatura zaczęła się podnosić i nagle okazało się że wilgoć która znajdowała się w pomieszczeniach zaczyna skraplać się na wełnie. Dach przykryty jest blachodachówką pod którą mam membranę wysyokoparoprzepuszczlną (corotop strong). Mimo to pod membraną zrobiłem szczelinę wentylacyjną 2 cm. Czy ktoś z was miał do czynienia z taką sytuacją, mogę przykrywać wilgotną wełnę drugą warstwą czy też koniecznie poczekać do wiosny i dać czas na odparowanie wody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kakusek 13.01.2011 23:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Wiem ze nic nie wiem i prosze o porade.Dach pokryty jest dachowka betonowa ( nie deskowany) z folia paroprzepuszczalna Tyvek (o ile dobrze pamietam Tyvek Ultra) .Krokwie grubosci 18 cm.Czy przy izolacji poddasza moge dac pomiedzy krowkie 18 cm welny (chce polozyc welne Rockwool Toprock) czy bedzie lepiej zachowac szczeline (mimo niedeskowanego dachu ) i dac tam "tylko" 15 cm welny?Nie jestem przekonana czy faktycznie folia spelni swoje zadanie za kolejne X lat i czy welna do niej przylegajaca bedzie "bezpieczna" ale z drugiej strony nie wiem jak duze beda straty na izolacyjnosci odejmujac te 3 cm w grubosci welny . Druga warstwa welny bylaby 10 cm lub 5 cm (Rockwool superrock) Jaki wariant bylby najlepszy : 15 +10 ,18+5 czy 18+10 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kakusek 14.01.2011 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 FlashBack a jak sprawdzic wlasciwosc i droznosc tej wentylacji?Obecnie na poddaszu hula wiatr jak ta lala bo nie ma jeszcze ocieplenia zewnetrznego i podbitki.Nie wiem czy ma to cos do rzeczy ale niestety okna dachowe czesto sa cale zaroszone (zaparowane)Czy z Twojej wypowiedzi mam rozumiec ze lepiej byloby dac 15 cm welny (zostawic te 3 cm luzu w krokwiach ?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aslom1 15.01.2011 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2011 Wiem ze nic nie wiem i prosze o porade.Dach pokryty jest dachowka betonowa ( nie deskowany) z folia paroprzepuszczalna Tyvek (o ile dobrze pamietam Tyvek Ultra) .Krokwie grubosci 18 cm. Czy przy izolacji poddasza moge dac pomiedzy krowkie 18 cm welny (chce polozyc welne Rockwool Toprock) czy bedzie lepiej zachowac szczeline (mimo niedeskowanego dachu ) i dac tam "tylko" 15 cm welny?Nie jestem przekonana czy faktycznie folia spelni swoje zadanie za kolejne X lat i czy welna do niej przylegajaca bedzie "bezpieczna" ale z drugiej strony nie wiem jak duze beda straty na izolacyjnosci odejmujac te 3 cm w grubosci welny . Druga warstwa welny bylaby 10 cm lub 5 cm (Rockwool superrock) Jaki wariant bylby najlepszy : 15 +10 ,18+5 czy 18+10 ? Witam:).Mogę doradzić co nieco w tej kwestii.Mianowicie pod żadnym,ale to żadnym pozorem nie należy dopychać wełny do folii,(membrany ):no::no::no:.Należy pozostawić lukę,tzw.luftspalt"do cyrkulacji powietrza ku górze dachu (otwarcie kalenicy dachu,bądź kratki wentylacyjne na szczytach budynku).Ma to związek z małą paroprzepuszczalnością każdej membrany,przy określonych warunkach atmosferycznych(jesień-wiosna)Co do grubości izolacji,to wiadomym jest,że im więcej wełny tym lepiej.Proponuję 15+15,lub15+10+5,oczywiście jeżeli jest to możliwe.U siebie,w części domu,zrobiłem 15+10,z czego 10 w dwóch warstwach po 5,i dziś żałuję !::bash:Pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PAPROCIAK 15.01.2011 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2011 ja także zrobiłem 15 +10 i to za mało szczególnie czuc w upały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kakusek 15.01.2011 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2011 W takim razie jestem w kropce Jesli zostawie szczeline wentylacyjna to tez musze dac 15 cm (krokwie 18 cm) a druga warstwe maksymalnie 10 cm bo dach jest wielospadowy ze scianka kolankowa wys 1 m i nie chce jeszcze bardziej obnizac pomieszczen . Moze jest w tym pocieszajace ze chce polozyc Rockwoola o wsp 0,035 ? Jest jakis wzor jak policzyc wsp przenikania ciepla dachu przy grubosci 25 cm dla welny o wsp 0,035 oraz 0,039?-myslicie ze beda to duze roznice cieplochronnosci ? aslom 1 ja to wogole obawiam sie o moja membrane -ponoc folie powinno sie zakryc z kazdej strony do 4 msc po polozeniu a u nas juz ponad rok przykryta jest tylko dachowaka na dodatek z oknami dachowymi (brak ocieplenia wewnetrzengo i podbitki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 16.01.2011 01:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 Wełna 25cm, lambda 0,035 = k ("U") 0,14W/mKRównoważnik - wełna lambda 0,039 = grubość 28cm.Przy takiej samej grubości U = 0,15W/mKPrzelicz to sobie teraz przez powierzchnie dachu i temperatury strefy klimatycznej, a będziesz wiedział ile watów będziesz w "plecy" Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 16.01.2011 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 ponoc folie powinno sie zakryc z kazdej strony do 4 msc po polozeniu a u nas juz ponad rok przykryta jest tylko dachowaka na dodatek z oknami dachowymi (brak ocieplenia wewnetrzengo i podbitki) to jakaś nowość, ja również mam membranę, poddasze nieużytkowe, kiedyś będzie może zaadoptowane, również mam okna dachowe i nikt nie mówił że trzeba membranę z dwóch stron zakrywać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aslom1 16.01.2011 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 W takim razie jestem w kropce Jesli zostawie szczeline wentylacyjna to tez musze dac 15 cm (krokwie 18 cm) a druga warstwe maksymalnie 10 cm bo dach jest wielospadowy ze scianka kolankowa wys 1 m i nie chce jeszcze bardziej obnizac pomieszczen . Moze jest w tym pocieszajace ze chce polozyc Rockwoola o wsp 0,035 ? Jest jakis wzor jak policzyc wsp przenikania ciepla dachu przy grubosci 25 cm dla welny o wsp 0,035 oraz 0,039?-myslicie ze beda to duze roznice cieplochronnosci ? aslom 1 ja to wogole obawiam sie o moja membrane -ponoc folie powinno sie zakryc z kazdej strony do 4 msc po polozeniu a u nas juz ponad rok przykryta jest tylko dachowaka na dodatek z oknami dachowymi (brak ocieplenia wewnetrzengo i podbitki) Witam.Z tą membraną to jest tak,że nie jest odporna na UV,przez dłuższy okres.Skoro z "góry" zakryto dachówką,to nie ma problemu.Jednak to nie zwykła folia PVC,i nie ulegnie plastyfikacji:).Co do zwiększenia izolacyjności,można zastosować specjalną folię alu.z pęcherzykami powietrza,znacznie podwyższającą ciepłochronność.Nie znam nazwy,ale słyszałem,że jest do dostania w kraju:).W Skandynawi,stosuje się ją,do dociepleń elementów,w których nie ma możliwości grubej izolacji wełną np.lukarny,ściany balkonów itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neko 16.01.2011 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 (edytowane) (...) ja to wogole obawiam sie o moja membrane -ponoc folie powinno sie zakryc z kazdej strony do 4 msc po polozeniu a u nas juz ponad rok przykryta jest tylko dachowaka na dodatek z oknami dachowymi (brak ocieplenia wewnetrzengo i podbitki) Pewnie zależy to od konkretnej membrany. U mnie membrana też (niestety) przez grubo ponad rok nie była niczym zakryta od wewnątrz (na zewnątrz oczywiście była, bo dachówkę położono od razu po rozłożeniu membrany). W dodatku okien nie miałem wprawionych przez prawie rok w ciągu tego czasu (szyby część UV nie przepuszczą). Pod okapem była natomiast zakryta deskami nadbitki. Czy coś złego się stało? Nie wiem. Póki co wydaje się że spełnia swoją funkcję, tj. nie przecieka, choć z całą pewnością najlepiej trzymać się wytycznych producenta membran, czyli zwykle nie więcej niż kilka miesięcy. Zaznaczam jednak, że moja membrana ma wewnętrzną stronę filcową, co być może trochę ogranicza wpływ promieniowania UV. Edytowane 16 Stycznia 2011 przez neko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neko 16.01.2011 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 (edytowane) (..) Ma to związek z małą paroprzepuszczalnością każdej membrany,przy określonych warunkach atmosferycznych(jesień-wiosna) Mogę to potwierdzić. W okresie ostatnich roztopów zauważyłem niewielkie zawilgocenie wełny w dwóch miejscach, które potencjalnie są najmniej wentylowane, tj. w polach poniżej kominów. Połaci dachu nie mam jeszcze przykrytej płytami gk. Dekarze zdjęli dachówki i nie dopatrzyli się żadnych uszkodzeń membrany w tym miejscu. Dodam, że wcześniej w największe deszcze i zawieje nic tam nie przeciekało (wtedy jeszcze nie miałem wełny w tych miejscach, więc raczej bym zauważył bez problemu). Membrana dachowa to Delta Maxx. Czy z tego wynika, że dla tej membrany przerwa wentylacyjna powinna bezwględnie być? Doradcy od producenta i dystrybutorzy mają różne zdania. Na stronie: http://dorken-delta-folie.informatorbudownictwa.pl/ napisano, np.: "Nie wymagana szczelina wentylacyjna pomiędzy tą membraną a termoizolacją". Parametry membrany są następujące: Przepuszczalność pary wodnej po 24 h: 256 g/m2przy temp. +23 °C i wilgotności 85% Równoważna dyfuzyjnie grubość powietrza Sd: 0,15 Oczywiście szczelinę można dać zawsze na wszelki wypadek, ale informacje jak na w/w stronie niestety odpowiednio ukierunkowują inwestorów, którzy chcą znależć optimum między możliwie grubą warstwę wełny dla komfortu cieplnego, a chociażby wysokością ścianki kolankowej i unikaniem efektu "tunelowych otworów okiennych". Teraz myślę, że tę szczelinę dałbym jednak systemowo, tj. tak jak w przypadku deskowania, choć może obecnie i tak nie jest najgorzej, bo mam miękką wełnę szklaną, która nie jest dociśnięta tylko lekko obwisa na sznurkach. Tylko czy to wystarczy? Edytowane 16 Stycznia 2011 przez neko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kakusek 16.01.2011 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 (edytowane) Jani_63 wielkie dzieki.Czy moglbys mi jeszcze powiedziec ile bedzie wynosilo U dla welny z lamda 0,039 ale dla grubosci 25 cm?(coraz bardziej przychylam sie do odpuszczenia tych 3 cm i zachowania szczeliny -wiec miedzy krokwie musialaby pojsc grubosc 15 cm) oraz ile zyskam dajac 28 cm ale welny o lamdzie 0,035 cm (przy 25 cm napisales ze U =0,14 W/mK) Ponoc rockwool jest sztywniejsza welna i woda nie wsiaka w niego tak jak w Isovera. Moj dach ma po ok 320 m kw a mieszkam w III strefie klimatycznej.Niestety jestem kobitka i nie umiem sobie tego poprzeliczac Jesli chodzi o membrane to prducenci podaja ze powinna byc ona przyryta z kazdej strony do 6 msc po polozeniu gdyz promienie UV "uszkadzaja" jej wlasciwosci.Promienie docieraja przez okna dachowe ale rowniez odbijaja od lezacego na polu sniegu a u mnie w zeszla i tegoroczna zime nie bylo zamkniecia dachu podbitka wiec cos tam docieralo. Edytowane 16 Stycznia 2011 przez kakusek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.