gin 17.02.2011 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Na CD -ki na obrotowych wsadz UD jak masz poziom dognij sekcje V-ki do poziomu rusztu i ja dokręc z poziomicy tak aby ruszt sufitu z v-ka był w poziomie i zamknij bajzel płyta nawet możesz dokręcić do UD tego przy ścianie płyte ,bo na obrotowych to przy malowaniu wszystko pływa.Na CD masz po 30 mm na krawędz płyty ,francuzi jada na 45mm i maja po 22,5 na płyte i tez trzyma. Tak ze jak nie masz możliwosci korekty CD to szczeline wypełnisz lub zetniesz krawedż płyty ale z tym to ostrożnie bo będziesz musiał to kontynuowac ? brak katów lub skantowane CD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 17.02.2011 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 nie mogę znaleźć odpowiedzi a przyszedł czas na montaż płyt i mam problem jak zrobić połączenie skosu ze ścianką kolankową czy płytę ściąć pod kątem tak żeby przylegała do ściany czy nie ścinać i potem to zaszpachlować? ponowię pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 17.02.2011 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 nie ścinaj a potem zaszpachluj. Możesz też dać taśmę narożnikową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kakusek 17.02.2011 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Brachol moze to Ci pomoże : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?126520-Spoinowanie-szpachlowanie-GK-kompendium/page18 Zobacz sobie na wpis Rom-Kon z 24 .04 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gin 17.02.2011 23:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Nie ma logicznego technicznego uzasadnienia aby koniec plyty nie byl połaczony z kolankowa u Knaufa masz profil elastyczny u Norgipsa Profil V u lafarge nic bo sie nie znaja na budowaniu a u Rigipsa slizgi bo nic mądrego nie wymyslili sami .Reasumujac końce płyt będa narażone na odsuwanie sie od kolankowej powody siadanie murłaty i mimośrodowe naprężenia krokwiowe .Połaczenie to jest bez znaczenia bo kolankowa nie pojedzie ani w lewo ani w prawo bo ani wieniec nie pojedzie ani murłata. Jedyne naprezenia opisałem wczesniej .Powinienes zaczynac od kolankowych ale zobaczymy czy poziom ci wyjdzie bo jak nie to grube szpachlowanko zeby wyciagnac linie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gin 18.02.2011 00:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 Pytanie czy rozstaw wieszków był pod płyte fazowana -12mm czy na styki i czy katy sa OK ? dla Esa na kolankowej musisz miec luz tak aby płyta nie cisneła kolankowej bo wypełnienia usiadą dla WP mnie istotna sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 18.02.2011 05:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 ok dzięki wszystkim za informację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
busterx 18.02.2011 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 Miałbym pytanie związane z grubością izolacji. Wstępnie planowałem dać 16cm między krokwie i 10 pod. Zacząłem jednak szukać możliwości optymalizacji, tak aby nie zabierać przestrzeni nad głową i zastanawiam się nad wariantem 16 i 5cm ale o lepszych parametrach. W związku z tym pytanie, co będzie lepsze, czy 26 cm wełny "standardowej" np z U=39, czy 21 cm ale lepszej wełny z U=32, czy będzie to porównywalne w zakresie efektywności izolacji ? czy są jakieś inne wady wariantu 21 cm (akustyka ?)? z góry dzięki za pomocpozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 18.02.2011 15:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 Chyba chodziło Ci lambdę 0,039-0,032W/mK a nie o współczynnik przenikania ciepła "U" oznaczany także przez niektórych jako "k". Choć to raczej w starszych opracowaniach. Ale do rzeczy. Przenikanie ciepła będzie porównywalne. Wełna - lambda 0,039W/mK grubości 26cm = U 0,15W/mK Wełna - lambda 0,032W/mK grubości 21cm = U 0,152W/mK Ze względu na akustykę zalecana grubość wełny to 25cm, ale jeśli nie mieszkasz przy ruchliwej ulicy to przebolejesz, choć warto porównać "R" Innym minusem może być cena, ale to już sprawa indywidualna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
busterx 18.02.2011 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 (edytowane) Dzięki za odpowiedź, chodziło oczywiścei o współczynnik lambda Zaraz będę szukał co to R ... Co do kosztów to oczwiście wariant 0,032 jest droższy ale zależy mi na miejscu nad głową. Jeszcze miałbym pytanie co do grubości jaką mogę zastosować. Krokwie mają ok. 18 cm, dach ma pełne deskowanie, papę i dachówkę ceramiczną, czy można między krokwie dać te 16cm ? Z tych cieplejszych materiałów znalazłem produkty firmy Schwenk KF3 032 i Knauf Classic 032, (przy 15 cm jest jeszcze Ursa) czy jest pomiędzy nimi jakaś różnica (poza kolorem ? pozdrawiam Edytowane 18 Lutego 2011 przez busterx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lelelek 18.02.2011 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 pytanie trochę obok, ale związane z ociepleniem. Zabudowuję styropianem przestrzeń pomiędzy murłatą a membramą (membrama tyveka wysokoprzepuszczalna) na skosach będzie wełna. Czy zostawić przestrzeń pomiędzy styro a folią, czy zapiankować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MirekiKasia 18.02.2011 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 Mam pytanie,którą wełne lepiej położyć?Do wyboru mamy ROCKWOLL megarock 15cm 0,039W/mKKNAUF TI 140U tez 0,039Knauf Classic tez 0,039Na dachu mamy Krokwie 16 cm, membrana,dachówka cementowaPodałem taką lambde bo chodzi o kasę wszystkie te wełny są w naszej okolicy ok.15 pln/mkw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Coltt 20.02.2011 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 (edytowane) Witam ponownie Mam jeszcze jedno pytanko szukałem wszedzie i mam sprzeczne informacje. Cały dom jest postawiony na scianie trójwarstwowej (pustak-styropian-maks ktore pewnie i tak sa spaprane ale mniejsza o to) jedno jedyne pomieszczenie które teraz robie było na pojedynczej scianie, ocieplone od wewnatrz styropianem na scianie południowej i zachodniej (kolankowej). Ze sciany kolankowej zerwałem sturopian bo zabierał mi za duzo miejsca był kompletnie nie w pionie itp przy okazji sprawdziłem czy ze sciana jest wszystko ok (sucha bez grzyba i plesni). Teraz od sciany czuc delikatne zimno chce postawic na niej regips na stelazu i wełne mysle o 5cm bo 10cm raczej nie wejdzie upychac nie ma sensu. Teraz nie wiem czy wełne moge docisnac do sciany czy zostawic szczeline miedzy scianą a wełną , z drugiej strony nie wiem któredy ewentualna wilgos miałaby uciekac tą szczeliną. Szału powoli dostaje przy tym remoncie wolalbym chyba od nowa dom postawic niz poprawiac a i tak nie wszedzie sie da np brak szczeliny wentylacyjnej przy dachu na pelnym deskowaniu zamurowana murłata pod same deski dachu zrobiłem po 3-4 otwory miedzy krokwiami nad murłata (fi 20) i szczeline wentylacyjną miedzy wełną a deskami... co z tego skoro kalenica jest zamknieta i ponad sufitami poddasza wełna i tak jest bez szczeliny ehh... na deskach w tym pomieszczeniu pojawiła sie plesn (malutkie ogniska ale...) moze dlatego ze były tam suszone ubrania a paroizolacja wołała o pomste do nieba, w kuchni tez zerwałem wełne tez nie było szczeliny wełna na zszywki do desek a deski zdrowiutkie, mimo to zrobiłem od nowa ze szczelina bez wiercaenia dziur bo murarze zrobili to na tyle krzywo ze szczeliny miedzy deskowaniem a sciana były na szczescie . Doradzcie co zrobic z tą scianką kolankową, scianka ma 110x 320 cm albo wcale nie ocieplac i marznac bo na niej bedzie stało łozko edit... Narazie wymysliłem to tak: zawinąłem folie na zewnątrz rzekomej scianki docisnąłem ja profilami ud oklejonymi tasmą akustyczną zeby było szczelnie, na scianach otykowanych tez dawałem ud z tasma akustyczną tyle ze są krzywe i sa male szczeliny więc dodatkowa pianka niskorezna miedzy folie a sciany. Pozniej wiadomo wełna profile CD kontynuacja paroizolacji i płyta. Moze tak być ? No i czy robic tą szczeline miedzy wełną a sciana kolankową? Edytowane 20 Lutego 2011 przez Coltt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Coltt 20.02.2011 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Flash ty jak zwykle na miejscu... kurde ta skrzynka piwa o której pisałes musi być W zasadzie to wydaje mi sie ze to co zrobie bedzie kontynuacją ( chociaz nie do konca, wiadomo...) sciany 3w tyle ze zamiast maksa bedzie gk. Flash robic ta szczeline miedzy welna a scianą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Coltt 20.02.2011 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 (edytowane) od wewnatrz, do sciany na styku ze stropem mocujemy paroizolacje tak by po wykonaniu stelaza dla kolankowej i ociepleniu wywinac paroizolacje w gore do skosu i tam polaczyc ja z reszta paroizolacji dachu. Czyli tu zrobiłem dobrze ze zostawiłem troche wiecej foli i zawinąlem ją na kolankową.izolacja na styk do stropu i sciany. dalej do tej izolacji dosuniemy izolacje podlogi poddasza. Czyli welne dawac na styk do podlogi i sciany kolankowej, podloga jest z betonu a na niej stare plytki na to pojdzie panela myslalem o polaczeniu paroizolacji sciany kolankowej z paroizolacja która bedzie pod panelami. welna nie moze dotykac do deskowania dachu tam powinna zostac wykonana szczelina wentylowana 3cm. dach powyzej izolacji sufitow trzeba rozszczelnic w kalenicy lub scianach szczytowych. Szczelina juz jest zrobiona, mowisz rozszczelnic sciany szczytowe... nad sufitami poddasza jest kawal miejsca ktore jest ocieplone bez paroizolacji... i nie musialbym otwierac kalenicy ? Edytowane 20 Lutego 2011 przez Coltt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Coltt 20.02.2011 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 (edytowane) otwory nie dziurki po wiertle, kratki wentylacyjne z siatka na owady 250x250-500 hmm strzelilem. Mialem to wykuc w cholere chociaz całego domu i tak nie dam rady... ale tesciowie "plakali" ze sniegu nawieje i musialem odpuscic bo nie mamy podbitki, ehh nie pomyslalem o jakiejs siatce na owady w tych dziurkach masz racje przed zima wszystko bedzie tam włazic. Jak skoncze remont poddasza to chce zrobic elewacje i podbitke wtedy zrobie wieksze otwory i dam siatke. chyba, zes kawaler a chcesz gdzies pomieszkac dajc dyla i zostawiajac te mine innym. Hehehe gdyby tak czlowiek mogl cofnac czas Dom jest tak spaprany bo robilo go kilka ekip tzn kiedys stal tylko sklep potem dobudowano z tylu i nad sklepem dom czyli mam parter (sklep,bar i zaplecze gospodarcze), pierwsze pietro gdzie mieszkaja tesciowie, i drugie pietro (poddasze gdzie mieszkam ja z zoną), na sile daloby sie zrobic jeszcze male pomieszczenie nad poddaszem (naddasze poddasza ???heh :) ) W sumie powierzchnia domu prawie 14X18 metrow czyli kawal chalupy. Duzo bledow... ale mimo ze dom stoi juz ponad 15 lat sciany nie pękaja i na glowe sie nie leje Edytowane 20 Lutego 2011 przez Coltt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
busterx 22.02.2011 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 Dzięki za odpowiedź, chodziło oczywiścei o współczynnik lambda Zaraz będę szukał co to R ... Co do kosztów to oczwiście wariant 0,032 jest droższy ale zależy mi na miejscu nad głową. Jeszcze miałbym pytanie co do grubości jaką mogę zastosować. Krokwie mają ok. 18 cm, dach ma pełne deskowanie, papę i dachówkę ceramiczną, czy można między krokwie dać te 16cm ? Z tych cieplejszych materiałów znalazłem produkty firmy Schwenk KF3 032 i Knauf Classic 032, (przy 15 cm jest jeszcze Ursa) czy jest pomiędzy nimi jakaś różnica (poza kolorem ? pozdrawiam Czy mógłbym prosić o odpowiedź na moje pytania ? w szczególności czy można dać 16 cm wełny przy krokwiach 18, pełnym deskowaniu i papie ... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Coltt 22.02.2011 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 (edytowane) nie zauwazylem fotek welna ze skosow do wywalenia, maja zostac gole dechy i tu mnie zaskoczyłes, dlaczego ? Myslałem zeby zrobic tam graciarnie ale boje sie ze jak zrobie podłoge z płyty mdf na jętkach i bede tam chodzic to mi sufit w salonie bardzo popęka i chyba odpuszcze, zostawiajac to pomieszczenie w swietym spokoju myslalem zeby tylko poprawic wełne bo niektore kawałki pospadały (widac zreszta jak sa zamocowane ...) hmm... chyba ze zrzucić i ulozyc tą wełne w poprzek na wełnie która jest między jętkami... nie musiałbym dokładac 5cm miedzy profilami a zyskalbym 15 cm... Edytowane 22 Lutego 2011 przez Coltt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 23.02.2011 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 Czy ktoś może zna się na siłownikach gazowych Chcę u siebie zrobić klapę zamykającą od góry schody strychowe coś na podobe tego jak ma Fakro czyli łuk górny LXW Fakro Łuk górny LXW Klapa jest tam podnoszona przez siłownik gazowy. Jaki rodzaj siłownika trzeba do czegoś takiego dodać. Dzwoniłem do firmy Akcesoria meblowe ale powiedzieli mi że meblowe siłowniki się nie nadają bo są za słabe maksymalnie udźwig 150N no i otwierają się z pozycji pionowej do poziomej np a drzwiach szafki kuchennej. Siłowniki motoryzacyjne są zbyt duże. Macie jakiś pomysł? A może ktoś ma albo widział ten siłownik Fakro i może podpowiedzieć kto jest producentem takiego siłownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 23.02.2011 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 a w takich samochodach co mają osobno podnoszoną szybę w tylnej klapie nie są przypadkiem krótkie siłowniki takie po 20 cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.