Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Od pewnego czasu śledzę wątek chcę się podszkolić w wykończeniówce poddaszy.

Rom-Kon , to prawdziwa wyrocznia:yes: w poddaszach, więc z ciekawością przeglądam jego "matecznik";)

Warto wziąć tez pod uwagę wypowiedzi FlashBack

 

 

Chciałbym trochę ułatwić sobie zadanie / może i innym /, pomyślałem że może by zrobić małe rezime wątku.

Oczywiście nie sam :no:, z pomocą uczestników wątku /podpowiadaczy/ i naszego guru :yes: też.

 

Nie jestem informatykiem więc nie będzie to jakieś cudo .

 

Proszę o pomoc i natychmiastowe zwrócenie uwagi w przypadku rażących błędów./najlepiej na prywatną wiadomość, żeby nie gmatwać wątku/.

 

Proszę o cierpliwość, jest zima i nie jestem co prawda zawalony robotą, ale nie samym chlebem żyje człowiek, trochę może potrwać.

Edytowane przez Zbigniew100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabudowa poddaszy - streszczenie wątku / i nie tylko /

 

Uwaga !

 

Wybór subiektywny, dokonany przeze mnie.

Z pewnością nie jest to "Biblia", ani też przedstawienie jedynie słusznych rozwiązań.

 

"Speców" proszę o uwagi, najlepiej na priv.:yes:

W przypadku nieprawidłowego przywołania wypowiedzi z góry przepraszam :oops:

i jak najszybciej poprawię.:yes:

 

Brak autoryzacji wypowiedzi. :p

 

1. >>O czym pamiętać

2. >>Narzędzia

3. >>Założenia wstępne

4. >>Materiały

5. >>Sufit

6. >>Skosy, kosze

7. >>Ścianki działowe, otwory

8. >>Montaż wełny, folii

9. >>Montaż płyt

10. >>Szpachlowanie

11. >>Ciekawe pytania

 

 

Linki w temacie;

>>Filmiki Knaufa +++++

Edytowane przez Zbigniew100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czym pamiętać .

 

1. Zawarcie umowy z wykonawcą

 

Pytanie do Wykonawców 8-)

 

Jak mówicie klientom stawkę ( mniej istotne w tej chwili jaką) za ocieplenie poddasza i zabudowę nidą skosów to co ta stawka obejmuje ?

Chodzi mi konkretnie, czy obejmuje np. założenie narożników, maskowanie połączeń płyt taśmą lub siatką i lekki szpachel tych połączeń, narożników i łepków śrubek na płycie ?

Rom-Kon

...u mnie stawka podstawowa obejmuje 1m2 płyty na gotowo już z 1-krotnym malowaniem farbą czyli:

wełna, stelaże, płyta, spoinowanie, szpachlowanie całości płyt (u mnie taki standard), gruntowanie, 1-krotne malowanie farbą.

 

...dodatkowo doliczam za:

kosze, naroża, lukarny,okna połaciowe, wyłazy na stryszek, klatkę schodową (czasem 20 razy trzeba ustawić rusztowanie!), jętki i inne takie "upierdliwe" przypadłości... metraż "dziury okiennej" wliczam w metraż skosów + doliczenie...

 

...dwa razy inwestorzy mnie "przerobili"... raz nie zaznaczyłem że okna wliczam w metry i oczywiście inwestor odliczył mi 9 okien a drugi raz zrobiłem sporo koszy i naroży za darmola.... niestety...

 

2. Zamawiać usługę ze wstępnym malowaniem nawet jeśli to 3 zł drożej! wtedy dopiero będzie widać jakość wykonania!!!

 

3. Inwestor-inwestorem ale gwarancje na wykonaną pracę daje wykonawca i to on ma obowiązek stosować się do najlepszych zasad sztuki budowlanej.

Odstępstwa od zasad sztuki wykonawca powinien zgłaszać inwestorowi i ewentualnie w swoim interesie szczegółowo zapisać w umowie... wtedy chociaż częściowo może umyć ręce od partactwa na życzenie inwestora.

A z zaleceniami producentów systemów suchej zabudowy trzeba być na bieżąco bo to co jeszcze zalecane 10 lat temu - dzisiaj poważny błąd wykonawczy.

Przykład to rozstaw profili co 60cm nawet przy płycie 9mm(!) dziś niedopuszczalne! To samo z krawędziami płyt typu HRAK (KPOS) i używanie siatek samoprzylepnych - Rigips lansuje swoją krawędź PRO i daje całkiem inne zalecenia niż jeszcze parę lat temu. W kartach katalogowych zawsze jest ujęte -według stanu wiedzy na dzień... i tu data.

 

4. Sprawdź poprawność /szczelność / obróbek blacharski, kosza , komina , okna dachowego.

Przecieki uszkodzą wełnę !!!.

Dowiesz się o tym dopiero po pojawieniu się pleśni na suficie.

 

5. Sprawdź czy okno dachowe i komin ma rynienkę !!!

membrana przy ko&#109.jpgokno dachowe..jpg

 

6. Sprawdź czy jest prawidłowo przymocowana membrana dachowa przy oknie i kominie.

okno dachowe..jpg

Edytowane przez Zbigniew100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzędzia

 

Wykaz niezbędnych i przydatnych narzędzi i patentów przy wykonywaniu poddasza.

 

1. poziomica wodna (weżyk) ,

2. maski przeciwpyłowe i okulary na oczy

3. sznurek

4. długa poziomica

5. nóż

6. kątownik

7. szlifierka kątowa /flex/

8. podpora

9. taker /zszywacz /

taker..jpg

 

10. nożyce do blachy

11. Nitownica

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSwqgL7kIOBFsay0C8AAdql41PUeGAWFZTqIIyJng2LD3A2ZgSL

12. podpora

 

podpora..jpg

Czasami można pożyczyć za 20 - 30 zł na dzień , podnośnik do płyt

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT__rKRWbgeRJfgW2TBy4JSro8mKSfYXF43ESp7fZM--v7f6sNb

 

a oto narzędzie mojego własnego pomysłu. przykładnica zrobiona ze zwykłego kątownika ...za 3 zł
kątownik 1..jpghttp://forum.muratordom.pl/images/misc/pencil.pnghttp://forum.muratordom.pl/images/misc/pencil.png Edytowane przez Zbigniew100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenia wstępne

 

1.

Kiedy i gdzie szczelina wentylacyjna ?
Zastosowanie folii nisko paroprzepuszczalnych narzuca konieczność zachowania dodatkowej szczeliny wentylacyjnej pomiędzy folią, a materiałem termoizolacyjnym.

 

3282200485472015001&.jpg

 

Deskowanie lub płyty OSB z papą lub inną szczelną powłoką lub z membraną wysoko paroprzepuszczalnąnarzuca konieczność zachowania dodatkowej szczeliny wentylacyjnej pomiędzy folią, a materiałem termoizolacyjnym.

 

okap z deskowani&#10.jpghttp://forum.muratordom.pl/album.php?albumid=1852&attachmentid=33720http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=45565&d=1298981106

 

Zastosowanie membrany wysoko paro-przepuszczalnej nie ma konieczność zachowania dodatkowej szczeliny wentylacyjnej pomiędzy folią, a materiałem termoizolacyjnym.

 

3220351949807066433&.jpg

 

więcej;http://www.mybudujemy.pl/artykuly/cele-i-zasady-stosowania-folii-i-membran-dachowych-,99.html

 

Fajnie przedstawione detale ;

http://www.doerken.de/dachdetails/index.php?page=zdn1&lg=pl

 

2. Najlepiej jest zawsze robić poddasze po tynkach... zgodnie ze sztuką...

Jeśli już bardzo chcesz to nie spoinuj przed wyschnięciem tynków bo popęka.

 

3. Rom-Kon;..co do ścianek. Proponuję ściany działowe wykonać w technologi murowej a dopiero jak nie można to jako suchą zabudowę. Jeśli będą z płyt G-K to ze względu na akustykę powinno się je zrobić przed wylewkami. Wada - wilgoć z wylewek może spowodować pękanie spoin więc ze spoinowaniem trzeba się wstrzymać. Płyty nawet zwykłe wytrzymują nagły ale krótkotrwały napór wilgoci./ lepiej zabezpieczyć - kom Zbigniew./ Ale stawianie ścianek na nierównym nadbetonie ze zastosowaniem taśm wygłuszających nie należy do najłatwiejszych. W tym przypadku stawianie ścianek na wylewkach posadzkowych jest łatwiejsze ale traci się na akustyce. Czyli są plusy i minusy obu technologi. Ja jednak stawiam na technologię murową ale to jest tylko moja subiektywna opinia.

 

Odmienne zdanie osek

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocieplam-poddasze-krotkie-pytania...&p=2853242&viewfull=1#post2853242

 

Propozycja rozwiązań, a akustyka

 

http://images30.fotosik.pl/306/61750fcc96616abbmed.jpg

http://images30.fotosik.pl/306/552d1a126645640bmed.jpg

Wyraźnie widać posadowienie profili na płycie stropowej i o ile zwiększa izolację akustyczną.

 

4.

ścianki działowe lepiej jest murować do takiego poziomu aby kończyły się kilka cm pod sufitem (czyli sufit całego poddasza jest jedną wielką płaszczyzną, profile przyścienne tylko na przeciwległych ścianach szczytowych przy dachu dwuspadowym) czy też podciągnąć działówki tak aby można było zamocować na nich profile przyścienne (mamy wtedy w pomieszczeniu trzy ściany na UD i skos oraz każde pomieszczenie ma oddzielny sufit)? która opcja lepsza, w wykonaniu łatwiejsza?
murować ponad lico przyszegło sufitu i jechać z KG wszedzie osobno.

 

5.

Co się stanie gdy ocieple sobie poddasze ... obłoże płytami GK ( bez spoinowania) i pozostawie to na zime bez ogrzewania?
Jesli stelaz zostanie podwieszony i plyty "dokrecone" to nic sie nie stanie

 

6. Należy jak ognia unikać łączenia na sztywno profili z drewnem.

Drewno zawsze pracuje i przenosi naprężenia na stelaż i płyty. Efektem tego są pęknięcia spoin.

 

7. Ścianki nośne i działowe kończymy max na równo ze spodem krokwi

koniec ścianki..jpg

 

8. Najpierw elektrykę, później ruszt

 

9.

na zdjęciach Rom-Kon'a, że przewody schowane za karton-gipsem są w peszlach. Czy w peszle powinno dawać się tylko przewody które mają styk z wełną (ryzyko wilgoci),
Przewody według przepisów powinny być w peszlach lub rurkach ale z takim pytaniem to raczej do elektryków.

 

10. Z ekonomicznego punktu widzenia nie jest zalecane docieplanie nieużytkowej części poddasza ale wtedy temp. jest taka jak na zewnątrz.

 

11. Na stryszku, na podłodze nie wolno układać folii na wełnie.

Może być membrana paroprzepuszczalna , ale nie ma potrzeby.

12. W przypadku podłogi z OSB konieczna szczelina wentylacyjna pod , z boku i między płytami.

 

13. Wełna jak najbliżej stelaża , najlepiej na stelażu.

 

14. Jeżeli ruszt bezpośrednio pod jętkami / drewniane belki sufitowe / to wełna miedzy jętki, jeżeli mała grubość wełny to dodatkowa warstwa na jętki. Jeżeli ma być podłoga na stryszku to dać nadbitki na jętki, wełnę i podłogę.

 

15. Jeżeli stelaż będzie poniżej jętek , to wełna na stelażu , reszta między jętki.

 

16. Jeżeli stelaż dużo niżej to cała wełna na ruszcie.

 

17.

Grubość wełny ?
20cm wełny dzisiaj to absolutne minimum... teraz daje się 25cm i więcej... czyli 15+10cm i to dzisiaj już jest standardem (mój rekord to 30cm skosy i 35cm sufit)

 

>> http://www.e-dach.pl/5756_9585.htm

w artykule jest tabelka, może mi ktoś wliczyć czy te 40 cm ma sens przy ociepleniu ? Ktoś gdzieś napisał że ocieplenie dachu powyżej 30 cm już nie daje efektów znaczących ?
Krzywa wykresu na początku ostro pnie się do góry by przy 20cm zacząć się spłaszczać... przy 30cm jest już na tyle płaska że każdy centymetr na grubości niewiele wpływa na oszczędności z tym związane. Oczywiście zawsze lepiej dać 50cm niż 40cm czy jeszcze mniej ale tu chodzi o uzasadnienie ekonomiczne. Nie wiemy jak pogalopują ceny energii... wyliczenia aktualne dziś będą całkowicie nieaktualne jutro jak np. ceny energii skoczą o 250%. Ale osobiście jestem zdania że lepiej te dodatkowe pieniądze przeznaczone na pogrubienie izolacji termicznej przesunąć na lepiej izolowane okna... podłogę czy odzysk ciepła przez rekuperację. Tu nakłady powinny szybciej się zwrócić...

 

18.

Folia paroizolacyjna pomiędzy pierwszą a druga warstwę wełny ?
Można tak robić jak zachowa się proporcję nie mniej niż 2/3 wełny - folia i 1/3 wełny... 1/3 grubości to druga warstwa na folii.

 

13. należy unikać mocowania płyt bezpośrednio do słupów i mieczy np. za pośrednictwem profila UD przykręconego do drewna.

Drewno pracuje i konstrukcja dachu również... może powodować naprężenia i pękanie łączeń płyt.

 

19. Rom-Kon ;Jestem zdania że zawsze lepiej nie budować dużych sufitów i skosów które dzieli się na mniejsze. Lepiej postawić ściankę działową i dopiero od niej zacząć budowę sufitu... mniejsze płaszczyzny - mniejsze naprężenia.

 

20.

Czy łączymy profile CW i UW ?
Profili CW i UW nie powinno się skręcać na sztywno... można zagnieść je specjalnymi kleszczami wtedy mają co prawda ograniczony ruch ale mają... ja nie skręcam i nie zagniatam (nawet nie mam kleszczy) wstępnie mocuję zwykłą taśmą papierową by się nie przewracały. Płyta usztywnia całość.

 

21.

Okno dachowe z prawej strony jest oddalone od krokwi ok 2cm

Dzisiaj ktoś powiedział że w tym miejscu będzie przemarzać bo niema możliwości ocieplić.

Co o tym myślicie i co mogę zrobić?

...niestety tylko 2 cm...

 

Trzeba było zrobić wymian na krokwi i wstawić okno - nawet szersze ale z zapasem miejsca na izolację...

 

 

 

22.

Rom-Kon znaczy się jak to okno powinno być zamontowane??/przez dekarzy /

Rom-Kon; POPRAWNIE według sztuki budowlanej! ...ale z tym pytaniem to nie do mnie tylko do dachmistrzów...

 

Wydaje mi się ze te okna są dobrze osadzone.

 

http://images24.fotosik.pl/301/2f4ee3f91982d537med.jpg

 

http://images47.fotosik.pl/36/543a639d904d22bcmed.jpg

 

http://images30.fotosik.pl/301/75bb434ea701c1f7med.jpg

 

23. Szczególne miejsca na poddaszu, wrażliwe na przemarzanie to:

 

- ściana szczytowa... brak styropianu jako nakrycie od góry ściany zewnętrznej... ściana wychładza się od góry i "zimno" przenika do poziomu płyt i w narożniku - zimnym narożniku może pojawić się grzybek... dodatkowo brak konwekcji powietrza w narożniku potęguje to zjawisko...

 

- narożnik skos-sufit... tu brak ciągłości w izolacji ale dosyć dobra konwekcja powietrza więc rzadki problem

 

- mutłata-ściana kolankowa-skos... jak się dobrze zrobi to nie ma kłopotów

 

- no i na koniec okno połaciowe... już się wypowiadałem na ten temat - totalne nieporozumienie! Jeden wielki mostek termiczny! Ciężko coś z tym zrobić! Brak miejsca na porządną izolacje... pozostaje zrobić najlepiej jak się da... ale da się niewiele... sytuacje ratuje oryginalny kołnierz z pianki ale nie zawsze inwestorzy wiedzą że coś takiego istnieje a montuje się go razem z oknem... później już pozostaje tylko pianka z pistoletu... nie ma cudów... okno to najgorszy element poddasza

 

24.

Jak wykończyć ścianę od środka jesli będzie poddasze nieużytkowe ?

stryszek dociepl&#.jpg

 

Nalezy na ścianie od wewnątrz dać styropian... wystarczy 0.5m ponad poziom wełny ...tu akurat jest 1m ocieplenia ściany... zimno już nie wejdzie przez ścianę w dół...

 

25.

Mam pełne deskowanie, krokwie 18 cm, przyjdzie tam wełna 15 cm i zastanawiam się czy pomiędzy deskowanie a wełnę ma być rozciągnięty sznurek. Widziałem tak zrobione na jednym zdjęciu które umieścił Rom-Kon na forum.

 

Czy ten sznurek jest potrzebny?

...chodzi o to by przy montażu następnej warstwy wełny nie zamknąć (nie wcisnąć pierwszej warstwy wełny) szczeliny wentylacyjnej... szczelina ma być drożna... sznurek nie dopuszcza do tego.

Błędy w wykonaniu

>> http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocieplam-poddasze-krotkie-pytania...&p=3352465&viewfull=1#post3352465

>> http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocieplam-poddasze-krotkie-pytania...&p=3359514&viewfull=1#post3359514

>> http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocieplam-poddasze-krotkie-pytania...&p=3401401&viewfull=1#post3401401

>>http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocieplam-poddasze-krotkie-pytania...&p=3912000&viewfull=1#post3912000

Edytowane przez Zbigniew100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiały

 

1.

Jaki producent płyt G/K

Przy normalnym użytkowaniu różnice są niezauważalne. Tylko w laboratoriach można sprawdzić i orzec że te czy inne są lepsze.

Rom-Kon;a co do preferencji... to robię z tego co mi Inwestor kupi... a moje zdanie... pierwszy Knauf ostatni Norgips ale to tylko moje subiektywne odczucie... jeśli mam polecić to wszystko jedno jaki producent ale z krawędzią zaokrągloną...

 

2.

Taśmy do płyt
http://images45.fotosik.pl/185/8edc4119092db935med.jpg

http://images38.fotosik.pl/180/195e14e11bb472ffmed.jpg

Rom-Kon; Ja stosuję podobną taśmę tej samej firmy do łączenia (jeśli jest to połączenie sztywne) skosu i sufitu. Jest to szeroka taśma ze sztywną wkładką z PCV... zresztą te taśmy są w całości z jakiegoś plastiku... Pięknie "trzyma" linię narożnika.

3.

Profile

Lepsze z blachy 0,6 mm nie 0,4 mm

Do ścianek działowych oznaczenie ;

CW - słupki

UW - przyścienny, przyposadzkowy, przysufitowy

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQUjtVFlVqh1QCMKLGwGm0u4V18SEJdEdl3yfAAlB79T5O4q1iANw&t=1

 

Profile zabudowy ;

CD - profil nośny

http://farbykolor.pl/admin/zdjecia/27b770d6c5446e75bb90ffe71cce17c6.mini.jpg

UD - profil przyścienny, przysufitowy, przyposadzkowy

http://tuznajdziesz.pl/s/pb/files/thumbnails/57/4c/cf/574ccf74dca90a9e_114x114_romiar-niestandardowy.jpg

Profil V

 

http://www.bricoman.pl/upload/products/art/profil-v-do-poddaszy-dlugosc-260cm-52752.jpghttp://www.norgips.pl/img/profil_02.jpg

http://www.profiltech.com.pl/images/profile/v2.png

 

 

4.

Łączniki
Przedłużenie profila CD - Łącznik wzdłużny

http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-ogrod/3927/th100/unigyp-lacznik-wzluzny-do-cd-60.jpg

 

Krzyżowy do sufitu podwójnego -Łącznik krzyżowy

http://www.lafarge.pl/wps/wcm/connect/7d5ba900433cc7768695def0e7758c92/2-%287%29.png?MOD=AJPERES&CACHEID=7d5ba900433cc7768695def0e7758c92

 

Montaż dodatkowego profila poprzecznego -Łącznik poprzeczny jednostronny

http://www.lafarge.pl/wps/wcm/connect/caa83c80433cc7af86cadef0e7758c92/2+%284%29.png?MOD=AJPERES&CACHEID=caa83c80433cc7af86cadef0e7758c92

5.

Wieszaki
Wygodniejsze tzw. krokwiowe / grzybki /,

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS0iUoqG3ESgqrhVSbN6TQiYaON0x7gb6Tn8APLcpgp00h9nXHk&t=1

 

mogą być też ES

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSTW-TZGowF_8jroSD1zkhDtQvHwoILqUKUDKQcrBRtkbEFQmDGhttp://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRRl_koSR_8q8h6Bg5penafzq_q8LSRDJUeWQ0n9Q7vgfKMxtd4ag

 

- te i te różna długość

 

Czasami trzeba kombinować

http://images8.fotosik.pl/142/b561d4e7ebc103a6med.jpg

http://images6.fotosik.pl/583/7e95c6aa54d2e6cbmed.jpg

 

Więcej np. tu http://www.lafarge.pl/wps/portal/pl/4_3_B_9-Akcesoria_i_narzedzia

 

6.

Kołki
do ścian z pustaków ceramicznych standardowo używam kołków szybkiego montażu fi 6x40 - rozpierają się w materiale a nie w "dziurze", gdy się trafi na fugę to fi 8x60. W betonie komórkowym fi 8x60. Wkręty do mocowania w drewnie... zwykłe wkręty do drewna - ocynkowane lub fosfatyzowane - z łebkiem takim by nie przeszedł przez ES-a. można użyć nawet podkładki najlepiej poszerzonej.

 

Przy wymaganiach "ogniowych" kołki na bazie plastiku są wykluczone i stosuje się dyble metalowe... obojętnie czy to przy sufitach czy ścianach.

 

7. Folia.

Nie warto kupować folii byle jakiej która wyda Ci się porządna. Atest nie jest wg mnie konieczny, gdyż bardziej bym zaufał marce niż atestowi. Ten sam urząd, który nadaje atesty, potem je zabiera za złą jakość wyrobów. Można się zastanawiać dlaczego wobec tego dany produkt dostał atest, skoro pół roku później okazuje się, że to niesamowity bubel i taki atest zostaje mu odebrany

 

Osobny watek;

>>Folia paroizolacyjna aluminiowa

 

8.

Taśma klejąca do folii

Wszystko zależy od zasobności portfela Inwestora, jak już daje się taśmę pakową to taką z gatunku "lepszych" i naklejać co najmniej 3x z przesunięciem by było szerzej... dobrze też jest odtłuścić - odkurzyć folię rozpuszczalnikiem nitro... wbrew pozorom i nazwie taśma pakowa w takich warunkach jakie ma pod płytą trzyma bardzo dobrze. Ogólnie dotyczy to tylko pionowych łączeń brytu - poziome łączy się na profilach i szczelność uzyskują po dociśnięciu płytą... ale i tu warto skleić taśmą i oczywiście odpowiedni zakład!

– b. dobra Corofix- taśma reparacyjna.

http://www.corotape.com.pl/index.php?action=view&id=70

9.

sznurek
Normalnie używa się sznurka rolniczego TEX 1000 ...rolka 2km długości sznurka za 17-18 zł

 

FlashBack; Zamiast sznurka użyć elastycznego drutu ocynkowanego lub drutu fosfatowanego (specjalna żmijka drut o średnicy ok. 0,5mm)

Edytowane przez Zbigniew100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sufit

 

1.

Jak zaczynamy ?
W korytarzu (na poddaszu) na wysokości oczu robię poziomą kreskę - ot tak z ręki... i to jest punkt (kreska) odniesienia dla całego poddasza. teraz tą kreskę przenoszę do każdego pomieszczenia na poddaszu... za pomocą wagi wodnej. W każdym pomieszczeniu w każdym narożniku wew lub zew odznaczam tą kreskę - mam już we wszystkich pomieszczeniach rowny poziom! Kreska jest wszędzie w jednym poziomie! Teraz w każdym pomieszczeniu sprawdzam jak idą jętki - bywa że pomiedzy skrajnymi jętkami jest 7-10cm różnicy!!! No i już wiem gdzie mam najniższy punkt w całym poddaszu! i to jest mój drugi punk odniesienia. A teraz matematyka grubość wełny np 10cm + 1cm na dodatkową niwelację iby lepiej wełnę pod profil wciągnąć + 3cm profil i opcja +3cm profil jeśli stelaż krzyżowy =całkowita grubość sufitu (bez płyty- płyta dodatkowo 1,5cm) no i mam już poziom sufitu w całym poddaszu... przykladowo wyszło 14cm i już wiem że najniższa jętka jest na powiedzmy 110cm od mojego poziomu więc 110-14=96cm od mojego poziomu. Teraz we wszystkich narożnikach przenoszę wymiar w górę o te 96cm. teraz biorę sznurek z kredą (taki kręciolek ze sznurkiem a w środku kolorowa kreda) i łączę wszystkie przeniesione punkty. jeden strzał sznurka traserskiego (bo wlasnie ten sznurek tak się nazywa) i mam linię pod profil UD na ścianach.

 

teraz skosy... łatę lub poziomicę przykładam do krokwi - przez 2 lub 3 krokwie - i na ścianie wyznaczam punkt czyli dokąd sięgają krokwie. takie coś trzeba zrobić blisko ściany kolankowej i przy suficie. Czyli mamy na ścianie wysokość krokwi... miarą odmierzamy znów grubość wełny+profile czyli nasze 14cm no i strzelamy sznurkiem pomiędzy tymi punktami. U góry linia przechodzi przez linię sufitu u dołu łączy się ze ścianą kolankową. Teraz ten skos trzeba przenieść na drugą ścianę ale nie w ten sam sposób tylko wyznaczyć już matematycznie! Punkt przecięcia się ze sufitem i ściana to szerokość sufitu no i przenosimy tą szerokość na drugą ścianę a drugi punkt to wysokość ściany kolankowej - pstryk sznurkiem i mamy linię drugiego skosu. Jesli ściany mamy proste to sufit w prostokącie i skos też prostokąt jesli coś jest krzywe to czasem zamiast łapać od ściany to lepiej od kolankowej ale zasada ta sama. żadnej trygonometrii żadnych całek czy różniczek zwykła geometria z poziomu 4 klasy starej podstawówki

 

...i jeszcze jedno... ścianki kolankowe też dobrze jest robić równe na calym poddaszu więc wagą wodną wyznaczam niski poziom na kolankowych też a wtedy drugi punkt na skosach wyznaczam nie od krokwi tylko od kolankowej a tylko górny przy suficie od krokwi.

 

No i nie mówiłem ze proste?

 

 

 

1. Początek -Po pierwsze waga wodna (weżyk) wyznaczam poziomy w 4 narożnikach pokoju. Następnie rysuję kreskę pod profil UD sufitu. Względem ściany przeciwległej do skosu odmierzam dana długość, żeby wyznaczyć koniec sufitu poziomego i początek skosu.

2. Tu pojawia się pierwszy problem, ponieważ pokoje mogą być czworobokami, a nie prostokątami. Względem czego mierzyć długość boku sufitu? Jeżeli tak jak ja, względem ściany przeciwległej, może okazać się, ze druga warstwa wełny, jak również karton gips rozjeżdżają się względem połaci dachu.

Na końcu odmierzonej odległości robie pion (długa lata) i odmierzam w poziomie na wyznaczonej wysokości drugą odległość - koniec ścianki kolankowej, a jednocześnie jest to również koniec skosu. To samo z drugiej strony.

 

3. Następnie przykręcam profile przyścienne.

 

Witajcie , mam bardzo proste pytanie. Otóż , czy profil U ( grubość 0,5 mm) jest na tyle miękki ,że można go przewiercić wiertłem widiowym fi=6mm ( tak ,żeby od razu mieć też dziurkę w ścianie )?. Jeżeli tak , czy potrzebne jest jakieś specjalne wiertło , czy może specjalna wiertarka ? .Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.

 

Jest na tyle miękki, że przewiercisz go dowolnym wiertłem o dowolnej średnicy.

A jesli nie to ja mam punktak zrobiony z młotka 300g... czubek młotka zaostrzony w szpic... wystarczy przyłożyć do profila (na ścianie) i drugim uderzyć... byle delikatnie bo potrafi zrobić dużą dziurę

Do takiego wiercenia wiertło powinno być dobrej jakości np. Irwin lub podobne

 

4. Odmierzam na profilu UD odpowiednie odległości i wkręcam wkręty.

 

5.

W ściance działowej jest słup drewniany podtrzymujący więźbę, który chce później zabudować. Słup wystaje od ściany na około 10 cm.

Czytając forum natknąłem się na wpis, że uchwyty ( a tym samym profil CD) mają być jak umiejscowione jak najbliżej ściany .

Czy robiąc sufit i zachowując odległość profilu CD od ściany na nieco ponad 10cm jest to prawidłowe? Czy lepiej rozciąć profil (omijając słup) i przysunąć profil CD bliżej ściany.

Jak taki słup obudować?

10 a nawet 15cm od ściany będzie okej ...chociaż można rozciąć albo naciąć profil ale nie widzę potrzeby.

 

6. profile CD, na suficie i skosach, co 40 cm

 

7. Następnie możemy puścić sznurek pomiędzy profile UD . Względem tego sznurka mocujemy wieszaki i mamy praktycznie koniec zabawy z wieszakami.

http://images33.fotosik.pl/301/5b39ec7bde320231.jpg

 

http://images33.fotosik.pl/301/f8e70f874115bc94.jpg

 

http://images29.fotosik.pl/237/5d1db3abaed91f7f.jpg

 

http://images33.fotosik.pl/301/7d36af4528423f34.jpg

 

8. Krótkie wieszaki ? Przedłuża się wieszaki... z dwóch robi się -nitując- jeden... składa się dwa a dziurki akurat pasują do nitów fi4... długich wieszaków nie ma w sprzedaży więc trzeba sobie radzić.

 

http://images6.fotosik.pl/583/a41685719836c453med.jpg

 

9.

Mam pytanie jak mocować profile cd do ud jak są już na wieszakach.Toż to jakaś parodia normalnie wychodzi.
Tniesz CD krótszy o szerokość jednego UD (ok.30mm) i wchodzi elegancko

 

10. Brak jętek ? Sufit dwupoziomowy - krzyżowy.

Do krokwi wkręca się haczyki i na nich wiesza się pręty do wieszaków obrotowych. W wieszaki wpina się profile nośne i za pomocą łączników krzyżowych mocuje się dolne profile. Wełnę w tym przypadku (brak stryszku) układa się na profilach.

 

11. Duża rozpiętość stropu - lepiej dać stelaż 2-poziomowy krzyżowy... a wtedy chyba lepiej łączyć po krótszej... czyli dać profile główne w poprzek jętek (12m) i wypoziomować a na to profile nośne co 40-50cm czyli wzdłuż (5m) Przy tak dużym suficie już obowiązkowo nie przykręcać płyty do profili przyściennych (UD30) a łączenie ze skosem (jeśli jest skos) połączyć ślizgowo.

 

12.

Pokoje są nieduże więc chcę zrobić sufity na stelażu pojedynczym (nie krzyżowo). Kupiłem dłuższe esy (125 i 250 mm) żeby zjechać niżej z sufitem (bez wieszaków, same esy przykręcone do jętek). Nie będzie to wszystko za gibkie?
...spokojnie możesz ale jednak zalecam na krzyżowym... lepiej przenosi obciążenia

 

...o "gibkość" się nie martw... na wieszakach obrotowych sufit się cały buja - do czasu stężenia płytami.

 

...a dlaczego ESy? nie lepiej na grzybkach? też masz długie na 270mm i bez problemu się je mocuje...

 

13.

mam dwa sufuciki podwieszane do zrobienia.

Jeden 185cm x185cm (łazienka) a drugi 220cmx170cm (witrołap). Czy przy takich rozpietościach mozna to zrobic bez wieszaków czy jednak dać dla pewności?. Jesli tak to jakie to maja byc wieszaki?.

zawsze trzeba dawac wieszaki

 

14.

Czy ktoś mógłby mi doradzić jak wykończyć ten pokój?
http://images33.fotosik.pl/313/b3c278b5994e1d08med.jpg

Proponuję najpierw zrobić sufit płaski na najwyższym poziomie jaki się da... sufit 2-poziomowy, krzyżowy na długich prętach mocowanych do krokwi (to co nazywasz krokwiami to są płatwie a krokwie to te skośne belki) na zdjęciu przykład takiego sufitu...

http://images31.fotosik.pl/314/db58a3425a4286d7.jpg

 

 

są trzy sposoby zrobienia sufitu z widocznymi jętkami:

1) jętki widoczne całe a sufit nad nimi (w pewnej odległości)

2) sufit leżący na jętkach

3) sufit pomiędzy jętkami

 

...i na pytanie jak zrobić trzeba wiedezieć o który chodzi.

 

Jesli chodzi o wełnę - na sufit daje się tyle ile na skosy... jesli skosy 20+10 to na suficie nie mniej

Edytowane przez Zbigniew100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skosy, kosze

 

1.

Jak wykonać połączenie sufitu i skosu ?
>>http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocieplam-poddasze-krotkie-pytania...&p=3915646&viewfull=1#post3915646

2. Jak dobrze i szybko mocowac i poziomowac wieszaki? Wieszaki przypadają pod kątem prostym w stosunku do krokwi więc można posłużyć się kątownikiem stolarskim .A w poziomie? Mocujesz UD do ścian bocznych i w miejscu gdzie mają przypadać profile wkręcasz zwykły wkręt do płyt... do niego sznurek i do drugiego UD... a wieszaki równiuteńko do napiętego sznurka! Kątownik, sznurek, waga wodna i pion (no... może być poziomica) to najlepsze narzędzia do poddaszy

 

http://images33.fotosik.pl/301/5b39ec7bde320231.jpg

 

http://images33.fotosik.pl/301/f8e70f874115bc94.jpg

 

http://images29.fotosik.pl/237/5d1db3abaed91f7f.jpg

 

http://images33.fotosik.pl/301/7d36af4528423f34.jpg

 

 

3. Jak wykonać poprawnie stelaż w tym koszu?

Na krokwi koszowej mocujesz wieszaki trochę powyginane szczypcami , na ścianie wstępnie mocujesz UD (wstępnie np. na gwoździach) tniesz CD60 dłuższe o parę cm by swobodnie wychodziły poza koszową. Wpinasz w uchwyty i wsuwasz w UD. Teraz wystarczy poziomica, dłuższa łata (np. kawałek profila) i miara by właściwie ustawić UD na ścianie. Trzeba uważać na "śmigło" tzn. skręcenie - zwichrowanie powierzchni, płaszczyzna nie może się chylić do ziemi ani celować w niebo file:///C:/Users/Zbyszek/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.gifdo tego przydaje się wcześniej wyznaczone poziomy na wszystkich ścianach za pomocą poziomicy wężowej (wasser waga) i barwionego sznurka. Bez tych poziomów nie zaczynam pracy z sufitami i skosami.

... i wracam do skosu...

po "spoziomowaniu" skosu mocuje się UD do ściany mocuje resztę uchwytów do krokwi. Wystające profile CD60 poza koszową docina się szlifierką kątową po skosie (wyznaczonym np. łatą... sznurkiem...) i nasuwa profil UD. Z drugim skosem postępuje się identycznie... dobrze jak profile UD na koszowej zejdą się razem i można je połączyć np. wkrętami płytowanie to już standardowo... na krawędzi skosu daje się kątownik AL z rozwartym kątem...

 

4. Jak wykonać stelaż na skosach gdzie skosy schodzą się do siebie pod katem 90 stopni.

zaczynam od wyznaczenia sufitu... czasem trzeba skorygować geometrię pomieszczenia... później rysuję skosy na ścianach... jest duże prawdopodobieństwo że są przeciwległe ściany do tych co widać na zdjęciu... na tych ścianach też wyznaczam skosy i mam już płaszczyzny... teraz wystarczy przeciągnąć sznurki pomiędzy przeciwległymi ścianami (mocowane do profili UD30 za pomocą wkrętów) i przykręcić wieszaki kotwowe do poziomu sznurków (sposób opisywałem gdzieś wyżej... na początkowych stronach tego tematu). Jeśli nie ma przeciwległej ściany to.... trzeba ją zbudować z np. łat lub desek... taki trójkąt idealnie odwzorowujący skos na ścianie i od niego mierzyć... można zaufać również cieśli że kosz jest równy i mierzyć od krokwi (nie polecam bywa że nie jest prosty)... można oprofilować sufit i "łapać" wymiary od sufitu do ścianki kolankowej... to chyba wszystkie mi znane sposoby wyznaczania przebiegu profili przy koszach... przy belce koszowej (krawędź - przejście płaszczyzn) daję dwa profile UD30 skręcone w narożnikach ze sobą... jeśli dobrze się trafi w narożnik to sam się odegnie a jeśli nie to trzeba trochę im pomóc i rozgiąć do wymaganego kąta.

 

5. Do kątów innych niż 90* stosuje się narożniki z PCV

 

http://www.profilepcv.com/fotki/Naroznik%20uniwersalny.jpg

Narożnik PCV uniwersalny

 

6.

nie! profili ud ktore zamykaja naroznik dla profili cd nie laczy sie z niczym jedynie same z soba sie skreca srednio co 40cm wkretami 3,5x9mm.
Jasna sprawa... choć nie bardzo. Wcześniej wyczytałem, że Rom-Kon mocuje UD do CD w belce koszowej. Są więc "dwie szkoły" czy coś źle zrozumiałem?
dwa profile UD łączę razem wkrętami w narożnikach i trochę na siłę je rozginam. Wsuwam w profile sufitu i nituję. Dół ustawiam na pożądanej wysokości i później mocuję do profili CD. Profile UD wstępnie podpieram długimi wkrętami wkręconymi pomiędzy nie - nie opadają pod własnym ciężarem. Do podparcia można użyć np. wieszaków kotwowych lub ES-ów. Wszystkie profile w koszu łączę za pomocą nitów-zrywek. Kosz ma być sztywny i pracować jako jedność a nie każda płaszczyzna oddzielnie.

 

7. Przydatne informacje

http://profiltech.com.pl

 

8. Płyty przy oknie

Źle

okno..jpg

 

Dobrzę

http://images30.fotosik.pl/237/3884f94160b19ce5med.jpg

 

Osobny wątek ;

>>Jak ocieplenie pod oknem dachowym

 

9. Różne foto

 

http://images30.fotosik.pl/237/badcd4b28f0a835b.jpg

 

http://images33.fotosik.pl/301/cc9f8a61eeb4e7b1.jpg

 

http://images32.fotosik.pl/300/c309d0b5c178634e.jpg

 

tu jest przykład łączenia profili UD kosza z CD skosu i sufitu

http://images32.fotosik.pl/341/bffe29036df2f901.jpg

Edytowane przez Zbigniew100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ścianki działowe, otwory

 

1. Ścianki zaczyna się od profili UW i trzeba do czegoś je przykręcić, jeśli ścianka jest prostopadła do profili CD na suficie to nie ma problemu... wkręty w każdy profil i UW się trzyma. Gorzej jeśli trzeba ściankę postawić równolegle z profilami wtedy trzeba na suficie zaprojektować tak przebieg profili by profil CD był nad ścianką i by było do czego przykręcić UW. Gdy w takiej ściance będą jeszcze drzwi to trzeba dodatkowo wzmocnić takie miejsce np. zagęścić profile CD, dać dodatkowe wieszaki itp. Ale konkretnie nic więcej nie można powiedzieć jeśli nie zna się specyfiki pomieszczenia.

 

2.

Czy w ściankach działowych płyty przykręca się do obwodowych profili CW ?

FlashBack; Tylko do pionowych

 

Okna

 

1.

Do obudowy okna połaciowego używacie profilu U 30, czy innego?

Wyznaczamy najpierw płaszczyznę glifów - dolnego i górnego. I według tej płaszczyzny do boków krokwi mocuje się profile U a między nie profile CD - 1 na końcu zabudowy jak najbliżej ścianki kolankoweji, dwa przy załamaniu (kąt załamania) i jeden przy oknie.

Dodatkowo ten profil nakłada się na profile główne obcięte na szerokość okna ii mocuje się go z dolnym i górnym profilem (tym dodatkowym)

 

Rom-Kon;

...piankowanie przed oprofilowaniem

http://images30.fotosik.pl/263/7c6a4ffefe01261b.jpg

 

góra okna wykonana z progiem (?) ...kantem (?) jak to nazwać?

http://images32.fotosik.pl/340/5246701ac122ae64.jpg

 

http://images33.fotosik.pl/348/373e9b1795251d20.jpg

 

http://images31.fotosik.pl/347/9fba51fbdb8a0ea9.jpg

 

dół okna ...do pionu bez kantu - progu

http://images34.fotosik.pl/340/60cf3c3b72dae9f5.jpg

 

http://images33.fotosik.pl/348/81deef5803fa6f1c.jpg

 

...dół okna z progiem

 

http://images30.fotosik.pl/263/d7735b347e17f554.jpg

 

...opłytowane...

 

http://images31.fotosik.pl/347/a801094de473a705.jpg

 

http://images33.fotosik.pl/348/aa36d5ee20b44673.jpg

 

4.

Jaka pianka ?

Rom-Kon; Używam pianki niskoprężnej - obojętnie jakiej firmy. Przy oknach daję jej dużo ale uważam by nie wypłynęła pod dachówkami lub kołnierzem. Przed piankowaniem obficie skrapiam wodą ze spryskiwacza... piankę dozuję "warstwami" za pomocą pistoletu... gdy jest chłodno puszkę wstawiam do wiaderka z ciepłą (nie gorącą!) wodą... ciepła pianka lepiej rośnie i nie pręży... warstwy też skrapiam wodą ze spryskiwacza... tak naniesiona pianka nie wypływa spod dachówek ani nie wypycha kołnierza i szybko twardnieje... nadmiar pianki po utwardzeniu obcinam nożem...

 

5.

jak zamontowac płyty gk do profila ościeżnicowego UA?

dostawia się do UA jeszcze jeden CW czy może są jakieś wkręty, którymi da się gk do UA przykręcić?

Samogwintujące, np. takie - http://www.koelner.pl/c?lang=pl&mod=...product&p1=730

6.

czy na nadproże można zastosować UW?

Tak

7.

Mój gościu od płyt GK mówi że przy kącie moim kącie nachylenia dachu (33st) nie można górnej płyty ustawić równolegle do podłogi (okna VELUX GZL) , gdyż płyta nie ma się na czym opierać w ramie okna. Kierbud mówi żeby maksymalnie blisko ramy okna zamontować łatę drewnianą i do niej dokręcić płytę. Wykonawca powiedział, że nawet w tym przypadku płyta może wyskakiwać. Na razie mam przygotowane profile na dwóch oknach zrobione tak że górna płyta będzie ok 20-30st. nachylona w stosunku do poziomu.

.

Płyta G-K przy oknach nie jest mocowana do ramy tylko do profili. Jesli płyty nie można wsunąć w felc (rowek) to tylko dosuwa się... można lekko podciąć-przefrezować nożykiem kant od spodu by lepiej leżała. Można również przykręcić płytę do ramy ale nie jest to zalecane - problem z mostkami które tworzą się na wkrętach i później widać ślady na malowanej powierzchni i również problem z naprężeniamii z okna... możliwość pęknięć.

 

8.

Na zdjęciach na forum Ocieplam poddasze - krotkie pytania... zaprezentowal Pan uskok w górnej cześci. Niestety ja ma okna otwierane od góry i w tym przypadku otwieranie będzie trudne - obijanie kostkami dłoni o ściankę

Nie powinno być problemów

http://images45.fotosik.pl/13/e306c3753d87c1f8.jpghttp://images37.fotosik.pl/13/b43022c17a055280.jpghttp://images50.fotosik.pl/13/55e7ba99cf0c650b.jpg

Edytowane przez Zbigniew100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż wełny, folii

 

1.

Jak układać wełnę między krokwiami?

Odstęp pomiędzy nimi mam 80cm, natomiast szerokość beli to 120cm.

Mam odcinać 81-82cm kawałki i wkładać po kolei od dołu do góry?

Czy tak samo z sufitem, w którym każda jętka jest w innej odległości od następnej?

Pozdrawiam.

Tniesz wełnę tak jak schodzi z wałka dodając 2-3cm więcej niż szerokość pomiędzy krokwiami. nie tnie się wełny na wałku.

 

2.

Mam zamiar tak zrobić 15 cm wełny miedzy jetkami - 20 cm pustej przestrzeni - 10 cm wełny -stelaż -folia-regips - czy taki układ jest ok ???
FlashBack; Nie będzie błędem. Zamiast sznurka użyć elastycznego drutu ocynkowanego lub fosfatowanego (specjalna żmijka drut o średnicy ok. 0,5mm) mocowanego sztyftami badz ostatecznie papniakami.

przy okazji pamietamy o kasowaniu przebiegajacych przez warswty mostkow termicznych i akustycznych.

 

Rom-Kon ;Nie powinno się zostawiać żadnej pustej przerwy pomiędzy sufitem a wełną bo jest to przestrzeń którą trzeba grzać... taki akumulator ciepła ale działający tylko w jedną stronę - naładować ale już nie rozładować... ciepło już nie zejdzie w dól...

 

Stelaż jednopoziomowy można zamontować nawet 20cm poniżej jętek jeśli więcej trzeba to lepiej 2-poziomowy krzyżowy i wełnę układać bezpośrednio na profilach a brakującą grubość pomiędzy jętki ale też opuszczoną na pierwszą warstwę bez szczeliny.

3.

Czym mocować sznurek do krokwi? Czy zszywki będą odpowiednie? Czy raczej gwoździe?
Ja mocowałem wszystko zszywkami. Trzymało się i na suficie również utrzymało 20cm wełny

mogą być zszywki, moga być gwoździe - papiaki (z szerokimi łbami). Ocynkowane.

4.

Jak zakończyć folie paro izolacyjną przy podłodze na poddaszu ?
Na folii paroizolacyjnej nie ma prawa nic się wykraplać... woda po niej nie spływa... więc wystarczy folię wywinąć pod płytą i obciąć...

 

5.

Napisał Trociu Ja tam i tak w większy sens tej folii nie wierzę.

Popatrz na to tak. Jest to paroizolacja, której zadaniem jest zatrzymanie pary wodnej, aby nie przedostawała się do wełny. Zaten wełna jest sucha, a cała para zatrzymuje się na folii.

 

No i teraz - para wodna jakimś cudem przeszła przez rigipsa. Doszła do folii i tam się zatrzymała. Skropliła się i spowodowała zawilgocenie płyty rigipsowej. Cały czas wytwarzamy parę wodną, która tam się skrapla, więc płyta coraz bardziej wilotnieje.....

 

Więc może lepiej, że dziurawimy tą folię.

Rom-Kon

Dążymy do doskonałości ale nigdy jej nie osiągniemy... upływność pary na wkrętach można jeszcze zmniejszyć jeśli da się taśmę 2-stronną po całych profilach... ile się zmniejszy? ...zero, zero-nic ale zawsze coś! :wink: Profile UD przykręcać do ściany na zawinętą folię którą też przykleja się do muru za pomocą taśmy butylowej lub innego "gluta"... upierdliwe to jak jasna cholera... ile to daje?? 0-0-nic ale zawsze coś! :D Dalszą szczelność można uzyskać poprzez malowanie farbami o niskim współczynniku paroprzepuszczalności np. farbami olejnymi albo folią w płynie :lol: I chociaż śmieszne ale chyba najbardziej skuteczne!!! Folia na płytach - bez spoin - wywinięta na ścianę!!!

 

A co do kondensacji-skraplania sie pary na foli pod płytami.

Skraplanie następuje przy zmianie ciśnienia (pod płytą nie występuje) lub przy zmianie temperatury - tylko to może wystąpić (a może jeszcze coś? zapraszam do dyskusji.) Para się skrapla się gdy jest "roztwór" nasycony i trafi na zimniejszą przeszkodę-folię... a teraz pomyślmy jaka jest różnica temperatury pomiędzy wierzchnią i spodnią stroną płyty bo folia w tym przypadku dotyka do spodu płyty więc można powiedzieć że ma identyczną temperaturę... więc wydaje mi się że tam akurat nie ma warunków do skraplania... wyjątkiem są niedokładności przy termoizolacji (mostki termiczne). Ale w takim wypadku barak folii nie pomoże a jeszcze zawilgoci takie miejsce co spowoduje dalszy spadek izolacyjności termicznej czyli dodatnie sprzężenie zwrotne.

 

5.

Jak mocować folię ?
Czy folia bedzie się dłużej trzymać zależy od paru szczegołow:

1) folia zwykła żółta dobrze się trzyma ale już Isover jest gładki i ciężko kleić

2) taśma cienka - zwykła nadaje się tylko na chwilę trzymania... dobrze trzyma taśma na tkaninie tzw. wzmocniona

3) listki klei się co max 50cm ale lepiej gęściej i wąską taśmę (polówkę szerokiej) obwodowo do UDeka

4) bardzo zatłuszczone profile trzeba przemyć acetonem

5) dobrze "przyklepać" folię do listków

6) im niższa temperatura klejenia tym gorsze trzymanie

 

6.

Obróbka paroizolacyjna wyłazu na stryszek...

>>http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocieplam-poddasze-krotkie-pytania...&p=4453111&viewfull=1#post4453111

 

6.

Przeglądnąłem kilka wątków o ocieplaniu poddasza i mam jedno pytanie bo nie kumam dalej, jak przymocować wywiniętą folię do ściany szczytowej lub kolankowej jeżeli jest już otynkowana. Łączenie płyt ze ścianą ma być ruchome na tej taśmie papierowej, to jak tą folię przykleić.
Powinno się taśmą butylową na styku profil UD i ściana tak by uszczelnić to połączenie. Można również folię przykleić do ściany... na to profil i wywinąć na stelaż i skleić z pozostałymi brytami. Ale to już wyższa szkoła i walka praktycznie o 0.00-nic. Normalnie się robi tak... wywija się folię na profil UD i ścianę, dociska płytą, obcina nadmiar równo z płytą i szpachluje połączenie. Ile przez taki narożnik tej pary przeniknie? Czy jest sens za wszelką cenę z tym walczyć?

7.

Pytanie do Roma-Koma bo to jego zdjęcie z fotosika - co się robi z tą wystającą folią między skosem a ścianą po prostu ucina?
http://images8.fotosik.pl/296/3098b78481f597bb.jpg

 

na tej fotce nie ma już foli.. to żółte przy płytach to papierowa taśma malarska robiąca za separacyjną... a folię rzeczywiście wycina się po montażu płyt... folia jest przyklejona do obwodowego profila UD za pomocą drogiej i bardzo dobrej taśmy Coromix... dodatkowo docisnieta płytą (bez przykręcania wkrętami do profila!) wiec jest dostateczna szczelność - można folię spokojnie wyciąć.

Edytowane przez Zbigniew100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż płyt

 

1. Przy dużych powierzchniach płyty G/K nie przykręca się do profili przyściennych, są tacy co przykręcają i też nie pęka.

Duże sufity podwieszane na stropach betonowych też potrafią pracować... dla mnie granicą jest ok. 20m2...
2. Płyta G/K od ściany powinna odstawać ok 3 - 5 mm

 

3.

Połączenie ślizgowe przy ścianie ,/ sufit - ściana murowana /
>>http://forum.muratordom.pl/showthread.php?126520-Spoinowanie-szpachlowanie-GK-kompendium&p=4084500&viewfull=1#post4084500

 

4. Jeśli z jakiegoś powodu nie można dać łączenia płyt na stelażu to można podłożyć "na ślepo" kawałek profila na łączeniu i przykręcić do płyty i drugi kawałek płyty przykręcić do tego profila.Jeszcze lepiej użyć do tego łączników do sufitów jednopoziomowych i wpiąć w sąsiednie profile.

Łącznik poprzeczny do sufitów

http://image.ceneo.pl/data/products/8585252/product.jpg

 

Takie połączenie gwarantuje sztywność i po zaspoinowaniu dobrą szpachlówką nie pęka.

 

5.

Czy rozstaw wkrętów na skosach ma byc taki sam jak na sufitach - 15cm, czy nie tak gęsto, powiedzmy jak na sciankach 20-25cm?
15-17cm

 

6.

Czy przy łączeniu dwóch płyt - na skosie i na ściance kolankowej - nalezy zachować szczelinę, czy można łaczyć je na styk?
Max 1cm

 

7.

Czy płytę GK mocuje się do szczeliny w ościeżnicy okna połaciowego, czy tylko wsuwa się w tę szczelinę?
Wyłacznie wsuwa

 

Inne wątki ;

>>Montaż płyt w pojedynkę

 

Błędy w montażu płyt;

>>Błędy

Edytowane przez Zbigniew100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpachlowanie

 

1.

Czy przed położeniem na płytach g-k gipsu szpachlowego lub gładzi należy je wcześniej zagruntować?
Nie. Nie ma takiej potrzeby ale gruntuje "cięte" krawędzie na łączeniach płyt. Po sfazowaniu - wycięciu rowka w kształcie litery V gruntuje nie rozcieńczonym gruntem. Również inne krawędzie z wystającym gipsem takie jak łączenia płyt w koszach czy oknach też gruntuje

 

2.

Ile wartsw powinno mieć szpachlowanie gipsem? Jeden spec powiedział mi że nie mniej jak 4 a drugi, że im cieniej tym lepiej czyli 2-3 max. A gdzie jest prawda?
ma być gładko i w miarę równo a ile warstw? nawet wystarczy jedna jeśli spełni powyższe... ale nic nie da nawet sześć jeśli nie będzie gładko i w miarę równo...

 

...w miarę równo bo gładź to jest tylko do wygładzenia a nie prostowania tynków...

 

3.

A musi być ta taśma separacyjna? Co jeśli jej nie ma?

Taśma separacyjna jak sama nazwa wskazuje separuje płytę i szpachlówkę spoinową od ściany czyli nie pozwala zwiazć się gipsu ze ścianą... inaczej może pojawić się pęknięcie nie w narożniku ściany tylko na krawędzi płyty np. 1,5cm od ściany - bo płyta nie doszła do ściany i trzeba było uzupełnić szpachlówką.

 

4. Szpachlowanie –

Ja / Rom-Kon/ robię to tak: do spoinowania używam albo Rigips Vario (najczęściej) lub Cekol C40. Zawsze bezwzględnie daję taśmę! Stosuję albo siatkową albo flizelinę... lub mieszane - siatkę i flizelinę. Zawsze daję podwójnie taśmę. Łączenia poprzeczne płyt (cięte) fazuję nożykiem i wstępnie wypełniam spoinówką. Po związaniu daję dopiero taśmy. Taśmę siatkową naklejam i szpachluje a flizelinę wtapiam. W narożnikach płyt wypełniam ubytki do ściany i naklejam taśmę do narożnika. Zostawiam kontrolowane pęknięcie. Nie zawijam taśmy na narożnik. Po szlifowaniu i zagruntowaniu taki narożnik akryluje i palcem a także pędzlem i wodą wyrabiam narożnik. Łączenie skosu i sufitu prostego spoinuje tak jak normalne łączenie płyt albo daję taśmę papierową z wkładką metalową (nie zawsze). Taśmę przed wtopieniem moczę wodą by nie odciągneła wilgoci z szpachlówki (niby są impregnowane ale jednak moczę). później to łączenie też przejadę akrylem. Wkręty też szpachluje spoinówką. Tak przygotowane płyty szpachluje "po całości" gipsem szpachlowym Dolina Nidy - jeśli trzeba to nawet 2x. Uważam by na łączeniach "ciętych" nie było górek! Górki "rozmywam" na większej powierzchni. Po całkowitym wyschnięciu gipsu szlifuję pacą do szifowania i papierem ściernym "80". Efekt na bierząco kontroluje halogenem 500W podświetlając pod kątem. Po szlifowaniu gruntuje gruntem z wodą. Tani grunt - do 5l daje ok 2l wody do droższego więcej. po gruntowaniu wyrabiam akrylem narożniki. Teraz maluję farbą (białą) ale jeszcze rozcieńczoną wodą... tak by nie była za gęsta... to też jest gruntowanie. Ja stosuje dobre farby... np. Dekoral a najlepiej KABE - do tego gruntowania może być Kabe Perfekta. Po przemalowaniu farbą wyjdą wszystkie niedociągnięcia szpachlowania i szlifowania. Poprawki robię gotową szpachlówką z wiaderka... może byc Śnieżka lub podobna. Poprawki jeśli trzeba to delikatnie szlifuje i dalej to już malowanie najczęściej 2krotne na gotowo. Po takim szpachlowaniu jeszcze żaden klient nie miał "obiekcji" że ma garby na suficie albo widać przejście płyty (papieru) i szpachlówki (gipsu) a jeśli cena na początku wydawała mu się wysoka to po odbiorze gotowej pracy stwierdzał że uczciwie zarobiliśmy.Jeśli ruszt i płytowanie było bez błędów to na tak wykonaną pracę mogę dać gwarancję że nie będzie pękać!

 

5.Rom-Kon;jeśli jest to połączenie sztywne/ Profile skręcone ze sobą - kom. Z/ to ja robię to tak:

 

...najpierw fazuję jedną płytę (albo sufit albo skos) i gruntuję... póżniej wypełniam szczelinę szpachlówką vario lub uniflot i wyrównuję krawędź "skrobiąc" po płycie ostrą krawędzią pacy...

 

http://images8.fotosik.pl/190/c7cd3cb0075b2ee4med.jpg

 

http://images8.fotosik.pl/190/4bca324ce2d7c4e9med.jpg

 

http://images8.fotosik.pl/190/69a08893b2890c31med.jpg

 

na tak przygotowaną krawędź nanoszę rzadszą niż do spoinowania szpachlówkę (ja to robię pędzlem tzw. angielskim - dobrze i szybko się rozprowadza) oczywiście bez żadnych grudek i wklejam taśmę... ja stosuję taśmę "amerykańską"

Tą rzadszą szpachlówkę nanosisz jak ta "pierwsza" już wyschła czy jaszcze jak jest mokra?
..jak ta pierwsza już stężała... nie musi wyschnąć ma być twarda... jeszcze trochę trzeba skrobnąć ewentualne nierówności i dopiero wklejam taśmę.... oczywiście chodzi tu o krawędź skos-sufit lub skos-kolankowa. Ale najważniejsze jest to bu ta krawędź była idealnie równa... nie może falować. Oczywiście wyrabianie krawędzi zaczyna się już na profilach... jak połozy się dobrze profile a na to płyty to krawędź i wklejenie taśmy to czysta przyjemność.

 

http://images45.fotosik.pl/185/8edc4119092db935med.jpg

 

http://images38.fotosik.pl/180/40b543e5578e6eccmed.jpg

 

...ale można zastosować z wkładką aluminiową... lepsza jednak "amerykańska" :wink:

 

http://images8.fotosik.pl/190/bda4b28654157493med.jpg

 

http://images8.fotosik.pl/190/f2e40edea6f63ca1med.jpg

 

 

...przesunięcie łączenia płyt skos-sufit u mnie też mogło być trochę większe ale wyszło jak wyszło i chyba będzie dobrze

 

6. Co do akrylu.... to rzeczywiście na zakurzone ściany się nie daje . Daje się dopiero po szlifowaniu i zagruntowaniu... gruntuje się również kawałek ściany przy narożniku i wtedy można akrylować... zadanie to powinien wykonać jeszcze fachowiec od płyt...

 

W kilku miejscach między płytami a ścianą wyszły nam spore przerwy (nawet do 1,,5cm) czy to mozna spokojnie zaspoinować i założyć siatka i będzie ok?

Przerwy - szczeliny wypełnić szpachlówką i zesiatkować na styk ze ścianą... w narożnik po szlifowaniu i wstępnym malowaniu dać akryl...

 

Poddasze - drewno dosyć mocno pracuje... łącząc skos-sufit trwale ze ścianą narażamy się na duże naprężenia na płaszczyźnie płyty... naprężenia te mogą wpłynąć na pękanie spoin na płaszczyźnie... pomijam już fakt że sufit czy skos może nawet wyrwać ze ściany siatkę... dając kontrolowane pęknięcie czyli miejsce w którym ma pęknąć... miejsce wybrane przeze mnie - mogę takie pęknięcie zamaskować dając elastyczny akryl. Zmniejsza to ryzyko pękania niekontrolowanego na całej pow. płyt.

 

7. papier nie grubszy niż 120...

 

8.

Jak układać akryl ?
Sylikon akrylowy.

Bardzo popularny i dobry soudal.

 

instrukcja obsługi:

ścinasz końcówkę aplikatora pod kątem, ważnę by pistolet trzymać w jednej ręce - nie dwóch - dojdziesz do wprawy.

trzeba mieć przy sobie wiaderko z najlepiej letnią wodą (dla wygody) i jakąś szmatkę w nim

 

i po kolei

Przeciągasz pistoletem nakładając akryl w narożniku, moczysz palec w wiaderku, przelatujesz po akrylu w narożniku(ważne by go nie było za dużo, żeby się nie babrało - musi być wystarczająco dużo, aby wypełnił narożnik, ale nie tyle, aby wyłaził spod palców bokami)

potem palec wycieramy w szmatkę (w wiaderku)

w razie potrzeby przelatujemy to pędzelkiem (mokrym od wody)

 

z doświadczenia:

ja akryluje po świeżo zagruntowanych ścianach - sufitach, jeszcze zanim wyschną, wtenczas akryl ładnie wiąże z podłożem.

 

wprawna ręka, w miarę szybkie ruchy od nałożenia do przetarcia pacem, oraz odpowiednio zmoczony palec i nie trzeba używać pędzelka. (sam go używam tylko w bardzo upierdliwych miejscach gdzie ręką trudno dojść).

 

jak wyschnie to już się tylko maluje.

 

 

 

Osobny wątek o szpachlowaniu;

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?t=126520

Edytowane przez Zbigniew100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe pytania

 

1.

Krokwie maja wysokość 16 cm - wełna ma 20 cm grubości-
Teraz to tylko nadbitka z łaty... jeśli to chore to trzeba już tylko leczyć... łatę dosunąć do jednej krawędzi krokwi i przybijać gwoździami pierścieniowymi albo co najmniej skrętnymi... do łat papiaki i sznurkowanie... z boku przykręcić wieszaki.

 

2.

Sluchajcie - a macie jakiś patent aby mocujac "grzybki" robiąc sufit wypoziomować je?

Niestety belki stropowe nie są do końca w jednej płaszczyźnie aby się tym sugerować.

Myślałem o jakimś sznurku od jednej ściany do drugie - ale czy on się nie ugnie na środku?

Ja właśnie robię i radzę sobie tak - kupiłem sznurek murarski (50m) i mocuję go w odpowiednich odstępach pchełkami do profili przyściennych. Wystarczy odpowiednio naciągnąć - i można równać wieszaki.

 

3.

Jak układamy folię , z góry na dół czy odwrotnie ?
Zakładki daję się tak na oko..ło 5-10cm i nie ma znaczenia czy jak... na tej folii nie ma prawa się skraplać woda.

Wyjątkiem jest tylko okres podniesionej wilgotności bezpośrednio po tynkach i wylewkach. Może to być delikatna rosa która znika po wietrzeniu. A jeśli zacznie przeciekać dach do tego stopnia że poleci po paroizolacji to lepiej gdybyś się w porę o tym dowiedział! Zanim zgnije Ci dach!

Ważniejsze jest szczelne połączenie brytów foli taśmą! To jest PAROizolacja!

 

4.

Czy folie paroszczelną dawać tylko w pomieszczeniach wilgotnych ?
Do usuwania wilgoci z pomeszczenia służy sprawna wentylacja (najlepiej mechaniczna) a nie "oddychające" mury czy sufity podwieszane. Producent moż podaje taką opcję ale już nie poda o ile spada izolacyjność zawilgoconej w ten sposób wełny! Idealna wełna to wełna 100% sucha! I dlatego daje się paroizolację we wszystkich pomieszczeniach.

 

5.

Czy pomiędzy folią paroizolacyjną metalizowaną a płytą g-k trzeba zostawić szczelinę wentylacyjną?(bo widzę,że ty nie zostawiłeś)

Tak było napisane w muratorze i w jakimś wątku na forum.

Napisał mattdl

Dodatkowa szczelina to dodatkowy stelaz...i zbedne koszty. Nie lepiej wiecej ocieplenia, zwykla folia i brak szczeliny? Centymetrowo tyle samo a cieplej

.

Napisał Rom-Kon

i to powinno wystarczyć ale ze swojej strony dodam że na tej budowie folia metalizowana była tylko dla tego że inwestor kupił ją w cenie zwykłej paroizolacji i nie był "nastawiony" na idee odbijania "jakiegoś" promieniowania. Na ten temat już się wypowiadałem i chciałem konkretnych informacji ile się zaoszczędzi na tej metalizacji... niestety żaden z "mondrych" :wink: nie był wstanie mi na to odpowiedzieć... ja uważam to za chwyt marketingowy czyli moda którą można pochwalić się wśród znajomych... i nic więcej...

 

6.

Jeżeli mam słup o wymiarach 16x16mm to ile się zwiększy jego wymiar po obudowaniu K-G. ?
Do słupa nie wolno się w ogóle zamocować, nawet ze stelażem. Musisz liczyć, że odsunięcie się od słupa + UD30 + płyta, czyli jakieś 5 cm z jednej strony, więc ze słupa 16x16 zrobi się jakieś 25x25

 

7.

Napisał irysy

A ja mam inny problem. Ściany szczytowe i wewnętrzne nośne zostały za wysoko wymurowane i nie ma miejsca żeby wcisnąć tam wełnę. Zauważylismy to dopiero po położeniu dachu. Szpara między murem a membraną ma maksymalnie 3 cm. Nie pozostaje zatem nic innego jak podkucie ścian o jakieś 10 cm

Ściany szczytowe z góry dociepla się styropianem działowe powinny być max. do wysokości krokwi wtedy od góry przykrywa je pierwsza (najczęściej 15cm) warstwa wełny... jeśli są niżej można dać jeszcze więcej ale nie ma co przesadzać bo potem są problemy z mocowaniem profili UD.

 

8.

A jak się montuje schody strychowe. Mam odstęp między belkami 82cm a schody mają szerokość 70cm. Czy brakujące cm wypełnia się np krawędziakiem, czy są jakieś fajne śruby do montażu.
Nie ma. Należy wypełnić

 

9.

Obłożę folią całą połać dachu - czyli skosy. Ponieważ chcę ocieplić też stryszek - tylko 15cm (reszta 25cm) to folia będzie też na wełnie na stryszku. Ale może w takim razie nie dawać na suficie. Wełna na sufitach nie będzie się stykać z dachówką, a stryszek będzie miał temp przejściową pomiędzy poddaszem a otoczeniem. To nie grozi jej zawilgocenie bo wilgoć przejdzie na stryszek.
Rom-Kon ; ja dałbym na suficie... para przejdzie przez sufit i może zawilgocić wełnę w skosach na stryszku. Lepiej odciąć główne źródło pary... wiadomo że i tak coś przejdzie.. to nie jest izolacja paroszczelna tylko opóźniacz... im mniej tym lepiej... a folia nie zaszkodzi to nie są kosmiczne wydatki.

czyli folia od spodu sufitu i na skosach stryszku... na skosach bym nie dawał... ta resztka wilgoci co przejdzie nawet poprzez otwarcie wyłazu to może się skroplić na foli. W takim przypadku dawałem geowłókninę by wełna nie sypała się na głowę.

11.

Czy ociepla się wyłaz nożycowy na nie ocieplony stryszek? A jesli tak, to jak to

zrobić.

Wyłaz na nie ocieplony stryszek powinno się ocieplić... jeśli schodki nie wystają ponad poziom podłogi można zrobić klapę z ociepleniem... jeśli wystają - nadbudowa skrzynki...

 

12.

jaką piankę polecacie w trudne miejsca np. między połać dachu a okno dachowe tam gdzie nie wcisnę waty.

U romkona widziałem dwie w różnych kolorach: białą i zieloną

Kolor pianki nie ma znaczenia... używam pianki niskoprężnej a w niższych temperaturach niskoprężnej - zimowej.

Przed "sikaniem" piankę ogrzewam we wiaderku z ciepłą (nie gorącą!!!) wodą. Szczelinę obficie spryskuję wodą. Ciepła pianka ma dużo większą wydajność i mniejszą prężność przy utwardzaniu. Woda przyspiesza twardnienie pianki.

 

Oczywiście warto zainwestować w pistolet i nie męczyć się z wężykiem...

 

13.

wykonałem 1 warstwę ocieplenia w grudniu i teraz robię drugą...Wata i krokwie są mokre.
całość ;http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocieplam-poddasze-krotkie-pytania...&p=3907943&viewfull=1#post3907943

 

14.

Nie mam jętek i muszę robić podwieszenie do krokwi (w najwyższym miejscu jest 1,7m). Tylko w pomieszczeniu w środku domu zrobię jako stelaż "bezwieszakowy" (zeszyt techniczny D131 Knauf), ale tam mam dookoła murowane ściany. Czy wie ktoś czy są tak długie pręty i jak się one zachowują? Czy może jednak lepiej zrobić dodatkowe jętki tylko do podwieszenie stelaży?
możesz wieszać nawet na 6-8 metrów! Najdłuższe prety to (chyba ;)) 1,5m ale spokojnie można łączyć ze sobą za pomocą specjalnych łączników (taka podwójna sprężyna jak przy wieszaku obrotowym) lub nawet wygiąć w haczyk i zawiesić 2 a nawet wiecej prętów... można przy dużych wysokościach zamiast prętów dać linkę stalową... pełna dowolność i możliwości dobrania technologi do konkretnych problemów!

 

15.

Czy do ocieplenia tych krokwi przy oknie mogę użyć wełny stroprock bo potrzebuję 3cm a może płytami styropianowymi 3cm bo te akurat mam - może się ktoś wypowiedzieć w temacie?
Witam!Najprostszym rozwiązaniem,choć całkiem odpowiednim,będzie bezpośredni montaż płyty GK. wokół okna,z wpuszczeniem jednoczesnym pianki poliuretanowej "wypełniającej,mało prężnej",wypełniając przestrzeń pomiędzy belką a płytą GK.Płytę dociętą do wymiaru ,osadzić w wpuście okna,lekko odchylając dołem wpuścić pianę niskoprężną pomiędzy płytę a belkę,docisnąć do profilu met. i przykręcić.Na pewno będzie bez mostków termicznych i ewentualnych przedmuchów.Powodzenia!

 

...ostatnio tak robiłem i trochę nie wyszło... niby pianka niskoprężna i do tego grzana we wiaderku z wodą ale i tak wygięło płytę w stopniu nie do zaakceptowania... niestety podwojną robota... ja robię to tak że piankę z pistoletu "układam" na krokwi pasami raz przy razie i po całkowitym utwardzeniu szlifuję tarką (szlifpacą) do styropianu... upierdliwe to ale skuteczne...

 

16.

W jaki sposób i do czego montować sznurek - ogranicznik między krokwiami.

Rozpięty sznurek ma stworzyć siatkę do której od spodu dojdzie wata. Nad tym sznurkiem ma być szczelina między warstwą ocieplenia a membraną dachową.

gwoździe skoble..jpggw

..nabija się tzw. gwoździe skoblowe czyli taki zagięty w podkowę gwóźdź na bok krokwi i przetyka się sznurek rolniczy... napina się wstępnie ręką a dokładne "strojenie" przeprowadza się dobijając skoble młotkiem... sznurek ma "zagrać" ...im wyższy dźwięk tym mocniej napięty sznurek... ot i cala filozofia....

..zwykły skobel... ale żeby nie przetykać sznurka przez te oczka sznurek przetyka się przed wbiciem skobla czyli odpada pracochłonne przetykanie... później można sznurek wstępnie naciągnąć i zawiązać... ostateczne strojenie młotkiem! Co parę skobli wbija się skobelek tak by przytrzymał sznurek.

 

17.

Mam problemy z kablami .
>>http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocieplam-poddasze-krotkie-pytania...&p=4451804&viewfull=1#post4451804

 

18.

Witam. Mam pytanie czy łączenia płyt o szerokości 120 cm frezowane muszą być skręcone do profila cd 60? Układ płyt poprzeczny do profili jak na zdjęciu...

Czy muszę tak podzielić profile żeby wypadały na tych właśnie frezowanych końcach... Sufit podwieszany jakieś 13 m^

http://img253.imageshack.us/img253/7310/aaaaaahq.jpg

Rom-Kon;Płytę przycinasz na 2,4m jesli profile co 40cm lub na 2,5m jeśli profile co 50cm... niestety ani moduł 40 ani 50 nie pokrywają się z płytą 2,6m... płyta dostosowana jest do ścian przy wysokości standardowej tj. 2,6m. Sa również w sprzedaży płyty 2m i 3m

 

19.

Zupełnie z innej beczki ;) Chcę na poddaszu mieć tylko oświetlenie w suficie, oparte na żarówkach LED. Jak zabezpieczyć folie i wełnę? Szukałem jakiś puszek ale znalazłem tylko jednej firmy za 25 zł, troszkę drogo... może więc jakieś "domowe" sposoby? Zdjęcia mile widziane :)

rura kanalizacyjna Ø160 ucieta na około 9-10cm i z folii zrobione denko... wkleja się taką doniczkę w miejscu występowania halogenu w folię i szczelnie okleja taśmą... w płycie wystarczy przewiercić otwór... no i to wszystko...

 

...jesli chodzi o większe średnice np. do głośników to robi się z obciętych wiaderek od farby...

 

Takie rozwiązanie jest powszechnie stosowane ale wtedy całe poddasze nie ma odpowiedniej odporności ogniowej.
Edytowane przez Zbigniew100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...