Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam. Mam w domu okna dachowe zespolone, dwa okna obok siebie, rozdzielone tylko krokwią. Jak je obrobić. Na większości zdjęć na forum widziałem, że ocieplenie pomiędzy oknami jest takiej samej grubości jak ściany.

Kiedyś mieszkałem w mieszkaniu na poddaszu i było ono zrobione tak:

http://img59.imageshack.us/img59/7757/11000299.jpg

 

Czy to jest też poprawnie, bo nie ukrywam, że tak wygląda lepiej.

To ja przypomnę, bo nikt nic nie napisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie profil a odcinki profila wsadzone pomiedzy profile poziome. tak bedzie wzmocnieniem.

na tej fotce panowie wykonali podobna konstrukcje dla sufitu

 

1. na tej fotce to jak to jest mocowane? ja myślę o przykręceniu do poziomych cd krótkich 6-7 cm odcinków ud i w to te odcinki pionowe?

2. "ten pion" to tak wycelować gdzie przyjdzie łączenie płyt czy na to jest inna wytyczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie profil a odcinki profila wsadzone pomiedzy profile poziome. tak bedzie wzmocnieniem.

na tej fotce panowie wykonali podobna konstrukcje dla sufitu

http://www.oleba.pl/images/gallery12/17.jpg

 

sufit to nie skos rzadzi sie innymi prawami i nie nalezy ich porównywac te pchełki bo zabrakło łaczników;)

Edytowane przez profi45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie profil a odcinki profila wsadzone pomiedzy profile poziome. tak bedzie wzmocnieniem.

na tej fotce panowie wykonali podobna konstrukcje dla sufitu

http://www.oleba.pl/images/gallery12/17.jpg

 

Flash to następna "KLATKA" jaką widze na forum i nic dziwnego sie sie męcza chłopaki .Pisałem płaszczyzna zabudowana na nia płyta i nastepna zabudowa a jak ty szkolisz talej po rusku czy po polsku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezbyt uważnie śledzę ostatnie strony wątku... czyżby coś tu tak mocno zazgrzytało, że Rom-Kon się wycofał?

Oj niedoczekanie co po niektórych :p ...oczywiście nie Ciebie Yeti mam na myśli :D... robota trochę mnie przytrzymała... trochę się ogarnę - poczytam co się działo przez ten czas... ale chociaż mnie fizycznie na Forum nie było to jednak troszku się udzielałem - fonik się rozgrzał do czerwoności ;).

 

Ale chociaż mnie nie było to widzę że Konkurencja i Rada Wzajemnej Pomocy Inwestorskiej dzielnie dawała sobie radę... i może było trochę mniej pyskówek?

 

...w tym temacie mam do przerobienia około 400 postów!!! A gdzie inne "wontki"? Nocy nie wystarczy! Więc wybaczcie jeśli coś przeoczę... no nie ma lekko...

 

No własnie, koledzy pomóżcie jak w tych miejscach wykonac stelaż , za podpowiedzi z góry wielkie dziekiiiiiiii

Kolego... zostaw tą robotę na parę dni, poczytaj początki tematu - tak powiedzmy min. 50 stron (standardowo po 20 postów na stronę) a na pewno coś się rozjaśni... wyjaśnianie od początku raczej mija się z celem... już parę razy było to opisywane... i nie odbieraj tego jako prztyczek tylko jako dobrą radę...

 

Podpowiedzcie jak sensownie wykonać stelaż zabudowy sufitu opuszcony i po obwodzie......chodzi o opuszczenie na 13-15 cm zabudowy z płyt k/g o szerokości ok. 80cm dookoła salonu 5x4,5m. Zabudowa ta ma być jednak odsunieta także od ścian ok. 20-30 cm ( chodzi o to by światło z weży led oświetlało ściany i wewnetrzną część salonu. Sporo szukałem na necie ale naprawdę schematów takiej zabudowy jak na lekarstwo.

 

...13-15cm to trochę sporo... ale może ma to jakieś uzasadnienie... ostatnio robiłem coś takiego:

 

http://images8.fotosik.pl/1634/8e906314d670f68amed.jpg

 

http://images8.fotosik.pl/1634/e3faef1b2dba2b05med.jpg

 

http://images8.fotosik.pl/1634/50db90bb66ffa806med.jpg

 

http://images8.fotosik.pl/1634/2b4773ca124c4bdcmed.jpg

 

...konstrukcja na podobnej zasadzie ale tu cały panel ma 6cm w tym półka 4cm a szczelina 2cm... przygotowane pod pasek LED...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

...13-15cm to trochę sporo... ale może ma to jakieś uzasadnienie... ostatnio robiłem coś takiego:

 

http://images8.fotosik.pl/1634/8e906314d670f68amed.jpg

 

http://images8.fotosik.pl/1634/e3faef1b2dba2b05med.jpg

 

http://images8.fotosik.pl/1634/50db90bb66ffa806med.jpg

 

http://images8.fotosik.pl/1634/2b4773ca124c4bdcmed.jpg

 

...konstrukcja na podobnej zasadzie ale tu cały panel ma 6cm w tym półka 4cm a szczelina 2cm... przygotowane pod pasek LED...

 

Witaj Rom-Kon. Już myślałem, że nie ma co zagladać tutaj. Fajnie, że wróciłeś.

 

Muszę opuścić w niektórych miejscach zabudowę od otynkowanego stropu na ok. 13 cm ( środkiem 60-80cm zabudowy bedą szły 2 rury śr.120mm od rekuperatora, bokami listwy led. Odsunięcie od sufitu w salonie równolegle po obu stronach ok.13 cm, prostopadle może mniejsze 8-10cm ..... zobaczę jak lepiej bedzie sie prezentować ). Jeśli dobrze widze na zdjęciach mocowałeś kołkami w pierwszej kolejności po wyznaczonym obwodzie zabudowy do sufitu profile ud27. Potem podwieszałeś prostopadle na wieszakch ES przycięte kawałki CD60, na nie nasuniete po bokach profile UD27 ( w pionie z UD na suficie ). Potem kręcenie pasków płyty po bokach do profili UD następnie od spodu płyty wystajacej np. po 10cm z obu stron, do niej na krawędz znowu ud27 i do czoła pasek płyty np. 6cm. Dobrze odczytałem ? Są jakieś myki na które trzeba zwrócić uwagę ?

Kurcze dopiero teraz zauważyłem, że ten sposób nie wypali u mnie bo rury o średnicy 125mm od rekuperatora będą szły równolegle do zabudowy więc musiałbym zabudowę opuscić aż na 150-160 mm (dołem prostopadły profil CD60 i dopiero na nim rura ). Zatem jak sensownie zrobić taka zabudowę długimi profilami CD biegnacymi równolegle, tak by miedzy nie mozna było połozyć ( bezpośrednio na płycie ) izolowana rurę flex 125 ?mm

Edytowane przez Lgrzechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a czemu wszyscy uparli się że rury od reku muszą być okrągłe i jeszcze izolowane? ...wiem izolacja akustyczna ale są dostepne płyty z twardej wełny mineralnej do "chalupniczej" produkcji rur o przekroju prostokątnym i taką rurę można zrobić płaską ale szeroką i też jest izolowana i termicznie i akustycznie...

 

http://www.bh-res.pl/gfx/bhres2/userfiles/images/oferta/systemy_climaver/obrazek8.jpg

 

http://www.bh-res.pl/gfx/bhres2/userfiles/images/oferta/systemy_climaver/kanal1_s.jpg

 

...a co do konstrukcji UD i CD to przy swoich wymiarach to masz rację ... ja przy 6cm nie mogłem mocować UD do sufitu ani pólki też nie robiłem na UD bo nie wchodziły... na półkę była klejona płyta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już było, to przepraszam... szukałem... ale odpowiedzi nie znalazłem.

 

O chałupie:

- parter + pełne piętro,

- dom docelowo wysokoenergooszczędny (ściany z silki + 30cm styro, reku+gwc, okna ciepłe i szczelne + montaż warstwowy, płyta fundamentowa, ogrzewanie podłogowe wodne piętro i parter, zasilanie z pieca kondensacyjnego)

- wiązary, strych/poddasze nieużytkowe

- sufit piętra z k/g mocowany do wiązarów

- ocieplenie poddasza...

 

... i tu się pojawiają wątpliwości.

 

Co zrobić, żeby zachować maxymalną szczelność stropu, która przy tego typu budowli jest wymagana (mniejsze straty ciepła, zrównoważona wentylacja).

 

Adam_mk zasiał w którymś zakątku tego forum ziarnko wątpliwości: folia paroizolacyjna, kładziona na k/g nie jest w pełni paroszczelna a jedynie spowalnia migrację powietrza, więc prędzej czy później dotrze ono do np wełny. Nawet jeśli folia ta byłaby w 100% paroszczelna, to o ile dobrze wyobrażam sobie proces montowania płyt k/g, to jest ona dziurawiona przez wkręty mocujące... więc nieszczelność wystepuje.

Tam, zimą, przy dużych różnicach temperatur w strefach ogrzewanej i nieogrzeawnej, powietrze po minięciu punktu rosy wykropli się zawilgacając wełnę, która straci swoje właściwości termoizolacyjne.

 

1. Jak temu zapobiec?

2. Czy z Waszych doświadczeń, to zjawisko rzeczywiście występuje?

3. Czy stosowanie np pianki poliuretanowej załatwia sprawę (duża szczelność)?

 

Dziękuję i pozdrawiam

 

...ja też dołożę swoje 0.03pln...

 

Adam widocznie mial trochę gorszy dzień... zgadzam się że nie uzyskujemy 100% szczelności... dążymy do doskonałości ale nigdy jej nie uzyskamy... ale jaki jest rząd wielkości tej paroprzepuszczalności i czy jest sens za wszelką cenę ograniczać do absolutnego minimum? ile zaoszczędzimy? Może lepiej (taniej) jest dać dodatkowe 5cm wełny i wyrównać tą "nieszczelność"? Może byłby sens przy izolacji do 20cm wełny ale dziś daje się nawet powyżej 30cm! I taka mala dziureczka zatkana wkrętem to jest przysłowiowe zero-zero-nic... Chcecie uzyskac większą paroszczelność przy płytach gk? To trzeba pomyśleć o izolacji paroszczelnej na płyty - jakieś izolacyjne mazidło na płyty... ale jaki jest tego sens? teoretycznie może i ma ale w praktyce tak znikomy że pomijalny...

 

...a jesli chodzi o wykraplanie się wilgoci na punkcie rosy to wystarczy ograniczyć napór pary czyli spowalniacz jakim jest ta "dziurawa" folia a przy dobrze wykonanej szczelinie wentylacyjnej lub membranie dachowej wilgoć jest sprawnie odprowadzana... faktycznie zabierze trochę ciepła ale ile? Rozważanie czysto akademickie na poziomie mocno rozbudowanego laboratorium... dla mnie to nie ma ekonomicznego uzasadnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, taką sprawę mam.

 

chcę wykonać ruszt pod płyty g-k i niby wszystko jest logiczne i proste ale tylko w teorii. problem jest taki, że mam 14m długości budynku i na tym wszystkim muszę przestrzelić ruszt. oczywiście tak, żeby zachować poziomy. jak najprościej taką długość wypoziomować?

 

sposób rom-kona jest niby prosty ale czy zda egzamin na 14m? od murłaty do płatwi mam 3m długości a długość płatwi wynosi 14m. kąt nachylenia dachu 32 stopnie

 

dysponuję na chwilę obecną szlaufwagą i poziomicą krzyżową

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, taką sprawę mam.

 

chcę wykonać ruszt pod płyty g-k i niby wszystko jest logiczne i proste ale tylko w teorii. problem jest taki, że mam 14m długości budynku i na tym wszystkim muszę przestrzelić ruszt. oczywiście tak, żeby zachować poziomy. jak najprościej taką długość wypoziomować?

 

sposób rom-kona jest niby prosty ale czy zda egzamin na 14m? od murłaty do płatwi mam 3m długości a długość płatwi wynosi 14m. kąt nachylenia dachu 32 stopnie

 

dysponuję na chwilę obecną szlaufwagą i poziomicą krzyżową

 

pozdrawiam

...zdało egzamin na 22mb to zda na tylko 14mb ;)

 

jako sznurek dobrze jest zastosować plecionkę z żyłki... dostępna w Praktikerze... chyba tylko tam... cienka plecionka... elastyczna... można ją porządnie napiąć by nie obwisła...

Edytowane przez Rom-Kon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a od czego mam zacząć? nanoszę laserówką punkty stałe na murłacie, od tego ciągnę poziomicą linię prostą po ścianach szczytowych. szlaufwagą ustalam początek UD-ka przy murłacie i koniec przy płatwi. to samo z drugiej strony. dobrze myślę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...