markon2 10.04.2011 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Witam mam małe pytanko odnosnie obróbki murłaty za 2 tyg. wchodza tynkarze i od srodka bede miał przykrecona płyte KG pezposrednio do murłaty 3 warstwy aby zblizyc sie z gruboscia do sciany kolankowej i dalej wszystko razem otynkowane.Mam nadzieje ze tak bedzie dobrze? A teraz z drugiej strony murłata jest zamontowana po srodku sciany a wiec teraz pytanko jak wypełnic ta przestrzen (5cm) i zlicowac sie ze sciana zewnetrzna ? Czy dobrym rozwiazaniem bedzie wklejenie tam styropanu i umocowanie go na pianke pistoletowa tzn moge dociac styro. do góry az do membrany i wtedy połaczyc styro z membrana pianka wszystko ladnie zasikac, czy tak nie powinno byc ? Oczywiscie pozniej na to jeszcze docelowe ocieplenie zew. scian. Prosze o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Coltt 10.04.2011 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 (edytowane) z powyższych powodów nie rezygnowałbym z porządnego odeskowanego dachu tylko otworzyć kalenicę i zrobić wlot nad murłatą i oczywiście drożna szczelina wentylacyjna... Tzn. myslałem zeby dechy zostawic ewentualnie wymienic te ktore sa juz zgnite, czy folia paroprzepuszczalna na dechach zamiast papy załatwiła by sprawe wtedy moge odpuscic zdejmowanie wełny sznurkowanie i robienie tych przekletych wlotów powietrza. W reszcie pokoi zostawilbym welne w spokoju dokładam 5-10 cm nowej (bo paroizolacja tez jest do wymiany zle ułozona) i robie stelaz. Tylko nie wiem czy dobrze kombinuje, zdjecie blachy i polozenie foli wyjdzie drozej , zdejmowanie welny kombinowanie z wentylacja wyjdzie taniej ale obawiam sie ze daremna moja robota. Kalenica rozszczelniona sciany szczytowe tez ale wloty powietrza...niestety tylko miejscami Doradźcie bo nie wiem za co sie brac a robota stoi he he moge sie odwdzieczyc doradztwem w zakresie elektryki/elektroniki/automatyki Edytowane 10 Kwietnia 2011 przez Coltt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jimi.m 10.04.2011 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Witam !!Proszę o poradę w sprawie ocieplenia poddasza. Pisałem do Rom-Kona na pw ale chyba nie doszło.W poniższych linkach załączyłem 2 rysunki mojego poddasza.Pytania do poddasze-przekrój:1. jak zabudować płatew?2. czy połączyć zabudowę płatwi z poziomem sufitu lukarny?Pytania do poddasze-rzut:1. czy profile UD mocujemy do pławi i komina?2. czy przy tej powierzchni poddasza zastosować układ krzyżowy profili?Dziękuję za poświęcony czas i serdecznie pozdrawiam. http://www.speedyshare.com/files/277...e_przekr_j.xls http://www.speedyshare.com/files/277...dasze_rzut.xls Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Coltt 10.04.2011 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Witam !! Proszę o poradę w sprawie ocieplenia poddasza. Pisałem do Rom-Kona na pw ale chyba nie doszło. W poniższych linkach załączyłem 2 rysunki mojego poddasza. Pytania do poddasze-przekrój: 1. jak zabudować płatew? 2. czy połączyć zabudowę płatwi z poziomem sufitu lukarny? Pytania do poddasze-rzut: 1. czy profile UD mocujemy do pławi i komina? 2. czy przy tej powierzchni poddasza zastosować układ krzyżowy profili? Dziękuję za poświęcony czas i serdecznie pozdrawiam. http://www.speedyshare.com/files/277...e_przekr_j.xls http://www.speedyshare.com/files/277...dasze_rzut.xls Linki są puste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jimi.m 11.04.2011 14:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 (edytowane) Linki już działają, dziękuję za zainteresowanie i pomoc http://img190.imageshack.us/i/12644066.jpg http://img709.imageshack.us/i/98258784.jpg Edytowane 11 Kwietnia 2011 przez jimi.m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Coltt 11.04.2011 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 (edytowane) http://forum.muratordom.pl/album.php?albumid=2549 Z zewnatrz nie zdazyłem wiecej bo zaczeło lac jak z cebra, wiec tak jak pisałem kalenice szkoda pisac reszta OK, no i plesn miejscami na deskowaniu. To jest tylko centralna częsc dachu w pozostałym pokojach nie zdejmowałem jeszcze paneli tam są głownie skosy.Wyłapałem dziwna prawidłowosc, tam gdzie wełna była solidnie docisnieta deski są zdrowe a tem gdzie była minimalna szczelina jest plesn... troche tego nie rozumie Edytowane 11 Kwietnia 2011 przez Coltt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ellaj 11.04.2011 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 Witam wszystkich.Poczytalam troche i juz chyba wiem skad ma te moje plamy na dwoch skosach w jednym z pokojow na poddaszu.Tylko w jednym. Sa centralnie pod skosami, takie jakby zacieki, ale wszystko jest suche na zewnatrz.To znaczy, ze sie para skroplila i welna jest mokra.Pokoj rzeczywiscie nie byl ogrzewany.Czyli skosy do rozbiorki i wymiany?Co proponujecie?A jak jest ze strychem? Tam nie mam plyt, wata jest przykryta deskami. Czy istnieje jakies zagrozenie z tego tytulu? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Coltt 11.04.2011 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 nie izoluj dachu ponad pulap sufitow. własnie... w kuchni tak zrobiłem bo miałem robic płyty gipsowe do samej kalenicy a pozniej sie rozmysliłem i wełna została, mało tego jak na złosc posłuchałem pewnego znajomego zeby nie sznurkowac dylatacji tylko nakleic paski styropianu a z tego co teraz widze to jes guzik a nie dylatacja... trudno porobie kominki w blachodachówce i przebije sie nimi do wełny na facjacie w kuchni, szkoda ze straciłem sciane szczytowa ktora moglbym lepeij wietrzyc ten dach, ale tak to jest jak sie nie mysli (w sumie wtedy nie wiedziałem jeszcze jak to wszystko wyglada naprawde). Flash to co robic rwac pape i montowac folie, czy zwetylowac tyle ile sie da i zostawic tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Coltt 11.04.2011 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 Witam wszystkich. Poczytalam troche i juz chyba wiem skad ma te moje plamy na dwoch skosach w jednym z pokojow na poddaszu. Tylko w jednym. Sa centralnie pod skosami, takie jakby zacieki, ale wszystko jest suche na zewnatrz. To znaczy, ze sie para skroplila i welna jest mokra. Pokoj rzeczywiscie nie byl ogrzewany. Czyli skosy do rozbiorki i wymiany? Co proponujecie? A jak jest ze strychem? Tam nie mam plyt, wata jest przykryta deskami. Czy istnieje jakies zagrozenie z tego tytulu? Pozdr. Predzej podejrzewałbym przeciek, u mnie jak widzisz wełna była mokra 15 lat i ani sladu zacieków czy plesni dopiero na połaci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ellaj 11.04.2011 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 Przeciek dachu?Ale u mnie tez tak z 15 lat bedzie.Dopiero, jak zaczelam ogrzewac dom, to wyszlo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.04.2011 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 http://forum.muratordom.pl/album.php?albumid=2549 Z zewnatrz nie zdazyłem wiecej bo zaczeło lac jak z cebra, wiec tak jak pisałem kalenice szkoda pisac reszta OK, no i plesn miejscami na deskowaniu. To jest tylko centralna częsc dachu w pozostałym pokojach nie zdejmowałem jeszcze paneli tam są głownie skosy. Wyłapałem dziwna prawidłowosc, tam gdzie wełna była solidnie docisnieta deski są zdrowe a tem gdzie była minimalna szczelina jest plesn... troche tego nie rozumie ...oj Kolego nie wygląda to dobrze... niektóre deski są raczej do wymiany... zostawiając je niestety skracasz czas żywotności dachu... ale mając blachodachówkę i tak nie masz stu lat do następnego remontu wiec może za dwadzieścia lat będziesz musiał wymienić blachę i deskowanie jednocześnie... ...osobiście jednak chyba nie czekałbym na ten remont później... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Coltt 11.04.2011 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 najlepszym sposobem zabezpieczenia szczeliny w deskowancu o szczelnym kryciu gont/blacha to wiatroizolacja ze wspomaganiem zmijka dla filcow miekkich. otworz wszystkie szczyty tak jak na 18-tym zdjeciu i nie kalecz blachy na dachu kominkami bo wpakujesz sie za niedlugo w koejne koszty wymiany blachodachowki. w kuchni nie robil bym tak wysokiego sokosu po kalenice bo nie zwentylujesz skutecznie pomieszczenia. pod blacha papa ale w tematach typowo krycia to usmiechnij sie do a wilhelmiego. ...tylko ze kuchnia jest juz wykonczona pod klucz włącznie z meblami, jest sufit pusta przestrzen i ocieplony skos pod sama kalenice facjaty... coz dałem ciała pozostaje tylko otworzyc kalenice a wlotów powietrza oczywiscie brak bo z jedej strony sypialnia z drugiej łazienka a na scianie szczytowej pieknie docisnieta krokiew od strony podwórka (widac na zdjeciu) ehh... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 11.04.2011 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 Witam mam małe pytanko odnosnie obróbki murłaty za 2 tyg. wchodza tynkarze i od srodka bede miał przykrecona płyte KG pezposrednio do murłaty 3 warstwy aby zblizyc sie z gruboscia do sciany kolankowej i dalej wszystko razem otynkowane.Mam nadzieje ze tak bedzie dobrze? A teraz z drugiej strony murłata jest zamontowana po srodku sciany a wiec teraz pytanko jak wypełnic ta przestrzen (5cm) i zlicowac sie ze sciana zewnetrzna ? Czy dobrym rozwiazaniem bedzie wklejenie tam styropanu i umocowanie go na pianke pistoletowa tzn moge dociac styro. do góry az do membrany i wtedy połaczyc styro z membrana pianka wszystko ladnie zasikac, czy tak nie powinno byc ? Oczywiscie pozniej na to jeszcze docelowe ocieplenie zew. scian. Prosze o pomoc. Dobrze myslisz większośc zapomina o tym a tynkrze nie zarobia na tym skrawku i zostawiaja murłate gołą dla innych z tymi płytami do murłaty to nie najlepszy pomysł ale jedna możesz zostawić .Rapice wywiń na płyte pod krokiew z zapasem na kolankowa 10cm min i całośc otynkuj tylko nie za cienko tynku. Możesz tak zrobić na zewnątrz jak chcesz ale ja bym tam nic nie robił i zamknął ociepleniem zewnętrznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markon2 11.04.2011 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 profi45 czyli na zewnatrz na zewnatrz moge tak zrobic ale nie ma potrzeby mozna zamknac to styropianem przy ociepleniu podjechac pod membrane i opiankowac wtedy powstanie pustka te 5 cm i tak bedzie dobrze tak? Pytanko czy mozna stosowac własnie pianke do membrany jako uszczelnienie czy nic nie bedzie sie działo z membrana (mam strotexa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 11.04.2011 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 (edytowane) profi45 czyli na zewnatrz na zewnatrz moge tak zrobic ale nie ma potrzeby mozna zamknac to styropianem przy ociepleniu podjechac pod membrane i opiankowac wtedy powstanie pustka te 5 cm i tak bedzie dobrze tak? Pytanko czy mozna stosowac własnie pianke do membrany jako uszczelnienie czy nic nie bedzie sie działo z membrana (mam strotexa). W porotermie tez są pustki nie uszczelniaj pianka zbyt dokładnie murłaty z obu stron bo będą rosnońć grzybki na niej.Piana nie szkodzi membranie Zobacz jakie problemy ma coltt z grzybkami Edytowane 11 Kwietnia 2011 przez profi45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 11.04.2011 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 (edytowane) głupotą jest zostawianie 5 cm pustki mając idealnie miejsce i rozwiązanie na docieplenie murłatu, która to była jest i będzie b.słabym punktem w ociepleniu, nigdy 14cm drewna nie będzie miało takiego oporu cieplnego jak 14 cm wełny, jeżeli możesz to nieco poprawić 5-cio cm warstwa styropianu to tak właśnie zrób! pianka nie powinna negatywnie wpływać na membranę, jeżeli jednak się obawiasz to opiankuj od dołu, od wieńca i boki pasków przy krokwiach, a górę dotnij kątem, skosem tak jak idzie membrana i dosuń do niej (uważaj jedynie zeby jej nie podnieść, bo zrobisz sobie ponad styropianem miejsce na kałuże dla skroplin na membranie), w innym watku, gdzie poruszasz tę kwestię masz ladny rysunek Matyldy, zrób zgodnie z nim i będzie ok (starannie wełne układając na murłacie do samego styropianu, to najgorsze, najwrażliwsze miejsce) grzybki dobre od góry murłata jest otwarta, na wełnę i jakakolwiek wilgoć ma gdzie migrować, takze o żadne mityczne grzybki w tym przypadku nie masz co sie martwić od wewnątrz koniecznie daj siatkę tynkarską (leduchowskiego) na pasy płyty gk z zakładem na ścianę kolankowa, te 10 cm zakładu na ścianę to minimum, jak dasz niżej będzie lepiej Edytowane 1 Maja 2011 przez edde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jimi.m 11.04.2011 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 QUOTE=FlashBack;4678548]hmm i co my tam mamy.brak danych o wysokosciach krokwi, jetek i murlaty.wysokosc do jetek 267 - pytanie na jaka wysokosc sa wymurowane sciany dzialowe? i jaka planujesz calkowita grubosc ociepenia poddasza.platew ma h19cm, nie przecina warstwy podstawowej izolacji. mozna ja "wysunąć" z pułapu sufitu i skosu tak by wystawała bez jej oplytowywania co wpłynie na nie zmniejszanie już małego światła/wysokości.ograniczenia w montazu plyt zmuszaja do wykonania min ścianki kolankowej np. takiej na 40cm. latowanie scianki do murlaty i krokwi reszta okladzina jak dla skosu i sufitu. Wysokość krokwi i jętek 18 cm, murłaty 14 cmściana działowa murowana niżej jętek około 10 cm, którą nadbudowano kawałkami płyty karton gips klejonymi na tzw. placki. Mam wątpliwości czy to jest dobrze. http://img853.imageshack.us/i/53014986.jpg/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ellaj 11.04.2011 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 (edytowane) te zacieki to, one wystepuja miejscowo czy na calej dlugosci skosow. Zacieki sa wzdluz laczenia scianki kolanowej ze skosem i tak posrodku skosu, w dol do podlogi. Taka plama, ale sucha. Chociaz w srodku chyba mokra. http://img856.imageshack.us/i/hpim4154.jpg/ Znalazlam takie tylko zdjecie. Z tamtego roku. Plama jeszcze mala. Teraz jest o wiele ciemniejsza i pod drugim skosem rowniez sie pokazala. Ponadto, taki taki slad-sciezka w dol, w strone podlogi. Edytowane 11 Kwietnia 2011 przez ellaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markon2 11.04.2011 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 Dzieki edde za podpowiedzi chyba tak własnie zrobie jak pisałes nie bede piankował od góry do membrany bo w sumie to i tak bedzie dosc szczelnobo te 5 cm własnie plus 12 styro. ocieplenia zew. no i podbitka a wiec wiac nie bedzie. Grzybek i tak by nie wyszedłzapewne bo murłata bedzie otwarta od góry i bedzie miała powietrze bo na niej bedzie tylko wełna a wiec teraz juz wiem co i jak. DZIEKI ZA ODPOWIEDZI POZDROWIONKA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markon2 11.04.2011 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 W porotermie tez są pustki nie uszczelniaj pianka zbyt dokładnie murłaty z obu stron bo będą rosnońć grzybki na niej.Piana nie szkodzi membranie Zobacz jakie problemy ma coltt z grzybkami Wiem ze grzybek to nieprzyjemna sprawa pisałes aby nei zamykam murłaty z dwóch stron u mnie byłaby zamknieta od zew. a od góry wełna i powietrze miałaby ale skorzystam jednak z rady edde i nei bede piankował do membrany. DZIEKI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.