emka79 09.05.2011 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 witam, 2 pytania do znawcow tematu: 1. Po spoinowaniu poddasza miejscami sa wygiecia plyt siegajace 3-4mm. Pytanie: czy da sie to zniwelowac przy szpachlowaniu? 2. Jak montowac gniazda elektryczne w plycie za ktora jest welna? Dokladniej, czym zabezpieczyc zeby welna nie sypala sie przez gniazdo do pokoju? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.05.2011 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 witam, ... 1. Po spoinowaniu poddasza miejscami sa wygiecia plyt siegajace 3-4mm. Pytanie: czy da sie to zniwelowac przy szpachlowaniu? wygiecia płyt są spowodowane błędami-niedokładnością wykonania stelaża... da się zniwelować... wszystko sie da... ale po to się kładzie płyty by już nie trzeba nic prostować... teraz to już niestety nie szpachlowanie tylko prostowanie ścian - a to już inna bajka... niestety... 2. Jak montowac gniazda elektryczne w plycie za ktora jest welna? Dokladniej, czym zabezpieczyc zeby welna nie sypala sie przez gniazdo do pokoju? Pozdrawiam Chociaż płyta pozwala na to by gniazdo zamontować bezpośrednio - wyciąć dziurę i wsadzić gniazdo - ale ogólnie się przyjęło by do gniazd stosować puszki ... puszki instalacyjne do zabudowy z G-K... i jeśli jest paroizolacja to dobrze jest nie przerywać jej tylko folię "nadciągnąć" i zachować jej szczelność... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.05.2011 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 sprawa wygląda tak: mam między kondygnacjami strop drewniany belki wysokie na 20 cm pod belkami mam zrobiony stelaż na grzybkach co 40 cm od dołu dam oczywiście płytę gk od góry legary i deski na pióro-wpust i teraz w ramach wygłuszenia chciałem pomiędzy belki wsypać wełnę w granulacie odległość od płyty gk do góry jakieś 30 cm czy taka ilość nie będzie wyginać płyt? ...ciężko jest wygiąć płytę jeśli profile są co 40cm... przy "normalnej" zabudowie to profile podtrzymując wełnę przenoszą jej główny ciężar - w tym wypadku wełna wspiera się na płycie... ale przecież jest to metoda dociepleń - czy to wełna granulowana czy ekofiber też przecież leżą na płytach... przy profilach co 40cm będzie oki. ...ale czy 30cm to nie za dużo? w tym wypadku dźwięk będzie się rozchodził po konstrukcji i pewnie 30cm wełny da tyle samo co 15-20cm... dźwięk "ominie" wełnę i "pójdzie" po stelażu a tu żadna ilość wełny tego nie wytłumi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.05.2011 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 a powiedzcie czy przy oknie dachowym w rowek ramy okna dajemy ciętą krawędź czy tą oryginalną zaokrągloną? ...ciętą bo rowek jest na 12,5mm tak jak płyta a w miejscu "pióra" płyta jest dużo cieńsza... no i problem z wyrównaniem tego "pióra"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.05.2011 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 Witam:) Jestem tu nowy i żeby za wiele nie tłumaczyć prześlę zdjęcie poddasza z naniesionymi wymiarami belek http://images35.fotosik.pl/643/c6a0030ab39651c1.jpg. Poczytałem trochę o ociepleniach, byłem w Leroy Merlin, teraz pytam tutaj:) Skosy są dosyć niskie, w najniższym punkcie zaraz pod belkami są zamontowane okna dlatego grubość ocieplenia wyznacza narysowana na zdjęciu czarna linia. Myślałem żeby na samym początku zastosować folię (niestety nie została przewidziana podczas mocowania dachówki kilkanaście lat temu i jeszcze nie do końca wiem jak ją przymocuję), następnie: - Wełna mineralna ROCKTON ROCKWOOL 10cm + Mata mineralna ROCKWOOL 15 cm - albo Wełna szklana URSA STANDARD 10cm + Wełna szklana URSA STANDARD 15cm lub Wełna szklana URSA KOMFORT 15cm - albo podobna grubość Wełna szklana UNI MATA ISOVER później folia, regips, tutaj już sobie poradzę. Jaką wełnę radzilibyście wybrać i jak zamontować profile CD60 przy drugiej warstwie wełny? na wieszaki es? ...nie dobrze Kolego... nie dobrze... a żeby to bylo dobrze to folię trzeba dać na krokwie pod dachówkę - czyli rozbiórka dachu... inaczej nie dobrze... druga sprawa to ilość izolacji... trochę mało... a jeśli mało to tylko wysokiej klasy... żadna tania marketowa... może super mata? jeśli chodzi o to czy ES-y czy grzybki to na czym zrobisz to będzie wisieć... ale prostsze w "obsłudze" są grzybki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablosh 09.05.2011 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 Podbije post bo przeszedł bez echa. W prawdzie FlashBack wykazał zainteresowanie łapiąc się za głowę ale problem pozostał . W głównej mierze chodzi mi o sposób podejścia do tematu: zaizolować - przemurować - otynkować czy otynkować - zaizolować - opłytować (tylko jak). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 09.05.2011 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 ...ciężko jest wygiąć płytę jeśli profile są co 40cm... przy "normalnej" zabudowie to profile podtrzymując wełnę przenoszą jej główny ciężar - w tym wypadku wełna wspiera się na płycie... ale przecież jest to metoda dociepleń - czy to wełna granulowana czy ekofiber też przecież leżą na płytach... przy profilach co 40cm będzie oki. ...ale czy 30cm to nie za dużo? w tym wypadku dźwięk będzie się rozchodził po konstrukcji i pewnie 30cm wełny da tyle samo co 15-20cm... dźwięk "ominie" wełnę i "pójdzie" po stelażu a tu żadna ilość wełny tego nie wytłumi oki dzięki nie bardzo rozumiem po jakim stelażu ma iść dźwięk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.05.2011 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 (...) nie bardzo rozumiem po jakim stelażu ma iść dźwięk? ...a np. po grzybkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaśka73 11.05.2011 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 (edytowane) doszłam do etapu kiedy trzeba by zrobić ścianki kolankowe z K-G odsunięte około 40 cm od muru no i mam wątpliwości co z murłatą i folią?pamietam że kiedyś szczegółowo było to tutaj wyjaśnione ale nie moge się dokopać aktualnie skos opłytowany, zostawiony zapas foli, ściana murowana z porothermu wysoka na 2 bloczki nie otynkowana, pod murłatą izolacja z zewnątrz już ocieplone Edytowane 12 Maja 2011 przez Kaśka73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MonikaC 11.05.2011 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Kaśka73 nie stersuj się Flashowi nie zdarzyło się jeszcze pochwalić innej roboty niż jego własna.... Flash przecież kupiła całe po co te głupkowate drwiny????Lepiej napisz co ma poprawić i będzie z głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaśka73 11.05.2011 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 za cholerę nie mogę pojąć czemu się czepiasz? tak teraz ekipa robi k-g lecą jak burza i nie jest to tajemnicą co nie zmienia faktu że chciałabym mieć dobrze zrobioną izolację murłaty więc zapytałam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.05.2011 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 ...no dobra to ja pójdę pod krzyżowy ogień krytyki ja bym wykonał to tak: folię można przykleić na Coro-gluta ( ci co mieli go w ręce wiedzą dlaczego glut ) czyli na Corofixa do murłaty wspomagając zszywkami... na folię i pod ten wystajacy kawałek foli siknąć piankę z pistoletu... efekt podwójny czyli i paroizolacja i izolacja termiczna... nie masz Coro-gluta zastosuj tylko piankę... pianka też ma właściwości uszczelniające i częściowo paroszczelne... a może zamiast pianki jako termoizolacji (zastosować tylko jako uszczelnienie folii do murłaty) można ułożyć wełnę? to tyle jeśli chodzi o obróbkę murlaty. Ściankę kolankową mocować do płyty a jeszcze lepiej jeśli pod płytą będzie profil... jesli ścianka nie przekracza 1m wysolkości to spokojnie na profilach CD60 i UD30... wyższe na profilach ściennych UW50 iCW50... profil UD30 lub UW50 mocuje się narożnikiem do skosu albo zwykłymi wkrętami do profili jeśli trafia się w profil a jeśli tylko w płytę to za pomocą kołków typu MOLLY. ja calość konstrukcji robię jako "czapę" czyli na sztywno wszystkie polączenia z płytą ale ślizgi i kontrolowane pęknięcia do ścian i podłogi czyli płyta nie jest przykręcona do UDeka czy profila UW podlogowego...tak samo słupki też nie są związane w żaden sposób z podłogą czy ścianami... ...no ciekawe co na to Konkurencja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.05.2011 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 (edytowane) za cholerę nie mogę pojąć czemu się czepiasz? (...) ...nie wnikaj.... nie wnikaj... ....chociaż coś widzę.... ale może tylko mi się przewidziało? Flash na pewno nie odpuści ...no dobra... konkurs.... co jest nie tak na fotce? chociaż może innego wyjście nie było? ...ale wątpię Edytowane 11 Maja 2011 przez Rom-Kon dopisek-konkurs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaśka73 11.05.2011 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 a może zamiast pianki jako termoizolacji (zastosować tylko jako uszczelnienie folii do murłaty) można ułożyć wełnę? masz na myśli ułożenie paska wełny przed murłatą po całym jej obwodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.05.2011 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 ....no coś w ten deseń... oczywiście jeśli można czyli jeśli będzie się trzymać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaśka73 11.05.2011 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 (edytowane) w układaniu wełny mam już wprawę dzięki za odpowiedź Edytowane 11 Maja 2011 przez Kaśka73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.05.2011 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 (edytowane) (...) co jest nie tak????? Poczekajmy na Flasha... ja ogólnie nie krytykuję Konkurencji no chyba że bardzo kaleczą rzemiosło... wolę pokazać jak ja to robię edit: ...no dobra... chlopaki oszczędzają Twoje pieniądze i trochę "siekają" płytę czyli wykorzystują zbytnio kawałki a wiadomo że im bardziej posiekana płyta tym większe prawdopodobieństwo pękania http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=56022&d=1305097923 a tu mkomuś wymiar nie poszedł i za małe trójkąty by wyszły wiec plyta została przycieta po szerokości: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=56027&d=1305098521 ...ale to raczej małe błedy... ale jednak... Edytowane 11 Maja 2011 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 12.05.2011 04:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 wykonawca na zdjęciu powyżej sam zakłada sobie pętlę na szyję. Im więcej łączeń ( nieoryginalnych) tym większe prawdopodobieństwo, że popęka. Wspomnisz nasze słowa Kasiu. ja jestem raczej pewny, że nie z powodu oszczędności ale dlatego, że prostokąty mierzy się szybciej niż trójkąty ( romby). I dlatego idą jak burza..... Ps. ale widzę, pianka jest to jest fachowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.05.2011 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 ...czyli jednak coś było na rzeczy;) i nie było to moje przewrażliwienie... w większości skosy są mniejsze niż standardowa płyta 2,6m... najczęściej 2,2-2,5m więc ładnie pasuje w pionie... odpad 10-20cm jest chyba do przeżycia przez Inwestora wiec nie potrzeba ciąć płyty "po długości"... unika się też cięcia płyty "po szerokości" i wstawiania takiego kawałka w środek.... wtedy jedna krawędź jest cięta i styka się z piórem (krawędzią oryginalną) a takie połączenie to jest najbardziej narażone na pękanie bo to krawędź cięta (tak to należy zakwalifikować nawet jeśli jest jedno pióro) i ta krawędź nie jest podparta profilem... można coś takiego zrobić ale wtedy należy dać profil poprzeczny pod to łączenie - element stelaża krzyżowego, jednopoziomowego. Jeśli nie było większych błędów w stelażu to można takie coś jeszcze uratować porządnym spoinowaniem ale jeśli jeszcze i tu będą błędy to gwarancji że nie będzie pękać ja nie dam... zresztą gwarancję daje firma - przecież jesteśmy w jUnii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaśka73 12.05.2011 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 tak przepraszam napisalem pierwotnie, ze "poddasze wyglada jakby inwestor resztki zbieral z okolicznych budow". przeprosiny przyjmuje a z ekipą mam do porozmawiania i to by było na tyle w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.