Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

jak o pomoc z mojej strony chodzi to, rozmowy mozna podjac po tym jak ekipa poprawi, folie, wymieni skrawki na plytowania formatem, poprawi profilowanie glifow, zdejma plyty z obrebu wylazu schodow wykonaja tam stelaz pod klatke i oplytuja ponownie (tyle co bylo widac w dzienniku).

powodzenia.

 

i właśnie o taką wypowiedź chodziło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam, po spędzeniu kilku dni i przejrzeniu 76 stron wątku nie znalazłem odpowiedzi na 2 pytania:

1) Na 18 stronie zeszytu technicznego D61 Knaufa dotyczącego zabudowy poddasza pokazano techniki mocowania płyt dla pojedynczego rusztu przy połączeniach ze ścianą. Pokazany jest sposób bez użycia profilu obwodowego UD (wtedy prostopadły profil CD umieszcza się ok. 10cm od ściany) oraz z użyciem UD (płyta przykręcona do UD, CD w większej odległości od ściany). Czytając temat wywnioskowałem, żeby nie przykręcać płyt do UD, ale może się mylę?

2) Jeżeli stosuje się metodę bez mocowania do profilu UD wtedy jest on do czegoś potrzebny przy ruszcie pojedynczym?

Powyższe odnosi się oczywiście do połączenia płyty ze ścianą stojącą po przeciwnej stronie skosu poddasza.

Proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profil UD słuzy do wyznaczenia poziomu sufitu i później do przyklejenia folii paroizolacyjnej... nie stanowi elementu konstrukcyjneg bo przy prawidlowym montażu płyty nie są do niego przykręcane... ale jest to duże ułatwienie a przy folii jest elementem uszczelniajacym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...o ognioodporności zapomniałem - Flash ma rację... są elementem niezbędnym... ale i tak nie zmienia to faktu że profil UD pozostaje tylko mocowadłem foli i łapaczem poziomu bo w budownictwie indywidualnym nie ma nakazów stosowania systemów ogniowych a jeśli wejdą to parę firm produkujących profile i łączniki zbankrutuje... zresztą co stanie się ze zwykłymi płytami?

 

...pytanie było o profile UD na ścianie równoległej do profili CD... a te profile przy zabudowie jednopoziomowej na poddaszu nie są elementami konstrukcyjnymi... są za to konstrukcyjne na ścianach prostopadłych - profil CD wchodzi w UD chociaż nie jest z nim trwale połączony... a jak się dobrze postarać to i tam można z nich zrezygnować... ale oszczędność niewielka za to ułatwienie bardzo duże...

 

Przy zabudowach specjalnych np. panele oświetleniowe profile UD mogą być wykorzystane jako element konstrukcyjny i nawet płyty można do nich przykręcić - wszystko zależy od konkretnego przypadku i nie ma sztywnych reguł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz miec widze ostatnie zdanie :)

w moim poscie i na to pytanie zawarlem odpowiedz.

...a Ty chcesz zawsze wytknąć moje potknięcia, przeoczenia i skróty myślowe :lol:

 

edit: wiesz Flash - masz wiedzę ale ciężko ci ją przekazać innym... my wykonawcy wiemy co poeta mial na myśli ale to jest forum "dla ludu" a nie dla wąskiego grona "wtajemniczonych"... czasem trzeba tłumaczyć Twoje szyfry ;)

Edytowane przez Rom-Kon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Knauf chciał odpuscic wykonawcom choc pare dodatkowych kreceń,taka tendencja kosztem jakosci jak rigips. Kazda nawet najmniejsza dodatkowa praca niesie ze soba ryzyko wyboru systemu o mniejszej pracochłonnosci kosztem naturalnie inwestora. Ten wyscig to nie o jakośc tylko o forse tu chodzi

....zgadzam się... np. stosowanie taśm papierowych - twierdzą że najmocniejsze ale siatka jest szybka i bez problemów... to samo Vario jako system bezsiatkowy (w pewnych sytuacjach) bo dużo szybciej jest wyspoinować ale czy lepiej? Dla nas tak bo czas to pieniądz i każdy dzień "urwany" z roboty to albo wymierny zysk albo możliwość obniżenia stawki czyli większa konkurencyjność... i dlatego sa tacy co tą samą robotę "potrafią" wykonać dużo taniej - bo szybciej...

 

...w jakiej jakości można zrobić sufit podwieszany za 20zl/m2??? Oczywiście z fakturą bo to dla firmy... nawet jesli bedzie to około 1000m2... szybko, tanio, solidnie! :lol2:

Edytowane przez Rom-Kon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flash wiem że są tacy co pracują z 1000zł/mc i to im musi wystarczać... niestety... jak nie maiłem samochodu i na robotę jeździłem rowerem to też koszta miałem znacznie mniejsze a ten tysiak to praktycznie koszty utrzymania samochodu! ...a jaką ja mam mieć dniówkę? hę? ...pani sprzątająca domy weźmie torebkę na ramię, wsiądzie do autobusu miejskiego i dojedzie do pracy.... czasem słabo mówi w naszym języku.... za godzinę bierze 12-15zł... żadnych kosztów! Żadnych narzędzi! Żadnej wiedzy! ....no przesadzam bo czasem można spotkać panią z magistrem... a ja z moim (niestety skromnym) parkiem maszyn i narzędzi, samochodem i moją wiedzą i praktyką to niby ile mam mieć dniówki? 100zł? 150zł?... no fakt - 150zł x 20dni to jest już całe 3000zł!!! wiec 20zł/m2 to faktycznie dużo bo można wyciągnąć około 2500zł może nawet 3000zł/mc!

 

Jeśli chcesz Flash tą robotę to możesz brać... ja żadnej prowizji nie chcę.... i gut lak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruję się zaleceniami producenta i poza tym mniej roboty :)

Czytałem też wątek o połączeniu folii z Rockwoolem. Tyle samo była za co i przeciw jej stosowaniu. Sam już nie wiem, koszt niewielki.

 

...hmm producenci idą na rękę nie wam Inwestorom-Klientom tylko nam wykonawcom... bo nawet najlepszy produkt jak nie zostanie zaakceptowany przez nas to się nie sprzeda... a z wełną rockwool - no cóż... tylko ta jedna firma nie zaleca folii ale też tylko w określonych warunkach... ale to Ty zdecydujesz... nawet jeśli będziesz chciał mieć płyty kręcone na lewą stronę to też będzie to twój wybór i spokojnie znajdziesz wykonawcę... a za i przeciw tej nieszczęsnej folii znajdziesz też w tym temacie i to w paru miejscach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Knauf chciał odpuscic wykonawcom choc pare dodatkowych kreceń,taka tendencja kosztem jakosci jak rigips. Kazda nawet najmniejsza dodatkowa praca niesie ze soba ryzyko wyboru systemu o mniejszej pracochłonnosci kosztem naturalnie inwestora. Ten wyscig to nie o jakośc tylko o forse tu chodzi

 

Powiedz gdzie widzisz tu oszczędnośc na robocie. Trzeba przecież wstawic dodatkowy profil i pamiętac, żeby nie wkręcic w obrys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz gdzie widzisz tu oszczędnośc na robocie. Trzeba przecież wstawic dodatkowy profil i pamiętac, żeby nie wkręcic w obrys.

 

Do 2006 kręciłem w obrys i nigdy nie było żadnych problemów .Póżniej nowe szkolenia i przekonywano mnie że nie wolno bo rwanie płyty filmiki ogladałem.

Nie wyobrażam sobie roboty bez obrysówki "Flasch chodzi mi o UD 30/27" i jak kilku wczesniej forumowiczów z mądrymi argumentami wracam do ponownego przykręcania płyty do obrysówki.Powodem powrotu są uwarunkowania techniczne i wczesniejsze pozytywne doświadczenia bo do 2005 prawie wszyscy kręcili i było O.K.;) Wkręty w płycie G-K podczas kręcenia na tyle rozkalibrowyją otwór w płycie miękiej i obrysie że pozostaje tam mały luz i wbrew pozorom płyta ma możliwośc przesuwu do 0,5mm ,zagęszczenie wkrętów zdecydowanie żadziej niż do CD itd. W przypadku zastosowania cienkich profli ryzyko minimalizuje sie jeszcze bardziej a przy dużych naprężeniach jak ma pęknąć naprawde to i tak po obrysie. Wstawianie dodatkowego CD w obrysówke można pominąc jak rozsadnie rozstawisz CDki w miare blisko obrysówki na przykład do max 20cm

Edytowane przez profi45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę podobne wrażenie, że ten temat to dla niego czarna magia.

 

Na robocie byłem flash i dlatego nie pisałem ale wróciłem.Nie przykrecanie do obrysu pojawiło sie wraz z nowym systemem mam nadzieje ze wiesz dlaczego ?:confused: i wiesz co wkreć sobie wkręta przez płyte w cienką obrysówke i go wykręć z powrotem następnie weż go w palce i palcami go wkręcisz ponownie bez płyty i zwróc uwage na luz jaki wyczujesz ale to dla ciebie czarna magia ale sie znowu czegoś nauczysz przy mnie

Edytowane przez profi45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!

Proszę o poradę w sprawie ocieplenia poddasza.

W poniższych linkach załączyłem 2 rysunki mojego poddasza.

Pytania do poddasze-przekrój:

1. Czy zabudować płatew, jeżeli tak, to w jaki sposób ? chodzi o wykonanie stelaża

2. Czy może połączyć zabudowę płatwi z poziomem sufitu lukarny?

Pytania do poddasze-rzut:

1. Czy profile UD można mocować do pławi i komina?

2. Czy przy tej powierzchni poddasza zastosować układ krzyżowy profili?

 

http://img190.imageshack.us/i/12644066.jpg

http://img709.imageshack.us/i/98258784.jpg

 

Wysokość krokwi i jętek 18 cm, murłaty 14 cm, ocieplenie na skosach 20 cm, ocieplenie sufitu uzależnione od przyjętego sposobu wykonania

ściana działowa murowana niżej jętek około 10 cm, którą nadbudowano kawałkami płyty karton gips klejonymi na tzw. placki. Mam wątpliwości czy to jest dobrze?

 

http://img853.imageshack.us/i/53014986.jpg/

Dziękuję za poświęcony czas i serdecznie pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzam ci wiązanie sie z płatwią one czasem znacznie sie potrafią uginać ,chyba że sa podparte słupami lub mieczami dlatego lepiej objechać płatew płytą z dystansem do niej tworząc uskok w dół jak nie chcesz obniżać poziomu sufitu do poziomu płatwi. Pojedynczy ruszt dorze wykonany powinien wystarczyć ale zawsze możesz dać podwójny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=56027&d=1305098521

jak dobrze widze to fajans bo na kolankowej będa albo uciekać z pionu aby zachować poziom albo uciekać z kąta ,albo z poziomu ,coś kosztem czegoś. I to nie złudzenie optyczne bo widze to na ulozeniu paroizolacji i kolankowej chyba że kolankowa wymurowana jest krzywo lub murłata przekoszona ale nie sądze. Większość inwestorów sie nie zorientuje dopiero jak położą panele i wstawią szafki.Abym takiej bryndzy nie ogladał wiecej najpierw kolankowa !

Edytowane przez profi45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzam ci wiązanie sie z płatwią one czasem znacznie sie potrafią uginać ,chyba że sa podparte słupami lub mieczami dlatego lepiej objechać płatew płytą z dystansem do niej tworząc uskok w dół jak nie chcesz obniżać poziomu sufitu do poziomu płatwi. Pojedynczy ruszt dorze wykonany powinien wystarczyć ale zawsze możesz dać podwójny.

 

Dzięki Profi45 za radę.

Nie mogę znaleźć na forum sposobu mocowania stelaża omijającego płatew, czy możesz mi to opisać ?

Płatew jest podparta słupem przy kominie (zaznaczyłem w linku poddasze rzut)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Profi45 za radę.

Nie mogę znaleźć na forum sposobu mocowania stelaża omijającego płatew, czy możesz mi to opisać ?

Płatew jest podparta słupem przy kominie (zaznaczyłem w linku poddasze rzut)

 

sufit montujesz standartowo ale CD ten obok płatwi blisko niej żeby był ,pokryjesz sufit płytami .Następnie UD 27 przykręcisz przez plyte do tego ostatniego CD i pasek płyty w dół poniżej płatwi 4-5cm i znów UD dokręcisz do dołu tego paska i zostaje ci połączenie ze skosem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...