pjotr 02.05.2008 23:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 Mam pytanie do forumowiczów. Jak wykonać stelaż na skosach gdzie skosy schodzą się do siebie pod katem 90 stopni? I jeszcze jedno między krokwiami bedzie wełna i poza również - 10cm, a więc profil ma byc odsunięty od ściany o 10 cm. Mam tylko jedno zdjęcie. To ma byc wykonane w tym miejscu a takich miejsc mam cztery. Wiem że musze dać profile Cd60 na skosach ale jak one mają byc połaczone na tej belce naroznej? Bardzo prosze o poradę. Może to zdjęcie pomoże w rozwiązaniu problemu. Ta konstrukcja została właśnie wykonana na krokwi koszowej, tak jak w Twoim przypadku. Robiłem to tak: Jeszcze na ziemi łączyłem ze sobą dwa profile UD30 za pomocą wygiętych pod pewnym kątem blaszek. Blaszki wycinałem z pozostałych mi kawałków profili UD30. Wyginałem je i pchełkami przykręcałem od wewnętrznej strony do profili UD30. W ten sposób uzyskiwałem gotowy element nośny, dla profili CD60. Jeśli kąt rozwarcia nie pasuje bez problemu możesz profile rozgiąć lub dogiąć. Tak zmontowane profile UD30 mocowałem do krokwi koszowej uchwytami ES (przecinałem je na pół i odpowiednio wygianałem by spasować). Ustawienie nachylenia tych dwóch profili robisz jak już jest wyznaczona płaszczyzna sufitu i skosu. Wcześniej mocowalem konstrukcję prowizorycznie w celu ustawienia kąta nachylenia tej konstukcji http://img142.imageshack.us/img142/740/img0162qk8.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pjotr 02.05.2008 23:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 Ja robię to tak: do spoinowania używam albo Rigips Vario (najczęściej) lub Cekol C40. Zawsze bezwzględnie daję taśmę! Stosuję albo siatkową albo flizelinę... lub mieszane - siatkę i flizelinę. Zawsze daję podwójnie taśmę. Łączenia poprzeczne płyt (cięte) fazuję nożykiem i wstępnie wypełniam spoinówką. Po związaniu daję dopiero taśmy. Taśmę siatkową naklejam i szpachluje a flizelinę wtapiam. W narożnikach płyt wypełniam ubytki do ściany i naklejam taśmę do narożnika. Zostawiam kontrolowane pęknięcie. Nie zawijam taśmy na narożnik. Po szlifowaniu i zagruntowaniu taki narożnik akryluje i palcem a także pędzlem i wodą wyrabiam narożnik. Łączenie skosu i sufitu prostego spoinuje tak jak normalne łączenie płyt albo daję taśmę papierową z wkładką metalową (nie zawsze). Taśmę przed wtopieniem moczę wodą by nie odciągneła wilgoci z szpachlówki (niby są impregnowane ale jednak moczę). później to łączenie też przejadę akrylem. Wkręty też szpachluje spoinówką. Tak przygotowane płyty szpachluje "po całości" gipsem szpachlowym Dolina Nidy - jeśli trzeba to nawet 2x. Uważam by na łączeniach "ciętych" nie było górek! Górki "rozmywam" na większej powierzchni. Po całkowitym wyschnięciu gipsu szlifuję pacą do szifowania i papierem ściernym "80". Efekt na bierząco kontroluje halogenem 500W podświetlając pod kątem. Po szlifowaniu gruntuje gruntem z wodą. Tani grunt - do 5l daje ok 2l wody do droższego więcej. po gruntowaniu wyrabiam akrylem narożniki. Teraz maluję farbą (białą) ale jeszcze rozcieńczoną wodą... tak by nie była za gęsta... to też jest gruntowanie. Ja stosuje dobre farby... np. Dekoral a najlepiej KABE - do tego gruntowania może być Kabe Perfekta. Po przemalowaniu farbą wyjdą wszystkie niedociągnięcia szpachlowania i szlifowania. Poprawki robię gotową szpachlówką z wiaderka... może byc Śnieżka lub podobna. Poprawki jeśli trzeba to delikatnie szlifuje i dalej to już malowanie najczęściej 2krotne na gotowo. Po takim szpachlowaniu jeszcze żaden klient nie miał "obiekcji" że ma garby na suficie albo widać przejście płyty (papieru) i szpachlówki (gipsu) a jeśli cena na początku wydawała mu się wysoka to po odbiorze gotowej pracy stwierdzał że uczciwie zarobiliśmy.Jeśli ruszt i płytowanie było bez błędów to na tak wykonaną pracę mogę dać gwarancję że nie będzie pękać! Ja nauczyłem się szpachlować gipsem szpachlowym Dolina Nidy i po przetestowaniu wielu "wynalazków" typu Gipsar UNI i MAX różnego rodzaju gładzie np. Francuzką, gips z Gipsiko - wróciłem do Doliny Nidy. Gładzie dobrze się szlifują... tylko szlifują! Innych zalet w moich oczach nie mają.... może jeszcze nie trafiłem na "swoją"? Jeśli klient sobie życzy to też szpachluje gładziami ale wolę stary, tradycyjny, twardy gips szpachlowy! Tu wiem że nie będę miał niespodzianek! A jak się umie szpachlowac to i szlifowanie nie groźne... Czy przed położeniem na płytach g-k gipsu szpachlowego lub gładzi należy je wcześniej zagruntować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.05.2008 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 Czy przed położeniem na płytach g-k gipsu szpachlowego lub gładzi należy je wcześniej zagruntować? Nie. Nie ma takiej potrzeby ale gruntuje "cięte" krawędzie na łączeniach płyt. Po sfazowaniu - wycięciu rowka w kształcie litery V gruntuje nie rozcieńczonym gruntem. Również inne krawędzie z wystającym gipsem takie jak łączenia płyt w koszach czy oknach też gruntuje. Potem dopiero spionuję dobrymi spoinówkami (Vario Rigipsa lub Uniflot Knaufa) oczywiście z taśmami. na to gładź jak dobrze idzie to jedna warstwa jak źle to dwie. Po szlifowaniu gruntuje dobrym gruntem (Atlas) rozcieńczonym 1:1 a słabym (Amigrunt z Castoramy) do 5l daję ok. 1.5l wody. Na to gruntowanie też rozcieńczoną dobrą farbą i to dopiero jest dobre podłoże do malowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.05.2008 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 Może to zdjęcie pomoże w rozwiązaniu problemu. Ta konstrukcja została właśnie wykonana na krokwi koszowej, tak jak w Twoim przypadku. Robiłem to tak: Jeszcze na ziemi łączyłem ze sobą dwa profile UD30 za pomocą wygiętych pod pewnym kątem blaszek. Blaszki wycinałem z pozostałych mi kawałków profili UD30. Wyginałem je i pchełkami przykręcałem od wewnętrznej strony do profili UD30. W ten sposób uzyskiwałem gotowy element nośny, dla profili CD60. Jeśli kąt rozwarcia nie pasuje bez problemu możesz profile rozgiąć lub dogiąć. Tak zmontowane profile UD30 mocowałem do krokwi koszowej uchwytami ES (przecinałem je na pół i odpowiednio wygianałem by spasować). Ustawienie nachylenia tych dwóch profili robisz jak już jest wyznaczona płaszczyzna sufitu i skosu. Wcześniej mocowalem konstrukcję prowizorycznie w celu ustawienia kąta nachylenia tej konstukcji http://img142.imageshack.us/img142/740/img0162qk8.jpg Wykonanie dobre. nie mam zadnych uwag. Ja nie stosuję blaszek (za dużo roboty) tylko skręcam dwa profile wkrętami do płyt (nie pchełkami bo za krótkie)blisko narożnika... jak się dobrze trafi to profile same się odegną jeśli nie to rozginam trochę na siłę... Widzę że użyłeś do przytrzymania wełny listew tynkarskich... pewnie odpadów ja wełnę - taką wypadającą przytrzymuję taśmą klejącą-pakową. Przyklejam do profili po wierzchu i też podtrzymuje dobrze nawet na suficie... resztę zrobi folia i płyty. Przy koszach i narożnych jest jeden problem... trzeba to tak zrobić by płaszczyzny były równe i nie celowały w niebo lub ziemię.... czyli nie były zwichrowane... widziałem już takie że przypominały śmigło.. ale ogólnie wykonanie takiego elementu jest proste tyle że czasochłonne. ...dostrzegłem pchełkę mocującą CD60 do UD30... ja stosuję nity zrywalne do tego typu połączeń... pchełki za bardzo wystają i potrafi płyta "odstrzelić". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wito2008 03.05.2008 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 ocieplam poddasze użytkowe, czy 15cm Unimaty + 5 cm supermaty wystarczy, czy ktoś tak ma i jest zadowolony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M ichał SZYMAŃSKI 03.05.2008 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie:Czy profile CD60 mocuje sie na końcach do UD30? Oczywiście jeżeli podwieszam cały sufit.Rom-Kon nie napisałeś jak montujesz złączone profile UD30 do belki koszowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.05.2008 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 ocieplam poddasze użytkowe, czy 15cm Unimaty + 5 cm supermaty wystarczy, czy ktoś tak ma i jest zadowolony ? dużo ludzi ma 20cm wełny i nie narzeka... ale jeśli Cię stać to zainwestuj w jeszcze 5 cm... dzisiaj 25cm pomału staje się standardem a ceny energii ciągle rosną... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kakaowy 03.05.2008 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 Czy profile CD60 mocuje sie na końcach do UD30?Są dwie szkoły. Jedni mocują, drudzy nie mocują tylko po prostu wkładają. Zdaje się, że oba sposoby działają. Rom-Kon nie napisałeś jak montujesz złączone profile UD30 do belki koszowej?Tu również są dwie szkoły. Nie zawsze jest możliwość zamocowania, więc wtedy złączone profile są "mocowane" przez profile CD60 które w nich tkwią. Profile CD60 muszą być sztywno zawieszone dość blisko UD30. Druga opcja jest taka, że złączone profile UD30 mocuje się wieszakami ES. Tak naprawde nie ma znaczenia jak ani czym to zrobisz, liczy się jedna zasada - ruszt ma być sztywny i stabilny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 04.05.2008 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 ...ja nie mocuję złączonych profili UD30 do krokwi koszowej tylko do profili CD60. Czasem mocuję wstępnie długimi wkrętami (150mm) wsuniętymi pomiędzy profile - tak do wstępnego przytrzymania a po umocowaniu do CD60 wykręcam je. Jesli chodzi o mocowanie CD60 do UD30 to ja mocuję tylko przy obróbce okien dachowych, koszach i narożnych. Przy ścianach nie mocuję. Używam nitów "zrywek" a nie pchełek bo są mniej wystające... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wito2008 04.05.2008 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 ocieplam poddasze użytkowe, czy 15cm Unimaty + 5 cm supermaty wystarczy, czy ktoś tak ma i jest zadowolony ? dużo ludzi ma 20cm wełny i nie narzeka... ale jeśli Cię stać to zainwestuj w jeszcze 5 cm... dzisiaj 25cm pomału staje się standardem a ceny energii ciągle rosną... ścianę kolankową mam około 60-70cm i mam dylemat czy ma być ciepło czy wysoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 04.05.2008 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 (...) ścianę kolankową mam około 60-70cm i mam dylemat czy ma być ciepło czy wysoko ...wybór należy do Ciebie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lbryndal 04.05.2008 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 WitamMam pytanie do specjalistów czy na układzie dachu takim jak poniżejhttp://images33.fotosik.pl/241/1184e259cfd3679fmed.jpghttp://images27.fotosik.pl/206/743b0e26a4625116med.jpg - można ten "stolec" zostawić odkryty od dołu i troszkę z boku tam gdzie go konstrukcja płaskiego sufitu nie zakryje ? oheblować i pomalować wtedy chyba by było tak, że wykonane zostałyby dwie oddzielne zabudowy jedna na skosie a druga na płaskim suficie i każda z nich miałaby oddzielną konstrukcję. - czy może lepiej nie bawić się i poprostu zabudować też ten "stolec" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kakaowy 04.05.2008 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 Mozna zostawic odkryty. Szczeline miedzy plyta a owym czyms wypelnisz akrylem i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 04.05.2008 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 Witam Mam pytanie do specjalistów czy na układzie dachu takim jak poniżej (...) - można ten "stolec" zostawić odkryty od dołu i troszkę z boku tam gdzie go konstrukcja płaskiego sufitu nie zakryje ? oheblować i pomalować wtedy chyba by było tak, że wykonane zostałyby dwie oddzielne zabudowy jedna na skosie a druga na płaskim suficie i każda z nich miałaby oddzielną konstrukcję. - czy może lepiej nie bawić się i poprostu zabudować też ten "stolec" Jeśli belka jest dostatecznie "duża" to tego drewna trochę będzie... w takim przypadku do belki (obojętnie stolec czy płatew) nie należy mocować płyty... stelaż nie powinien być przykręcany do tej belki... Wykończenie płyta-drewno powinno być typu ślizgowego i szczelina wypełniona akrylem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lbryndal 05.05.2008 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 Witam Mam pytanie do specjalistów czy na układzie dachu takim jak poniżej (...) - można ten "stolec" zostawić odkryty od dołu i troszkę z boku tam gdzie go konstrukcja płaskiego sufitu nie zakryje ? oheblować i pomalować wtedy chyba by było tak, że wykonane zostałyby dwie oddzielne zabudowy jedna na skosie a druga na płaskim suficie i każda z nich miałaby oddzielną konstrukcję. - czy może lepiej nie bawić się i poprostu zabudować też ten "stolec" Jeśli belka jest dostatecznie "duża" to tego drewna trochę będzie... w takim przypadku do belki (obojętnie stolec czy płatew) nie należy mocować płyty... stelaż nie powinien być przykręcany do tej belki... Wykończenie płyta-drewno powinno być typu ślizgowego i szczelina wypełniona akrylem. belka jest ani duża ani mała 14x14 czyli jak dobrze rozumiem podwiesić konstrukcję na wieszakach i ślizgowo do belki i powinno być ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pjotr 06.05.2008 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 Mam pytanie do fachowców - jak prawidłowo wykończyć ten narożnik?. Do szczeliny masa szpachlowa Vario, Uniflot lub tp. ale co dalej. Narożnik aluminiowy jest stosunkowo krótki i niewiele obejmuje tej dociętej płyty. Może taśma fizelinowa jak na zdjęciu lub papierowaa i to wystarczy. Co z tym zrobić? I drugie pytanie na połączeniu ścianki kolankowej i skosu co zastosować? taśmę z wkładką metalową, taśmę papierową czy filzelinę. A może nic nie dawać bo tu i tak pęknie. Proszę o poradę.http://img292.imageshack.us/img292/6302/img0230800x600ay7.jpghttp://img88.imageshack.us/img88/7229/img0231800x600aq9.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kakaowy 06.05.2008 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 Mam pytanie do fachowców - jak prawidłowo wykończyć ten narożnik?. Do szczeliny masa szpachlowa Vario, Uniflot lub tp. ale co dalej.Taśma a na taśmę narożnik. Dodatkowe pytanie do zdjęć: dlaczego płyty nie są przykręcone na krawędziach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pjotr 06.05.2008 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2008 Mam pytanie do fachowców - jak prawidłowo wykończyć ten narożnik?. Do szczeliny masa szpachlowa Vario, Uniflot lub tp. ale co dalej.Taśma a na taśmę narożnik. Dodatkowe pytanie do zdjęć: dlaczego płyty nie są przykręcone na krawędziach? Do profili UD30?. No właśnie a powinny być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kakaowy 07.05.2008 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2008 No raczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
osek 14.05.2008 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2008 jeśli spoinujesz płyty np vario to i tej siatki nie musisz dawać- aluminiowy narożnik wkleić i po kłopocie- na pewno nie pęknie przy ścianie też przykręć... a tych wkrętów to nie żałujesz ;d pytanie odnośnie okna- czy dobrze widze? doolna krawędź okna- od niej płyta 'idzie' na dół pod kątem prostym do okna? podoba Ci sie to? oO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.