gin 08.09.2011 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2011 szczeline moze i ma ale daleko jej do wentylacyjnej, ekipa dach zrobila jakby chlopina mial miec tam strych. Warto przemyślec pare rzeczy zientas bo sie rozpędziliśmy . Ja znikam na pare dni ale koledzy zostają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 08.09.2011 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2011 hehe dziurazik park... dinuś się melduje! właśnie zjechalem na łyk-end... troszkę poczytam i coś skrobnę... profi45 spoko wodza! ...a te dwa metry to chyba w obwodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zientas 08.09.2011 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2011 Witamno rozpędziliście się i nie wiem o co chodzi.1. ze zdjęć nie widać że to budowane z ytonga2. między wełną a deskami mam przerwę 2-3 cm.3. FlashBack dlaczego uważasz że szczyty do poprawy, może i tak, ale ... i skąd wiesz że szczelinie daleko do wentylacyjnej, sznurek rozprowadzony gęsto mocno ponabijany więc według mnie jest ok, może Ty ze zdjęcia lepiej poznasz, więc proszę powiedz co z tą szczeliną której nie widać jest nie tak.4. Także nie wiem co się czepiasz dachu, deskowanie Ci się nie podoba czy co?5. I tu mnie zaskoczyliście proszę o informacje o co chodzi z izolacjami pionowymi? proszę o rozszerzenie bo nie wiem zupełnie o co chodzi?pozdrawiai proszę o pomoc a nie tylko dogadywanie.zientas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 08.09.2011 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2011 No dobra dinozaury to jak mam to zrobić? jak upchać 15cm w poprzek. co Wy byście zrobili jak to docieplić, wełny jeszcze na to w poprzek nie mam kupionej a to co jest pójdzie w sufit jak poprawić izolacyyjność skosów? zientas Fiiiii! Aleś wymyślił! Tylko 15cm? ja kładłem 20cm jako drugą warstwę (sumarycznie 40cm!) http://images6.fotosik.pl/583/7e95c6aa54d2e6cb.jpg http://images6.fotosik.pl/583/a41685719836c453.jpg http://images8.fotosik.pl/142/b561d4e7ebc103a6.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 08.09.2011 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2011 Metpol ma długie esy a grzybek 17-20 cm też cie nie ratuje potrzebujesz 25-27cm.Jak płyta na dole oprze ci sie na wieńcu i tam bedzie podparta to Es wytrzyma. Jak kupisz długiego grzyba to markowego 1mm bo ten cieńki też nic nie wart . Podparcie elastycznym knaufa lub profilem V norgipsu. ES-y metpolu - te długie to są bardzo wiotkie... grzyby 270mm z koelnera też niby wiotkie ale siły działajace na nie są inaczej ukierunkowane i spokojnie wtrzymują... długie grzyby rigipsa są zaj... drogie (około 1.60zł/szt. - koelner około 0.75zl/szt.) i mają "wadę technologiczną" - ciężko jest poziomować je do sznurka... są "odchudzone" w profilu i nie dotykają jego dna tylko kończą się o 1cm wyżej... ale i na to jest rada ... no i nie mają "fasolki" (podłużny otwór do mocowania)... dziurek też trochę mało... ogólnie słabo dopracowane - ale firmy Rigips! gin a nie zastanawiałeś się nad tym że ta wiotkość grzybów koelnera dobrze służy na poddaszu? Stelaż jest bardziej "elastyczny" w stosunku do więźby... a jak stwierdził to Flash - dach codziennie jest w innym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 08.09.2011 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2011 Kolego zientas... jest parę rzeczy które powinny być zrobione trochę inaczej... własnie docieplenie ścian szczytowych i układ płyt na suficie... album przejrzałem pobieżnie i tylko to mnie ukuło w oko - moja działka wiec jestem na to wyczulony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.09.2011 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 (edytowane) ...z podłużnymi też się da... tylko o co ci biega? Może też zbyt dużo alkoholu? ...kolego Flash - tak się składa że jest to fotka z domku raczej "ciepłego" - upasywnionego a Inwestor jest mocno "oblatany" w tych sprawach więc gdybym "popełnił" jakiś mostek to wyszedłbym z tej budowy szybciej niż na nią trafiłem... Edytowane 9 Września 2011 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.09.2011 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 (edytowane) ...a znaczy to że ze wzgledu na małe straty emisyjne ciepła ogrzewanie występuje w szczątkowej formie ale jeszcze nie można go zaliczyć do domów typowo pasywnych (równy lub poniżej 1.5 litra) ale mieści się do 5 litrów (pewnie oscyluje wokół 3 litrów). Zainteresowani wiedzą o co chodzi z tymi litrami. ...podam przykładowe "parametry" w izolacji: ściana bk 24cm + 25 lub nawet 30cm styropianu (już dokładnie nie pamiętam), okna 3-szyby, w skosach "tylko" 40cm wełny(2 x 20cm) a na suficie prostym 55cm wełny (20+15+20cm)... rekuperator + GWC... ogrzewanie elektryczne w szczątkowej formie - bardziej awaryjne dogrzewanie... dom parterowy w salonie otwarty do kalenicy + antresola ...no i to wszystko w tym temacie... mały dopisek: drewno-krokwie które widzisz to 4-stronnie strugane z fazowanymi krawędziami... niektóre belki to klejonka - import z Niemiec bo u nas takiego drewna budowlanego nie było a jak już się znalazło to cena zabiła chęć kupna! Serce bolało jak to drewno zakrywaliśmy!!! drugi dopisek:Tych przedłużanych grzybków musiałem zrobić 400 sztuk!!! 800 grzybków połączyć razem dwoma nitami na sztukę!!! dopisek trzeci (ile ich jeszcze bedzie?) Jeśli nie pasuje Ci moje słowotwórstwo - upasywniony- to możemy pozostać przy określeniu bardzo lub wysoko energooszczędny albo trzy lub pięcio litrowy Edytowane 9 Września 2011 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 12.09.2011 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2011 Hej, Dom: pełne piętro, poddasze nieużytkowe, dach koperta, rekuperacja, dwa kominy - dom energooszczędny. Chciałbym (jak pewnie każdy) osiągnąć jak największą szczelność mojego poddasza, dlatego myślę jakby tu najmniej dziurawić folię paroszczelną. Co sądzicie o takim rozwiązaniu: https://picasaweb.google.com/lh/photo/s3OkeCtj2XhZpcqcJVXaV9PeVBk4lvo6KbVGiEovWs0?feat=directlink Zalety: 1. kable nie przebijają paroizolacji 2. przebicia spowodowane zamocowaniem łat, nie są groźne, gdyż paroizolacja jest z obu stron dociśnięta (łaty i krokwie) 3. między KG a paroizolacją powstaje pustka na prowadzenie kabli i montaż halogenów, które nie stykają się z paroizolacją i ociepleniem. 4. Halogeny nie przegrzewają się bo mają pustkę wokół siebie Obawy: 5. czy konstrukcja KG zamocowana do łat, a nie bezpośrednio do krokwii, nie zawali mi się na łeb? Gwoździe byłyby na tyle długie żeby przebić się do krokwii, ale tak nie jestem pewien czy to wystarczy... 6. Czy paroizolacja Intello ( http://www2.proclima.com/co/PL/pl/intello_plus_prod_pl.html ) to dobry wybór? 7. Obecnie instalacja elektryczna piętra jest podwieszona do krokwi. Czy jest możliwe zamontowanie paroizolacji jeślibym odpiął instalację el. od krokwii? Czyli mocowanie paroizolacji, łat i wieszaków do KG odbywałoby się w plątaninie wiszących kabli. 8. czy to jest nietypowe rozwiązanie, za które ekipa może mnie bardziej skasować? 9. czy gra jest warta świeczki, skoro i tak przez paroizolację będą przechodziły kanały wentylacyjne od rekuperacji - a nie jest ich mało...? Dzięki i pozdro Delikatnie się przypomnę z pytaniami. Może Wódz by cosik skrobnął... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.09.2011 06:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2011 Delikatnie się przypomnę z pytaniami. Może Wódz by cosik skrobnął... ...no to skrobnę... w tym systemie żadnego domu energooszczędnego nie wybudujesz! Dom energooszczędny wymaga pogrubionej izolacji termicznej. 25cm wełny to minimum - standardem w energooszczędnych jest 30cm wełny! A jakim cudem chcesz tą wełnę "upchnąć"w krokwie? Bo pod krokwiami masz już paroizolację i łaty. No i mostki na krokwiach! Krokiew nie jest przykryta wełną! Kombinując nad szczelnością zapomniałeś o izolacyjności. Twoi koledzy którzy już wybudowali domy prawie pasywne (3-5litrowe) nie stosowali zadnych takich cudów... normalna paroizolacja na profilach taką jaką ja stosuję (i większość wykonawców z tego Forum) z folii PE tyle że wysokiej klasy - głównie Isover Stopair. ...i druga inteligentna paroizolacja.... już pomijam sprawę tej inteligencji i skąd ona wie kiedy ma przepuszczać... ale wytknę Tobie brak logiki... najpierw kombinujesz jak uzyskać 100% szczelności a później chcesz dać nie szczelną folię? Folię która z natury jest przepuszczalna? Nawet jeśli jest inteligentna? A co się stanie jak ta inteligencja zawiedzie? Ten procesor wbudowany w nią się zepsuje? Dając porządną folię PE masz gwarancję że to na wieki wieków amen! ...gdyby było inaczej to by zieloni tak zaciekle nie walczyli z nią! ...polecam lekturę watku o domach energooszczędnych http://forum.muratordom.pl/showthread.php?48792-dom-ciep%C5%82y-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy Poczytaj bo to bardzo ciekawy wątek! i możesz zapytać tych co już użytkują takie domy jakie oni technologię zastosowali... ja w swoim dorobku zawodowym mam dwa takie domki - domki 3-5 litrowe dwóch Forumowiczów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
freezyear 13.09.2011 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2011 Krótka piłka. Przykręcać płytę do pionowych UW czy dać obok CW i do niego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.09.2011 14:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2011 Krótka piłka. Przykręcać płytę do pionowych UW czy dać obok CW i do niego? dawniej uczono że na ścianę UW (lub CW ale przykręcony do ściany) i kręciło się do niego płytę a teraz zadania są podzielone (jak zwykle) i zamiast UW można dać CW i nie łączyć ze ścianą... ...jeśli to stabilne podłoże to można "dawniejszym" sposobem jesli podłoże "pracujace" to drugim sposobem. ...bo ja dinozaur jestem i czasem robię też na "sztywno" wszystko zależy od stanu materii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
freezyear 13.09.2011 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2011 dawniej uczono że na ścianę UW (lub CW ale przykręcony do ściany) i kręciło się do niego płytę a teraz zadania są podzielone (jak zwykle) i zamiast UW można dać CW i nie łączyć ze ścianą... ...jeśli to stabilne podłoże to można "dawniejszym" sposobem jesli podłoże "pracujace" to drugim sposobem. ...bo ja dinozaur jestem i czasem robię też na "sztywno" wszystko zależy od stanu materii. Podłoże jest stabilne (ściana murowana) czyli kręcę. Dzieki:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
magdazaba 13.09.2011 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2011 Czy ktoś kupował wełnę mineralną knaufa z promocji castoramy 0 7,93 zł za m2? Czy to kompletny bubel, czy też można kupić i ocieplać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cyrkk 13.09.2011 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2011 Witam wszystkich. Jestem na etapie obcinania nadmiaru folii spomiędzy płyt G-K a ściany i pojawił się problem.Wydawało mi się, że postępowałem zgodnie z instrukcjami, ale widać że niekoniecznie.W którymś z postów, nie pamiętam na której stronie, ktoś zasugerował, żeby taśmę dwustronną Coromix przykleić do ściany tuż pod profilem UD a nie do jego samego. Niby logicznie od strony izolacyjności, z tym że jak teraz poprawnie uciąć nadmiar folii?Poza obrys płyt G-K wystaje teraz pół szerokości taśmy Coromix.Szpachlarz twierdzi, że jeżeli nawet utnę folię wgłąb pod kątem razem z taśmą Coromix, to jak zapcha w szczelinę (szczeliny mają od 2 do 3mm) gipsu to będzie on umieszczony między folią a płytą G-K, a powinien się on znaleźć między ścianą a płytą...i będzie pękać Cóż począć i co zastosować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
freezyear 13.09.2011 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2011 Witam wszystkich. Jestem na etapie obcinania nadmiaru folii spomiędzy płyt G-K a ściany i pojawił się problem. Wydawało mi się, że postępowałem zgodnie z instrukcjami, ale widać że niekoniecznie. W którymś z postów, nie pamiętam na której stronie, ktoś zasugerował, żeby taśmę dwustronną Coromix przykleić do ściany tuż pod profilem UD a nie do jego samego. Niby logicznie od strony izolacyjności, z tym że jak teraz poprawnie uciąć nadmiar folii? Poza obrys płyt G-K wystaje teraz pół szerokości taśmy Coromix. Szpachlarz twierdzi, że jeżeli nawet utnę folię wgłąb pod kątem razem z taśmą Coromix, to jak zapcha w szczelinę (szczeliny mają od 2 do 3mm) gipsu to będzie on umieszczony między folią a płytą G-K, a powinien się on znaleźć między ścianą a płytą...i będzie pękać Cóż począć i co zastosować? Pod profilem to raczej klei się zwykła taśmę pakową żeby zrobić ślizg tzn nie łączyć sufitu ze ścianą. Obciąć do równa z płytą zagipsować szczeliny, zajechać róg akrylem i zapomnieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lelelek 13.09.2011 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2011 (edytowane) Czym przykrecic wieszaki obrotowe do jetek? Myslalem ze wystarczy kupic dluzsze czarne a tu łepek za maly. Na stelazu będzie 36wełny, jętki max co 85 cm.Czy można dokręcić drut od wieszaka z boku jętki a nie od dołu? Edytowane 13 Września 2011 przez lelelek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cyrkk 13.09.2011 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2011 Pod profilem to raczej klei się zwykła taśmę pakową żeby zrobić ślizg tzn nie łączyć sufitu ze ścianą. Obciąć do równa z płytą zagipsować szczeliny, zajechać róg akrylem i zapomnieć Czyli wychodzi na to, że zrobiłem niechcący pseudo-połączenie ślizgowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
freezyear 13.09.2011 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2011 Czyli wychodzi na to, że zrobiłem niechcący pseudo-połączenie ślizgowe Coś w ten deseń Corotop mial iść na UD a na ścianę taśma pakowa. No ale wyszło jak wyszło, da się z tym żyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
freezyear 13.09.2011 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2011 Czym przykrecic wieszaki obrotowe do jetek? Myslalem ze wystarczy kupic dluzsze czarne a tu łepek za maly. Na stelazu będzie 36wełny, jętki max co 85 cm. Czy można dokręcić drut od wieszaka z boku jętki a nie od dołu? Wkręt 6mm pasuje idealnie bo w pręcie jest oczko 6mm. Jedyny minus jest taki że trzeba nawiercać pod wkręty. Kręcisz z boku jętki i jest git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.