salik 11.10.2011 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2011 Jeśli się okaże że faktycznie jest tyle rzeczy do poprawki, będę szukał nowego wykonawcy (jesteś zainteresowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 11.10.2011 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2011 (edytowane) Flashback - nie poddałem się (jeszcze) Ekipa poprawiła okna (chociaż nadal nie wiem czy są zrobione dobrze), ale nie do końca - nie docięli bocznych glifów jako całe nowe płyty, tylko dosztukowali kawałki przy górnym/dolnym glifie. O przekręcaniu płyt prostopadle nie było mowy, więc czekam na wizytę forumowego specjalisty coby rzucił na to swoim fachowym okiem. Przy okazji - czy przy wykonaniu sufitu nad poddaszem, liczycie sobie osobno za montaż płyt OSB na jętkach (jeśli sufit jest w układzie: OSB na jętkach, wełna między/pod jętki, profile/płyty GK na dole)? Dorzuc pare płytek na sufit w poprzek i nie demontuj starych. Tylko kup im paczke wkretów. Choc jak sztukowali przy oknach to wymien ich. Edytowane 11 Października 2011 przez profi45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.10.2011 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2011 (...) Jeden z nich stwierdził, że jakby miał tak wykonywać poddasze to w ogóle by nie zarobił, albo musiałby brać 80 zł/m2. Ceny wszystkich kształtowały w okolicach 30-40 zł/m2. (...) ...a ja ostatnio od jednego z Forumowiczów dostałem zj*** przez telefon. Na pytanie ile biorę za ocieplenie powiedziałem że X zł na co w słuchawce - Co!!? Tak dużo!!? U nas robią za X - 10zł!!! ...poddasze ledwie parę metrów ponad 100m2... różnica max (z innymi doliczeniami za różne obróbki) 1500zł na całości! ....wierzcie mi - przez cały tydzień zastanawiałem się czy nie zmienić fachu na np. sprzątanie domów... pani sprzątająca domy bierze około 150zł na dzień a do pracy idzie z torebką na ramieniu a ja na każdą robotę ciągnę przyczepę narzędzi... ...i małe wyjaśnienie - moje X jest dużo mniejsze od 80zł/m2! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lolek30 14.10.2011 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2011 Witam Czy trzeba sznurkować wełne aby uzyskac równą przestrzen miedzy folią i czy trzeba sznurkować pierwsza warste wełny w krokwiach - grubość krokwi 18cm mój wykonawca twierdzi, że już się nie sznurkuje, że nie potrzeba... upierać się przy swoim ? czy wogule szukać kogoś innego ? (firma niby z certyfikatami itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 14.10.2011 08:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2011 Rom-Kon wczoraj był mój kumpel budowlaniec od wykończeniówki ajkis taki nabuzowany , normalnie jakbym Cie słuchał Ale chciałem o czymś innym, mam docieplony strych nieużytkowy, jest tam 25cm wełny, ale pomyślałem aby dodać ciutkę. Np drugie tyle. I wpadłem na pomysł aby zdjąc aktualne ocieplenie tzn wełnę, nasypać pianki pur tej sproszkowanej, ile wlezie a na to następnie ta wełenke znów położyć. Co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.10.2011 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2011 (edytowane) Nie będę ukrywał - byłem na budowie u salika i obejrzałem poczynania jego ekipy - ponoć polecanej na tym Forum. Chłopaki dużo energii włożyli w dokładne rozmieszczenie profili - przy układzie wzdłużnym profile muszą iść idealnie inaczej płyta "ucieknie" z profila i nie bedzie można jaj przykręcić. Układ wzdłużny jest dopuszczalny ale zarzucony z powodu m.in. większej trudności w wykonaniu. Stosując poprzeczny układ idziemy na łatwiznę równocześnie podpieramy profilem krawędź ciętą płyty. Ekipa postarała się też przy połączeniu płyt pod rozwartym kątem (skos-sufit) - płyty idealnie spasowane... krawędzie doszlifowane wręcz dopieszczone. Ja nie szlifuję a szczelinę wypełniam vario... na zasadzie - przyjdzie kit, będzie git. No i tu się kończy dobre słowo dla Konkurencji. Jak oglądałem to poddasze to stwierdziłem że nie jest tak źle - da się uratować bez zbytniego rozbierania. Okna już poprawione są nadal do poprawki. Wszędzie przykręcone płyty do UDeków - ale do niedawna taki był standard a w niemcach nadal taki jest. Wystarczy wyspoinować na porządnych taśmach (TT, midflex czy ultraflex - drogie cholerstwo) i będzie dobrze. Proizolacja pewnie dziurawa ale to i tak lepiej niż jej brak (rockwool nie zaleca do pomieszczeń suchych). Po oględzinach poddasza na żywo przyszedł czas na fotki w laptopie... no i ta nieszczęsna wełna. Druga warstwa (15cm) została ściśnięta do około 10cm! Grzyby mają 270mm długości a są mocowane tak że połowa nachodzi na krokiew wiec wniosek oczywisty - nie ma miejsca na 15cm wełny! Ale czy rozbierać? No właśnie... sam nie wiem... by zachować normy budowlane wystarczy około 17cm wełny... teraz jest 20cm w pierwszej warstwie i 15cm (ściśniętej!) drugiej... już samej pierwszej wystarczy by spełnić normy... za to jest inny problem - ściśnięta druga warstwa mogła wypchnąć pierwszą i mogła zamknąć szczelinę wentylacyjną!!! I tu jest właśnie największy problem bo jest pełne deskowanie! Jesli szczelina się zamknęła może być przyszłościowo problem z dachem. Z jednej strony - wszystko zerwać i od nowa ale... pewnie 10tysiaków w plecy - i dużo i mało... w tym poście starałem się obiektywie przedstawić sytuację i nie wybierać żadnej opcji - wybór należy do Inwestora. Tu musi zadecydować sam salik. Ciężki wybór. no i jeszcze jedno... Konkurencja nie była wcale taka tania! Żadne 35zł/m2!!! Normalna średnia stawka. ...no i dopisek:po namysle... ja bym jednak zerwał wszystko... a na pewno większość... a nie chciałem zajmować żadnego stanowiska... Edytowane 14 Października 2011 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.10.2011 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2011 Witam Czy trzeba sznurkować wełne aby uzyskac równą przestrzen miedzy folią i czy trzeba sznurkować pierwsza warste wełny w krokwiach - grubość krokwi 18cm mój wykonawca twierdzi, że już się nie sznurkuje, że nie potrzeba... upierać się przy swoim ? czy wogule szukać kogoś innego ? (firma niby z certyfikatami itp.) Jeśli firma ma certyfikaty to ja się nie wtrącam... ja takowych nie posiadam... jakieś szkolenia to i owszem - dawno, dawno temu - ale certyfikatu żadnego! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.10.2011 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2011 no to, czekamy na opinie experta. (...) Żaden ze mnie ekspert ale parę poddaszy już w swoim życiu zrobiłem i wiele innych tez widziałem... ot i wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.10.2011 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2011 Rom-Kon wczoraj był mój kumpel budowlaniec od wykończeniówki ajkis taki nabuzowany , normalnie jakbym Cie słuchał No bo nieraz jak się tak słucha Was - Inwestorów to normalnie ciśnienie potrafi skoczyć :D:D Ale chciałem o czymś innym, mam docieplony strych nieużytkowy, jest tam 25cm wełny, ale pomyślałem aby dodać ciutkę. Np drugie tyle. I wpadłem na pomysł aby zdjąc aktualne ocieplenie tzn wełnę, nasypać pianki pur tej sproszkowanej, ile wlezie a na to następnie ta wełenke znów położyć. Co o tym myślicie? ...chyba się nawet domyślam skąd ten proszek poliuretanowy... fajny jest ale ja w swoim domu jego nie dam... to jest palne cholerstwo i dodatkowo wydziela bardzo trujący dym - fosgen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 14.10.2011 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2011 masz racje palne, i wydziela dym. Ale w nowym domu mam go zamiar dać w fundamenty wiec tam to nie jest wada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.10.2011 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2011 Witam, czy możecie mi wyjaśnić, dlaczego należy tak szczelnie zaklejać wszelkie łączenia folii paroizolacyjnej, skoro i tak się ją wielokrotnie podziurawi wkrętami przykręcając płyty GK? ...a no bo w tej dziurce tkwi korek w postaci wkręta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.10.2011 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2011 Rom-Kon i FlashBack, dzięki za pomoc w sprawie okien. Ekipa w sobotę przyjechała i poprawiła obróbki - dolny glif został wyprowadzony tak, aby "spotkać się" w linii ze ścianką kolankową, górny wyprowadzony równolegle do podłogi, boki zrobiono z jednego kawałka płyty, zlikwidowano też sztukowania płyt dookoła okien i zrobiono je z jednej płyty. Połączono też taśmą folię paroizolacyjną dookoła okien z tą na skosach. Mam nadzieję, że teraz jest dobrze. Więcej z Nich nie wyciągnęłam. Z wkrętami dałam spokój. Przyjadą jeszcze uzupełnić wełnę na strychu. Oglądaliśmy na strychu wełnę przy membranie i raczej nie wygląda na wypchniętą. Nowe fotki: http://img593.imageshack.us/img593/8823/obraz3486.jpg http://img26.imageshack.us/img26/1230/obraz3484.jpg http://img27.imageshack.us/img27/6679/obraz3485.jpg ...no dół okna mi osobiście się nie podoba... lepsza by była jedna płyta bez przełamania-progu... wtedy na ściance kolankowej powstanie narożnik rozwarty... ciężki do poprawnego wyprowadzenia (musi być równa linia a nie fala) ale szpachlarz powinien sobie poradzić chodzi mi o coś takiego: http://images37.fotosik.pl/49/00c32949a3d5c152.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Spirea 14.10.2011 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2011 Rom-kon, przykładaliśmy płytę i nie dało rady inaczej zrobić, tzn. tak jak na Twoim zdjęciu.Flashback - ja ponownie proszę o konkrety. Nie płaciłam jeszcze wszystkiego, więc napisz, może się przydać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 15.10.2011 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Rom-kon, przykładaliśmy płytę i nie dało rady inaczej zrobić, tzn. tak jak na Twoim zdjęciu. No nie wiem ale nie widzę różnicy... I moje i Twoje okno jest wysunięte poza lico ściany kolankowej. Nie wierzę że murłata zawadza... wiec chyba nic nie stoi na przeszkodzie by właśnie zrobić tak jak na mojej fotce. Flash co się dziwisz wykonawcom... skąd oni k*** mają wiedzieć jak się obrabia okno połaciowe. Na żadnym szkoleniu takich elementów nie uczą, w internecie na stronach producentów systemów w zeszytach szczegółw też nie ma (ja nie znalazłem) a na płycie muratora była obróbka okna taka że jakbym ja coś takiego popełnił to miałbym szybkie chodu z roboty - pewnie nawet narzędzi bym ze sobą nie zdążył zabrać... Bardzo dużo naszych kolegów po fachu to ludzie wybitnie odporni na przyswajanie wiedzy (przykre to ale prawdziwe) większość wpadła we wtórny analfabetyzm (jeśli to nie jest kontynuacja pierwotnego) a jesli coś przeczyta to i tak nie zrozumie o co chodzi (analfabetyzm funkcjonalny) Większość z nich pochodzi z ciężkiej budowlanki gdzie od myślenia był majster a oni kopali rów tam gdzie im pokazano. Nie wiem jak Ty Flash ale ja jak mam coś zastosować pierwszy raz to zanim zacznę mazać po ścianach to sporo czasu spędzę przed kompem, dokładnie przestudiuje karty katologowe a nawet skontaktuje się z przedstawicielem czy doradcą technicznym firmy - po to oni są i łaski nie robią! ...jednego mogę pozazdrościć naszym kolegom po fachu - umiejętności robienia pieniędzy. Ekipa u salika robiła pewnie 2 tygodnie to co ja robię 2 miesiące (może lekka przesada ale nie za duża!) a wzięli praktycznie takie same pieniądze co ja... i pewnie po 2-3 takich robotach następuje zmiana numerów telefonów i tyle widzieliście firmę na poprawkach... ja niestety mam ten sam numer praktycznie od 10 lat! Faktycznie teraz zaliczyli wtopę bo dostali "nawiedzonego" Inwestora i się połapał o co chodzi ale potraktują to jako wypadek przy pracy... ...i znów skończyło się na smędzeniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalmaciej_1984 15.10.2011 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Witam,Właśnie jestem w trakcie czytania tej 261 stronicowej lektury.Ale jak do tąd nie znalazłem odpowiedzi na dręczące mnie pytania. Mianowicie: 1. jakimi wkrętami (wymiar?) przykręcać wieszaki do krokwi (te grzybki przykręcane z boku krokwi)2. dach mam w kształcie koperty, nie mam krokwi koszowych, jedynie krawężnice. Czy montując profile CD na wieszakach łączy się je jakoś z krawężnicą? jak tak to prosze o podpowiedź w jaki sposób, najlepiej graficzny. Gdy więcej pytań przyjdzie mi do głowy napewno sie odezwe, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 15.10.2011 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Po pierwsze zmień standardowe ustawienia "rozdzielczości" postów na najwyższe to będziesz miał "tylko" 131 stron tak jak ja (hehe jakby to coś zmieniło ) a teraz odp. na pytania możesz spokojnie zastosować wkrety do płyt G-K z gwintem do drewna długości 25mm lub inne podobnej grubości i długości profile CD łączysz w narożu profilami UD skręconymi narożnikami i rozwartymi tak by swobodnie wchodziły profile CD z obu płaszczyzn. Jesli trzeba i jest taka możliwość to można w narożu podwiesić CD na wygiętych wieszakach do belki narożnej. Podwiesza się tylko jesli profil CD będzie długi od poprzedzającego wieszaka mocowanego na kulawce (krokiew skrócona). Takie mocowanie nie zawsze jest wymagane to zależy od lokalnych warónków. graficznie tego teraz nie przedstawie - może jakieś fotki będą u mnie na fotosiku. Link do folderu z oknami w mojej stopce a z niego można wejść w inne a tam może coś być. Jak będę miał czas to przejrzę fotki na kompie i płytach to rzucę na fotosika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 16.10.2011 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2011 http://img11.imageshack.us/img11/3313/ledzabudowa.jpg Mam prośbę do szanownego panelu ekspertów tego wątku Jak zrobić z K-G taką zabudowę "geberita" w łazience. Na jednym końcu zabudowy "geberita" ma być taśma LED która ma dawać światło odbite od przeciwległejściany. Wg mnie te wymiary nie są prawidłowe tzn chyba nie musi wnęka mieć aż 8cm głębokości Robiliście coś takiego. Bardzo proszę o jakieś wskazówki. Zabudowa będzie obłożna płytkami gresowymi oprócz tej wnęki na taśmę LED. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 16.10.2011 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2011 salik nie lam sie http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=vH5t0qjVDeA I taka brygada moze zarobić bo nie pier*** się z robotą tylko idzie im szybciutko! Ograniczają ilość operacji do minimum a wiadomo że czas to pieniądz. Forum to nie jest dobre miejsce na szukanie klientów zawsze można sprawdzić co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 16.10.2011 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2011 http://img11.imageshack.us/img11/3313/ledzabudowa.jpg Mam prośbę do szanownego panelu ekspertów tego wątku Jak zrobić z K-G taką zabudowę "geberita" w łazience. Na jednym końcu zabudowy "geberita" ma być taśma LED która ma dawać światło odbite od przeciwległej ściany. Wg mnie te wymiary nie są prawidłowe tzn chyba nie musi wnęka mieć aż 8cm głębokości Robiliście coś takiego. Bardzo proszę o jakieś wskazówki. Zabudowa będzie obłożna płytkami gresowymi oprócz tej wnęki na taśmę LED. Próg 8 cm to nawet się nie daje przy świetlowkach a tym bardziej przy led'ach. Przy tak wąskiej i głębokiej szczelinie światło na przeciwległej ścianie stworzy wyraźną "kreskę". Jesli chcesz rozproszyć to trzeba zmniejszyć głębokość - nawet możesz zrobić 1cm (przy paskach led). Wszystko zależy od efektu jaki chcesz uzyskać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 16.10.2011 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Próg 8 cm to nawet się nie daje przy świetlowkach a tym bardziej przy led'ach. Przy tak wąskiej i głębokiej szczelinie światło na przeciwległej ścianie stworzy wyraźną "kreskę". Jesli chcesz rozproszyć to trzeba zmniejszyć głębokość - nawet możesz zrobić 1cm (przy paskach led). Wszystko zależy od efektu jaki chcesz uzyskać. Moje zdanie jest takie same ale mnie chodzi o to jak wykonać konstrukcję z profili i karton-gipsu czyli jak zrobić taką wnękę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.