zbyszek1982 26.12.2011 15:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2011 w obecnej postaci zle, ty rob sobie czy oni tobie co chcesz. Za bardzo nie rozumiem twojego postu.Czyli jest toniedopuszczalne?Nie moge dać tych 5 cm miedzy folie a regipsy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbyszek1982 26.12.2011 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2011 Dziwnie piszesz, nie moge Cie za bardzo zrozumiec. Nie jestem budowlancem, nie orientuje sie w tych sprawach za bardzo i dlatego pytam jak to jest...moze ktoś jeszcze mógłby mi doradzic w kwestii ocieplenia czy moge dać to w wersji:-20 cm welny- folia paroizolacyjna- 5 cm welny-płyta kartonowo-gipsowaNie ukrywam, ze chcilabym dać te 5 cm gdyz materiał juz mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbyszek1982 26.12.2011 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2011 (edytowane) Uzywam foli paraizolacyjnej-zólta. czyli musze ja po prostu zerwac i dolozyc ta 5cm przed folie. Czytalem gdzies ze ponoc do 1/3 grubosci izolacji mozna dac przed folia paraizolacyjna.Jak to jest?Jesli zostawił bym tak jest to wtedy jak to jest czym to grozi?Zawilgoceniem regipsów?A czy moge zrobic inaczej-zostawic to jak jest tylko dodac za tymi 5 cm wełny druga folie paraizolacyjna?Jak myslisz?Bedzie to tak wygladało: -dachowka-membrana-wełna - folia paroizolacyjna- wełna 5 cm-folia paroizolacyjna Edytowane 26 Grudnia 2011 przez zbyszek1982 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbyszek1982 26.12.2011 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2011 ostani juz post na dzis,ok druga folia odpada a jednak mogła by byc ta folia w tych proporcjach 2/3 przed folia i 1/3 za nia?Dobrze rozumuje?Jutro rozmawiam z wykonawca i po prostu niech sciaga ta folie, wklada te 5 cm i zamyka to folia...dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbyszek1982 26.12.2011 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2011 (edytowane) teraz to ja nie rozumiem po co zostawiac opozniacz i stosowac kolejny?. mowiac krotko jej nawet nie powinienes stosowac pomiedzy izolacja termiczna a plytami. owszem mozna by i w ciemno zastosowac regulatory w warstwie izolacji w przedziale jej grubosci od zewnatrz 2/3:1/3. proponuje bys uzupelnil swoj dziennik o etap izolacji termicznej poddasz pomiedzy krokwiami i pokazal jak masz zakocznona izolacje termiczna scian zewnetrznych (elewacje). czyli jak wogole nie dawac paraizolacji?W takim razie juz nie wiem, dorad zostani raz czy zostawic tak jak mam folie i dac na to 5 cm welny czy po prostu zerwac folie dac 5 cm i wtedy przed regipsem paroizolacja Na zewnatrz jeszcze nie ocieplalem, na wiosne bede robil elewacje Edytowane 26 Grudnia 2011 przez zbyszek1982 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 28.12.2011 06:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 Witam jutro zabieram się za przykręcanie płyt na całym poddaszu i zastanawiam się jak je przykręcać prostopadle czy równolegle do profili głównych ,równolegle mi najbardziej pasuje bo mniej przycinania i wyjdzie więcej łączeń orginalnych nie przycinanych ,jeśli prostopadle to trzeba przycinać niektóre z długości 20cm ale z drugiej strony wydaje mi się że jeśli dam prostopadle to będzie sufit sztywniejszy (ruszt jest pojedynczy co 40cm).Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaco181 28.12.2011 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 Zdecydowanie prostopadle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 28.12.2011 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 Zdecydowanie prostopadle. Też tak sądzę... niby więcej łączeń ciętych ale wszystkie podparte profilem a i stelaż jak "popłynął" to płyta nie ucieknie z niego tylko zawsze można lekko podstrugać po skosie. Co prawda są tacy co pozwalają sobie (bo już muszą) na struganie oryginalnych krawędzi ale chyba nie o to chodzi. ...i proszę o cierpliwość. Skrobnę parę postów... jestem obecny do 3 stycznia. Przed świętami na robocie a raczej na trzech robotach naraz urwanie głowy a w domu nie lepiej - młyn totalny. Poszukuję możliwości rozszerzenia doby do około 34 godzin. Lekutko padam na pysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
q12 28.12.2011 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 Witam, Mam kilka wątpliwości i proszę o radę tych, co już nie jeden stelaż zrobili, czyli FlashBack'a lub/i RomKon'a: Czym kierujecie się, dobierając odpowiedni stelaż do poddasza? Znalazłem 3 sposoby wykonania stelaża na poddaszu:1. Esy na krokwie i profil CD wzdłuż krokwi, a na to w poprzek profile CD,2. Esy na krokwie i profile w poprzek krokwi,3. Grzybki na krokwie i profile CD w poprzek krokwi. Jakie są zalety i wady opisanych sposobów montażu stelażu? Czy zwracanie uwagę najpierw na wady, aby uniknąć błędów w 'ostatecznym' suficie? Przy dachu mansardowym, który sposób polecacie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo33 29.12.2011 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 (edytowane) WitamCzy przy skosach gdzie sa skrecone ze soba 2 UD-eki i w nie z jednej i drugiej strony wchodza profile CD, to czy te CD maja byc przykrecone do tych ud? czy luzno wsadzone jak w przypadku gdy profil UD jest przy scianie zamocowany? Aha i czy te poloczone ze soba UD-eki mocuje sie do krokwi koszowej? Pozdrawiam Edytowane 29 Grudnia 2011 przez przemo33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 29.12.2011 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 Witam, Mam pytanie o montaż profili do podłogi. W kilku miejscach gdzie mam mieć zabudowę ( ścianki działowe, kolankowe ) hydraulicy dość niefortunnie położyli mi dość gęsto podłogówkę przy brzegach. Np na widocznym zdjęciu: [ATTACH=CONFIG]90390[/ATTACH] Mam około 6cm wylewki i przy zalecanym montażu na kołki do podłogi istnieje ryzyko natrafienia na rurę. Jak mocować profile: a) Czy może ich wcale nie mocować tylko przykleić taśmę akustyczną a cała konstrukcja będzie się trzymać na bocznych i górnych b) Czy czymś je przykleić do wylewki? Czym? Co z akustyką takiej ścianki? c) Czy może wymurować z cegły lub wylać w tym fragmencie podwyższenie i do tego mocować profile? d) Czy dla widocznej na zdjęciu ścianki kolankowej dać po prostu wzdłuż całej ściany profile CD60 mocowane do ściany uchwytami ES (pierwszy na poziomie podłogi )i do tego mocować płyty? Z góry dziękuję za odpowiedzi. cegła lub suporex na klej do płytek... http://images6.fotosik.pl/584/0ee432dc26d8efb9.jpg ...a reszta to już wiadomo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 29.12.2011 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 Kolego na te i na wiele innych pytań masz odpowiedzi w tym wątku i w wątku o spoinowaniu. Teraz nie mam czasu na pisanie elaboratów z przeglądem wszystkich dostępnych materiałów i technologi wiodących producentów systemów i z uzasadnieniem dlaczego to a nie inne... zadaj konkretne pytanie to odpowiem. spoinowanie jest tu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?126520-Spoinowanie-szpachlowanie-GK-kompendium&highlight=spoinowanie+szpachlowanie+kompendium Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 29.12.2011 22:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 panie Rafał trolicie we watku... nie mam czasu na pyskówki... jestem zdania że jeśli się zrobi dobrze to można na dolinie nidy i papierze ale można porzadnie spieprzyć na drogich hAmerykańskich taśmach i super vario czy innym seminie czy szitroku. Nie zawsze trzeba strzelać do wróbla z niedźwiedziówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 29.12.2011 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 flash co ci się nie podoba w moim fundamencie ze silki na podłogówce? Faktycznie mogłem użyć suporeksu o mniejszej grubości ale ścianka miała szerokość właśnie silki a długość to jest właśnie cała ścianka - taka dekoracyjna pomiędzy kuchnią i salonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 30.12.2011 08:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 (edytowane) My tak robilismy doły skosu ? Może ze sznurka jest lepiej i przyłożyć łate ? Abym nie był stronniczy że tylko na esie robiłem Edytowane 30 Grudnia 2011 przez profi45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 30.12.2011 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 Przerasta to mnie i moje postrzeganie rzeczywistości. Nawet nie chce mi się czytać a co dopiero analizować. Zatroliłeś dokładnie wątek. Jeśli masz jakieś uwagi tudzież pomysły, jeśli robisz to inaczej-lepiej to zamiast trolić podziel się swoją wiedzą i nie zgrywaj Wszechwiedzącego Zbawiciela Nas Ociemniałych Na Umyśle. To forum służy do wymiany myśli, każdy z nas ma wypracowane jakieś swoje patenty - czasem lepsze a czasem gorsze. Jeśli ja podpatrzę u Konkurencji że robią coś lepiej i szybciej to przyjmuję to. Tak samo ja pokazuję jak ja wykonuję różne detale i wiem że Konkurencja też podpatruje i pewnie czasem coś przeszczepia na swoje podwórko. Do tego służy to Forum! Ale jak pojawia się Jaśnie Oświecony Jedyny Zbawiciel Dusz Zbłąkanych to mnie delikatnie mówiąc strzyka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 30.12.2011 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 [ATTACH=CONFIG]92171[/ATTACH] My tak robilismy doły skosu ? Może ze sznurka jest lepiej i przyłożyć łate ? Ja nie stosuję V-profila i robię na grzybkach. Na ES-ach -w przeciwieństwie do grzybków- ciężko jest dać profil przy samej ściance bo nie ma jak przykręcić pchełki i tu ratunkiem jest V-profil. Za to przy ściance kolankowej murowej V-profil zesztywnia to połączenie ale czy to aż tak źle? Ja wolę jednak nie łączyć muru z drewnem więźby - oddzielam te dwa elementy. I co robię gorzej czy lepiej? ...na pewno inaczej I jeszcze małe wyjaśnienie: Wieszak ES i "grzybek" są równorzędnymi elementami systemu Rigips. System został opracowany przez dużo tęższe głowy niż nasze - wykonawców. Działa już od dziesiątków lat i jest na bieżąco uaktualniany. Rigips jako chyba jedyna firma daje wieczystą gwarancję (cokolwiek to znaczy) na system jeśli wykonują go autoryzowani monterzy! ...to chyba coś znaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 30.12.2011 11:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 Cały czas kręcimy się przy temacie "grzybki" & "es_y" a przecież cały czas pisze o krzyżakach, boicie się tego tematu? Dokładnie, "kręcicie" się kolego. A może tak bez ironii, bez przytyków i zbędnego owijania w bawełnę napisze kolega dlaczego poleca tę metodę. Po przeglądnięciu katalogów dużych producentów, tylko lafarge przedstawia to rozwiązania jako jeden z wariantów na poddasze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yeti 30.12.2011 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 9-go grudnia 2011 wkleiłem zdjęcia z pierwszego etapu ocieplania mojego poddasza (link). Mimo delikatnej prowokacji Flash nie zabrał głosu na temat mojej pracy;) ...i nadal nie wiem czy wszystko jest OK, czy też jest aż tak źle, że nie warto już nic pisać. Poniżej - kolejny etap - stelaże wokół okien. http://img100.imageshack.us/img100/6245/1007341.jpg Dół okna: http://img825.imageshack.us/img825/7858/1007343e.jpg http://img267.imageshack.us/img267/3700/1007344m.jpg Góra okna: http://img37.imageshack.us/img37/4094/1007345.jpg http://img710.imageshack.us/img710/4241/1007347.jpg ...i jeszcze początek układania drugiej warstwy: http://img802.imageshack.us/img802/9567/1007349.jpg Jakieś uwagi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 30.12.2011 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 Ja nie stosuję V-profila i robię na grzybkach. Na ES-ach -w przeciwieństwie do grzybków- ciężko jest dać profil przy samej ściance bo nie ma jak przykręcić pchełki i tu ratunkiem jest V-profil. Za to przy ściance kolankowej murowej V-profil zesztywnia to połączenie ale czy to aż tak źle? Ja wolę jednak nie łączyć muru z drewnem więźby - oddzielam te dwa elementy. I co robię gorzej czy lepiej? ...na pewno inaczej . Rom inaczej powinno sie rozpatrywac połączenia pod różnymi katami w przeciwieństwie do połączeń pod katem prostym. Zesztywnienie w połączeniu występuje tylko pod katem prostym łącząc płyte z murem np.dokręcająć ją do UD przyściennego. Przy innych kątach nie zesztywnia się ! Ugięcie się krokwi przy połączeniu z murowaną ścianka niezależnie od zastosowanych wieszaków kompensowane jest poprzez 2 czynniki 1 ugięcie się płyty nawet na minimalnym rozstawie 40cm między profilem V a pierwszym CD. 2 ugiecie sie ramienia profilu V do którego przykręcona jest płyta ponieważ profil pracuje jak zawias sam w sobie ! Piasłem że niemcy i czesi stosuja elastyka w tym miejscu i nie ma i nie było nigdy reklamacji z tego tytułu bo oba rozwiązania są analogiczne. Wszyscy mylą kąt prosty z rozwartym a to zupełnie inna para kaloszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.