Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

a tę ściankę ocieplać z tyłu? ile najlepiej dać tam wełny? i w jaki sposób, płytami z wełny skalnej np?

do czego się taką podłogę wtedy mocuje? myślałam o jakichś takich legarach przybitych do jętek, ale skoro stelaż ma być nad jętkami, to nie bardzo chyba...

Jezeli nie dasz rady dokleic wełny od tyłu scianki to odbijesz górna warstwe cegieł i wtedy będziesz miał lepszy dostęp.Doklej twarda wełne lub styro z tyłu scianki.

Jak dokleisz to pod sama membrane zachowujac szczeline zetniesz pod katem.

Na końcu wstawisz cegły na swoje miejca na klej.

Edytowane przez profi45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie dasz rady dokleic wełny od tyłu scianki to odbijesz górna warstwe cegieł i wtedy będziesz miał lepszy dostęp.Doklej twarda wełne lub styro z tyłu scianki.

Jak dokleisz to pod sama membrane zachowujac szczeline zetniesz pod katem.

Na końcu wstawisz cegły na swoje miejca na klej.

chyba dam rade bo tam jest zostawione miejsce gdzie nie są wymurowane cegły w ogóle więc póki co można wejść za ściankę (jeśli się nie ma zbyt dużych gabarytów :) ) tylko pytanie ile tej wełny za ściankę (taki superrock może być?), kleić na jakiś specjalny klej, bezpośrednio do cegły czy coś dawać pomiędzy cegłę, a wełnę? i za ta wełną dawać jeszcze membranę wysokoparoprzepuszczalną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ?

 

no właśnie? dlaczego miałby się pojawić punkt rosy? rozumiem, że można tam nie dawać ocieplenia, jeśli się dobrze dociepli samą ściankę, ale żeby to miało mieć jakiś fatalny skutek jeśli by się pociągnęło wełnę do samego dołu, to nie rozumiem dlaczego, a tak a propos to jeśli nie będę ciągnąć do samej murłaty, to jak zakończyć folię paroizolacyjną i zabezpieczyć tę wełnę, żeby przypadkiem nie zjechała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. zburzyć całą ściankę gdyż ta skutecznie uniemożliwia wykonanie ciągłej izolacji termicznej jak również paroizolacji zamkniętego okapu.

stawiający tę ściankę powinni wpierw wykonać pełną izolację stropu i przestrzeni międzykrokwiowej.

 

Da sie wykonać choć to utrudniona sprawa.

Paroizolacja zamkniętego okapu w tym wydaniu zbyteczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. zburzyć całą ściankę gdyż ta skutecznie uniemożliwia wykonanie ciągłej izolacji termicznej jak również paroizolacji zamkniętego okapu.

stawiający tę ściankę powinni wpierw wykonać pełną izolację stropu i przestrzeni międzykrokwiowej.

2. tak, gdyż elementy ścian budynku powinny znaleźć się za warstwą izolacji termicznej (tak jak ściany zewnętrzne).

3. tak, i zadbać by izolacja montowana pomiędzy krokwie miała pełną styczność z obecną lub przyszła izolacją zewnętrzną budynku.

4. były widoczne? widoczne "grzbiety" czy całe jętki.

5. można gdyż częściowo spowolni to wyziębianie.nagrzewanie pomieszczenia względem temp. na zewnątrz.

6. tak, gdy dach płaski bądź dom na wzgórzu, zboczu przy ścianie lasu. tyle, że tę czynność najlepiej wykonuje się przy pokrywaniu więźby.

 

1 czyli najpierw wylewka, ocieplenie między krokwiami, a dopiero później ta ścianka? i kiedy ja tynki w takim wypadku tam zrobię? i dalej powraca pytanie jak tę ściankę ocieplić? czy w przypadku pociągnięcia ocieplenia do murłaty już tam nic nie robić? i czy poniżej poziomu ścianki dawać wełnę tylko między krokwiami? czy to 10cm na stelażu też?

2 ok, ale ile 20cm?

3,ok, będę pamiętać

4 myślałam o grzbietach, ale jakby co mogą być też widoczne całe- zależy mi na jak najpewniejszym wykonaniu tego sufitu, ale bez dodatkowych kosztów i żeby nie było do diabelsko skomplikowane ;)

5 ok, dam tam w takim razie tyle, że mniejszą ilość

6 dach nie płaski, dom, nie na wzgórzu i nie przy lesie więc przeżyje chyba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natus nic nie skuwaj. Nikt z nich nie skuwał porotermu narobisz bałaganu. Lepiej dociąc wełne w tym miejscu i ja dopasować.

A doradzcy pokujcie sobie:bash:

..a ja jednak bym skuł... dwie warstwy wełny nie przejdą nad przedścianką że nie wspomnę o trudnością mocowania wełny za tą przedścianką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Proszę mi wybaczyć ale nie jestem w stanie dokładnie przejrzeć wątku. Stosując przegladarkę, niestety nie znalazłam odpowiedzi na nurtuące mnie pytanie. Budujemy dom i jesteśmy na etapie ocieplnia i po części wykańcznia. Problem wynikł w sposobie ocieplenia za murłatą. Chodzi o styk ściany i stropu poddasza. Ściana jest dwuwarstwowa a i ocieplenia poddasza też jest dwuwarstwowe z membraną wysokoparaprzepuszczalną. Od dołu na ścianie zewnętrznaj do membrany przylega styropian. Wykonawca od strony dachu dał ocieplenie z wełny aby zachować ciągłość w ociepleniu ze styropianem. Niestety nie spodobało się to mojemu mężowi i kazał zastosować "kieszeń" międzu styropianem a wełną. Kieszeń to ucięty pasek membrany, który został przyklejony od strony dachu do membrany a od strony ściany do murłaty. Po bokach przy krokwiach opiankowano. Na to została wyłożona wełna, która także otula całą murłatę. Wykonawca twierdzie, że tak się nie robi bo brak wentylacji ocieplenia(wełny). Mój mąż twierdzi, że wełna nie może być wentylowana z zewnątrz bo to ją wychładza, to przestrzeń nad membraną ma być wentylowana.Na to wykonawca mówi, że brak wentylacji wełny spowoduje jej zawilgocenie. I tak powstał spór. Piszę do Was Szanowi Państwo o roztrzygnięcie tego problemu. Mam nadzieję, że dobrze wytłumaczyłam.

 

A to zdjęcia.

http://images10.fotosik.pl/763/dacbe57663511d97m.jpg

http://images10.fotosik.pl/763/7c77eb75aa5b7973m.jpg

http://images10.fotosik.pl/763/564175d1e701c2f0m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natus

Trzeba przyznać kolegom że rozbórka kolankowej ułatwiła by wiele spraw. Osobiscie rozebrałbym ją i przestawił w strone murłaty aby doklejając płyte na nia zlicować sie z dolnym glifem okna. W tej sytuacji kolejnosc prac ksiązkowa. Bo zaraz padną kolejne pytania co z załamaniem na dolnym glifie.

A będzie estetycznie i funkcjonalnie i łatwo zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natus

Trzeba przyznać kolegom że rozbórka kolankowej ułatwiła by wiele spraw. Osobiscie rozebrałbym ją i przestawił w strone murłaty aby doklejając płyte na nia zlicować sie z dolnym glifem okna. W tej sytuacji kolejnosc prac ksiązkowa. Bo zaraz padną kolejne pytania co z załamaniem na dolnym glifie.

A będzie estetycznie i funkcjonalnie i łatwo zrobić.

 

tylko, że jak ją tak przesunę to jej wysokość zmniejszy się drastycznie, a przy tych ściankach miały być wyłączniki światła i dosunięte łóżka... zależy mi na zachowaniu w miarę możliwości wysokości tej ścianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..a ja jednak bym skuł... dwie warstwy wełny nie przejdą nad przedścianką że nie wspomnę o trudnością mocowania wełny za tą przedścianką...

Rom-Kon, skuwałbyś całą ściankę i stawiał kolejną z płyty GK? czy tylko np jedną lub dwie warstwy, żeby móc docieplić swobodnie za ścianką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

by wyeliminowac maksymalnie straty to, w twojej sytuacji musisz wiedziec, ze przestrzen za scianka kolankowa nalezy traktowac identycznie jak balkon czy taras nad pomieszczeniem ogrzewanym.

wiec skoro jedyne akceptowane rozwiazanie jest mozliwe jedynie z masywna scianka kolankowa to, calosc jej obecnej formy nalezy zminimalizowac do jednej warstwy, nastepnie wykonac pelna izolacje stropu za "scianka" dalej wykonac cos na wzor szalunku traconego od stropu po krokwie ale tak by przylegal do przyszlej pelnej scianki kolankowej. dalej robimy tynki, posadzki a w dalszej kolejnosci izolacje miedzykrokwiowa itd.

 

w projekcie była ścianka z działówki więc tak zrobili murarze, nie myślałam że będzie taki duży problem z ociepleniem tej przestrzeni. Jeśli chodzi o priorytety, to najważniejsze jest dla mnie maksymalne zachowanie wysokości ścianki, drugie to chyba na równi nie robienie wielkich dodatkowych kosztów i prawidłowe docieplenie bo chyba nie ma sensu ładować pieniędzy w materiał, jeśli później spartaczy się montaż. W ostateczności mogę rozebrać tę ściankę i zrobić ją z GK, ale wolałabym uniknąć takiego rozwiązania i np pomęczyć się z dociepleniem za ścianką (między krokwiami i na samej ściance od strony skosu skuwając tylko tyle ile byłoby konieczne do zrobienia 20cm między krokwiami i 10cm w poprzek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klejąc 10 elewacyjną pod membrane z tyłu ścianki dając 20 międzykrokwiowo za ścianke podaruj sobie dodatkowa 10 w poprzek bo na czym ją podwiesisz ?

i jak to tam zrobisz ? od wewnątrz zamkniesz 20+10 i wystarczy. Tylko sama akrobatyka ?

 

no ciężko by było jeszcze tę 10 montować... zresztą podejrzewam, że w ogóle będzie tam ciężko, ale jakoś spróbujemy,a na podłogę też coś dawać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ciężko by było jeszcze tę 10 montować... zresztą podejrzewam, że w ogóle będzie tam ciężko, ale jakoś spróbujemy,a na podłogę też coś dawać?

Podarowałbym sobie raczej ale dobre miejsce żeby wpakowac odpady z docinek.

Jednak spróbuj sie tam dostać albo chińczyka wpuść zanim zdecydujesz sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scianka jako taka jest w miare o'k/ dupy dali murarze bo przed/w trakcie powinni przygotowac termicznie przestrzen znajdujaca sie za scianka.

w takich rozwiazaniach wykonuje sie izolacje na stropie po wczesniejszym polaczeniu jej z izolacja scian zewnetrznych i dalej prowadzi sie ja po zewnetrznej stronie scianki kolankowej az do czola krokwi (do zabezpieczenia welny przed osunieciem mozna do krokwi zamontowac pionowo laty przesuniete na zewnatrz od scinaki o grubosc izolacji).

zakladajac, ze pod krokwie montowac bedziemy 10cm izolacji termicznej to, sama scianke zakonczymy ok. 5cm ponizej czola krokwi. takie zakonczenie pozwoli na eliminacje mostka cieplnego jakim sa krokwie przez montaz dodatkowej warstwy izolacji. (przekladki pomiedzy dachem a sciana masywna. przestrzen za scianka i na stropie mozemy zaizolowac welna - elewacyjna.

scianke mozemy przeciac na spoinach tym sposobem odzyskac max. materialu a powtornie wykonac uzywajac do tego odpowiedniego kleju.

 

i to rozwiązanie podoba mi się najbardziej- za ścianką między krokwie dam 20cm do murłaty- tam tak jak na zdjęciu nie jest domurowane do końca więc można wejść za ściankę (elektryk tam biega), spróbuję na stropie za nią też izolację zrobić (folia paroizolacyjna, a potem wełna elewacyjna i tak pociągnąć po ziemi i na ściankę?)

dzięki Wam wszystkim za pomoc i będę się na bieżąco spowiadać z postępów w działaniach licząc zawsze na konstruktywną krytykę i cenne rady

Edytowane przez natus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...